Inainte, februarie 1971 (Anul 28, nr. 8057-8080)

1971-02-02 / nr. 8057

§. Preocupați să asigure o cit mai bună desfășurare a traficului feroviar, ceferiștii din Stația Craiova au incheiat bilanțul activității pe luna ianuarie cu realizări remarcabile la principalii indicatori. Datorită faptului că s-a pus in funcțiune o macara portal de 5 tone, si muncitorii au reușit să încarce, peste prevederile de plan, 5000 tone nete diverse mărfuri, reducîndu-se tot odată timpul de staționare a vagoanelor cu 1 la sută față de norma planificată. După cum ne-a informat ing. MIRCEA SALAHORU, șeful serviciului producție, de la întreprinderea județeană de morărit și planificație Dolj, colectivele de muncă au realizat în plus în luna ianuarie o producție globală, la activitatea industrială, în valoare de 1 000 000 , reprezentînd printre altele opt tone de făină și mă-SERVICIILE PLAN-PRODUCȚIE RAPORTEAZĂ: filaj și 250 tone produse de panificație. în afară de cele 1i 110 sortimente de produse înscrise în nomenclatorul întreprinderii s-au fabricat, pentru prima oară, foi de g plăcintă de 1/2 kg și cornuri „Fantezie“. In prezent, se află în faza de omologare noi sortimente de panificație. 1 Este vorba de pîinea de casă „Doltana“ de 700 gr și și cornurile „Giana“. Dezvoltînd experiența acumulată în realizarea unei game cu mai diverse de bunuri de uz casnic gospodăresc, muncitorii, inginerii și tehnicienii I.I.L. Metal lemn Craiova, pregătesc lansarea în fabricație a unor noi tipuri de mobilă și produse din lemn. In același timp, în sectorul metalurgic din strada Reforma Agrară se exervă ,. " ... . , finisare în vederea punerii ii tracțiune a liniilor tehnmutice uc îaritorie a cazanelor pentru baie și a reșourilor de gătit cu petrol. (Din Comunicatul cu privire la îndeplinirea planului de dezvoltare economico-socială a Republicii Socialiste România In anul 1970) • CEA DE-A OPTA SONDA DE MARE ADÎNCIME Colectivul întreprinderii de foraj Craiova a acumulat In anii cincinalului o experiența bogată In extinderea forajului de mare aduncime. Ceea ce adaugă o notă nouă activității In acest domeniu, este faptul că marea majoritate a obiectivelor geologice realizate a prezentat Interes din punct de vedere al conținutului în hidrocarburi. O dată cu bilanțul primei luni a anului 1971, colectivul craiovean a terminat lucrările de foraj la sonda nr. 5115, efectiv la care s-a și tubat coloana de exploatare la adâncimea de 4854 metri. Aceasta este cea de-a opta sondă de mare adincime săpată în Oltenia. Alte trei sonde cu adîncimi pînă la 6000 m se află în foraj. A LUAT FIINȚĂ SOCIETATEA PROFESORILOR DE MUZICA ȘI DESEN în sala de festivități a Liceului nr. 3 din Craiova a avut loc duminică adunarea de constituire a Societății profesorilor de muzică și desen — filiala Craiova. Au participat profesorii de desen și muzică din școlile generale și liceele municipiului Craiova și ale județului Dolj. La adunarea de constituire a participat și compozitorul Dumitru Botez, maestru emerit al artei, președintele Societății profesorilor de muzică și desen din H.S.R. Președinte de onoare al societății a fost ales compozitorul craiovean Mihail Bîrcă, iar ca președinte — Gheorghe Stănescu, profesor la Liceul de muzică și arte plastice. «■curier cotidiana 9 IMPORTANTE 1 LUCRĂRI DE CANALIZARE________ In cadrul devizului general pentru rezolvarea problemei canalizării, din zona inferioară a municipiului Craiova, I.G.D. Craiova a Început lucrările la canalul magistral descărcător, parc — canal colector, pe o distanță de 3,5 km și canalul din strada General Maghent, pe o distanță de 2,5 km. Canalele au dimensiuni, respectiv diametre cuprinse între 800—2000 mm, în curând se vor ataca lucrările de canalizare cuprinse în zona : strada Dobrogeanu Gherea, Calea Unirii și canalul colector, pe o distanță de circa 2,5 km. • O EXPERIMENTARE FEROVIARA Astăzi are loc, pe secția de remorcare Craiova — Tr. Severin și invers, experimentarea sporirii tonajului brut pe tren de marfă de la 1800 tone la 2000 tone. Remorcarea se va face cu locomotive electrice. In simplă tracțiune pe distanța Craiova __ Tr. Severin și cu trei locomotive pe distanța Tr. Severin — Balota. Această experimentare are ca scop unificarea tonajului pe tren pe magistrala București — Timișoara, folosirea mai eficientă a mijloacelor de tracțiune și sporirea capacității de transport pe această secție, care, după cum se știe, prezintă ștrangulări pe porțiunea Tr. Severin — Balota. • CONFERENȚIARI LA SATE Comitetul Județean pentru cultură și duminică in artă a organizat localitățile Lenești, Salcia, Argetoaia, Piria, Secu, Murgaș, Balota, Verești, Bulzești și Frățila dezbateri pe teme juridice privind apărarea avutului obștesc din C.A.P. Acestea s-au desfășurat în prezența a numeroși țărani cooperatori. Oaspeții, juriști de la Craiova, au dat indicații competente, răspunzând totodată la numeroasele întrebări puse de cooperatori. Negru pe alb de GARO PAPAZIAN „Sfîrșit" de control! ! In prezența tovarășului Nicolae Ceaușescu, ieri a avut loc la Slobozia Consfătuirea de lucru a cadrelor de bază din agricultură și a activului de partid din județul Ialomița După vizita pe care tovarășul Nicolae Ceaușescu a făcut-o sîmbătă, 30 ianuarie, în unități agricole din județul Ialomița, oamenii muncii de pe ogoarele Bărăganului au avut bucuria, în cursul dimineții de luni, 1 februarie, de a primi din nou în mijlocul lor pe conducătorul iubit al partidului și statului, care a venit să participe la Consfătuirea de lucru a cadrelor de bază din agricultură și a activului de partid al județului Ialomița. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, însoțit de tovarășii Iosif Banc, vicepreședinte al Consiliului de Miniștri, ministrul agriculturii, industriei alimentare, silviculturii și apelor, Angelo Miculescu, ministru secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Industriei Alimentare, Silviculturii și Apelor, a fost întimpinat la Slobozia de membrii biroului Comitetului județean al P.C.R., de toți participanții la Consfătuire. Prezența secretarului general a prilejuit o nouă și vibrantă manifestare de dragoste și atașament față de partid, față de tovarășul Nicolae Ceaușescu, de fierbinte recunoștință pentru grija statornică ce o poartă dezvoltării agriculturii socialiste, ridicării continue a nivelului de viață a lucrătorilor de pe ogoare, a întregului nostru popor. Ca și vizitele de lucru ale conducătorului partidului și statului la întreprinderi industriale, în unități agricole, prilej de amplu și fructuos dialog cu făuritorii de bunuri materiale, de analiză concretă, la fața locului, a problemelor complexe pe care le pune viața, realitățile construcției socialiste, și Consfătuirea de ieri a stat sub semnul aceleiași participări oamenilor muncii nemijlocite a la elaborarea și înfăptuirea politicii partidului. Și-a găsit încă o dată o expresie grăitoare stilul de muncă propriu secretarului general al partidului — de a se sfătui permanent cu poporul, de a asculta cuvîntul oamenilor, despre succesele și preocupările lor jalonînd prin indicațiile sale prețioase noi direcții pentru ridicarea întregii activități la nivelul marilor sarcini ale noului cincinal, pentru lichidarea lipsurilor și neajunsurilor, ca societatea noastră socialistă să pășească neabătut înainte pe drumul progresului său multilateral. In aceeași atmosferă de lucru, de puternic entuziasm, mărturie elocventă a democratismului orînduirii noastre, a legăturilor indisolubile dintre partid și popor, se desfășoară în aceste zile în toate județele țări consfătuiri ale cadrelor de bază din agricultură și ale activului de partid, la care sunt prezenți membri ai Prezidiului Permanent, ai Comitetului Executiv al Comitetului Central. Adine grăitor pentru înalta responsabilitate patriotică lucrătorilor din agricultura județului Ialomița, hotărîți să-și aducă aportul sporit de muncă și hărnicie la obținerea de noi succese, a fost cuvîntul participanților la Consfătuire, atît de bogat în substanță, atît de prețios prin încărcătura de idei, reflectînd acea profundă transformare a oamenilor din Bărăgan pe care avea s-o sublinieze tovarășul Ceaușescu în cuvîntarea sa. Președinți de cooperative agricole, brigadieri, mecanizatori, șefi de ferme, directori de întreprinderi agricole de stat și stațiuni pentru mecanizarea agriculturii, ingineri agronomi, țărani cooperatori pensionari, secretari ai Comitetelor comunale de partid au dat o înaltă apreciere expunerii tovarășului Ceaușescu la ședința de lucru de la C.C. al P.C.R. din noiembrie 1970, subliniind importanța ei deosebită pentru mersul înainte al agriculturii, pentru sporirea contribuției sale la dezvoltarea economiei naționale. Ei au exprimat adeziunea unanimă a tuturor celor ce muncesc în agricultură față de întregul complex de măsuri elaborat de conducerea partidului, adresînd în numele zecilor de mii de țărani cooperatori, mecanizatori, lucrători din întreprinderile agricole de stat. Cele mai vii mulțumiri tovarășului Ceaușescu pentru neobosita sa preocupare de a găsi căile prin care agricultura să prospere, încît viața oamenilor de la sate și a întregului popor să devină tot mai îmbelșugată, mai înfloritoare. Cu îndreptățită mândrie, vorbitorii au înfățișat tabloul marilor prefaceri din anii socialismului, datorită sprijinului permanent primit din partea partidului și statului, muncii însuflețiți, a țărănimii, a tuturor celor ce fac tot mai roditoare ogoarele Bărăganului. Cu puterea de convingere a faptelor, a cifrelor, participanții la Consfătuire au demonstrat că, odată cu creșterea an de an a producției animale și vegetale, au sporit veniturile oamenilor, iar satele ialomițene, ca de altfel satele din întreaga patrie, și-au schimbat înfățișarea. Trăsătura dominantă a lucrărilor Consfătuirii a constituit-o analiza multilaterală, bazată pe o bogată experiență, de realități, a muncii din toate sectoarele agriculturii județului. Ca adevărați gospodari, ca oameni care își pun la inimă bunul mers al treburilor, cei ce au luat cuvîntul au arătat că recentele hotărîri ale conducerii partidului au stimulat și mai mult inițiativa creatoare a celor de pe ogoare, declanșînd entuziasmul și hotărîrea lor de a face totul pentru transpunerea în viață a complexului de măsuri elaborat de partid. In acest spirit, de la tribuna Consfătuirii s-au făcut auzite propuneri valoroase menite să conducă la valorificarea mai deplină a mijloacelor, a resurselor de creștere a producției vegetale animale pe care le oferă păși țăganul, au fost exprimate angajamente solemne nu numai de a realiza exemplar sarcinile planului pe anul 1971 ci și de a le depăși prin producții suplimentare, prin mai buna organizare a muncii. Totodată, vorbitorii au conferit lucrărilor un spirit combativ, îmbinînd recunoașterea deschisă a propriilor lipsuri cu critica judicioasă la adresa muncii ministerului de resort, a altor foruri centrale legate nemijlocit, prin activitatea lor, de problemele agriculturii ca și la adresa organelor locale. In încheierea lucrărilor Consfătuirii, primit cu vii și puternice ovații, care nu contenesc minute în șir, a luat cuvîntul tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cuvîntarea amplă, atotcuprinzătoare a secretarului general care deschide noi orizonturi, noi perspective muncii din agricultură, a fost urmărită cu cel mai viu interes de toți participanții, fiind subliniată în repetate rînduri cu îndelungi aplauze. La sfîrșit, sutele de participanți aclamă, scandează numele partidului, al tovarășului Nicolae Ceaușescu. Este o atmosferă de puternic entuziasm, vibrantă expresie a unității de monolit dintre partid și popor, a adeziunii ferme a oamenilor muncii la politica internă și externă, marxist-leninistă a Partidului Comunist Român. ION MĂRGINEANU Luna cărții la sate A 11-a ediție a lunii cărții la sate se înscrie, prin manifestările ce vor fi organizate, în contextul acțiunilor care cinstesc aniversarea semicentenarului partidului. Manifestările cu cartea vor urmări intensificarea popularizării literaturii social-politice, cu precădere a acelor lucrări care oglindesc lupta partidului pentru libertatea socială și națională, pentru edificarea socialismului , a literaturii agricole, ca sprijin în asigurarea unui progres continuu al agriculturii, răspîndirea largă a createi originale din domeniul literaturii beletristice și cel al cărții pentru tineret. Spre deosebire de edițiile anterioare, manifestările vor fi grupate în săptămîni speciale, după cum urmează : 1—7 februarie „Săptămîna cărții social-politice ; 8—14 februarie .Săptămîna cărții agricole“ ; 15—21 februarie „Săptămîna cărții pentru tineret“ și 22—28 februarie „Săptămîna cărții beletristice“. Fiecare săptămînă va fi inaugurată de organizarea unor expoziții de carte în centrele Băilești, Segarcea, Bîrca și Calafat. Firește că, în cadrul acestor săptămîni, atît la bibliotecile comunale cit și în librăriile sătești vor fi amenajate expoziții de carte. în cadrul „Saptămînii cărții social-politice“, brigăzile științifice ale Comisiei pentru răspîndirea cunoștințelor științifice a Comitetului județean pentru cultură și artă, vor aborda tematici din volumul „România pe drumul construirii societății socialiste multilateral dezvoltate“ al tovarășului Nicolae Ceaușescu care oferă un tablou cuprinzător al Preocupărilor partidului în principalele sectoare de activitate din țara noastră. Se recomandă, printre altele, popularizarea culegerilor pentru învățămîntul de partid „Cetățean, societate, familie“, „Statutul P.C.R.“, „Spiritul novator—condiție a eficienței muncii de partid“, volumul „Documente din istoria P.C.R. și a mișcării muncitorești revoluționare din România (1921— 1924)“, colecția „Evocări“. va In cadrul Lunii cărții la sate fi organizat concursul „Cartea agrozootehnică în sprijinul producției", cu faze comunale și intercomunale la care vor participa cooperatori din județ. In cadrul săptămînii agrozootehnice se vor organiza în 12 comune din județ consultații cu specialiști de la Universitate și Stațiunea experimentală Șimnic, Prilej cu care vor fi popularizate cele mai noi cărți. Menționăm cîteva noutăți editoriale agrozootehnice: I. Cătrăun , „Acțiuni zootehnice și sanitar-veterinare“, Ion Dinu : „Eficiența economică a folosirii nutrețurilor", G. Racz , „Plante medicinale și aromate“. In cadrul „Săptămînii cărții pentru tineret“ care precede Congresul al ÎX-lea a U.T.C. se vor organiza o serie de acțiuni cu cartea i seri de poezie, întîlniri cu scriitorii vizite colective ale elevilor la librării și magazinele sătești concursuri gen „Cine știe cîștigă“. Recomandăm cîteva titluri de cărți cu care se pot organiza diferite manifestări „Momente și portrete de neuitat“, „Adolescentul, acest necunoscut", „întrebări care-și caută răspunsul", „U.T.C. organizație revoluționară a tineretului din România". Cu sprijinul Filialei din Craiova a Uniunii scriitorilor se vor organiza întîlniri ale scriitorilor cu cititorii în localitățile Băilești, Bîrca, Calafat Segarcea, iar librăriile din Dăbuleni, Plenița, Filiași, Segarcea și Băilești vor organiza întîlniri cu elevii. In perioada aceasta se vor organiza încă 31 de standuri cu cărți, 3200 biblioteci personale și se vor înființa trei librării la Tunarii Vechi, Goești și Călărași. P. MONDOC 1 ■ ■ £ [UNK] [UNK] [UNK] [UNK] ■iii Bailiiiiii Bignnai ■ ■ ■ ■ TOT ÎNAINTE! Pagină dedicată pionierilor INPAG a III-a Paralele în noua gară a Craiovei Foto : Nicu-Dan Gelep (Fotografia participă la concursul „Craiova ieri și azi“)