Inainte, decembrie 1950 (Anul 7, nr. 1821-1846)

1950-12-01 / nr. 1821

k X Trăiască sî înflorească scumpa noastră Patrie, Republica Populară — PPOUMI DIM TOATE OaGINI PL COMITETULUI REGIONAL PMR = ȘL AL COMITETULUI PROVIZORIU REGIONAL BOU * Anul VII. Nr. 1821 j 4 PAGINI 4 LEI Vineri 1 Decembrie 1950 Către candidații F. D. P. Consiliul Frontului Democrației Populare al regiunii Dolj, convoacă în sala liceului teoretic de fete Nr. 1 pentru ziua de Vineri 1 Decembrie a. c. orele 15 într’o ședință de lucru, pe toți candidații F. D. P. regionali, raionali și orășenești din raza orașului Craiova. > Să le îndeplinim rigi 3ii,incle ln cinstea alegerilor öela % Decemürie! Ne mai desparte un timp foarte scurt de ziua de 3 Decembrie 1950. In ceastă zi, milioanele de cetățeni cinstiți din țara noastră se vor prezenta cu toții la centrele de votare dela orașe și sate, dând votul lor cu toată încrederea candidaților Frontului Democrației Populare, care le vor reprezenta interesele în Sfaturile Populare regionale, orășenești, raionale și comunale. Faptul că se vor face alegeri pentru Sfaturile Populare ca organe locale ale Puterii de Stat, este fără seamăn în istoria țării noastre. Fiecare cetățean își aduce aminte fără îndoială de alegerile din trecut, măsluite și bazate pe promisiuni care nu se realizau niciodată. Acum, la alegerile din 3 Decembrie 1950, milioanele de muncitori, țărani muncitori, bărbați și femei, intelectuali, ostași și tineret, vor vota pentru pace, lumină, pentru o viață mai bună, pentru socialism. Dela vot sunt dați la o parte toți acei care în trecut au exploatat și s’au îmbogățit din sudoarea poporului muncitor. Ei sunt nedemnii de a lua parte la acest măreț act. Iată că alegerile de deputați în Sfaturile Populare constituie o adevarată sărbătoare pentru toți cetățenii cinstiți din Republica Populară Română, care văd în aceste alegeri un strălucit prilej de a-și manifesta încă odată hotărîrea lor nestrăimtutată de a construi socialismul. In cinstea alegerilor dela 3 Decembrie, oamenii muncii din fabricile și uzinele orașului nostru au continuat cu un avânt deosebit întrecerea socialistă, întărind cu noui angajamente hotărîrea lor fermă de a îndeplini Planul de Stat pe anul 1950, înainte de 31 Decembrie. Acest fapt dovedește din plin înalta lor conștiință patriotică, rod al educației făcută de Partidul nostru, acela că pentru a fi activi constructori ai socialismului, trebue să contribue în această măreață operă. Numeroase sunt realizările muncitorilor, tehnicienilor și inginerilor în întrecerea socialistă în întâmpinarea alegerilor. Ele arată clar dragostea cu care aceștia privesc marele eveniment dela 3 Decembrie, dorința lor de a-1 saluta cu succes © din ce în ce mai mari în producție. La fabrica de cocs „Desrobirea” muncitorii dela turnătorie — cinstind alegerile — lucrează în contul lunei Martie 1951. La secția cocsărie se depun eforturi hotărâtoare pentru terminarea planului anual până la 3 Decembrie, iar la celelalte secții se muncește fără preget pentru îndeplinirea planului anual până la 21 Decembrie. La St. UC, avântul sporit al întrecerilor în cinstea alegerilor și-a arătat pe deplin roadele. Numai în prima decadă a lunii Noembrie planul lunar a fost depășit cu 29 la sută. La centrul mecamic al SMT, Craiova muncitorul Gogoescu Dumitru care lucrează la alezatul cilindrilor de motoare IAR, și-a depășit cu imult angajamentele, reușind să depășească planul pe primă decadă a lunii Noembrie cu 236 la sută. La fabrica metalurgică „Craiova” întrecerea socialistă a ridicat noui fruntași în producție ca Săcăcel Ioan care a depășit normțele cu 190 la sută, Ștefănescu Mișu cu 181 la sută, Cioroianu Titu cu 150 la sută și Cioroianu Ion cu 130 la sută. La Depoul CER.Craiova echipele locomotivei 230184 formate din mecanicii Trușcă Constantin și Nicu Constantin, cu fochiștii Cetinoiu Mihai și Duțuleasca Constantin și-au îndeplinit cu cinste angajamentul luat în întâmpinarea alegerilor dela 3 Decembrie, parcurgând 40.000 kmi, fără spălări sau reparație. Tot în cinstea alegerilor, la Depou s’a realizat electrificarea vinciurilor de ridicat locomotivele, lucrare inițiată și executată în frunte cu tov. Stoian Gheorghe maistru electrician, propus candidat în alegerile pentru Sfatul Popular regional. Prin electrificarea vinciurilor s’a mărit productivitatea muncii ,cu 198,56 la sută, întrecerea socialistă — metoda comunistă de construire a socialismului — trebuie continuată cu o intensitate sporită. Angajamentele luate în cinstea alegerilor trebuiesc îndeplinite. Acest lucru este o datorie patriotică, de onoare, pentru fiecare om al muncii. Avem minunatul prilej al zilei de 3 Decembrie când putem să ne arătăm din plin atașamentul la cauza scumpă a păcii și socialismului. Să folosim acest prilej pentru a ne îndeplini înainte de termen sarcinile ce ne revin din Planul de Stat pe 1950, creind în acest fel cele mai favorabile premize aplicării și executării Planului Cincinal și Planului de electrificare a RPR. La 3 Decembrie ne vom prezenta în fața urnelor. Votând pentru candidații Frontului Democrației Populare, să votăm cu conștiința că ne-am făcut pe deplin datoria de vajnici apărători ai păcii, constructori activi ai socialismului! Instalarea tov Năzdrăvan Romulus ca președinte al Comitetului Provizoriu orășenesc Craiova . Intr’un cadru festiv a avut loc în ziua de 30 Noembrie instalarea tov. Năzdrăvan Romulus ca președinte al Comitetului Provizoriu orășenesc Craiova, în prezența reprezentanților Comitetului Regional de Partid, ai Comitetelor Provizorii și ai organizațiilor de massă. Primul a luat cuvântul tov. Rolea, prim secretar al Comitetului orășenesc de Partid, care a arătat însemnătatea alegerilor de deputați în Sfaturile Populare precum și sarcinile gospodăririi orașului ce revin noului președinte al Comitetului Provizoriu orășenesc. Apoi, tov. Năzdrăvan Romulus mulțumește Partidului și Guvernului pentru încrederea ce i-a acordat-o, luându-și angajamentul săși ducă sarcinile cu cinste la bun sfârșit. In încheere tov. Patică Panait, președintele Comitetului Provizoriu Regional a arătat sarcinile de luptă ale Sfaturilor Populare ce se vor alege în ziua de 3 Decembrie, pentru antrenarea masselor conducerea treburilor obștești, pentatru lichidarea birocratismului, pentru ridicarea nivelului de trai al celor ce muncesc, lari întreagă se pregătește de alegeri mari meetinguri electorale în far. In cursul zilei de ori au continuat să aibă loc în numeroase orașe din țara noastră entuziaste meetinguri în cadrul cărora au vorbit alegătorilor, membri ai CC, al PMR, membri ai Guvernului, numeroși activiști de partid și ai organizațiilor de massă, oameni de știință, muncitori fruntași, care candidează în alegerile pentru Sfaturile Populare din partea Frontului Democrației Populare. In fața a peste 50.000 cetățeni din orașul Timișoara și a delegațiilor de țărani din satele regiunii Timișoara, a vorbit tovarășul Teohari Georgescu, secretar al CC al PMR, vicepreședinte al Consiliului de miniștri și ministrul Afacerilor Interne, candidat în circumscripția electorală nr. 114 pentru Sfatul Popular al regiunii. Cuvântarea tovarășului Teohari Georgescu a fost primită cu entuziasm nemărginit de alegătorii regiunii Timișoara. Deasemenii în fața a peste 12.000 muncitori din Petroșani, a minerilor dela Lupeni, a metalurgiștilor dela atelierele centrale, a textiliștilor dela filatura Lupeni, a vorbit Marți seara tovarășul Al. Moghioroș secretar al CC al PMR luptător de frunte al clasei muncitoare din țara noastră. Mulțimea de muncitori și-a exprimat prin numeroase urale și lozinci dragostea față de Partid, și hotărîrea de a urma Chemarea Partidului, votând la 3 Decembrie Candidații Frontului Democrației Populare. La Cluj în fața unui mare număr de cetățeni a luat cuvântul dr. Petru Groza, președintele Consiliului de Miniștri. In cuvântarea sa, al cărei rezumat îl vom publica într un număr viitor, d r. Petru Groza a făcut o trecere în revistă a marilor succese obținute de regimul nostru de democrație populară, în lupta pentru construirea socialismului, arătând și minunatele perspective ce se deschid de acum înainte țării noastre. Deasemnenea au mai avut loc mari meetinguri la Ploești, unde a vorbit tov. Gheorghe Vasilichi, membru în Biroul Politic al CC al PMR, ministrul Minelor și Petrolului, la Caransebeș , unde a vorbit tov. Dalea Mihai, membru al CC al PMR, la Dragomirești regiunea Rodna unde a vorbit prof. dr. V. Mârza, ministrul Sănătății, precum și în alte localități. 95 is said din alegătorii regiunii Dol) și-au ridicat certificatele de alegator Din totalul cetățenilor cu drept de vot din regiunea Dolj, până în seara zilei de 29 Noembrie și-au ridicat certificatele de alegător un procent de 95 la sută. Operațiunea distribuirii certificatelor de alegător s’a terminat în raionul Prahova, în orașul Calafat și în raionul Băilești, fără oraș unde mai sunt de ridicat încă 922 certificate. In raionul Craiova din totalul de 67.975 cetățeni înscriși in registrele electorale și-au ridicat certificatele de alegător un număr de 67.007, adică 97 la sută. In orașul Corabia mai sunt de ridicat 615 certificate, întrucât ne mai despart încă puține zile de măreața zi de 3 Decembrie, munca agitatorilor trebue intensificată, pentru a se termina neîntârziat distribuirea certificatelor de alegător, astfel ca toți cetățenii cu drept de vot să se prezinte în fața urnelor. Alegători în vizită la candidați in comuna Bălăcița din inițiativa biroului organizației de bază un grup de 31 alegători s’au dus in ziua de 28 Noembrie a. c., în vizită la candidatul comunal Vărzaru Marin. Aci candidatul le-a vorbit despre realizările regimului de democrație populară explicându-se tehnica votării și îndemnându-i să voteze cu candidații FDP-ului. După aceia au discutat despre comuna lor Astfel de întâlniri dovedesc de pe acum cimentarea legăturilor între cetățeni și viitorii deputați. Către Comitetul Central al Partidului Muncii din Albania Comitetul Central al Partidului Muncitoresc Român trimite Partidului Muncii din Albania un călduros salut tovărășesc cu ocazia celei de a șasea aniversări a eliberării Albaniei de sub jugul cotropitorilor fasciști. Poporul muncitor din Republica Populară Română urmărește cu un viu interes lupta poporului albanez pentru construirea socialismului și pentru pace, împotriva imperialiștilor americani și englezi și a slugilor lor, banda de asasini Tito Rankovici, care caută să împiedice mersul înainte al Republicii Populare Albania. Popoarele român și albanez luptă cot la cot, în cadrul uriașului front al păcii, democrației și socialismului în fruntea căruia se află Uniunea Sovietică și marele Stalin. Urăm Partidului Muncii din Albania și Comitetului său1 Central în frunte cu tovarășul Enver Hodja, noi succese în construirea socialismului și in lupta pentru pace. In numele Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Român Gh. Gheorghiu-Dej Depășiri de plan la metalurgica Craiova In cinstea alegerilor de deputați in Sfaturile Populare, la metalurgica Craiova muncitori secției turnătorie au depășit programul fixat cu 14 la sută, cei de la strungarie cu 10 la sută și cei de la mecanică-montaj cu 6 la sută. Obținând o producție și o productivitate sporită, muncitorii de la întreprinderea metalurgică „Craiova” au reușit să reducă prețul de cost al produselor cu 1,5 la sută. In cinstea alegerilor, ei și-au luat angajamentul ca până la 1 Decembrie să îndeplinească complect sarcinile din Planul de Stat pe anul 1950, urmând ca debt acea dată să lucreze în contul primului trimestru al anului 195L. ,Parțițial și ourcrnul ne 4M pâine mintân și toană“ Hotărîrea Consiliului de Miniștri cu privire ln noul regim de fabricare și distribuire a pâinii, a produs o adâncă satisfacție în rândurile tuturor oamenilor muncii din Craiova. Muncitorii fabricilor de pâine din orașul nostru, cu ocazia prelucrării acestei Hotărîri, și-au luat angajamentul că vor depune eforturi pentru a da oamenilor muncii pâine de calitate superioară și în cantități suficiente. La fabrica de pâine „23 August” tov. Sima Bogdan, maestru tehnician, le vorbește muncitorilor: „Noi tovarăși, avem datoria Continuare în pag. 4-a. Fabricile de pâine din Craiova dau zilnic pe piață cantități mari de pâine. Să îmbunătățim activitatea căminelor culturale pentru ridicarea culturală a oamenilor muncii Creșterea numărului căminelor culturale din regiunea Dolj, este încă o dovadă a pis ocupării regimului nostru de democrație populară pentru ridicarea nivelului cultural al oamenilor munci.