Inainte, octombrie 1971 (Anul 28, nr. 8264-8290)

1971-10-01 / nr. 8264

Proletari din toate țările, un/ff-va? VINERI 1 OCTOMBRIE 1971 I ANUL XXVIII — nr. 82646 PAGINI — 30 BANI PLENARA COMITETULUI JUDEȚEAN DE PARTID Ieri s-au desfășurat la Craiova lucrările plenarei lărgite a Comitetului județean Dolj al P.C.R. Intr-o atmosferă de înaltă exigență și responsabilitate partinică, în spirit critic și autocritic, plenara a analizat munca desfășurată de către și organizațiile de organele partid din județ pe linia educației comuniste a oamenilor muncii a formării și dezvoltării la aceștia , a unei conștiințe socialiste înaintate, corespunzătoare înaltelor exigențe impuse de actuala etapă de dezvoltare socialistă. Desfășurată în lumina prevederilor magistralului program de perfecționare a activității politico-ideologice și de educație marxistleninistă a tuturor membrilor de partid, a celorlalți oameni ai muncii, adoptat de Comitetul Executiv al C C. al P.C.R., la propunerea și din inițiativa tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului nostru, plenara Comitetului județean de partid a însemnat un nou și important moment de continuă ridicare a activității politico-ideologice și educative în toate domeniile vieții materiale și spirituale, investigînd mai ales acele sectoare ale muncii în care lipsurile manifestate mai pregnant vor trebui înlăturate neîntirziat. La lucrările plenarei a luat parte tovarășul nea Mănescu, membru Maal Comitetului Executiv, Prezidiului Permanent, seulcretar al C.C. al P.C.R. In prezidiul plenarei au luat loc tovarășii: Manea Mănescu, Constantin Băbălău, membru supleant al Comitetului Executiv al C. C. al P. C. R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, Mihai Burcheșin, Ion Cetățeanu și Constantin Tudor, secretari ai Comitetului județean Dolj al P.C.R., Petre Gigea, prim-vicepreședinte al Consiliului popular Dolj, Gheorghe Boștină, Vasile Bulucea, Dumitru Bordea, Constanța Ciontu, Teodor Dărăbăneanu, Constantin Glăvan, Sevastian ------------------Lepădat, Mircea Ion Oprean, Ion Popescu, Ion Zăvăleanu — membri ai biroului Comitetului județean de partid, Ion Bodinescu, Adrian Cioboiu, Florea Golescu, Mihai Stănescu și Maria Topală — membri supleanți ai biroului Comitetului județean de partid. In sală se aflau, de asemenea, alți membri și membri supleanți ai Comitetului județean Dolj al P.C.R., activiști în aparatul Comitetului județean de partid, membrii Comisiei de propagandă a Comitetului județean, secretari ai comitetelor municipal, orășenești și comunale de partid, secretari ai organizațiilor de partid (Continuare în pag. a II-a) RAPORTUL prezentat de tovarășul CONSTANTIN BĂRĂȚUI Propunerile prezentate de tovarășul Nicolae Ceaușescu Comitetului Executiv al C.C. al P.C.R privind măsurile pentru îmbunătățirea activității politico-ideologice, de educare marxist-leninistă a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii marchează un moment de o importanță, excepțională în viața partidului nostru, a întregului popor. Semnificația majoră a măsurilor adoptate de Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., măsuri care se înscriu pe linia hotărîrilor Congresului al X-lea al partidului, rezidă din cerințele actualei etape de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate, din necesitatea obiectivă de a ridica conștiința la nivelul bazei materiale, de a face din aceasta o forță materială mobilizatoare, în măsură să prefigureze întreaga noastră activitate. Conținutul de idei deosebit de bogat, aria atotcuprinzătoare, principialitatea comunistă, realismul și clarviziunea cu care sunt tratate problemele muncii ideologico-educative conferă acestor documente o netăgăduită valoare teoretică și practică. Aceasta explică, în foarte mare măsură, entuziasmul cu care au fost primite, adeziunea deplină a tuturor comuniștilor și celorlalți oameni ai muncii din județul Dolj, ca și din întreaga țară, față de vastul program de dezvoltare a conștiinței socialiste a celor ce muncesc din patria noastră. Potrivit indicațiilor date de Secretariatul C.C. al P.C.R., documentele amintite au fost studiate cu interes și au stat la baza dezbaterilor ce au avut loc în adunările generale ale organizațiilor de partid și în plenarele cu activul ale comitetelor de partid din întreprinderile, unitățile agricole, instituțiile, comunele și orașele județului nostru, la care au participat 64 000 membri de partid și 31 000 alți oameni ai muncii. Constituind o nouă afirmare a adîncului democratism din viața partidului nostru, dezbaterile ce au avut loc, caracterizate prin relevarea curajoasă a lipsurilor și cultivarea unui spirit critic principial, partinic, prin abordarea responsabilă celor mai importante laturi ale a activității educative, au dovedit încă o dată grija de care sunt animați marea majoritate a membrilor partidului față de viitorul societății nostru In discuțiile purtate de peste 13300 participanți și în cele 5400 de propuneri făcute, au fost jalonate cu luciditate coordonatele de viitor ale activității politico-ideologice. Un mare număr de participanți la dezbateri s-au referit la necesitatea imprimării unui mai pronunțat caracter educativ învățămîntului de partid, creșterii rolului educativ al adunărilor generale, îmbunătățirea conținutului activităților politice și culturaleducative de masă prin participarea la aceste acțiuni a tuturor cadrelor de partid, de stat și din economie. Dezbaterile care au avut loc au con (continuare In pag. a H-a) Pentru ca învățămintul să fie strins legat de viată, de producție, ca tineretul studios să fie educat in spiritul muncii, al idealurilor socialismului-acesta este înaltul sens al vizitei de lucru făcute de tovarășul NICOLAE CEAUȘESCU in scoli de toate gradele din Capitală 30 în cursul dimineții de joi, septembrie, tovarășul Nicolae Ceaușescu, împreună cu tovarășii Dumitru Popa, Leonte Răutu, Ștefan Voitec, Miron Constantinescu, Miu Dobrescu, a vizitat școli elementare, profesionale, licee de cultură generală, de specialitate și tehnice din Capitală. în această vizită de lucru, conducătorii de partid și de stat au fost însoțiți de Mircea Malița, ministrul învățămîntului, Dan Marțian, prim-secretar al C.C. al U.T.C., ministru pentru problemele tineretului, de cadre de conducere și specialiști din rețeaua învățămîntului de toate gradele, de activiști de partid și de stat. Prezența secretarului general în școli de diferite profiluri, acum, la începutul noului an de studiu, reprezintă încă o mărturie a prețuirii acordate școlii și slujitorilor ei de partidul și statul nostru, a grijii permanente pentru dezvoltarea și perfecționarea învățămîntului, căruia i s-a încredințat înalta misiune de a educa tînăra generație, de a o forma pentru muncă și viață, în spiritul nobilelor idealuri ale socialismului. S-a integrat organic în viața fiecărui cetățean, ca o manifestare a bine grăitoare a democratismului orînduirii socialiste, a legăturilor ce unesc atit de trainic poporul partidul, prezența aproape cotitidiană a tovarășului Nicolae Ceaușescu, a celorlalți conducători de partid și de stat în mijlocul unor colective de muncă din toate domeniile de activitate. Ceea ce ne-am obișnuit să definim stilul de lucru al secretarului general semnifică în esență preocuparea sa statornică de a analiza la fața locului modul în care se transpun în viață hotărîrile Congresului al X-lea, de a se sfătui permanent cu făuritori de bunuri materiale și spirituale intr-un dialog fructuos, menit să deschidă noi orizonturi, noi perspective mersului nostru înainte, pe calea făuririi societății socialiste multilateral dezvoltate. în această lumină se înscrie și vizita de lucru de ieri, prilej de a constata realizările dobîndite în îndeplinirea indicației privind legarea învățămîntului de viață, de producție, prin activitatea atelierelor-școală, prin transformarea întregii rețele de școli în adevărate amfiteatre ale muncii și de a adopta măsurile care să dezvolte, pe planuri superioare, aceste realități. Cu atit mai mult, cu cit în acest an de învățămînt s-a hotărît, de către Secretariatul C.C. al P.C.R., ca școlile, de pe întreaga filieră, să beneficieze de sprijinul concret și direct al unităților productie — din industrie, agricultură, cooperația de consum și meșteșugărească, care au sarcina să înzestreze atelierele din școli cu mașini, utilaje, aparate, scule și să asigure în același timp și asistența tehnică de specialitate. Iată, așadar, ce vast și generos cîmp de activitate se deschide în fața învățămîntului nostru, pentru ca școlile și liceele să educe tineretul în spiritul muncii, să-l deprindă să lucreze în orice domeniu, să-l facă să înțeleagă că orice activitate folositoare societății este o muncă de onoare. Vizita conducătorilor de partid și de stat începe la Liceul industrial energetic din șoseaua Giurgiului. După cum se știe, aceste școli de specialitate au un rol bine definit în sistemul nostru de învățămînt post-general, ca principală sursă de cadre cu pregătire medie pentru toate ramurile economiei naționale. Specificul lor — obținerea de către tineri a unei calificări profesionale concrete, concomitent cu diploma de bacalaureat — se bucură de largă apreciere și adeziunea din partea acestora, fapt dovedit și de participarea lor în număr din ce în ce mai mare la concursul de admitere. Activitatea primei promoții de absolvenți ai liceelor de specialitate, care din vara aceasta lucrează în producție, dovedește din plin eficacitatea acestei forme de învățămînt. La intrarea în clădirea liceului, tovarășul Nicolae Ceaușescu este întîmpinat de ministrul energiei electrice, Octavian Groza, de cadrele didactice și de un mare număr de elevi, care oferă flori, aclamă cu entuziasm. Pe o mare pancartă, desfășurată pe frontispiciul clădirii se află urarea: „Bine ați venit în mijlocul nostru, iubite tovarășe Ceaușescu !“. Directorul liceului, prof. Alexandru Moșu, înfățișează oaspeților unele aspecte din activitatea instituției pe care o conduce. El arată că în prezent în liceu învață, la cursurile de zi și serale, 768 de elevi, pregătindu-se să devină muncitori și tehnicieni cu înaltă calificare în sectoarele termo și electroenergetic. Prima promoție care a absolvit anul trecut se află în producție, în unități de specialitate, printre care întreprinderea „Energoreparații“, diverse centrale dovedind priceperi tentă în muncă , asemenea, că wJP a intrat în instigment superior , nu ingineri și st Sunt vizitate apo școală, laboratoare, notele tehnice ale înzestrate cu utilaje de întreprinderea „E. montaj“, care patronează Continuare în pagina a V-. CUVÂNTAREA tovarășului MANEA MANESCU Stimați tovarăși. Pentru mine este deosebit de plăcut să vă transmit dumneavoastră, participanților la plenara Comitetului județean de partid și, prin dumneavoastră, comuniștilor, tuturor oamenilor muncii din județul Dolj salutul conducerii de partid și de stat, salutul călduros al iubitului nostru conducător, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al partidului, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România. Organizarea dezbaterilor cu privire la educația maselor — sub cupola acestui vechi locaș de cultură a poporului — , reprezintă o simbolică legătură cu cei care de-a lungul vremurilor, din dragoste pentru țară, au luptat pentru promovarea virtuților morale și etice ale minunatului popor român. Doresc, stimați tovarăși, să subliniez încă de la început semnificația deosebită a plenarei Comitetului județean de partid Dolj. Lucrările, ei au constituit o puternică expresie a atmosferei de lucru în care s-au desfășurat adunările de partid din întreprinderi și unități agricole, de pe șantiere și din instituțiile social-culturale, au reflectat principialitatea partinică și spiritul de responsabilitate cu care au fost dezbătute sarcinile organizațiilor de partid pentru intensificarea muncii ideologice, politico-educative și cultural-artistice din județ, în urma dezbaterilor care au avut loc, a măsurilor concrete stabilite, în fiecare organizație de partid se resimte — așa cum s-a subliniat astăzi în plenară — o îmbunătățire a activității de partid, o mobilizare mai puternică a comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii la acțiunile întreprinse de organizațiile partidului, la perfecționarea activității economice și sociale. Acest lucru este deosebit de important, întrucît, în cele din urmă, realizarea programului de făurire a societății socialiste multilateral dezvoltate depinde de activitatea organizațiilor de partid, de capacitatea lor de a mobiliza energiile, talentul și inițiativa creatoare a tuturor comuniștilor, a tuturor oamenilor muncii. La baza dezbaterilor care au avut și au loc în întregul nostru partid stă programul adoptat de Comitetul Executiv al Comitetului Central al partidului elaborat, din inițiativa și la propunerea tovarășului Nicolae Ceaușescu. Acest program reprezintă un strălucit îndreptar de acțiune pentru dezvoltarea conștiinței socialiste, pentru ridicarea la un înalt nivel a întregii activități educative din țara noastră. Cu marea sa capacitate de a sesiza la timp problemele esențiale ale progresului social, cu înaltul său spirit de responsabilitate pentru mersul construcției socialiste în țara noastră, tovarășul Nicolae Ceaușescu jalonat cu claritate căile principale ale îmbunătățirii activității ideologice și politico-educative, a fundamentat magistral locul și importanța conștiinței socialiste în progresul societății noastre pe drumul socialismului și comunismului. (Continuare în pag. a III-a) Prezidiul plenarei în timpul desfășurării lucrărilor In numerele următoare ale ziarului: • Cuvîntările participanților la dezbaterile din cadrul plenarei Comitetului județean de partid • Programul de măsuri adoptat de plenară x Telegramă COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, tovarășului Nicolae Ceaușescu BUCUREȘTI a cuprinzătoarei analize care a avut loc în plenara Comitetului județean, a fost adoptat un program de măsuri concrete, menit să asigure îmbunătățirea substanțială a acestimportant domeniu de activitate, în numele celor peste 65.000 de m de partid din județul nostru, n in fața conducerii partidului, act personal, iubite tovarășe Nicola că nu vom precupeți nici un ca, în spiritul hotărîrilor X-lea, al noilor sarcini ce față, să ridicăm la nivel i. ale întreaga activitate nistă a maselor, să ii tuturor organizațiilor do zațiilor du chematevoltarea spirit revol As" brmită toți fă" Plenara Comitetului județean Dolj al P.C.R. cu activul, dezbătînd cu competență și înaltă responsabilitate partinică activitatea desfășurată de organele și organizațiile de partid și mai ales sarcinile ce ne revin din programul complex elaborat de dumneavoastră, stimate tovarășe Nicolae Ceaușescu, pentru intensificarea activității politico-ideologice și cultural-educative de masă, dă înaltă apreciere consecvenței cu care miliotați, în fruntea partidului și statului, pentru continua perfecționare a tuturor laturilor vieții sociale, pentru asigurarea succesului construcției societății socialiste. Propunerile prezentate de dumneavoastră și aprobate în unanimitate de către Comitetul Executiv al C.C. al P.C.R., ca și ampla expunere ținută la Consfătuirea de lucru a activului de partid din domeniul ideologiei și al activității politice și cultural-educative constituie pentru organele și organizațiile de partid din județul Dolj un program atotcuprinzător de activitate, un îndrumar de mare valoare în munca ce o desfășoară pentru formarea și dezvoltarea conștiinței socialiste a celor ce muncesc. Pe baza propunerilor formulate în adunările generale deschise ale organizațiilor de bază, în plenarele comitetelor de partid, ale organizațiilor de masă și obștești, ca și