Inainte, septembrie 1970 (Anul 27, nr. 7927-7952)

1970-09-17 / nr. 7941

I MM M MM B MM M jmm MII Actualitatea internaționala I v. ■ _ - •• - \ Schimbare de guvern în Iordania . Decretarea stării excepționale în țară (I Ordinul comandantului forțelor de rezistență palestiniană AMMAN 16 (Agerpres). în Iordania a fost constituit, în cursul nopții de marți spre miercuri, un guvern militar provizoriu, sub președinția generalului de brigadă Mohamed Daoud, care deține și portofoliul afacerilor externe. Guvernul civil, prezidat de Abdel Moneim Rifai, și-a prezentat demisia la numai cîteva ore după un nou acord intervenit între oficialitățile de la Amman și Comitetul Central al Rezistenței Palestiniene, în vederea lichidării stării de tensiune din Iordania. Regele Hussein l-a numit pe generalul Haba Majali în funcția de șef al Statului Major, pe care o deținea pînă în prezent șeful statului. Intr-un mesaj difuzat de postul de radio Amman se arată că „principala sarcină a cabinetului militar provizoriu este de a pune capăt luptelor fratricide dintre forțele militare iordaniene și organizațiile rezistenței palestiniene, prin aplicarea tuturor acordurilor încheiate pentru încetarea focului“. La puțin timp după constituirea sa, guvernul militar provizoriu a instituit legea marțială pe întregul teritoriu al Iordaniei și a cerut membrilor organizațiilor de comando palestiniene să depună armele la cartierele lor generale pînă miercuri la ora 16:00 GMT. Comitetul Central al Rezistenței Palestiniene, întrunit în ședință extraordinară, a condamnat constituirea cabinetului militar provizoriu și a făcut apel la declanșarea unei greve generale în țară, începînd de joi. S-a hotărît unificarea tuturor formațiunilor militare ale organizațiilor palestiniene, sub un comandament unic în fruntea căruia a fost numit Yasser Arafat. Totodată, Comitetul Central Rezistenței Palestiniene a desl cis reintegrarea în rîndurile sale a Frontului Popular pentru Eliberarea Palestinei, suspendat în urma recentelor deturnări de avioane, în calitatea sa de comandant al forțelor rezistenței palestiniene, Yasser Arafat a publicat un ordin prin care se interzice categoric fedainilor „de a deschide focul împotriva pozițiilor militare ale armatei iordaniene, atît în orașe, cit și în sate și în taberele de refugiați, în afară de cazurile de legitimă apărare“ — anunță postul de radio Cairo, citat de agenția France Presse. Tot miercuri, Yasser Arafat a adresat un apel regelui Hussein și celorlalți șefi de state arabi, în legătură cu situația din Iordania, în urma constituirii guvernului militar provizoriu. 0 declarație a Departamentului de Stat al S.U.A. WASHINGTON 16 (Agerpres). Departamentul de Stat al S.U.A. a declarat miercuri că „partea israeliană a executat zboruri de recunoaștere, care prin natura lor contravin clauzelor acordului de încetare a focului“. Purtătorul de cuvînt al Departamentului de Stat, Robert McCloskey a explicat că acordul permite Israelului și R.A.U. efectuarea unor zboruri de supraveghere a respectării încetării focului, dar fără ca avioanele de recunoaștere să se apropie la o distanță mai mică de 10 km de linia de încetare a focului, situată la mijlocul Canalului de Suez. Citind cercuri oficiale de la Washington, agenția U.P.I. menționează că fotografiile luate de avioanele de recunoaștere israeliene și prezentate guvernului american pentru a dovedi că R.A.U. a încălcat acordul de încetare a focului arată că ele au fost luate de la o altitudine mică, dintr-o poziție aproape perpendiculară pe obiectivele vizate. Ambasada israeliană de la Washington a negat că Israelul ar fi violat acordul de încetare a focului, susținând că „aderă în continuare“ la prevederile acestuia. mBBBBBBaBiaaiiaBBaBaaBiBBaaBaBiaRaaaigBBe! GRAD : LENN- fîntînile Petrodvareț. al un mesaj președintelui Nixon WASHINGTON 16 (Agerpres). Președintele Nixon a prezentat Congresului un mesaj privind o reformă a programului american de ajutor pentru străinătate; în mesaj, președintele se referă frecvent la faptul că ajutorul pentru străinătate trebuie să fie pus în concordanță cu „doctrina de la Guam“ formulată anul trecut. Astfel, după ce recunoaște că modul de acordare a ajutorului pentru străinătate în ultimul deceniu a provocat nemulțumiri atît în S.U.A. cit și în țările destinatare președintele a declarat că „principalul obiectiv al acestei reforme va fi de a ajuta celelalte țări să-și asume o responsabilitate militară mai mare și astfel să ne reducem prezența noastră în străinătate“. Nixon a propus în mesaj o serie de măsuri vizînd îndeosebi separarea ajutorului militar propriu-zis de ajutorul economic și crearea unor noi organisme care să constituie un cadru mai adecvat pentru realizarea obiectivelor urmărite. Astfel, urmează să fie treptat înlocuită Agenția pentru dezvoltare Internațională (A.I.D.) intens criticată pentru modul cum a administrat ajutoarele, cu două instituții noi: Societatea americană pentru dezvoltarea internațională și Institutul american pentru dezvoltarea internațională. Lucrările Consiliului pentru comerț și dezvoltare de la Geneva GENEVA 16 (Agerpres). Sesiunea a X-a a Consiliului pentru comerț și dezvoltare își continuă lucrările, în cadrul dezbaterilor largi, care au avut loc în legătură cu dezvoltarea comerțului cu articolele manufacturate, reprezentantul român, Iosif Pățan, a subliniat faptul că delegația română consideră de o deosebită importanță și de primă urgență eliminarea obstacolelor netarifare și a practicilor comerciale restrictive impuse de țările dezvoltate exporturilor de produse manufacturate și semifinite provenind din țările aflate în curs de dezvoltare. El și-a exprimat speranța că într-un viitor apropiat se va putea ajunge prin eforturile comunității internaționale la un acord general în domeniul introducerii sistemului general de preferințe nereciproc și nediscriminatoriu in favoarea acestor exporturi. Delegatul român a reliefat necesitatea asigurării unei reduceri substanțiale a tarifelor vamale, aplicată după criterii economice indiferent de grupa în care sunt incluse în cadrul U.N.C.T.A.D. țările care urmează să primească preferințe, poziția geografică și regimul social-economic al acestora. La punctul de pe ordinea de zi privind politica în domeniul produselor de bază, delegatul român, Ion Pah, a scos în evidență importanța pe care România o acordă examinării acțiunilor internaționale întreprinse în acest sector, dezvoltarea comunității internaționale — a arătat el — presupune măsuri concrete pe linia asigurării unui acces mai larg pe piețele occidentale pentru produsele de bază provenind din țările aflate în curs de dezvoltare. © ULAN BATOR. Maxim Berghianu, președintele Comitetului de Stat al Planificării, șeful delegației Republicii Socialiste România care a sosit în capitala R. P. Mongole pentru tratative în vederea semnării protocolului cu privire la colaborarea economică și schimburile de mărfuri dintre Republica Socialistă România și Mongolia pe perioada 1971—1975, a avut marți o primă întrevedere cu A. Rintzenpilsee, președintele Comitetului de Stat al Planificării din R.P. Mongolă. • PEKM. Agenția China Nouă anunță că Ciu En-lai, premier al Consiliului de Stat al R.P. Chineze, membru în Comitetul permanent al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, l-a primit pe Nguyen Don, membru al Secretariatului Comitetului Central al Partidului celor ce muncesc din Vietnam, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri al R.D. Vietnam, conducătorul unei delegații economice care se află în R.P. Chineză. La întîlnire a fost prezent, de asemenea, Li Sien-nen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat al R.P. Chineze. NEW YORK, în plenara Adunării Generale a Organizației Națiunilor Unite au continuat miercuri discuțiile asupra unor probleme de organizare și procedurare. Au fost aleși vicepreședinții Adunării Generale, iar în Comitetul general, din care face parte și Maria Groza, în calitate de președintă a Comitetului pentru probleme sociale, umanitare și culturale, au început discuțiile privitoare la repartizarea pe comitete a celor 108 puncte înscrise pe ordinea de zi provizorie a actualei sesiuni. BRATISLAVA. In capitala R.S. Slovace — Bratislava — a fost deschisă expoziția pictorilor români I. Musceleanu și H. Catargi. Cei doi artiști expun 40 de lucrări, reprezentative pentru pictura românească contemporană. 0 PHENIAN. Delegația Comitetului Central al Uniunii Tineretului Comunist, condusă de Ion Iliescu, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministrul pentru problemele tineretului al Republicii Socialiste România, care face o vizită în R.P.D. Coreeană, a fost primită de Pak Sen Cer, al doilea vicepreședinte al Cabinetului de Miniștri al R.P.D. Coreene, anunță agenția A.C.T.C. La întîlnire au participat, de asemenea, O Chi Cion, președinte al C.C. al Uniunii Tineretului Muncitoresc Socialist din R.P.D. Coreeană, și ambasadorul Republicii Socialiste România la Phenian, Aurel Mămășan. O TOKIO. In R.D. Vietnam a plecat o delegație a Partidului Socialist din Japonia condusă de Tomomi Narita, președintele partidului, în timpul vizitei la Hanoi, Tomomi Narita va avea convorbiri. într-o declarație făcută ziariștilor la plecarea din Tokio, președintele Partidului Socialist din Japonia subliniat că în cursul convorbirilor pe care le va avea la Hanoi cu președintele Consiliului de Miniștri, Fam Van Dong, și cu alte oficialități vietnameze vor fi abordate probleme în legătură cu situația din Asia de sud-est. Vizita în Republica Democrată Vietnam, a arătat Tomomi Narita, confirmă hotărîrea Partidului socialist de a acționa în direcția întăririi solidarității dintre popoarele țărilor asiatice. © BEIRUT. în localitatea libaneză Champville a avut loc un simpozion cu tema „cinematograful național cultura universală“. Au pariticipat delegați din mai multe țări din Europa, Asia și Africa. Cinematografia română a fost reprezentată de regizorul Geo Saizescu. în cadrul manifestării au fost prezentate filmele „La porțile pămîntului“, „Pădurea Spînzuraților“, „Vîrstele omului“, precum și scurt metrajele „Histria, Heracleea și Lebedele“, „Luchian”, „Brâncuși la Tg. Jiu“, „Comori de artă românească“, precum și desene animate de Gopo. 0 VARȘOVIA. Timp de două zile, la Varșovia a avut loc o întîlnire de lucru între reprezentanți ai Consiliului Central al Sindicatelor din R.P. Polonă și Uniunii Sindicatelor din Germania occidentală (D.G.B.). Pe ordinea de zi a întrunirii au figurat probleme legate de evoluția relațiilor directe dintre organizațiile sindicale poloneze și cele vest-germane. Delegația vest-germană a fost primită de Ignacy Loga-Lowinski — președintele C.C.S. din R. P. Polonă. După cum se știe, contactele dintre centralele sindicale din Polonia și R.F.G. au fost inițiate în aprilie a.c. cînd, la invitația C.C.S., o delegație a D.G.B., condusă de președintele Uniunii, H. C. Vetter, a făcut o vizită oficială în Polonia. în ultimul timp, au avut loc vizite în Polonia ale organizațiilor sindicale din R.F.G. din industriile hîrtiei și pielăriei. CALEIDOSCOP VATICAN 16 (Agerpres). Papa Paul al VI- lea a abolit marți ultimele vestigii militare ale Vaticanului, anunțînd desființarea întregului corp militar pontifical, cu excepția Gărzii elvețiene, atît de familiare turiștilor. Hotărîrea afectează 700 de persoane, reunite pînă acum în trei unități: garda de onoare, garda palatină și jandarmeria pontificală. Hotărîrea Papei a fost luată la 100 de ani după ce trupele papale au intrat pentru ultima oară în acțiune împotriva regatului Piemont din nordul Italiei. La 20 septembrie 1870, trupele piemonteze au capturat însă Roma,fără lupte, orașul fiind declarat capitală a Italiei unite. în viitor, paza teritoriului Vaticanului, avînd o suprafață de 44 de hectare, va fi asigurată de Garda elvețiană, alcătuită din 50 de persoane, care a fost înființată în anul 1506. ROMA 16 (Agerpres). In orașul italian Pesaro se desfășoară în prezent Festivalul internațional al filmului nou, în cadrul căruia sunt prezentate producții cinematografice din numeroase țări, printre care Franța, R. F. a Germaniei, Italia, Polonia, România, Suedia, Statele Unite. Festivalul reunește critici de artă și cinema, regizori italieni și străini. La Palatul sporturilor și la Teatrul experimental din localitate a fost prezentat, în fața unui numeros public, filmul românesc „Reconstituirea“, în regia lui Lucian Pintilie. MANILA 16 (Agerpres). Bilanțul provizoriu al victimelor provocate de taifunul care s-a abătut asupra regiunii de nord a Insulei Luzon din Arhipelagul Filipinelor se ridică la peste 300 de morți, indică datele oficiale publicate la Manila. Vîntul, care a atins o viteză de 177 de kilometri pe oră, a provocat mari pagube materiale, mai ales în orașul Casiguran, distrus în cea mai mare parte. Culturile de orez, plantațiile de cocotieri și bananieri au fost în mare măsură distruse. LONDRA 16 (Agerpres). Cunoscuta scriitoare engleză, Agatha Christie, prima femeie-autoare de romane polițiste, și-a marcat evenimentul celei de-a 80-a aniversări a nașterii prin publicarea celei de-a... 80-a cărți, DESHI 16 (Agerpres). Peste 400 de persoane și-au pierdut viața în urma inundațiilor din statul Gujarat, din vestul Indiei, au anunțat autoritățile locale. Cifra este însă numai estimativă, întrucît comunicațiile sunt încă întrerupte cu multe alte zone sinistrate. Inundațiile, provocate de ploile musonice fără precedent, au afectat aproape un milion de locuitori, 100 000 dintre aceștia fiind adăpostiți în tabere pentru sinistrați. 4 200 de sate au avut de suferit de pe urma revărsărilor de ape, ca și întinse suprafețe agricole. Au pierit 6 900 de vite, iar 150 000 de case au fost avariate sau distruse. Pagubele suferite de pe urma distrugerii drumurilor, căilor ferate și podurilor sânt evaluate la 120 milioane rupii, iar prejudiciile aduse recoltei numai In Bengalul de vest se ridică la 650 milioane rupii. MIȘCAREA GREVISTĂ DIN S.U.A. DETROIT 16 (Agerpres). Greva muncitorilor de la Corporația General Motors, principalul producător de automobile din S.U.A., a devenit efectivă în cursul zilei de marți. 145 de uzine ale cunoscutei firme, situate în 31 de state americane și 2 provincii canadiene, și-au încetat lucrul. Muncitorii au instalat în fața Uzinelor G. M. pichete de grevă, care barează intrarea în incinta acestora. în Deși reluarea negocierilor vederea încheierii unui nou contract de muncă colectiv a fost fixată pentru marțea viitoare, cei mai mulți dintre observatorii politici apreciază că mișcarea revendicativă a muncitorilor de la G. M. va dura între șase și opt săptămîni. Greva va avea repercusiuni extrem de grave asupra economiei americane. Se apreciază că încetarea care va costa zilnic lucrului, firma constructoare 30 milioane dolari, va afecta și alte 40 000 de întreprinderi care livrează produse de aproximativ 11 miliarde de dolari anual. în total, greva va costa economia americană suma de 120 milioane dolari pe zi. în cazul cînd greviștii vor obține satisfacerea revendicărilor formulate, muncitorii de la celelalte firme constructoare de automobile din S.U.A. vor cere, la rîndul lor, cu prilejul negocierilor în vederea reînnoirii contractelor de muncă, aceleași condiții pe care le-au obținut colegii lor de la G.M. __________________ AGENDA DIPLOMATICA BUDAPESTA 16 (Agerpres). Marți și-a început vizita oficială la Budapesta ministrul afacerilor externe al R. S. Cehoslovace, Jan Marko. Vizita ministrului cehoslovac are loc la invitația omologului său ungar, Janos Peter, în aceeași zi, la sediul Ministerului Afacerilor Externe al R. P. Ungare, au început convorbirile oficiale dintre cei doi miniștri. BELGRAD 16 (Agerpres). La invitația Marelui Duce Jean al Luxemburgului, președintele R.S.F. Iugoslavia, Iosip Broz Tito, va face între 9 și 11 octombrie a.c. o vizită oficială în Luxemburg — anunță agenția Tanúig. MOSCOVA 16 (Agerpres). La invitația guvernului sovietic — informează agenția TASS — la Moscova a sosit într-o vizită oficială primul ministru al Republicii Singapore, Lee Kuan Yew. BELGRAD 16 (Agerpres). Delegația economică chineză, condusă de ambasadorul R. P. Chineze la Belgrad, Tseng Tao, care se află în vizită în R.S.F. Iugoslavia, a fost primită de Viteslav Vanicelk, adjunct al secretarului federal iugoslav pentru comerț exterior. Cu acest prilej, menționează agenția Taning, au fost purtate, intr-o atmosferă prietenească, convorbiri cu privire la promovarea în continuare a relațiilor economice dintre cele două țări. Delegația economică chineză a vizitat diverse întreprinderi industriale. ATENA 16 (Agerpres). Marți a luat sfîrșit vizita oficială de trei zile făcută la Atena de președintele Ciprului, arhiepiscopul Makarios, în comunicatul oficial se subliniază că în cursul convorbirilor dintre președintele Makarios și premierul Greciei, Papadopoulos, „a fost examinată situația internațională care preocupă cele două țări și în particular problema cipriotă". Comunicatul adaugă că președintele Makarios l-a informat pe primul ministru al Greciei asupra evoluției tratativelor dintre cele două comunități cipriote — greacă și turcă, precum și despre alte aspecte ale situației din Cipru. Pe de altă parte, în comunicat se menționează că șeful statului cipriot și-a exprimat intenția de a continua politica de consolidare a climatului de înțelegere și de destindere din insulă. Cu prilejul unei conferințe de presă, președintele Makarios s-a declarat mulțumit de rezultatele convorbirilor cu premierul Papadopoulos, menționînd că va face o nouă vizită oficială în Grecia la 17 octombrie. Perspectivele relațiilor economice dintre Anglia și Polonia VARȘOVIA. Corespondentul Agerpres, Iosif Dumitrașcu, transmite: John Stevens, președintele Consiliului britanic pentru comerțul est-european, a făcut recent o vizită în Polonia. Cu acest prilej, el a purtat convorbiri cu oficialitățile poloneze de resort, într-un interviu acordat publicației Camerei de Comerț poloneze „Rynki Zagraniczne“, Stevens a arătat că discuțiile purtate s-au referit la perspectivele relațiilor economice dintre Anglia și Polonia. Relevînd că principala sarcină a Consiliului o constituie acordarea de ajutor cercurilor economice engleze care doresc să extindă relațiile cu Polonia, el a arătat că întâlnirile pe care le-a avut sunt menite să faciliteze realizarea acestor sarcini, mai ales că în politica comercială celor două țări pot interveni unele modificări în legătură cu convorbirile actuale în problema aderării Angliei la Piața comună și convorbirile dintre Polonia și R.F.G. în continuare. Stevens a relevat faptul că principala cale spre creșterea schimburilor bilaterale dintre Polonia și Anglia o constituie întărirea cooperării industriale dintre cele două țări. Totodată, Stevens a arătat că pe viitor Polonia ar putea să aibă o serie de greutăți în dezvoltarea exportului său agroalimentar pe piața engleză în legătură cu eventualitatea aderării Angliei la Piața comună, adăugind că în același timp apar posibilități mai bune de desfacere a produselor industriei poloneze în Anglia. Comentariul zilei Cu toată discreția păstrată de Whitehal în legătură cu turneul de o lună de zile pe care William Lucesti întreprinde în regiunea Golfului Persic, în calitate de emisar special al Foreign Office-ului, această călătorie diplomatică a atras atenția observatorilor politici, îndeosebi din două motive. Mai întîi, fiindcă ea a intervenit înainte de împlinirea a două luni de la instalarea la Londra a actualului guvern conservator, ceea ce este, desigur, Semnificativ pentru interesul manifestat de cabinetul Heath față de problemele diplomației britanice în zona „Golfului“. în al doilea rînd, periplul lui Willian Luce urmează turneului efectuat cu numai două săptămîni înainte de lordul Carrington, ministrul englez al apărării, în Singapore, Malayezia, Australia și Noua Zeelandă. Or, întrucît bazele britanice din regiunea Golfului Persic și cele din zona Orientului îndepărtat, vizitată de Carrington, constituie pilonii extremi pentru ceea ce a mai rămas din axa strategică denumită cîndva „marele drum imperial“ ce lega Anglia de Peninsula Arabică și Extremul Orient; observatorii au dedus că misiunile „Carrington“ și „Luce“ sunt de fapt complementare, ambele vizînd în fond, jalonarea viitoarei politici a Whitehall-ului • la „est de Suez“. Dar, dacă lordul Carrington avea de prezentat țărilor pe care le-a vizitat o propunere concretă, respectiv realizarea unui asiatic, „aranjament“ australoturneul lui William Luce nu are decât un caracter de sondaj. La Londra a fost remarcată chiar o atmosferă de evidentă circumspecție în legătură cu această misiune. Motivele sunt multiple și nu greu de sisizat. Pe de o parte, călătoria lui Carrington în Extremul Orient a suscitat deja reacții aprinse în rîndul opoziției laburiste și în cercurile de stingă, în general, care au văzut conturîndu-se cu mai multă claritate intenția guvernului Heath de a proceda la o reconsiderare a politicii Marii Britanii la „est de Suez“, în sensul menținerii prezenței britanice în zona amintită. Deși formula la „est de Suez“, cu rezonanțe din epocă victoriană, nu a fost menționată ca atare (programul cabinetului conservator lăsînd doar să se întrevadă eventualitatea unei asemenea revizuiri), ea este supusă în momentul de față unor tiruri de focuri încrucișate, criticile provenind de pe poziții deosebite și exprimînd interese diferite. Sunt numeroși cei care consideră că menținerea strategiei britanice la „est de Suez“ este depășită de noile realități mondiale și o etichetează drept o nostalgie absurdă pentru un trecut imperial dispărut Nu numai laburiștii, dar și unii conservatori atrag atenția că o astfel de politică nu mai corespunde nici actualelor posibilități bugetare ale Marii Britanii, reamintind că unul dintre principalele motive pentru care guvernul Wilson hotărîse retragerea, pînă în 1971, a tuturor trupelor britanice din Golful Persic și din Orientul îndepărtat era și achitarea notei de plată pentru întreținerea acestora, care impunea economiei țării sacrificii prea mari. Conjunctura în care are loc turneul lui William Luce este cu atât mai complicată, cu cit controverselor interne britanice li se adaugă dificultăți serioase legate de menținerea prezenței militare engleze în Golful Persic, ivite în această zonă. Eventualitatea prelungirii termenului de staționare a efectivelor britanice în regiunea „Golfului“ readuce în actualitate situația Federației emiratelor, creată aici imediat după ce Wilson anunțase hotărîrea de a evacua forțele engleze din zona de la „est de Suez“. La aproape trei ani de la constituirea sa, Federația se zbate într-o criză de profunzime, fără să reprezinte nici pe departe, o unitate reală. In condițiile disensiunilor existente în cadrul ei, sunt prea puține șanse ca emisarul Foreign Office-ului să poată realiza vreun acord între emirii și șeicii locali în privința prezenței militare britanice, chiar dacă unii dintre aceștia sunt, din diverse motive, foarte sensibili la doleanțele Londrei. Printre aceștia se află conducătorii din Abu Dhabi, Mascat și Oman — îngrijorați de intensificarea acțiunilor Frontului de Eliberare din Golful per Sic — și cei din emiratul Dubai, care nu dispune de o armată proprie. Pe de altă parte, o serie de state din regiunea Golfului Persic (Iran, Arabia Saudită, Kuweit) și-au exprimat opoziția fermă față de prelungirea, după 1971, a prezenței militare britanice. Pe aceeași poziție se situează, de asemenea, R. A. U. și Iracul, care consideră că menținerea trupelor engleze în zona Golfului Persic este de natură să contribuie la o încordare a atmosferei în Orientul Mijlociu. In aceste condiții, care ar putea fi rezultatele turneului întreprins de sir Luce ? Este puțin probabil — apreciază observatorii — ca ele să capete pentru adepții strategiei britanice „la est de Suez“ valoarea unui argument de văzut, de asemenea, Rămîne care vor fi reacțiile cercurilor oficiale de la Londra după ce le va fi prezentat raportul asupra „misiunii Luce“. SABINA BONDOC Semnificațiile unui turneu Redacția și administrația : Graiova str. Oltețu nr. 8 — telefoane: 12613 — 12552 — 13711 - 11993 — 31661 — 31771 — 31877 — TIPARUL ÎNTREPRINDEREA POLIGRAFICA „OLTENIA“ 40.461