Inainte, februarie 1971 (Anul 28, nr. 8057-8080)

1971-02-25 / nr. 8077

2 IN A IN Ff REZOLUȚIA Congresului al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist Congresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a analizat activitatea desfășurată de organizațiile de tineret de la ultimul Congres și a stabilit obiectivele și sarcinile ce revin Uniunii Tineretului Comunist in perioada viitoare. Desfășurîndu-și lucrările în preajma gloriosului jubileu — aniversarea a 50 de ani de la crearea Partidului Comunist Român, conducătorul încercat al poporului în lupta pentru realizarea idealurilor de libertate națională și socială, pentru înfăptuirea revoluției construcției socialiste — Consigresul al IX-lea al Uniunii Tineretului Comunist a constituit un nou prilej de afirmare a adeziunii unanime a tinerei generații la politica internă și externă a partidului. I. — Aprobînd activitatea desfășurată de Comitetul Central în perioada la care se referă Raportul, Congresul apreciază că îndeplinirea măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie-decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au avut ca rezultat îmbunătățirea generală a activității politico-educative în rîndul tineretului, îmbogățirea și diversificarea formelor și metodelor de muncă, creșterea inițiativei tinerilor, a organizațiilor U.T.C., sporirea eficienței muncii acestora. Investirea Uniunii Tineretului Comunist cu o sferă largă de preocupări, atribuții și răspunderi nemijlocite, în organizarea unor activități cultural-educative, sportive, turistice, de pregătire a tinerilor pentru apărarea patriei, participarea reprezentanților tineretului în consiliile de conducere ale unităților economice și ale instituțiilor de învățămînt, ale organismelor economice și ale administrației de stat a dus la îmbogățirea vieții și activității organizațiilor U.T.C., la creșterea influenței și prestigiului lor în rîndurile tineretului. Experiența ultimilor trei ani, rezultatele obținute confirmă pe deplin justețea orientării date de partid muncii Uniunii Tineretului Comunist, conducerea nemijlocită și îndrumarea permanentă a întregii activități de către partidul comunist constituind chezășia succeselor viitoare ale organizației revoluționare a tineretului din România. Congresul constată însă existența unor deficiențe în munca organelor și organizațiilor U.T.C., în generalizarea experienței pozitive, în colaborarea cu ceilalți factori educativi, în conceperea și desfășurarea acțiunilor proprii. II. — Congresul stabilește ca sarcină politică fundamentală a activității de viitor a Uniunii Tineretului Comunist participarea întregului tineret, de la orașe și sate, la activitatea economică, socială, politică și culturală a țării, la opera de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate. Dezvoltarea într-un ritm susținut a industriei și agriculturii noastre socialiste impun sporirea contribuției tuturor organizațiilor U.T.C. la înfăptuirea planurilor de dezvoltare economică, la activitatea productivă. Totodată, o preocupare mai susținută vor trebui să manifeste organizațiile U.T.C. față de rezolvarea problemelor de muncă și viață ale tinerilor. Modernizarea și perfecționarea continuă a industriei necesită intensificarea activității organizațiilor U.T.C. pentru dezvoltarea la tineri a spiritului de răspundere față de pregătirea profesională, însușirea cunoștințelor teoretice și practice de specialitate. Se va extinde experiența pozitivă a organizării concursurilor și olimpiadelor pe meserii și profesii ale tinerilor din industrie, transporturi, construcții, comerț și cooperație. Organizațiilor U.T.C. din cooperativele agricole de producție și întreprinderile agricole de stat, din unitățile de mecanizare se revin îndatoriri deosebit de importante în mobilizarea tinerilor la realizarea sarcinilor de producție ale unităților agricole, în stimularea și dezvoltarea spiritului de muncă în comun, a simțului gospodăresc. O atenție mare se va acorda pregătirii tinerilor pentru meseriile și profesiile noi ale satului. Se impune ca organizațiile U.T.C. din mediul rural, alături de ceilalți factori, să dea dovadă de solicitudine în asigurarea condițiilor necesare ,manifestării plenare a capacității, priceperii și hărniciei tăierilor, pentru găsirea unor forme și modalități specifice de activitate, în mod deosebit cu tinerele fete, contribuind astfel la formarea unor buni și pricepuți gospodari, care îndrăgesc satul și munca pămîntului — cadre de nădejde ale agriculturii noastre moderne. Congresul consideră necesară creșterea eficienței muncii Uniunii Tineretului Comunist în școli și facultăți, pentru aprofundarea cunoștințelor și dezvoltarea deprinderilor de studiu individual, de gîndire independentă, pentru asigurarea unei mai strînse legături a procesului de învățămînt cu viața, cu instruirea practică. Se va acorda o atenție mai mare dezvoltării concursurilor pe obiecte și cercurilor pe meserii, cercurilor practice și atelierelor de producție, societăților tehnico-științifice, extinderii cercetării aplicative, a atelierelor de proiectare și unităților lucrative studențești. Un accent deosebit se va pune pe asigurarea unor condiții optime de desfășurare a practicii în producție în toate formele de învățămînt. Se va urmări pregătirea fiecărui elev în vederea asimilării unei meserii. Congresul apreciază că este necesar ca organizațiile U.T.C. să dezvolte în rîndul tinerilor intelectuali din unitățile de producție, institutele de cercetări și proiectări interesul și pasiunea pentru cercetările fundamentale și aplicative, orientate spre aspectele și necesitățile actuale ale producției. Organizațiile U.T.C. vor depune și în continuare eforturi pentru antrenarea unor mase largi de tineri muncitori, țărani, intelectuali, elevi și studenți la acțiunile de muncă patriotică destinate înfăptuirii obiectivelor de investiții ale noului plan cincinal, executării la timp și în bune condiții a lucrărilor agricole, a unor construcții agrozootehmice, sisteme de irigații, de îmbunătățiri funciare și de apărare contra inundațiilor, a unor baze sportive și turistice simple, amenajarea unor cluburi și spații pentru activități educative, înfrumusețarea comunelor și orașelor patriei. Totodată, Uniunea Tineretului Comunist va extinde experiența pozitivă a organizării unor șantiere naționale și locale ale tineretului. Congresul trasează Comitetului Central sarcina inițierii unei largi mișcări de masă pentru însușirea realizărilor științei și tehnicii care să cuprindă tineri din toate categoriile. III. — Viața social-politică a României contemporane, importanța și complexitatea evenimentelor politice, sarcinile majore la înfăptuirea cărora partidul, poporul cheamă tînăra generație, impun Uniunii Tineretului Comunist îmbunătățirea activității educative, perfecționarea continuă a mijloacelor și modalităților de acțiune care contribuie la formarea conștiinței socialiste, a idealului de viață comunist. Obiectivul principal al activității politico-ideologice desfășurate de Uniunea Tineretului Comunist îl va constitui cunoașterea și aprofundarea de către tineri a politicii marxistleniniste a Partidului Comunist Român, a problemelor fundamentale privind construcția socialistă în țara noastră — dezvoltarea economiei naționale, perfecționarea conducerii vieții social-politice, dezvoltarea științei, învățămîntului și culturii ca factori de bază al progresului și civilizației — precum și a proceselor care au loc în lumea contemporană, a aprecierilor partidului nostru și a principiilor promovate de țara noastră în relațiile internaționale. In acest scop se impune o mai largă diversificare și adaptare a formelor și metodelor de propagandă la specificul diferitelor categorii de tineri. Uniunea Tineretului Comunist consideră drept o datorie de onoare a sa educarea tineretului în spiritul patriotismului socialist, al glorioaselor tradiții de muncă și luptă ale poporului nostru, ale mișcării muncitorești, comuniste și de tineret din România, în spiritul dragostei și devotamentului nețărmurit față de patrie și partid. Cunoașterea de către tineri a eforturilor și realizărilor construcției socialiste, a perspectivelor de dezvoltare social-politică și economică, cultivarea sentimentului de demnitate și mîndrie națională, combaterea influențelor ideologiei și apologeticii capitaliste trebuie să constituie o sarcină de bază a tuturor organizațiilor U.T.C. Organizația noastră va dezvolta și în viitor sentimentul frăției dintre tinerii români și cei aparținînd naționalităților conlocuitoare. O atenție permanentă vor acorda organizațiile U.T.C. educării tineretului în spiritul principiilor, internaționalismului socialist, al solidarității și prieteniei cu tinerii de pretutindeni în lupta lor pentru libertate, progres social și pace. Una din preocupările esențiale ale activității Uniunii Tineretului Comunist o va constitui educarea științifică, materialistă a tineretului, bazată pe o solidă cultură, pe cunoașterea cuceririlor științei și tehnicii contemporane, a valorilor gîndirii și practicii umane. Organizațiile U.T.C. vor promova cu consecvență atitudinea combativă, militantă împotriva prejudecăților și concepțiilor retrograde, mistice, în scopul formării și dezvoltării unor puternice convingeri materialist-dialectice științifice, despre natură și societate. Un obiectiv principal al muncii politicoideologice a Uniunii Tineretului Comunist îl reprezintă cultivarea la toți tinerii a valorilor umanismului socialist, promovarea normelor și principiilor moralei comuniste, a responsabilității față de muncă și sarcinile profesionale, a angajării social-politice, a respectării legilor și legalității socialiste. Ținînd seama de cerințele și exigențele actuale, de particularitățile de vîrstă, preocupări, nivel de cunoștințe și sfera de interese ale tinerilor, Congresul apreciază că organizațiile U.T.C. trebuie să-și perfecționeze necontenit formele și modalitățile de propagandă și informare politică, să realizeze un dialog cit mai viu cu tinerii, să folosească mai eficient în activitatea lor mijloacele de comunicare în masă, literatura social-politică și științifică, alte mijloace prin care pot influența conștiința tinerilor. întreaga muncă politico-ideologică în rîndul tinerilor va trebui să dobîndească un caracter sistematic, de continuitate, să țină pasul cu dinamica vieții sociale, să fie mai strîns legată de problemele cu care tinerii se confruntă în muncă și viață, înlăturîndu-se astfel caracterul abstract, didacticist, formal sau schematic al multor acțiuni. Corespunzător actualelor cerințe și exigențe pe care le formulează activitatea generală de educație, se impune promovarea în rîndul tineretului a preocupărilor multiple pentru Cultură și artă. Un accent deosebit se va pune pe lărgirea gamei de acțiuni destinate informării elevilor și studenților cu cele mai diverse aspecte ale fenomenului cultural-artistic și științific, pe extinderea activității cercurilor, a societăților literare și științifice, a cenaclurilor, ca și a altor modalități proprii cunoașterii și însușirii culturii, pe îmbunătățirea conținutului revistelor școlare și universitare. Organizațiile U.T.C. vor participa la conducerea întregii activități a caselor de cultură, căminelor culturale și a celorlalte așezăminte culturale, vor înființa în cadrul acestora cluburi ale tineretului, cu program adecvat, precum și alte forme de activitate culturală pentru tineret. Ele vor răspunde direct de activitatea distractivă și de recreere a tineretului, inițiind în acest scop manifestări și acțiuni de masă cît mai atractive. Publicațiile pentru tineret vor trebui, în perioada care urmează, să-și adîncească și diferențieze mai pregnant profilul, să-și îmbunătățească substanțial conținutul tematic, să reflecte problemele majore care preocupă tineretul și organizația sa. IV. — Obiectivul principal al activității organizațiilor U.T.G. în domeniul muncii sportive trebuie să-l constituie antrenarea tuturor tinerilor la acțiunile sportive de masă, la formarea deprinderii de a practica individual exercițiile fizice. Biroul de Turism pentru Tineret, organizațiile U.T.C. vor trebui să îndrume permanent activitatea cercurilor de turism pentru cuprinderea unui număr cît mai mare de tineri la activitățile turistice de masă. Pregătirea tineretului pentru apărarea patriei constituie un mijloc eficient de formare multilaterală a tineretului, de cultivare a sentimentelor patriotice, a hotărîrii de a contribui la consolidarea, dezvoltarea și apărarea cuceririlor revoluționare ale poporului nostru. Organizațiile U.T.C. vor trebui să conlucreze mai activ și eficient cu unitățile militare și gărzile patriotice, să se ocupe de activitatea centrelor de pregătire, să asigure extindereaaracterului practic, aplicativ al acestora, prezența detașamentelor de tineri la paza și apărarea avutului obștesc, la acțiunile de sprijinire a miliției, pompierilor etc. Organizațiile U.T.C. din cadrul forțelor armate au datoria să desfășoare o amplă activitate pentru mobilizarea tinerilor ostași în vederea însușirii măiestriei militare și dezvoltării unor trăsături politico-morale înaintate. V. — Congresul relevă că în perioada care a trecut de la Plenara C.C. al P.C.R. din noiembrie — decembrie 1967 și Consfătuirea pe țară a U.T.C. au fost obținute rezultate pozitive în îmbunătățirea structurii organizatorice, în întărirea rîndurilor Uniunii Tineretului Comunist și lărgirea democrației interne de organizație. Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești, tuturor organizațiilor U.T.C. ca obiectiv central al activității lor consolidarea politică și organizatorică, creșterea capacității de mobilizare și acțiune a fiecărei organizații U.T.C., dezvoltarea spiritului de inițiativă și autonomiei acestora, participarea activă a tuturor uteciștilor la întreaga viață și activitate a organizației. O atenție deosebită se va acorda pregătirii tinerilor pentru deveni membri ai organizației a U.T.C., precum și pregătirii celor mai buni uteciști pentru a merita înalta cinste de a deveni membri ai P.C.R. Comitetul Central, toate organizațiile U.T.C. vor trebui să acorde o atenție sporită lărgirii și dezvoltării continue a democrației de organizație, asigurînd în mai mare măsură preponderența în organele de conducere, la toate nivelurile, inclusiv în organismele executive, a tinerilor care-și desfășoară nemijlocit activitatea în întreprinderi, unități agricole, instituții, școli și facultăți. In scopul creării cadrului organizatoric pentru studierea mai aprofundată a problemelor specifice diferitelor categorii de tineri și adoptarea de măsuri adecvate în diferite domenii, se constituie în cadrul C.C. și al comitetelor județene, municipale și orășenești Consilii ale tineretului muncitoresc, sătesc, elevilor și ale tinerelor fete. Uniunea Asociațiilor Studențești din România, formă specifică de organizare a activității U.T.C. în rîndurile studenților, va trebui să-și îmbunătățească în continuare stilul de muncă, întreaga activitate politică, educativă și obștească corespunzător cerințelor și exigențelor actuale, funcțiilor atribuțiilor specifice ale asociciațiilor studențești. Congresul apreciază că Uniunea Tineretului Comunist va trebui să-și intensifice activitatea pentru a îndeplini cu responsabilitate atribuțiile ce i-au fost încredințate de către partid în rezolvarea problemelor de viață și de muncă ale tinerilor, în participarea reprezentanților uteciștilor în comitetele de direcție și consiliile de administrație, consiliile de conducere ale cooperativelor agricole de producție, senatele universitare și consiliile profesorale, precum și în alte organisme colective de conducere. In vederea creșterii competenței cadrelor din activul Uniunii Tineretului Comunist, îmbogățirii permanente a cunoștințelor politice, de cultură generală și de specialitate, Congresul trasează Comitetului Central, comitetelor județene, municipale și orășenești sarcina îmbunătățirii muncii de selecționare, promovare și pregătire a cadrelor, îndeplinirii măsurilor adoptate de Plenara C.C. al P.C.R. cu privire la perfecționarea continuă a pregătirii cadrelor de partid și ale organizațiilor de masă și obștești. Congresul aprobă noul statut al Uniunii Tineretului Comunist, ale cărui prevederi corespund schimbărilor survenite în viața organizației, creșterii rolului și atribuțiilor sale, perfecționării formelor și metodelor de activitate, sporirii gradului de participare a tineretului la viața economică, socială și politică, culturală și științifică a țării. Centrul de cercetări pentru problemele tineretului va trebui să acorde o atenție deosebită studierii problemelor specifice diferitelor categorii de tineri, fundamentării soluțiilor în vederea îmbunătățirii activității educative, a metodologiei muncii politice de masă desfășurate de organizațiile U.T.C. în rîndul tineretului. VI. — Dînd glas sentimentelor întregului nostru tineret, participanții la lucrările celui de-al IX-lea Congres al Uniunii Tineretului Comunist exprimă atașamentul și profunda lor adeziune față de politica externă a partidului și statului nostru, care promovează cu consecvență prietenia, alianța și cooperarea cu toate țările socialiste, colaborarea cu celelalte țări ale lumii, pe baza principiilor independenței și suveranității naționale, egalității în drepturi, neamestecului în treburile interne, respectării stricte a dreptului fiecărui popor, mare sau mic, de a-și hotărî singur soarta, fără nici un amestec din afară. Congresul aprobă, în deplină unanimitate, activitatea internațională desfășurată de U.T.C. și U.R.S.R. Condamnînd cu hotărîre agresiunea americană împotriva popoarelor din Vietnam, haos și Cambodgia, acțiunile de escaladare a războiului, Congresul își manifestă solidaritatea deplină cu lupta eroică a tineretului și popoarelor din Indochina, cere încetarea războiului și retragerea necondiționată a trupelor americane și ale sateliților lor, respectarea dreptului popoarelor din această zonă de a-și hotărî singure destinele, potrivit voinței și aspirațiilor lor. Congresul exprimă solidaritatea activă cu lupta tineretului și popoarelor din țările arabe împotriva imperialismului, pentru libertate, democrație și progres social, sprijină deplin poziția partidului și statului nostru privind soluționarea pe cale politică a conflictului din Orientul Apropiat, în spiritul rezoluției Consiliului de Securitate din noiembrie 1967. Afirmînd solidaritatea militantă cu organizațiile de tineret care luptă împotriva regimurilor coloniale, neocoloniale și rasiste, pentru drepturi și libertăți democratice, participanții la Congres își exprimă sentimentele de solidaritate revoluționară, sprijină lupta dîrză a tineretului din Angola, Mozambic și Guineea Bissau, precum și cu forțele revoluționare și democratice ale tineretului din Grecia, Spania și Portugalia. Congresul reafirmă solidaritatea internațională a tineretului român cu tineretul din țările Americii Latine în lupta dusă, alături de popoarele acestui continent, pentru înlăturarea dominației imperialismului american, pentru securitate și progres social. Totodată, Congresul își exprimă solidaritatea internațională cu popoarele, cu tineretul din țările Asiei și Africii care luptă împotriva colonialismului și neocolonialismului, pentru dezvoltare economică, pentru progres social. Uniunea Tineretului Comunist va milita în continuare pentru a promova dialogul, înțelegerea și buna cunoaștere cu organizațiile de tineret comuniste, progresiste, democratice din țările europene de a căuta modalitățile prin care tineretul Europei poate să-și aducă o contribuție sporită la destindere, la dezvoltarea colaborării între state și la crearea unui climat care să dea fiecărui popor garanția dezvoltării sale libere, independente și suverane. Congresul consideră că U.T.C. și U.R.S.R. trebuie să aibă în continuare un rol activ, constructiv în cadrul F.M.T.D. și U.S.S., aducîndu-și aportul la lărgirea și dezvoltarea colaborării multilaterale, să stimuleze contactele și cooperarea cu diferite organizații internaționale de tineret și studențești pentru întărirea solidarității și unității de acțiune a tinerei generații, pe baza obiectivelor și aspirațiilor fundamentale comune. ★ Tineretul României socialiste, devotat idealurilor nobile promovate de partidul comunist de-a lungul existenței sale de o jumătate de secol, credincios principiilor politicii sale interne și externe, exprimîndu-și mulțumirile și satisfacția profundă ce o nutrește pentru condițiile de muncă și viață care-i sînt create, se angajează solemn să ducă mai departe stindardul glorios de luptă al comuniștilor, să dezvolte virtuțile democratice, revoluționare ale înaintașilor, să militeze neabătut pentru triumful comunismului pe pămîntul românesc. Congresul adresează membrilor Uniunii Tineretului Comunist, tuturor tinerilor țării, o înflăcărată chemare de a-și consacra întreaga lor capacitate de muncă, energia și eforturile, elanul lor creator pentru înfăptuirea cu succes a politicii partidului, a propășirii scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. (Text prescurtat) • 25 — II — 1971 Se zice, pe bună dreptate, că omul sfințește locul, că lui, făuritorului de bunuri materiale și spirituale i se datorește totul, că fără aportul său munca n-ar exista nici măcar ca simplă noțiune, ea fiind de fapt izvorul tuturor satisfacțiilor. Un scurt popas la C.A.P. „1 Mai" din comuna Maglavit ne-a permis verificarea zicalei cu care am început articolul de față. Mărturisim că nu ne-a fost deloc ușor să ne hotărîm în care dintre sectoarele productive ale cooperativei să ne oprim pașii. Unde să completăm documentarea la niște afirmații demult auzite — „Știți, la Maglavit, hărnicia, pasiunea pentru muncă, spiritul de adevărat gospodar — toate sunt veritabile atribute, indispensabile celor aproape 600 de comuniști a căror prezență se face pregnant simțită peste tot". ...Aici, la „1 Mai“ din Maglavit, în sectorul zootehnic, se desfășoară o febrilă activitate, o molipsitoare întrecere pentru mai mult și mai bun. Aparent, fiecare dintre cei 26 de comuniști n-au prea multe de spus. Faptele însă vorbesc de la sine. Dar ce au făcut, în fond, cei din zootehnia C.A.P. „1 Mai“ din comuna clasată pe locul III în pasionanta întrecere pentru frumos, desfășurată în 1970? Simplu spus, ar fi cam așa : și-au făcut datoria. Și fiindcă e vorba de fapte, se cade să amintim cîteva, deoarece în ele însele este încorporată acea hărnicie a oamenilor despre care se vorbește de mult prin partea locului. Iată răscrucea celor două cincinale i-a găsit pe cei 90 de cooperatori din sectorul zootehnic al unității amintite cu un buchet de realizări remarcabile. In anul care s-a încheiat, numai la produsul lapte de vacă s-au obținut peste plan 1080 hl, livrîndu-se statului, față de 2140 h) cît era prevăzut cantitatea de 3240 hi. Remarcabile realizări s-au înregistrat și în sectorul ovin unde la fel, planul nu numai că a fost realizat, dar a înregistrat și însemnate depășiri. Startul în anul pe care l-am început cu circa două luni în urmă a fost de bun augur. Astfel, din prima lună a lui *71, îngrijitorii mulgători au și făcut posibilă livrarea către stat a unei cantități suplimentare de peste 4 000 litri lapte. Cine sunt cei care asigură aceste considerabile sporuri de producție ? George Bursuc, Chiva Cristea, Elena Nisipașu, Constantin Mitulețu, Constantin Marița, — toți membri de partid, oameni pricepuți, legați trup și suflet de unitatea lor de producție, de sectorul zootehnic în care își desfășoară activitatea de peste 5 ani. — Cooperatorii din ferma de vaci — ne spunea comunistul Florin Petrescu, medic, șeful fermei taurine—ovine, au realizat în 1970, în medie, 550 norme convenționale fiecare, obținînd la sfîrșitul anului un venit de circa 13 000 lei. Lucrătorii din fermele noastre zootehnice ar fi putut cîștiga și mai mult dacă erau mai serios cointeresați. Incepînd din prima lună a anului in curs, noi am și trecut la noua formă de retribuție a muncii, folosind metoda acordului global care, după cite se știe, are foarte multe avantaje, dînd posibilitatea îngrijitorilor din toate sectoarele, ca de altfel și celorlalți membri cooperatori ce vor lucra în cîmp, să obțină venituri cu mult sporite în comparație cu ceea ce s-a realizat pînă acum. De bună seamă că cerința nr. 1 este munca, efectuarea unor lucrări de bună calitate, timp, cu un înalt simț de răstapundere personală și colectivă. Părerii tovarășului Petrescu, i s-a raliat și Ion Lupu, secretarul organizației de bază din sectorul zootehnic. Lucrînd de circa 10 ani în mijlocul celor ce au îndrăgit de mult timp animalele care aduc venituri nebănuit de mari cooperativei și deci membrilor acesteia, el este azi nelipsit din viața acestei „uzine" producătoare de lapte, carne, lînă, ouă. L-am întrebat pe secretar, care este explicația, în ce constă secretul producțiilor mari aici în zootehnie. Ce metode s-au folosit de către comuniști în atragerea oamenilor la această grea, dar frumoasă îndeletnicire ? Răspunsul lui Ion Lupu a fost neașteptat de simplu, dar în același timp edificator : „Toți activăm ca unul, pentru că sîntem pe deplin convinși că numai gospodăria aceasta mare ne-ai adus și ne aduce bunăstarea, fericirea. La noi aici nu există om care să gîndească altfel. Noi comuniștii ne-am străduit de fiecare dată să polarizăm în jurul nostru pe ceilalți cooperatori și am reușit. Sîntem foarte mult stimați, urmați și apreciați în ceea ce facem...“. Consemnînd cele spuse de interlocutori, mi-a venit în minte o maximă semnată cu peste 2000 de ani în urmă de filozoful grec Protagoras care nota : „Omul este măsura tuturor lucrurilor“. Vizitatorul prin partea locului se poate convinge de acest lucru cu ușurință. LUCIAN TRIȚA Cei din zootehnie C. Vasilcoiu și Oprea Victoria, Craiova. Pentru a putea beneficia de spor pentru condiții vătămătoare de muncă și concediu suplimentar de odihnă, trebuie ca locurile de muncă sau meseriile (funcțiile) cu condiții deosebite să fie stabilite printr-un regulament întocmit de ministerul de care aparține întreprinderea în care lucrau, respectiv M.C.M. și M.I.U., de acord cu comitetul uniunii sindicatelor de ramură și pentru care organele Ministerului Sănătății au efectuat determinări din care rezultă că noxele depășesc în atmosfera zonei de muncă concentrația maximă admisă, prevăzută în normele în vigoare. Sandu Dumitru — comuna Podari. In vederea reconstituirii vechimii în muncă pentru perioadele de timp lucrate ce nu le puteți dovedi cu acte oficiale, adresați-vă comitetului sindicatului din unitatea în care lucrați, cu o cerere scrisă în acest scop, potrivit prevederilor art. 17 din regulamentul pentru aplicarea Decretului nr. 90/1960. Oprea Victoria, Craiova. Potrivit pct. 5 din H.C.M. nr. 240/1963, pentru a vă putea prezenta în fața comisiei pentru încadrare în vederea promovării într-o categorie superioară de calificare, trebuie să aveți acordul maistrului și al șefului de secție, să existe lucrări de categorie superioară, să fi executat asemenea lucrări în ultimele trei luni, majoritatea timpului, și să îndepliniți condițiile de stagiu prevăzut în indicatoarele tarifare de calificare: Romanic Marin, Gîngiova. Aveți dreptul la alocație de stat pentru copii și pe perioada de la 15. 06. 1 1. 11. 1970, dacă cele arătate în scrisoare sunt reale. Solicitați drepturile bănești la unitatea al cărui angajat erau în perioada sus-menționată. In cazul că refuză să vi se acorde adresați-vă comisiei de judecată din unitate. ANDREI NUȚA consilier juridic ■ ■ [UNK] [UNK] Bono nana Bini BiaaiB cama mau ANUNȚURI DE FAMILIE Cu sufletul împietrit de durere ELENA soție, Odetta fiică, Costel ginere, Adela nepoată, familiile ȘTEFAN și GEORGE STANCULESCU anunță pierderea scumpului și neprețuitului lor maior (r) MAXIM STANCULESCU. Cortegiul funerar va pleca în ziua de 26 februarie 1971, orele 14,30, din str. Vlad Țepeș nr. 10. Craiova (180) Familia îndurerată, soție, copii, frați și cumnați, anunță încetarea Opriii din viață a scumpului lor Niculescu, înhumarea va avea loc azi, 25 februarie 1971, orele 13, la cimitirul Ungureni — Craiova. (174) Autobaza XI călători Craiova angajează urgent — șoferi pentru sectorul de autobuze. Condiții: 7 clase elementare, fără antecedente penale, vechime ca șofer 3 ani, să posede permis cu litera D. I I