Inainte, decembrie 1952 (Anul 9, nr. 2435-2458)

1952-12-03 / nr. 2435

Anul IX Nr. 2435 Miercuri 3 Decembrie 1952 4 pagini —20 bani Pentru viitorul fericit al patriei La 30 Noembrie 1952, milioanele de oameni ai muncii — cetățeni ai Republicii Populare Române — și-au ales deputații in Marea Adunăre Națională. Prezentându-se la secțiile de votare, alegătorii și-au dat votul și încrederea nețărmurită celor mai buni și mai devotați fii ai poporului muncitor din patria noastră, care și-au dovedit prin fapte, dragostea față de partid și patrie, față de viața nouă pe care o făurim zi de zi, ceas de ceas. Votând plini de încredere pentru candidații Frontului Democrației Populare, strungarii și turnătorii, textiliștii și tâmplarii, tractoriștii, colectiviștii și țăranii muncitori, învățătorii și medicii, gospodinele și pensionarii, milioane și milioane de oameni ai muncii, exploatați și asupriți ani dearândul de fostele regimuri burghezemoșierești, au luat cu putere în mâinile lor frânele țării, dovedindu-și încă odată voința de a merge mereu înainte pe drumul deschis de frățescul popor sovietic, pe drumul construirii socialismului și al apărării cauzei nobile a păcii. Oamenii muncii din regiunea Craiova, ca și cei din întreaga țară, au transformat ziua alegerilor intr- o zi de adevărată sărbătoare a poporului muncitor. Cu acest prilej, a ieșit și mai puternic în evidență caracterul profund democratic al alegerilor noastre: deosebirea că de la cer la pământ dintre alegerile de astăzi și „alegerile” din trecut patronate de regimurile burghezo-moșierești și executate sub oblăduirea bandelor de ciomăgași ai partidelor „istorice”. „Pe atunci — spune tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej — funcționa și la noi faimosul sistem al „rotativei electorale”, prezentat de scribii capitaliști drept realizare supremă a democrației — sistem caracterizat prin cunoscuta expresie: „Pleacă ai noștri, vin ai noștri”. Plecau lipitorile liberale, ca să cedeze locul lipitorilor național-țărăniste, pentru ca apoi lipitorile național-țărăniste să cedeze la rândul lor locul celor liberale sau interpușilor lor. Dar poporul nostru ura deopotrivă pe aceste „lipitori ca schimbul”. Nici urmă n’a mai rămas din alegerile de odinioară, cu ciomăgași, bătăi, urne furate și voturi măsluite. Considerând că alegerile dela 30 Noembrie 1952 sunt pe drept ale lor, oamenii muncii din orașele și satele regiunii Craiova au transformat ziua alegerilor intr’o zi de înălțătoare sărbătoare, demonstrându-și încă o dată încrederea în viitor, în perspectivele luminoase ce s’au deschis în fața patriei noastre. Un mare răsunet au avut în inimile miilor de alegători din orașul și regiunea Craiova, cuvintele rostite de iubitul conducător al partidului și guvernului, tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, la adunarea alegătorilor din circumscripția electorală „Grivița Roșie”. Cuvântarea tovarășului Gheorghe Gheorghiu-Dej a întărit și mai mult încrederea oamenilor muncii în viitorul de aur al patriei noastre, i -a mobilizat și mai mult în jurul partidului și guvernului, le-a ridicat și mai mult avântul politic, făcându-i să participe cu mai mult entuziasm la desfășurarea alegerilor. Disde dimineață, străzile orașelor și ulițele satelor regiunii noastre, răsunați de cântecele și lozincile oamenilor muncii, care se grăbeau să fie primii la secția de votare. La secțiile de votare din orașul Craiova, încă din primele ore ale dimineții se prezentaseră mii de alegători, care după ce și-au exercitat dreptul de vot garantat de Constituția R.P.R., au încins hore și sârbe, trăind din plin bucuria și măreția acestor clipe. La secția de votare Nr. 6 din circumscripția electorală Craiova- Est, până la orele 9,30 dimineața votaseră mai mult de jumătate din alegătorii înscriși în liste. Printre cei dintâi care au votat, au fost stahanoviștii Voicilă Constantin și Iovan Florea de la „Electroputere” care dau produse în contul anilor 1956 și 1955. Introducând buletinul de vot în urnă, tov. Voicilă Constantin, a spus: „Pentru ca fabrica noastră „Electroputere” — măreață realizare a regimului democrat-popular — să se dezvolte necontenit, pentru ca viața noastră să se îmbunătățească mereu, votez plin de încredere pentru candidatul propus de noi, tovarășul Constantin Pârvulescu, membru în Biroul Politic al C.C. al P.M.R.”. Asemeni acestor stahanoviști, mii și mii de oameni ai muncii ca Stănculescu Alexandru maistru turnător, Roșu Ecaterina gospodină, Petre Corneanu țăran muncitor din Moțăței, Șerlea Anton stahanovist la I.P.E.I.L. Filiași, gospodina Eleonora Vasilescu din Tr. Severin, militarul Spireanu Ștefan și alții, votând pentru candidații F.D.P., și-au exprimat în cuvinte înflăcărate atașamentul lor față de partid și guvern. însuflețite au fost cuvintele utemistului Gheorghe Sbârnău dela S.R.N. Tr. Severin, care a votat prima dată în viața lui, fiind totodată primul care a votat la secția Nr. 10 din acest oraș. El și-a luat angajamentul de a munci cu abnegație pentru întărirea drepturilor acordate tineretului de Constituția R.P.R., prin depășirea sarcinilor ce-i revin din planul de producție. Alegerile de deputați în Marea Adunare Națională, au demonstrat încă o dată libertatea deplină a oamenilor muncii de a hotărî cine să-i reprezinte în organul suprem al puterii de stat. O astfel de libertate nu este posibilă în nici una din țările capitaliste. Recentele „alegeri” prezidențiale care s-au desfășurat în Statele Unite ale Americii, și care în fond au fost o mascaradă electorală înfăptuită sub presiunea teroarei, au dovedit că în țările capitaliste, unde puterea politică și economică se afla în mâinile claselor exploatatoare, nu poate fi vorba de libertăți cetățenești, pentru că in aceste țări — așa după cum arată tovarășul Stalin — „Steagul libertăților burghezo-democratice a fost aruncat peste bord”. Votând ,pentru candidații F.D.P., milioanele de cetățeni din R.P.R. au votat pentru pace, pentru politica externă a țării noastre de pace și prietenie cu Uniunea Sovietică și țările democrat-populare, cu popoarele din întreaga lume care iubesc și doresc pacea. Cu credință în viitorul însorit al patriei noastre, strâns uniți în jurul partidului nostru drag în frunte cu tovarășul Gheorghe Gheorghiu-Dej, oamenii muncii din orașele și satele regiunii Craiova, merg cu pași siguri pe calea arătată de partid, pentru construirea socialismului și pentru apărarea păcii. Garanție a succeselor noastre de viitor, este prietenia de nezdruncinat cu marea Țară a Socialismului victorios, în frunte cu cel mai iubit prieten al poporului nostru muncitor, marele Stalin, I« 31 ® Noeimbrie poporul nostru nu voiaj , pentru socialism, pentru pace, pentru fericire și bunăstare, pentru viitorul luminos al Patriei. COMUNICATUL Comisiei Centrale Electorale cu privire la rezultatele preliminare ale alegerilor pentru Marea Adunare Națională a R. P. R. Duminică, 30 Noembrie 1952 au avut loc alegerile de deputați pentru Marea Adunare Națională a Republicii Populare Române. in conformitate cu prevederile legii pentru alegerea deputaților în Marea Adunare Națională votul a început în întreaga țară la ora 6 dimineața, încheindu-se la ora 24. Din totalizarea datelor, primite până acum de Comisia Centrală Electorală, au fost înscriși în listele de alegători 10.415.177 alegători față de 8.399416 alegători câți erau înscriși în listele de alegători cu prilejul alegerilor pentru Marea Adunare Națională din Martie 1948 și față de 9.944.067 alegători, înscriși cu prilejul alegerilor pentru sfaturile populare din Decembrie 1950. După datele de care dispune Comisia Centrală Electorală, la alegerile pentru Marea Adunare Națională din 30 Noembrie a. c., au luat parte peste 97% din numărul total al alegătorilor. Datele comunicate Comisiei Centrale Electorale de către Comisiile electorale de circumscripție arată că Frontul Democrației Populare a obținut o victorie desăvârșită în întreaga țară. Pentru candidații Frontului Democrației Populare au votat după date provizorii peste 98% din numărul total al votanților. Alegerile pentru Marea Adunare Națională au prilejuit un nou avânt patriotic al poporului român și al minorităților naționale, o puternică manifestare a dragostei și devotamentului pentru Republica Populară Română, pentru regimul de democrație populară. Datele definitive cu privire la rezultatul alegerilor de deputați în Marea Adunare Națională a R. P. R. vor fi publicate Miercuri, 3 Decembrie a. c. 1.XI0952 Comisia Centrală Electorală In Sgxiâmțl la,căreaL Cork cireșului naționali pentru apărarea păcii îmbrăcăminte peste plan Marea sărbătoare a poporului nostru, alegerile de deputați pentru Marea Adunare Națională, a fost întâmpinată cu noi succese în producție și de către muncitorii dela fabrica de confecții „I. C. Frimu” din Craiova. Antrenați în întrecerea socialistă, muncitorii de la această întreprindere au reușit în cinstea alegerilor să dea produse cu 17 la sută mai mult peste plan. Până în seara zilei de 29 Noembrie, sarcinile de plan pe 1952 erau îndeplinite global pe întreaga fabrică in proporție de 92,59 la sută. Au muncit cu mult elan pentru obținerea acestor rezultate muncitorii din benzile nr. 1, 2 și 4, care lucrează după metoda sovietică Mezențeva, lucrul in bandă rulantă, reușind să depășească planul lunar între 12-26 la sută, iar individual a obținut de asemenea rezultate foarte bune muncitorul Surcel Gheorghe care, lucrând la două operații deodată și în ritmul benzii, a reușit să depășească sarcinile cu 87 la sută, dând produse în contul zilei de 16 Martie 1953. Exemplul lui a fost urmat de muncitoarea Papa Dumitriu Marița care a reușit și ea să obțină o depășire de 90 la sută pe Noembrie. Succesele celor doi tovarăși sunt rezultatul bunei organizări a muncii și scutește fabrica de încă doi oameni care sunt folosiți acum în alte munci. In ziua-record organizată în cinstea lui 30 Noembrie s’a obținut o depășire de 3,94 la sută. In ce privește cantitatea, echipa nr. 1 care era aproape ultima a reușit să înregistreze un procent de 91,50 la sută iar la calitate cea mai bună a fost în această zi echipa nr. 2, care a contribuit din plin la obținerea procentului de 3,48 la cantitate pe Noembrie. S’a evidențiat în mod deosebit echipa nr. 2 care a avut o depășire de 60 la sută, iar pe secții cea mai mare depășire a avut-o secția l-a cu 32 la sută. In dimineața zilei de 2 Decembrie înainte de începerea lucrului, sia ținut ședință pe grupele sindicale unde s’au scos în evidență meritele deosebite în realizarea sarcinilor de plan ale unui număr de 22 muncitori, care au fost propuși pentru a primi titlul de fruntaș. Printre aceștia sunt Teodorescu Natalia, Călinescu Floarea și Ionescu Panait, care organizându-și mai bine munca au avut pe Noembrie o depășire zilnică de 45- 50 la suta față de plan. Cu astfel de realizări în muncă au întâmpinat muncitorii de la „I. C. Frimu”confecții alegerile dela 30 Noembrie, pornind mai hotărîți la muncă pentru a întâmpina cu noi succese marele Congres al popoarelor pentru apărarea păcii ce se va ține la Viena în prima jumătate a acestei luni. Numai în ziua de 1 Decembrie, muncitorii din echipa 4-a au dat 25 paltonașe de copii peste plani, cei din echipa 3-a au dat 16 paltonașe mai mult, iar cei din echipa 8-a au dat peste plan 8 bucăți, convinși că munca lor nu va fi zadarnică ci ,va contribui la întărirea puterii economice a statului nostru democrat-popular, la lupta pentru apărarea măreței cauze a păcii. Angajamente sporite Hotărît a contribui din toate puterile la lupta pentru pace, împotriva uneltirilor criminale ale ațâțătorilor la un nou război, cu încredere și bucurie se pregătește poporul nostru muncitor pentru Congresul național și marele Congres al popoarelor pentru apărarea păcii ce vor avea loc în cursul acestei luni. însuflețiți de succesele dobândite în producție în îndeplinirea planului înainte de termen în cinstea alegerilor de deputați pentru Marea Adunare Națională, muncitorii, tehnicienii și inginerii Stațiunei de utilaj și construcții Nr. 2 Craiova, în vederea apropierii mărețului eveniment al Congresului popoarelor pentru apărarea păcii și-au luat noi angajamente. Ei sunt conștienți că dând patriei tot mai multe produse peste plan aduc o contribuție de seamă în construirea socialismului și apărarea păcii. Astfel, cu prilejul unei consfătuiri avută acum câteva zile, în cadrul căreia a primit steagul de producție pe țară, colectivul Stațiunei de utilaj și construcții Nr. 2 Craiova și-a luat angajamentul de a depăși planul în această perioadă față de trimestrul trei cu 10 la sută, de a mări productivitatea muncii cu 5 la sută, de a reduce prețul de cost cu 4 la sută. Muncitorii dela S.R.N. Tr. Severin obțin noi succese In lupta pentru economii Pentru a întâmpina cu cinste Congresul național pentru apărarea păcii, muncitorii și tehnicienii colectivelor 1 și 2 S.R.N. Tr.-Severin, aplică pe scară tot mai largă metodele de lucru sovietice cu ajutorul cărora obțin importante succese. Astfel, datorită aplicării metodei stahanovistei Lidia Korabelnicova cu privire la realizarea de economii de materiale, colectivul de vopsitori de la S.R.N. No. 2, a realizat prin desfășurarea întrecerii socialiste economii de materiale în valoare de 12.120 lei. Fruntași în această acțiune sunt tovarășii Preda Sabin, Tomescu Ion, Drăghici Dumitru, Popescu Vasile și alții care au și fost premiați pentru realizarea acestor economii cu suma de lei 2236. Deasemeni și colectivul de mecanici a reușit să economisească materiale în valoare de 775 lei pentru care au fost premiați muncitorii Petcu Barbu, Arvat Ion și alții care sunt hotărîți de a intări prin votul lor cuceririle clasei muncitoare, contribuție de preț la cauza păcii. Rodnica activitate a comitetelor de luptă pentru pace din raionul Balș Congresul național pentru apărarea păcii, ce se va desfășura zilele acestea în capitala patriei noastre, constitue un eveniment de seamă în viața poporului nostru. Comitetele de luptă pentru pace desfășoară o muncă intensă, antrenând masse tot mai largi de cetățeni cinstiți în lupta pentru apărarea păcii. Comitetul de luptă pentru pace al raionului Balș, urmărind planul de muncă alcătuit îndată după constituire, a împletit activitatea sa cu toate acțiunile întreprinse de oamenii muncii din acest raion. In cinstea Congresului național pentru apărarea păcii, comitetele de luptă pentru pace din raion, având sprijinul comitetului raional, desfășoară o vie activitate, popularizând Congresul național și Congresul popoarelor pentru apărrarea păcii ce va avea loc la Viena." Comitetele de luptă pentru pace," pe baza indicațiilor date de comitetul de luptă pentru pace raional, popularizează de asemenea lupta dusă de Uniunea Sovietică în cadrul Organizației Națiunilor Unite pentru preîntâmpinarea unui nou război mondial, pentru menținerea păcii în lume. Astfel, comitetele de luptă pentru pace din întreprinderi și instituții au prelucrat cuvântarea rostită de tovarășul Vîșinschi șeful delegației Uniunii Sovietice la O.N.U. în problema războiului din Coreea. Necruțătorul rechizitoriu făcut de reprezentantul U.R.S.S. asupra agresorilor americani a luminat și mai mult drumul oamenilor muncii, care văd în imperialiștii americani un dușman de moarte al omenirii. In colaborare cu organizațiile de massă, comitetele de luptă pentru pace locale, au confecționat numeroase caricaturi în care sunt demascate aventurile imperialiștilor americano-englezi și ale slugilor lor, de teapa clicii titoiste. Aproape îin fiecare comună și sat există panouri cu caricaturi reprezentând fața hidoasă a imperialiștilor ațâțători la război. Cu prilejul pregătirii alegerillor de deputați in Marea Adunare Națională, comitetele de luptă pentru pace au participat activ în campania electorală. In programul serbărilor culturale care au fost date atât până în ziua alegerilor, cât și în ziua alegerilor la secțiile de votare au fost introduse bucăți ca „Cine votează în S.U.A.”, „Votul nostru-i vot de pace”, „Votăm pentru pace” și altele. Cele mai bune rezultate în acest sens le-au obținut comitetele de luptă pentru pace din comunele Iancu Jianu, Osica și Brâncoveni, unde președinții comitetelor de luptă pentru pace respective au fost în frunte, antrenând și pe ceilalți membri. Comitetele de luptă pentru pace din raionul Balș, ținând seamă de voința neclintită a oamenilor muncii de a apăra pacea prin munca lor creatoare, fac să crească rezistența tuturor cetățenilor cinstiți împotriva războiului sporindu-le avântul în întâmpinarea Congresului național și a Congresului popoarelor pentru apărarea păcii. GR. PREDA pores p,