Inainte, aprilie 1967 (Anul 24, nr. 6870-6895)

1967-04-20 / nr. 6886

r ¥ K y à f b ORGAN AL COMITETULUI REGIONAL OLTENIA AL P.C.R. 81 AL STATULUI POPULAR REGIONAL ANUL XXIII NR. 6886 JOI 20 APRILIE 1967 4 PAGINI 25 BANI  Vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a REPUBLICII POPULARE BULGARIA In regiunea ARGEȘ Membrii delegației de partid și guvernamentale a Republicii Populare Bulgaria, în frunte cu tovarășul Todor Jivkov, au plecat miercuri dimineața într-o călătorie prin țară, înalții oaspeți sunt însoțiți de tovarășii Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer, Paul Niculescu-Mizil, Mihai Dalea și Ioan Beldean, ambasadorul României la Sofia. In drum spre regiunea Argeș, conducătorii de partid și de stat bulgari și români sunt salutați pe întregul traseu de numeroși cetățeni. Ei flutură în adierea vîntului primăvăratic stegulețe, buchete de flori, crenguțe înflorite. Se aud aclamații și urări în cinstea prieteniei dintre popoarele român și bulgar, pentru triumful socialismului și păcii în lume, înainte de muna Mătăsaru, intrarea în cocare marchează hotarul regiunii Argeș, coloana mașinilor oficiale este încadrată de un grup de 200 de țărani cooperatori călări, îmbrăcați în naționale argeșene. Un costume mare grup de corniști vestea sosirea înalților oaspeți. Sub un arc de triumf, frumos împodobit cu ghirlande de flori, cu țesături specifice locului, obiecte din ceramică, ploști încrustate, conducătorii de partid și de stat bulgari și români sînt întîmpinați de tovarășii Petre Duminică, primsecretar al Comitetului regional Argeș al P.C.R., Constantin Sandu, președintele Sfatului popular regional, de alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, de numeroși cetățeni. Potrivit tradiției, soții Ecaterina și Alexandru Ciucă, cooperatori mai vîrstnici din partea locului, oferă oaspeților tradiționala pîine și sarei un grup de flăcăi îi invită să guste din ploștile înflorate renumita țuică de Pitești. Tinere fete umplu brațele conducătorilor de partid și de stat bulgari și români cu flori și le înmînează frumoasele marame din borangic care au dus faima acestor locuri. Un alt popas este făcut la Găești. Oaspeții sunt salutați de primul secretar al Comitetului raional de partid, Ion Radu, de președintele Sfatului popular raional, Nicolae Petcu, și de populația orașului, care fac oaspeților o caldă primire, își iau zborul sute de porumbei, simbol al păcii și prieteniei între popoare. Oaspeților li se oferă în dar miei albi. In drum spre Pitești oaspeții trec prin alte sate, toate împodobite sărbătorește, ai căror locuitori salută din inimă pe înalții oaspeți și pe conducătorii de partid și de stat ai țării noastre. Șoseaua este împodobită cu drapelele român și bulgar. Se pot citi urările : „Bine ați venit, dragi oaspeții", „Trăiască și să se întărească prietenia frățească dintre popoarele român și bulgar !", „Trăiască unitatea țărilor socialiste!", „Salut delegației bulgare conduse de tovarășul Todor Jivkov!". In fața caselor, gospodarii au scos cele mai frumoase covoare confecționate de meșteșugarii locali, iar în apropierea șoselei, pe mese, au fost așezate ghivece de flori. La Topoloveni și în alte localități de pe traseu au fost organizate expoziții cu cele mai frumoase țesături și obiecte de artizanat, care oglindesc bogăția și varietatea artei populare de pe aceste meleaguri, și expoziții cu produse agroalimentare. Tovarășul Todor Jivkov și ceilalți membri ai delegației au privit cu mult interes aceste expoziții. La Topoloveni tovarășii Todor Jivkov și Nicolae Ceaușescu s-au prins într-o horă în centrul comunei, în cîntecele corurilor reunite din Leordeni, Dobrești și Topoloveni. ...Pitești. Din zorii zilei, îmbrăcat în veștminte de sărbătoare, orașul este străbătut de freamătul mulțimii venite pe străzi, în ciuda ploii, în întîmpinarea conducătorilor de partid și de stat bulgari și români. La intrarea în oraș, pe mari pancarte sînt scrise urările : „Bine ați venit, dragi oaspeți!“, „Salut frățesc poporului bulgar!", „Trăiască unitatea țărilor socialiste !", „Trăiască unitatea mișcării comuniste și muncitorești internaționale". Mii și mii de locuitori aflați pe străzile orașului aclamă cu entuziasm sosirea conducătorilor de partid și de stat români și bulgari. Se aud ovații și urale în cinstea prieteniei de nezdruncinat dintre cele două popoare vecine și prietene, urări de „bun venit" adresate conducătorilor celor două țări și partide, se flutură stegulețe și buchete de flori. Tovarășii Todor Jivkov și Nicolae Ceaușescu, dintr-o mașină deschisă, răspund saluturilor mulțimii, fac semne prietenești locuitorilor orașului Pitești, care au făcut o caldă și entuziastă primire conducătorilor de partid și de stat români și bulgari. In fața sediului Comitetului regional de partid tovarășii Todor Jivkov," Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer și ceilalți oaspeți sînt întîmpinați de membrii Biroului Comitetului regional Argeș al P.C.R., de reprezentanți ai organelor locale de stat și ai organizațiilor de masă. Aici, oaspeții participă la un entuziast miting al locuitorilor orașului. Participanții au salutat cu puternice ovații apariția la tribună a conducătorilor de partid și de stat bulgari și români. Tovarășul Petre Duminică, prim-secretar al Comitetului regional de partid Argeș, rostește un cuvînt de bun sosit. In aplauzele mulțimii ia cuvîntul tovarășul Pencio Kubadinski, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Bulgar, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri. După miting a vut loc o întâlnire cu conducătorii organelor de partid și de stat. După întîlnire, conducătorii de partid și de stat bulgari și români și-au continuat drumul spre Slatina. Primirea caldă, entuziastă, făcută de populația Piteștiului solilor poporului bulgar și conducătorilor de partid și de stat români a constituit o expresie grăitoare tradiționalei prietenii ce leagă a popoarele român și bulgar, în drum spre Slatina, același entuziasm. Conducătorii de partid și de stat bulgari și români răspund aclamațiilor mulțimii care îi însoțesc pînă la Uzina de aluminiu din Slatina. In comunele Albota, Silișteni, Colonești, Negreni, Mogoșești, mii de cetățeni veniți în întîmpinarea oaspeților, în ciuda unei ploi continue, au așternut adevărate covoare de flori în calea oaspeților. La Colonești echipele de călușari i-au întîmpinat cu vestitele jocuri populare din această parte a țării. Se aud aclamații, urale puternice în cinstea prieteniei de nezdruncinat dintre cele două popoare. La intrarea în moderna cetate a metalului alb — care marchează nașterea celei mai tinere ramuri industriale patriei noastre, industria aluaminiului, oaspeții sînt întîmpinați de Constantin Scarlat, ministrul industriei chimice, de reprezentanți ai colectivului de conducere, ai comitetului de partid, de sute de muncitori din întreprindere. Tineri oferă oaspeților buchete de flori. In fața unei mari machete a uzinei, directorul Constantin Spoitu înfățișează drumul parcurs de materia primă — bauxita — de la transformarea ei în alumină la uzina de la Oradea, pînă la produsul finit ce se realizează în această uzină de la Slatina. Sunt relatate, de asemenea, realizările și perspectivele de dezvoltare ale acestei tinere unități, stadiu lucrărilor de construcție al noilor obiective prevăzute a se ridica în anii cincinalului Se vizitează apoi halele de electroliză intrate anul trecut în producție și turnătoria de aluminiu unde oaspeții asistă la elaborarea șarjelor de aluminiu în diferite sortimente. Tovarășul Todor Jivkov și ceilalți membri ai delegației de partid și guvernamentale bulgare s-au interesat de metodele folosite în uzină pentru elaborarea aluminiului de înaltă calitate, s-au întreținut cu muncitori, tehnicieni și ingineri. Pretutindeni prin secțiile uzinei, metalurgiștii de la Slatina au întîmpinat cu căldură pe conducătorii de partid și de stat bulgari și români, aclamând îndelung pentru prietenia dintre cele două popoare. La ieșirea din ultima secție vizitată, tovarășul Todor Jivkov și ceilalți membri ai delegației bulgare au semnat în Cartea de onoare : „Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Populare Bulgaria a vizitat cu plăcere uzina dv., expresie a capacității tehnice a oamenilor muncii români, a clasei muncitoare române. Vă urăm din inimă noi succese în asimilarea producției complexe a aluminiului, atît de necesar (Continuare în pag. 3-a) La intrarea pe meleagurile regiunii Oltenia, după trecerea Oltului, în dreptul pădurii Ierului, se înalță, simbolic, un frumos arc de triumf, sprijinit pe stîlpi care reproduc motivul celebrei „Coloane infinite“ a lui Brâncuși; îmbrăcat în ghirlande verzi, acest arc simbolic are înscrise pe frontispiciu urări de bun sosit în limbile română și bulgară. O originală scoarță oltenească — alcătuită din flori — este așternută în calea oaspeților. Vestiții călușari din Dobrun— Osica încing un voinicesc joc din bătrîni, grăitoare manifestare a virtuozității artiștilor populari ai acestor pămînturi. In întîmpinarea tovarășilor Todor Jivkov, Nicolae Ceaușescu, Ion Gheorghe Maurer și a celorlalți conducători de partid și de stat bulgari și români au venit tovarășii Ion Stănescu, prim-secretar al Comitetului , regional Oltenia al P.C.R., Gheorghe Paloș, președintele Comitetului Executiv al Sfatului popular regional, reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat și ai organizațiilor obștești. Țărani din partea locului, îmbrăcați în pitorești costume populare, oferă oaspeților tradiționala pîine și sare, prețuitele vinuri ale regiunii, în ulcele de Oboga. In numele locuitorilor Olteniei, primul-secretar al Comitetului regional de partid rostește un cuvînt de bun sosit. Răsună ovații, urări pentru prietenia dintre cele două popoare. Tovarășii Todor Jivkov, Nicolae Ceaușescu și Ion gheorghe Maurer răspund prin semne prietenești ovațiilor mulțimii adunate sub piscurile de stejari. De la pădurea Sarului, coloana de mașini se îndreaptă spre Craiova, străbătînd mindre și bogate așezări, împodobite sărbătorește. La porțile satelor, de-a lungul traseului care străbate frumoasele plaiuri oltenești, numeroși locuitori îi primesc pe oaspeți cu flori, cu urale, cu bucurie. Marile clădiri, din cărămidă roșie, oțel și sticlă ale Uzinelor „Electroputere“, profilate la orizont, anunță intrarea în orașul reședință al regiunii. Craiova își primește oaspeții cu această emblemă a noului, tînăr și viguros vlăstar al industriei noastre socialiste. Producția de locomotive Diesel-electrice și transformatoare, de motoare electrice și aparataj electrotehnic constituie pe drept cuvînt un titlu de mîndrie al Craiovei. Marea uzină craioveană își întîmpină oaspeții cu pulsul febril al muncii. Vuietul uzinei este acoperit, în aceste clipe, de ovațiile cu care oaspeții dragi sînt salutați de mii de muncitori. Sunt de față Mihai Marinescu, ministrul Industriei construcțiilor de mașini, și colectivul de conducere al uzinei. In aplauzele celor prezenți, un grup de tineri oferă buchete de flori. Primul popas are loc la cea mai nouă fabrică a uzinei — fabrica de aparataj de înaltă tensiune, în fața machetei, directorul general, ing. Alexandru Heinrich, vorbește oaspeților despre realizările și preocupările muncitorilor din această uzină — deținători pentru a patra oară consecutiv ai Steagului roșu de fruntași pe țară în ramura electrotehnică — care au acumulat în acești ani o bogată experiență, făurind o gama largă de motoare și aparate electrice: aparataj de înaltă tensiune, transformatoare de forță, mașini electrice rotative, locomotive Diesel-electrice și locomotive electrice, produse de calitate superioară care satisfac cerințele economiei naționale și care sunt exportate intr-un număr important de țări din trei continente. Sunt prezentate apoi aspecte ale dezvoltării întreprinderii în cincinal, în lumina documentelor Congresului al IX-lea al Partidului Comunist Român. Noile construcții au și început să prindă contur. Vizita continuă prin sectoarele principale ale uzinei. Pe mașini sunt arborate stegulețe cu culorile drapelelor celor două țări și de partid. Străbătînd marile hale, oaspeții și gazdele lor își fac reciproc calde semne de salut. Reprezentanții poporului bulgar sunt informați că la Uzinele „Electroputere“ din Craiova s-au executat primele mașini electrice din seria unitară de motoare și generatori sincroni cu puteri cuprinse între 200 și 1600 kW. Tot aici au fost asimilate prototipurile generatorului sincron de 16 M.V.A., al motorului asincron trifazat de 400 kW pentru industria petrolieră, ale motoarelor electrice verticale pentru hidroameliorații de 110 și 320 kW și altele. Fabrica de locomotive — această prestigioasă înfăptuire a industriei românești — își întimpină oaspeții cu elocvente solii ale noului. De la cele opt locomotive, fabricate în 1960, cifra producției consemnează acum o locomotivă la mai puțin de trei zile. Parcurgînd hala, oaspeții trec în revistă locomotivele aflate în diferite faze de finisare. Tovarășii Todor Jivkov și Nicolae Ceaușescu sunt invitați să viziteze îndeaproape una din locomotivele Diesel-electrice, complet terminată, înzestrată cu cele mai moderne sisteme de asigurare a circulației, gata de a fi furnizată căilor ferate bulgare — mărturie sugestivă a colaborării rodnice frățești dintre cele două țări și popoare pe tărîmul edificării economiei lor socialiste. De la pupitrul de comandă tovarășul Todor Jivkov pornește motorul locomotivei, prin diferite manete și butoane pune în funcțiune sistemul de conducere a locomotivei. Oaspeților le sunt împărtășite preocupările specialiștilor de aici, îndreptate spre perfecționarea parametrilor tehnico-funcționali ai acestor locomotive, urmărindu-se creșterea puterii de tracțiune și a vitezei. Trecîndu-se mai departe, sunt urmărite procesele de producție a primei serii de locomotive electrice românești de 6 580 C.P., adevărate „uzine pe roți“. înalții oaspeți se opresc în dreptul mașinilor, discută cu muncitorii, interesîndu-se de procesul de producție, de strădaniile oamenilor din uzină pentru ridicarea pe o treaptă mai înaltă a gradului de tehnicitate a produselor, pentru creșterea eficienței economice a întregii activități a uzinei. Cu multă căldură constructorii vorbesc despre felul cum lucrează colectivul lor, care a încheiat primul trimestru al anului cu rezultate deosebite în întrecerea socialistă. Tovarășul Todor Jivkov transmite muncitorilor urări de sănătate și de noi succese în activitatea pusă în slujba industrializării țării și a extinderii necontenite a progresului tehnic. La sfîrșitul vizitei, tovarășul Todor Jivkov a scris în Cartea de onoare : „Delegația de partid și guvernamentală a Republicii Populare Bulgaria a vizitat cu interes Uzina „Electroputre“ din Craiova, modernă și bine organizată. E greu pentru cel care a vizitat uzina să se oprească și să aprecieze un anumit produs, deoarece toate cele realizate sunt valoroase și in VICTOR BÎRLADEANU MIRCEA IONESCU (Continuare în pag. 3-a) In regiunea OLTENIA Aspect de la mitingul din piața centralăraiovei Populația Craiovei întîmpină cu căldură sosirea înalților oaspeți In vizită la Uzina „Electroputere Biblioteca Regiona