Inainte, ianuarie 1971 (Anul 28, nr. 8032-8056)

1971-01-26 / nr. 8051

Fotbalul are numai 17 reguli Nu le putem Invita ! Regulile jocului de fotbal sunt puține la număr (doar 17) și, după părerea noastră, nu prezintă dificultăți prea mari în ceea ce privește însușirea și interpretarea lor. Cu toate acestea, în urma unor sondaje și fapte concrete am constatat că acestea sunt insuficient cunoscute chiar de către un număr destul de mare de fotbaliști. Unele manifestări ale publicului prezent pe diferite stadi oane sunt și ele tot consecința firească a insuficientei cunoașteri a regulilor la care ne referim. Toate aceste neajunsuri sunt favorizate și de fap tul că cel care dorește să-și însușească, totuși, aceste reguli, nu are de unde să-și procure regulamentul la care ne-am referit. tit Aceste realități și motivele pe care le-am aminte au determinat să oferim cuvenita ospitalitate în paginile ziarului nostru unui ciclu de articole prin care ne propunem ca, pînă la reluarea diferitelor campionate, să prezentăm toate cele 17 reguli ale jocului de fotbal. Pentru comentarea acestora am apelat la cunoștințele în materie ale tovarășului inginer ION ȘERBAN, președintele Colegiului județean Dolj al arbitrilor. In decursul anilor, cele 17 reguli ale jocului de fotbal au suferit continuu diferite îmbunătățiri, dar ele au rămas aceleași. Să vedem, însă, care sînt în ordine atît de mult discutatele articole ale regulamentului jocului cu balonul rotund . 1. — Terenul de joc ; 2. — Mingea ; 3. — Numărul jucătorilor ; 4. — Echipamentul jucătorilor ; 5. — Arbitrul ; 6. — Arbitrii de linie ; 7. — Durata partidei ; 8. — Lovitura de începere ; 9. —Mingea în joc sau afară din joc ; 10 — Marcarea unui gol ; 11. — Afară din joc (ofsaid) ; 12. — Greșeli și incorectitudini ; 13. — Loviturile libere ; 14. — Lovitura de pedeapsă (11 m sau penalty) ; 15. — Aruncarea de la margine ; 16. — Lovitura de poartă ; 17. *— Lovitura de colț (corner). Deci, pentru disputarea unui joc de fotbal, fie el amical sau oficial, sunt neapărat necesare : un teren, o minge, un număr maxim de 22 jucători și trei arbitri. Jucătorii au datoria să desfășoare jocul în spiritul regulamentului, iar arbitrii să vegheze la acest lucru. Pînă aici, totul pare foarte simplu, dar cu condiția să se cunoască în amănunt și prevederile fiecărui articol. Ce prevede primul articol ? Terenul de joc trebuie să fie dreptunghiular, cu lungimea maximă de 120 m și minimă de 90 m, iar lățimea maximă să fie 90 m și minimă 45 m. Pentru meciurile internaționale, terenurile trebuie să fie de 110/75 sau 100/ 64 m. Pentru a fi omologat (bun de joc) terenul trebuie să îndeplinească două condiții : să fie regulamentar și să fie practicabil. Regularitatea terenului se referă la marcaj, porți, plase și steaguri de colț — toate obligatorii. Porțile trebuie să aibă lărgimea de trei ori cît înălțimea, adică 7,32/2,44 m. Grosimea stupilor este de 12/12 cm, iar liniile de marcaj vor avea lățimea tot de 12 cm și se vor trasa cu praf de var, iar cînd terenul este acoperit de zăpadă, cu cenușă sau rumeguș de lemn. Suprafața de poartă este un dreptunghi cu lungimea de 18,32 m și lățimea de 5,50 m și se mai numește spațiu de protecție portarului, întrucît în această suprafață portarul nu poate fi atacat dacă nu are mingea și dacă nu încearcă să jeneze un adversar. De asemenea, din interiorul acestei suprafețe se execută loviturile de poartă. u Suprafața de pedeapsă este tot dreptunghi cu laturile de 40,32/16,50 m. In interiorul acestei suprafețe se află și punctul de 11 m, de unde se execută lovitura de pedeapsă pentru unele infracțiuni comise de jucătorii echipei în apărare în interiorul ei, aspect de care ne vom ocupa cu alt prilej. Aci, portarul poate juca mingea cu mina.Pentru că am ajuns la acest element al tere nului, ni se pare util să facem o precizare , acesta se numește suprafața de pedeapsă. Deoarece această suprafață e un veritabil dreptunghi, sunt total greșite expresiile atît de des folosite , hent în careu, sau careul de pedeapsă). Din punctul de 11 m se trasează cîte un arc de cerc cu raza de 9,15 m pe latura lungă a suprafeței de pedeapsă, în teren. La centrul stadionului, pe linia mediană, se trasează un cerc care are raza tot de 9,15 m, iar la colțuri cîte un arc cu raza de un metru. Despre importanța acestora vom vorbi ceva mai tîrziu. Steagurile de la cele patru colțuri ale stadionului vor avea înălțimea de cel puțin 1,50 m și vor fi rotunjite la capete. Practicabilitatea terenului presupune un sol cît mai plan, prevăzut cu gazon sau zgură, fără gropi sau alte denivelări care ar putea pune în pericol integritatea jucătorilor. Terenul poate fi considerat impracticabil și în situația cînd, din pricina unei ploi torențiale, mingea nu mai sare, ci plutește pe apa care a inundat terenul. Articolul 2 se referă la minge. Ea trebuie să aibă volumul greutatea indicate de regulament, și adică o circumferință care să nu depășească 71 cm și o greutate între 396—453 grame și o presiune egală cu cea atmosferică, adică 1 kg/cm pătrat. ★ Intr-un număr viitor vom comenta articolele 3 și 4. Campionatele școlilor sportive Sâmbătă Și duminică va avea loc la București cea de-a doua ediție a finalelor campionatelor școlilor sportive la lupte greco-romane și libere. La Întreceri, alături de elevi din București, Sibiu, Brașov, Constanța, Arad, Iași, Galați și Brăila, vor fi prezenți și reprezentanți ai Școlii sportive din Craiova. Pronosticul nostru la concursul Pronosport nr. 5 din 31 ianuarie 1971 s 1. Florentina — Roma (pauză) X ; 2. Florentina — Roma (final) 1 ; 3. Lanerossi — Bologna (pauză) 2 ; 4. Lanerossi — Bologna (final) X ; 5. Lazio — Milan (pauză) 2 ; 6. Lazio — Milan (final) 2 ; 7. Sampdoria — Cagliari (pau ză) X ; 8. Sampdoria — Cagliari (final) 2 ; 9. Varese — Napoli (pauză) 1 ; 10. Varese — Napoli (final) X ; 11. Foggia — Torino 1 ; 12. Internazionale — Verona 1 ; 13. Juventus — Catania 1. Opinia cetățeanului Cine ne-a închis „Alimentara“? Pe strada Dezrobirii, din Craiova, s-au construit 24 de blocuri cu 800 apartamente, dar fără nici un metru patrat de unitate de deservire. In colțul străzii cu Calea București, la nr. 21, funcționa însă un mic magazin „Alimentara“, deservit de o vînzătoare foarte harnică. Ea ajunsese să cunoască majoritatea clienților, le asculta dorințele, vorbea foarte puțin (căci muncea foarte mult) și adusea cu regularitate o mulțime de mărfuri, îmcepînd cu laptele de dimineață pînă la ciocolată. Micuțul magazin era bine aprovizionat și scutea de drumuri sute de oameni din cartier. Prin vara sau toamna anului trecut, cuiva i-a venit ideea de a muta vînzătoarea cea harnică în altă parte, aducînd în foc două fetișcane, adesea nervoase și aproape absente la solicitările consumatorilor. Mărfurile se împuținau văzînd cu ochii și curînd vînzătoarele au fost auzite că nu prea fac vînzare. Și iarăși cuiva i-a trăznit o idee : magazinul a fost închis. De cîteva luni, trecem prin fața unității „Alimentara“ nr. 165, printre două șiruri de butoaie metalice uitate pe trotuar, privim cu necaz ușa zăvorită, mergem mai departe kilometri întregi prin tot orașul căutînd mărfurile ce le găseam , altădată aici, fără atîta pierdere de timp. Și fiindcă nu ne hrănesc motivele, am vrea, totuși, să știm cine ne-a închis ! „Alimentara“Și cine ne-o va redeschide iarăși, în cel mai scurt timp , ION DUGAESESCU, economist « ÎNAINTE HANDBAL „Cupa semicentenarului“ . In cadrul etapei aII-a a „Cupei semicentenarului" s-au disputat două jocuri. In primul, s-au întîlnit formațiile feminine ale școlii sportive Olimpia și Școlii generale nr. 18. In revenire de formă, Școala sportivă Olimpia a reușit să obțină un rezultat de egalitate 8—8 (3—6). In continuare s-au întilnit formațiile masculine ale Școlii sportive și C. F. R.-ului. Confirmând rezultatul excelent obținut în etapa trecută în fața Universității (20—20), elevii Școlii sportive au prestat și în acest joc un handbal de bună călităte, dominîndu-și adversarul pe tot parcursul partidei. Scor final : 20—13 (13 — 4) pentru Școala sportivă. V. RODION, coresp. Un test util al handbaliștilor divizionari Sîmbătă și duminică, echipa de handbal Universitatea Craiova a susținut la Reșița două jocuri de verificare în compania echipei C.S.M. din localitate. Deși nu au avut cîștig de cauză, în cele două jocuri disputate, studenții au lăsat o impresie excelentă prin calitatea handbalului prestat, dacă avem în vedere condițiile precare de antrenament de care beneficiază. Ambele meciuri au fost viu disputate, de fiecare dată ultimele secunde de joc decizînd victoria, în extremis, a gazdelor. Dar iată rezultatele celor două partide : 23—22 (11 —9) și 22—19 (11— 5), ambele încheiate în reșițenilor. favoarea S-au remarcat în mod deosebit : portarul Duță, jucătorii Răduțoiu, Fleischer, Vlad și Rădulescu de la „U“ și Serafim, Krubl și Wilisch de la C.S.M. Reșița. Echipa studenților a aliniat următorul lot : Duță Gheorghe și Nistor Gheorghe — portari: Răduțoiu Stelian, Fleischer Rudolf, Vlad Petre, Rădulescu Ion, Burcea George, Florescu Mihai, Ciocea Ion, Dinu George, Burcea Florin și Nistor Petre. Aceste două jocuri de verificare au constituit un test util al studenților, care se pregătesc în continuare pentru returul campionatului diviziei B. In acest scop, la mijlocul lunii februarie, după sesiunea de examene, studenții vor evolua și în cadrul unui turneu de sală la București. IOAN CIOCEA, coresp. Liderul a obținut o dificilă victorie Școala sportivă Olimpia — Grupul școlar auto : 22—21 (9—8). In această partidă, programată în cadrul campionatului de calificare al juniorilor, liderul clasamentului (Școala sportivă Olimpia) a obținut foarte greu victoriă la limită. Jucătorii Olimpiei s-au angrenat într-un joc destînat, impus de adversar. Grupul școlar auto (clasat pe locul VII) are meritul de a fi luptat cu mult elan în acest joc, obținînd un rezultat onorabil. Liceul industrial de construcții mașini — Lupta „7 Noiembrie" : 32 — 19 (14 — 11): învingătorii, în revenire de formă în această partidă, s-au detașat net în repriza secundă. .g. Liceul industrial de chimie — Liceul industrial energetic : 19—19 (7—12). Rezultat egal neașteptat, obținut de Liceul industrial de chimie în ultimul minut al partidei. Grupul școlar energetic — Liceul „N. Bălcescu”, 19 —22 (11—11). Deși au ratat enorm, elevii Liceului „N. Bălcescu“ au obținut o victorie meritată. V. POPOVICI, coresp. LUPTE UN ANTRENAMENT INEDIT In scurt timp, vor începe întrecerile oficiale ale campionatelor naționale de lupte libere și greco-romane. In dorința de a asigura sportivilor respectivi condiții de pregătire cît mai apropiate de cele din concurs, secția de lupte a clubului sportiv Electroputere a luat o lăudabilă inițiativă, organizâd duminică dimineața, în sala sporturilor din localitate, un interesant și util antrenament la care au participat juniorii și tinerii luptători al clubului craiovean, alături de sportivi de la C.S.C. Cîmpulung Muscel. Fiind înscriși cîte 3 și chiar 4 sportivi la o categorie de greutate, meciurile s-au disputat sistem turneu, oferind posibilitatea — așa cum îi s-a declarat cunoscutul antrenor craiovean , Ilie Marinescu — ca fiecare luptător să-și verifice forțele și gradul de pregătire cu adversari diferiți, pe distanța de 6 și chiar 9 reprize de luptă în interval de numai trei ore. Meciurile avînd caracter de antrenament, luptătorii au pus accentul pe folosirea unei game variate de procedee tehnice și tactice, fapt care a ridicat considerabil gradul de spectaculozitate al tuturor întîlnirilor. Interesant și faptul că meciurile nu luau sfîrșit atunci cînd unul dintre adversari era adus în poziție de tuș, lupta fiind lăsată să continue pînă la terminarea celor trei reprize regulamentare. După fiecare tuș, antrenorii au intervenit cu explicațiile necesare. Pe parcursul celor trei ore și jumătate de intens antrenament, am reținut forma bună și gradul avansat de cunoștințe al unor tineri, dintre care unii încep de pe acum să devină nume tot mai cunoscute In arena luptelor, ca de exemplu i D. Ciugulea, N. Simionescu, V. Pauer, D. Anghel și în special N. Tănase (de la Craiova), I. Dulică, V. Jugănaru și T. Ilie (de la Cîmpulung Muscel). I. GORGAN, coresp. m ir hi POPICE In organizarea comisiei sportive a Consiliului municipal al sindicatelor Craiova s-a desfășurat etapa municipală a „Cupei Unirii“ la popice, pentru sportivi începători și avansați, la care au participat peste 50 de sportivi. In urma desfășurării acestei competiții clasamentul se prezintă astfel: Individual : Roșianu Nicolae (Minerul), Băjean Vasile (Minerul), Mogoșanu Marin (Avîntul). Echipe : Minerul (1488 p.d.), Constructorul (1433 p.d.), Metalul „7 Noiembrie“ (1321 p.d.). Organizatorii au oferit echipelor și sportivilor cîștigători premii constînd în diplome și materiale sportive. ION TELCOVEANU, coresp. ESTE ECHIPA DE TINERET - REZERVA A „UNIVERSITĂȚII“ CRAIOVA? Deocamdată, nu ! Aceasta este concluzia la care am ajuns și după discuția cu antrenorul lotului de tineret-rezerve, C. Deliu, despre echipa pe care o vedem în deschiderile întîlnirilor fotbalistice ale universitarilor craioveni. — Așa ar trebui să fie — ne-a răspuns la întrebarea din titlu — fostul fundaș stînga al Universității Craiova — dar felul în este se construiește, la ora actuală, această echipă nu poate să constituie acest deziderat (de fapt obligație statutară n.n.) și iată pentru ce. In mod normal, în acest lot trebuie să se creeze jucători pe posturile deficitare ale primei echipe, dar aceasta nu însemnează că echipa de tineret trebuie să rămînă unica sursă, întrucît sursa noastră este echipa de juniori, elementele pe care le primim de aici trebuie să posede un larg bagaj de cunoștințe tehnice și cît de cît o pregătire fizică de bază. Aceste lucruri, ca și unele cauze obiective (baza materială deficitară a Centrului de copii și Juniori) au făcut ca elementele ce se prezintă la noi să fie insuficient pregătite atît din punct de vedere tehnic, cît mai ales fizic. Deci, acolo, la Centrul de copii și juniori, trebuie făcută o riguroasă selecție. — Alți jucători ați prin»« In 1970 de la Centrul de copii și juniori și de ce tot dispuneți azi 7 — Avem In total 17 Jucători, dintre care anul ‘ui am primit cinci (Hîrzoiu, Veleanu, Astabacîev, Rusu și Rădulescu). — Și cui au promovat, în această perioadă, la echipa de seniori 7 — Unul singur, pe Lăpădatu, care a și jucat șase etape. Un alt jucător care a intrat în vederile antrenorilor este fundașul dreapta Tița, dar „concurența“ a fost prea mare, Niculescu fiind în formă, fapt pentru care nu a putut ocupa un loc în prima garnitură. Avem în obiectiv promovarea a încă patru jucători. Primul este fundașul Smarandache, care, dacă își va schimba concepția despre viață și despre fotbal, va putea deveni un jucător de bază datorită calităților pe care le are. Al doilea, mijlocașul Dinu, posesor a foarte multe calități, va putea promova în urma unei minuțioase pregătiri. Ii urmează extrema dreaptă Stanciu care, dezbrăcîndu-se de haina comodității și a fricii de adversar, iși va pune în valoare calitățile excepționale de extremă. Și, în sfîrșit, atacantul Hîrșoveanu, care deși este încă deficitar la viteză, prin capacitatea fizică și prin tehnica pe care o posedă va putea fi de folos primei echipe. — Credeți că există In Județul Dolj tineri talentați care activează în divizia C, în campionatele județene, municipal sau cel școlar 7 — Timpul nu mi-a permis vizionarea meciurilor din campionatele județean sau școlar, dar Știu că există elemente talentate : un fundaș la U.R.A., un altul la Bistreț, un atacant la Dăbuleni, ca și un mijlocaș la Rovine. — Beneficiază lotul de condiții optime de lucru ca : dotare, săli, teren și spațiu de lucru 7 — Nu este un secret pentru nimeni că în orașul nostru baza materială este foarte săracă. Numai faptul că echipele de seniori și de tineret beneficiază de un singur stadion care este și de competiții, spune mult. Dacă mai adăugăm că acesta nu este dotat cu nici un fel de (parata) ajutător, spunem totul. Referindu-ne la echipament, exceptând bocancii de fotbal în posesia cărora am intrat de foarte puțin timp, de restul echipamentului nu ne putem plinge. Promisul tere, le zgură care se va termina în această primăvară și un altul care, așa cum a anunțat C.J.E.F.S., va intra în construcție, vor rezolva problema spațiului de antrenament. — Care este, concret, colaborarea dv. cu conducerea tehnică a divizionarei 7 — cred că programul de pregătire a echipei de tineret pentru a deveni rezervor de talente, dacă nu poate fi identic cu al primei garnituri, să fie cît mai aproape de aceasta, ceea ce nu este în realitate. Socotesc că colaborare mai strînsă în elaboorarea programelor de pregătire ar aduce foloase ambelor echipe. ★ Din discuțiile de mai sus reiese clar că se depun eforturi pentru ca echipa de tineret a Universității Craiova să devină o rezervă permanentă a primei garnituri. Dar, deocamdată, ea nu îndeplinește acest rol pentru care, de altfel, au fost create echipele de tineret din țara noastră. Nu-l îndeplinește pentru că o bună perioadă de timp a existat o greșită optică în ceea ce privește acest laborator în care trebuie să se formeze jucătorul de mîine. Echipa a fost — și încă mai este — privită ca o formație cu o oarecare Independență, cu jucătorii ei, cu locul ei în clasament și in special cu responsabilități exclusive. Mult timp a lipsit din cadrul pregătirilor Individualizarea, s-a urmărit cu orice preț un cît mai bun loc în clasament, nepunîndu-se accentul pe formarea unor jucători pentru posturile deficitare ale echipei de seniori. Poate tocmai de a realiza promo pe an cu tineret talentarile p să coileseu, Bălan în ace nimai un act tire anari. < rare a omal factorii reardecvati format: instanța, „o „ creștere a volumului de efort și a dragostei pentru culorile clubului din partea jucătorilor, acest lot va deveni, cu adevărat, ceea ce trebuie să fie. VIRGIL VASILESCU * 20 de răspunsuri la o singură întrebare In ajunul plecării lotului în cantonament la Sinaia, am adresat, în cadrul testului propus, și următoarea întrebare : CE cărți ați citit in Ultima vreme ? Iată răspunsurile primite: BALAN . Am fost in perioadă de examene. BÎTLAN : „Pe aripile viatului" de M. Mitchell. BOȘOTEANU : A trebuit să dedic tot timpul proiectului de diplomă. DAȘCU : „Invitație la vals“ de Mihail Drumeș. DESELNICU : Numai cărți de specialitate pentru examene. DINU : „Legăturile primejdioase“. DONOSE : „Crinul roșu“ de Anatole France. HÎRȘOVEANU : „Portretul unei doamne". IVAN : M-am pregătit pentru examene. LEPĂDATU : „Călărețul fără cap“. MARTINOVICI - „Petru I“ de Alexei Tolstoi. NICULESCU : „Asasinii printre noi“. NITA : Am pregătit examenele de contabilitate agrară, socialism științific și agricultură. OBLEMENCO : Am tras tare pentru examene. OPREA : N-am vrut să primesc nici un „gol" în sesiune. mm „Patria“ (telefon 13850), filmul : KING KONG EVADEAZA, orele 11 ; 13 ; 17 ; 19 ; 21. ■„Central“ (triton 14029), filmul t ȘOIMII, orele 11 * 15 ; 17 i 19 ; 21. „30 Decembrie" (telefon 31080), filmul MAYERLING (ambele serii), orele 11 16 ; 19. „23 August“ (telefon 14448), fil mul : OPERAȚIUNEA LEONTINE, orele 10,45, 14,30—20 în continuare. „Tineretului" (telefon 12228), filmul : ATENȚIE, BROASCA ȚESTOASA, orele 10 , 14—20 în continuare. „8 Mai“ (telefon 14285), filmul „ ORAȘUL VISURILOR, orele 16— 20 în continuare. ★ „30 Decembrie“ — Bănești, filmul : M ARȘIȚA NOPȚII. „Arta“ — Calafat, filmul î FAȚA PIERDUTA. „8 Mai“ — Filiași, filmul IAFURISITUL DE BUNIC. „Victoria" — Segarcea, filmul I SENTINȚA. 3 universitatea populară Sala Universității populare, rele . 17,30, expunerea : „Cum osă ne ferim de a deveni contravenienți“. Prezintă judecător Minodora Fugara ; orele 18.30, expunerea : „Vasile Alecsandri — scriitor dramatic“. Prezintă prof. univ. dr. doc. Alexandra Piru. MARȚI 26 IANUARIE 10.00—11.00 Teleșcoală. Emisiune în colaborare cu Ministerul Invățămîntului. o Limba română Cozia — izvor de inspirația poetică. B Fizica — cl. a X-a : Fenomene moleculare. ■ Biologie — cl. a IX-a : Germinația seminței. 18.00 Deschiderea emisiunii. Melodii vechi și noi cu... Cristina Pongratz, Luigi Ionescu, Mircea Albulescu și Ionel Budișteanu. 18.30 Mîini fermecate — film documentar despre arta memento populară indiană. 18.45 Toate prizele sus ! — emisiune pentru pionieri. 19.15 Publicitate. 19.20 1001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 România ’71. Azi — județul Bistrița-Năsăud. 20.30 Seară de teatru TV. Dramatizarea schițelor „Sîmburele", „Un în toată firea“, „Pe drezină“ ori de I. A. Bassarabescu. 21.30 Concurs internațional de schi. Sărituri, înregistrare de la Oberhof. 22.00 Prim plan. Pictorul R. Schweitzer-Cumpănă, maestru emerit al artei. 22.30 Invitata noastră : Julie Saget. 22.45 Telejurnalul de noapte. 23.00 închiderea emisiunii. CRAIOVA Pe lungimile de undă de 206 și 228 metri MARȚI 26 IANUARIE 17.00 Radiojurnal, buletin meteo, rutier. 17.10 Din înregistrările studioului nostru. 17.30 Radioancheta economică. Din experiența noastră privind valorificarea superioară a masei lemnoase. 17.40 De la o melodie la alta — muzică ușoară. 18.00 Partidului erou, slavă . 18.10 Copilărie fericită. Să ne cunoaștem patria. 18.30—19.00 Pentru fiecare, melodia preferată. MIERCURI 27 IANUARIE 6.00 Buletin de știri. 6.05 Moment folcloric. 6.20 Noutăți tehnico-științifice. Prezențe românești peste hotare. Caleidoscop tehnico-științific. 6.30—7.00 Varietăți matinale. Centrul meteorologic Craiova transmite următorul timp probabil - Vremea se menține călduroasă cu cerul variabil. Vânt potrivit. Ceață dimineața și seara. Temperaturile maxime vor fi cuprinse între 7 și 10 grade, iar cele minime între minus 1 grad și 2 grade. — I — 1971 PILDA : Mi-am „apărat“... promovarea în sesiunea de iarnă. STRÎMBEANU: „Pe aripile vintului“ de Margaret Mitchell. SMARANDACHE : „Pearl Harbour“ și „Riscind mai mult decit viața". ȚARALUNGA : Numai și numai... examene ! VELEA : „David Cooperfield“. Sublinierea mai multora de a nu fi leeturat altceva decit materia pentru examene este, în parte, îndreptățită (chiar dacă, în unele cazuri, și pe timp de „remede studențesc” cărțile rămîn tot în... librării !). Se remarcă în schimb preferința majoritară pentru cărțile de aventuri (cu și fără „legături primejdioase" sau „asasini printre noi“). Să fie un antidot împotriva fricii, a irascibilității ? Poate. Cert este că — de ce să nu o spunem ? 1 — se citește puțin și fără discernămînt. Credem că s-ar cuveni ca antrenorii și conducerea clubului să se ocupe mai mult și de îndrumarea lecturii fotbaliștilor universitari — viitori ingineri, economiști, filologi etc. Sînt cazuri în care rămîne, totuși, valabil îndemnul pe care-1 cităm, parafrazînd un celebru dicton : „Citiți orice, fotbaliști craioveni, numai citiți !“. A. D. Miercuri, veți putea urmări răspunsurile la întrebarea: „Simțiți nevoia să cereți scuze în public vreunui adversar de merit“. O.C.L.P.P. Craiova anunță: » Conform hotărîrii comisiei de prioritate de pe lingă Consiliul popular județean Dolj, toate listele de prioritate ce vor apare după 28.1. 1971 se vor întocmi pe întregul municipiu și nu pe cartiere cum s-au întocmit pînă în prezent, ținîndu-se cont de numărul de camere și tipul de confort (confort sporit, confort I, II, III) solicitat prin cererile de înscriere. Aceste liste se vor definitiva pînă la data de 28.1. 1971 și vor cuprinde toate cererile de înscriere depuse la O.C.L.P.P. pînă la această dată, urmînd ca în ziua de 29.1. 1971 acestea să fie trecute prin comisia de prioritate. In funcție de această situație, înștiințăm pe cei interesați ca pînă la data de 28.1. 1971 să-și depună eventualele cereri de modificare față de cererea inițială. Tot pînă la această dată se primesc și cereri de înscriere cu plată integrală pentru toate tipurile de confort. Cererile pentru apartamente cu 2 camere confort III pot fi satisfăcute începînd cu trimestrul I 1971 avînd în vedere stadiul avansat al blocurilor a, L-I, L-2. V