Inainte, octombrie 1951 (Anul 8, nr. 2076-2101)

1951-10-02 / nr. 2076

2 Octombrie - 1îm forțelor Armate ale Republicii Populare Române de 74mor PÂRÂUL TEODOR Astăzi, la 2 Octombrie, poporul nostru muncitora, pomtiilA prima dată în istoria țării, sărbătorește Ziua Forțelor Arumba ale Republicii Populare Române. Sărbătorirea acestei zile constituie un minunat prilej de afirmare a legăturilor trainice dintre poporul nostru muncitor și armata sa dragă, de manifestare a recunoștinței fața de mărea Uniune Sovietică, eliberatoarea Patriei noastre. Oamenii muncii din țara noastră întâmpină cu entuziasm această măreață zi și înconjoară cu toată dragostea Forțele Armate ale RPR., știind care sunt legate puternic prin mii, și mii de fire de cauza, oamenilor muncii, știind că Armata noastră este creată și educată de Partid in spiritul încrederii nestrămutate in forțele poporului, al dragostei fața de Patrie Partid, al internaționalismului și proletar. Acum opt ani, la 2 octombrie 1913, tovarășul Stalin personal a aprobat cererea prizonierilor români de a se constitui, pe teritoriul Uniunii Sovietice, în organizații militare de voluntari care să subite, alături de glorioasa Armată Sovietică, împotriva cotropitorilor hitleriști. " Așa a luat naștere Divizia de Panduri „Tudor VladimirescuC”. Astfel, ziua de 2 Octombrie, capătă o importantă deosebită pentru viața poporului român, care leagă existența Forțelor sale Armate, de ajutorul primit din partea marelui popor sovietic și a genialului său conducător, tovarășul Stalin. Capitaliștii și moșierii reîntâlni au vândut sângele poporului nostru și pământul sfrânt al Patriei, cotropitorilor fasciști, împingând țara noastră in criminalul război anti-sovietic. Muncitorii și țăranii muncitori luați prizonieri de Armata Sovietică, sau convins cât de mincinoase și nerușinate erau calomniile răspândite de clica antoneseiasmă, pe seama Țării Socialismului și a oamenilor sovietici. In URSS, prizonierii români au putut să cunoască adevărul despre Uniunea Sovietică și despre propria lor țară — adevăr pe care îl ținea ascuns burghezii-moșierimea exploatatoare. Conducătorii încercați ai Partidului Comunist Român, Ana Pauker, Vasile Luca, aflați în Uniunea Sovietică, prrin cuvintele lor înflăcărate, pline de dragoste și grijă pentru poporul nostru muncitor, au luminat conștiința miilor de prizonieri români, care ardeau de dorință să intoarcă armele împotriva bandelor tâlhărești ale lui Hitler. Astfel, Divizia „Tudor Vlaidimirescu", a devenit sâmburele Forțelor noastre Armate. Ostașii acestei Divizii, instruiți și educați după exemplul glorioșilor ostași sovietici, cu ajutorul prețios al instructorilor sovietici, au înscris pagini de glorie în lupta poporului nostru pentru libertate si independenții. Umăr la umăr cu ostașii sovietici, unitățile de voluntari ale Diviziei ..Tudor Vîrân»,«scu”, cărora, Kafaiu afgat încă 14 divizii românești, au luptat, cu vitejie pe pământul Patriei noastre, al Ungariei și Cehoslovaciei, străbătând 12 masive muntoase și capturând peste 100.000 prizonieri ai trupelor fasciste. Vitejia și curajul pandurilor au fost recunoscute și apreciate de marele popor sovietic și de tovarășul Stalin personal, care i-a citat în mai multe ordine de zi. Pentru eroismul și jertfele aduse în lupta împotriva hitleristilor și în special pentru eliberarea orașului Debrețin, din Ungaria, Divizia a primit denumirea de „Tudor Vladimirescu- Debrețin” și fiind decorată cu Ordinul Sovietic „Drapelul Roșu”. Astfel sf a cimentat puternic prietenia și dragostea frățească dintre poporul nostru și marele popor sovietic, prietenie care constituie chezășia independenței și suveranității noastre naționale, chezășia construirii socialismului din Patria noastră. Țara noastră eliberată și ajutată în permanență de Uniunea Sovietică, lichidând, sub conducerea Partidului, jugul burghezo- moșieresc, a instaurat și consolidat neîncetat regimul de democrație populara, formă a dictaturii proletariatului. Călăuzindu-se după minunata învățătură marxist-leninist-Stalinistă și însușindu-și bogata experiența a Partidului Bolșevic în crearea Forțelor Armate ale URSS, Partidul nostru a dus o luptă neobosită pentru făurirea Armatei noastre Populare. Iubitul conducător al poporului nostru, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, arată că: „Pentru țara noastră, profund pacifică, pentru poporul ei, Armata plusa în slujba întăririi Republicii Populare este apărătoarea cuceririlor democratice ale poporului nostru, apărătoarea independenței și suveranității țării noastre. Dar nu numai atât. Pentru massa de tineri cetățeni care trec prin perioada de stagiu militar ea trebuie să devină o adevărată instituție de cultură, ci adevărată școală de educație cetățenească,, patriotică și democratică”. Referindu-se la dragostea cu care oamenii muncii trebuie să înconjoare Armata, tovarășul Gheorghe' Gheorghiu-Dej spune::? „Nu există sacrificiu prea mare pentru noi, când este vorba de Armată și de nevoile ei”, învățând necontenit din experiența glorioasei Armate Sovietice, lămurind ostașilor cât de măreață este cauza căreia îi slujesc s'a creeat Armatei noastre o înaltă înfățișare morală, caracteristică regimului nostru de democrație populară. Bine dotați, bine îmbrăcați, bine hrăniți, ostașilor Armatei noastre li s’au făurit toate condițiile necesare pentru o temeinică pregătire, militară în vederea îndeplinirii misiunii lor de cinste: apărarea cuceririlor poporului nostru muncitor, apărarea păcii împotriva planurilor criminale ale imperialiștilor americano-englezi, ațâțători la război. In condițiile desfășurării evenimentelor internaționale de astăzi, când pacea lumii este din nou amenințată de către sân~ gollosul imperialism american care încearcă să reînvie mașina de război, hitlerista și militarismul japonez, încrederea și dragostea oamenilor muncii din țara noastră, se îndreaptă către invincibila Armată Sovietică din ale cărei tradiții glorioase se inspiră Forțele Armate ale Republicii noastre Populare. Poporul nostru muncitor este ferm convins că, dacă imperialiștii americano-englezi, cu slugă © lor ar îndrăzni să deslănțuie un nou măcel mondial, vor avea aceiașisoartă ca a hitlerilor germani, pentru că uriașul front al păcii, în frunte cu Uniunea Sovieticii condusă de marele Stalin, va ști să sdrobească pentru totdeauna duștmianii păcii și ai progresului. Oamenii muncii din țara noastră, știindu-se apăruți, de aceasta forță uriașă, privesc cu încredere viitorul, sporindu-și eforturile în munca lor de construire a socialismului. Sărbătorind Ziua Forțelor sale Armate, poporul nostru își îndreaptă gândul plin de dragoste și recunoștință față de Patria Socialismului victorios, Uniunea Sovietică, către învățătorul iubit al omenirii muncitoare, stegarul neînfricat al luptei pentru pace a popoarelor, tovarășul Stalin. ’'sä* DM TOATE TIíRILE Vm-VM anute 1 OmUfíL COMITETULUI RJVML PMR 57 DL IFfJmOf POPULAR REGIONAL DOU • Anul VIII. Mr. 2076 4 PAGMOd 4 LEI 2 Octombrie 1951 Române, (pag. 1-a). — Figuri fie eroi din războiul antihitlerist, (pag. 2-a). . . / Traiasca Ziua Forțelor Armate ale R.P.P.! In numărul de an I. — 2 Octombrie Ziua Forțelor Armate ale Republicii Populare — înfruntând furia marii și a respectat jurământul. (pag. 2-a). — Constituirea Comitetului regional, pentru sărbătorirea Cumii Prieteniei Româno - Sovietice. (pag. 3-a). — Enciclopedia marxism-leninismului. (pag. 3-a). — Ședința Biroului Politic al Partidului Comunist Francez, (pag. 4-a). •— Evenimentele din Coreea, (pag. 4-a). — Agresorii americani plănuuesc noi Naturi militare, (pag. Armata noastră reprezintă un reazim puternic al Republicii Populare Române și al cuceririlor revoluționare ale poporului muncitor. Poporul nostru privește cu dragoste și mândrie la Armata R.P.R. întărind Armata noastră, noi întărim capacitatea de apărare a Patriei noastre împotriva dușmanului, GH. GHEORGHIU-DEJ însușindu-și cu străduință știința și arta militară sovietică, întărind disciplina și vigilența revoluționară, Forțele Armate ale Republicii Populare Române stau de strajă cu fermitate intereselor de Stat ale țării noastre. Poporul nostru se poate bizui cu toată încrederea pe Forțele sale Armate. General-Colonel EMIL BODNĂRAȘI Populare Un- Forțele noastre Armate — scut de apărare a cuceririlor poporului muncitor