Inainte, septembrie 1974 (Anul 31, nr. 9167-9190)

1974-09-01 / nr. 9167

% Interior la întreprinderea „Textila“ din Calafat Foto , Ion Teșcoveanu Proletar din toate țările uniU-vSl alinte ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN^ ANUL XXX NR 9167 DUMINICA 1 SEPTEMBRIE 1974 4 PAGINI 30 BANI importante economii Ca urmare a aplicării măsurilor de reducere consumurilor de materiale a și a cheltuielilor de producție, la T.M.M.R. Craiova s-au realizat, de la începutul acestui an, economii la cheltuielile de producție de aproape 2,5 milioane lei, din care circa 2 milioane lei la cheltuieli materiale. Prin recondiționarea pieselor uzate de la locomotivele intrate în reparație — prin metalizarea, încărcarea cu sudură etc. — s-au economisit materiale de peste 600 000 lei, iar prin reducerea consumului de energie electrică a rezultat o economie de 275 000 lei. Z'lllllllllllllllllll« Succesele ceferiștilor Colectivul secției de producție aparataj C.T. din cadrul Regionalei de căi ferate Craiova a obținut, pe primele opt luni ale anului în curs, realizări remarcabile. Astfel, producția marfă a fost depășită cu 3,2 la sută, productivitatea muncii a crescut cu 4 la sută, prețul de cost a fost diminuat cu 1,5 la sută. De asemenea, cheltuielile la o mie lei producție marfă au fost reduse, iar economiile la combustibil și energie electrică se ridică la 203 000 lei. Printre numeroșii fruntași ai întrecerii socialiste se numără lăcătușii rncentatori Marin Stîncă și Nicolae Iordănescu, muncitorul specialist Ilie Pață și bobinatorul Dan Filipescu. C. MOTOC coresp. înainte de termen Harnicul colectiv Autobazei V Craiova aul îndeplinit, cu 3 zile mai devreme, prevederile de plan pe primele opt luni ale anului în curs. De la începutul anului și pînă în prezent, au fost obținute importante depășiri ale indicatorilor de plant 4,7 milioane călători — km, 1,9 milioane tone/km convenționale. în aceeași perioadă, volumul beneficiilor peste plan a însumat 327 000 lei, iar economiile la prețul de s-au cifrat la peste cost 4,8 milioane lei. CURIER COTIDIAN ZIARIST BULGAR LA CRAIOVA. In perioada 21 august — 1 septembrie a.cu ziaristul Mihail Jeleaskov, șef de secție la ziarul „Cernomorski front“ din R. P. Bulgaria, a făcut o vizită de documentare și schimb de experiență la Craiova și in alte localități ale țării. La sfîrșitul vizitei sale in județul nostru, oaspetele bulgar a fost primit de către tovarășul Ion Cetățeanu, secretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R. Cabinete stomatologice. Direcția sanitară a Regionalei de căi ferate Craiova a întreprins o serie de măsuri pentru îmbunătățirea asistenței medicale în ramura stomatologică. Ca urmare, în cadrul dispensarului de pe lîngă I.M.M.R. se amenajează in prezent un cabinet de stomatologie modern utilat, unde va fi repartizat un medic de specialitate. De asemenea, cabinetul stomatologic de la I.R.A. a fost reamenajat și dotat în mod corespunzător. CASE NOI. în cele opt luni expirate din acest an, Consiliul popular al comunei Celaru a eliberat peste 120 de autorizații pentru construcții de case noi sau adăugiri și renovări la cele vechi. In total, anul acesta s-au construit sau se află în diverse faze de construcție aproape 40 de case, majoritatea aparținînd țăranilor cooperatori. fia Lunga vară fierbinte Lunga vară fierbinte se apropie de sfîrșit, astăzi vom rupe ultima filă din calendar. Nu întotdeauna, însă, anotimpurile afective coincid cu cele calendaristice ; o stare de spirit devine, în ciuda previziunilor meteorologice, anotimpul nostru interior. Vara lui '74 fost una de excepție și nu avem în vedere, desigur, canicula prelungită uimitor. Am fost vara care a precedat două evenimente de o importanță covîrșitoare pentru poporul nostru : a XXX-a aniversare a Eliberării și al XI-lea Congres al P.C.R. Ca de obicei, în istoria unui popor marile evenimente declanșează și pun în valoare imense potențiale, reorientează direcții esențiale, creează un climat de angajare plenară, stimulează în toate domeniile atmosfera de continuitate și consistență. A stat sub semnul evidenței faptul că această vară, craioveană de pildă, s-a definit, pe lîngă ritmurile înalte ale progresului economic, și printr-un climat spiritual de o densitate semnificativă, militant și angajant. A fost pregnantă, cred, frecvența unor manifestări de structuri diferite (expoziții, conferințe, simpozioane, spectacole etc.), pulverizîndu-se astfel „tradiționala“ apatie estivală. Desigur, nu este aici locul exemplificărilor ; la timpul potrivit ele au fost enunțate și comentate. Se poate spune, însă, că multe manifestări au declanșat impresia evenimentului, uneori, marcant, iar publicului i-au sugerat ideea participării efective. ROMULUS DIACONESCU (Continuare în pag. a II-a) In lumina prevederilor proiectului de Directive ale Congresului al XI-lea al P.C.R. Dezvoltarea și modernizarea viticulturii—cerințe imperioase In proiectul de Directive ale celui de-al XI-lea Congres al partidului sunt subliniate, în mod deosebit, sarcinile ce revin dezvoltării viticulturii — sector important al agriculturii noastre aflată în plin proces de modernizare. Programele județene privind dezvoltarea viticulturii și pomiculturii reprezintă o temelie solidă în vederea îndeplinirii sarcinilor ce decurg din recentul proiect de Directive. De altfel, se știe că valorificarea superioară a resurselor naturale, a condițiilor social-economice de care dispune Doljul oferă cele mai prielnice posibilități de dezvoltare în perspectivă a viticulturii și pomiculturii. Direcțiile principale de dezvoltare și modernizare a acestui sector constau, înainte de toate, în ridicarea potențialului de producție al plantațiilor existente, în viitor, dezvoltarea acestor plantații — așa după cum s-a stabilit în programele județene amintite — se va face în masive și bazine specializate. Ținînd seama de criteriile de dezvoltare stabilite, în județul nostru a fost identificată o suprafață de 17 340 ha. Din această suprafață, pînă la finele anului 1980 urmează să fie plantate circa 8000 ha în zona colinară și în zona nisipurilor din sudul județului. Restul suprafeței se va planta în perioada 1980—1990. Evident, noile suprafețe vor cuprinde categoriile de sol slab productive, improprii culturii cerealelor, unele suprafețe de pășuni și ION VENERIC directorul întreprinderii viei și vinului Dolj (Continuare în pag. a IlI-a) Pe agenda organizațiilor de partid: Pregătirea și buna desfășurare a campaniei agricole de toamnă Comuniștii, toți țăranii cooperatori din Celaru, însuflețiți de conținutul documentelor elaborate de Plenara C.C. al P.C.R. din iulie a.c., sunt hotărîți să răspundă prin fapte măsurilor luate de partid privind majorarea venitului garantat, să întîmpine Congresul al XI-lea al partidului cu realizări deosebite în sporirea producției agricole vegetale și animale. In acest sens, comitetul comunal și organizațiile de partid din cele trei C.A.P.-uri situează, în aceste zile, în prim-planul activității lor politico-organizatorice, mobilizarea tuturor forțelor pentru efectuarea, într-un timp rapid și la nivel corespunzător, a lucrărilor agricole de sezon. Este vorba de pregătirea campaniei agricole de toamnă, în așa fel, încît recoltatul, transportul și înmagazinarea întregii recolte din această toamnă să se facă cît mai operativ și fără pierderi. „Comitetele de partid și conducerile celor trei cooperative agricole — ne spunea tov. Marin Brătășcanu, secretarul comitetului comunal de partid, — au fost sprijinite să-și întocmească programe de măsuri cu obiective precise, care au și început să prindă viață. Punem accent pe întărirea răspunderii în muncă a comuniștilor din conducerile C.A.P. și fermelor, a secțiilor S.M.A., asupra controlului ,îndeplinirii măsurilor adoptate. Datorită muncii Politice desfășurată de organizațiile de bază din secțiile S.M.A., mecanizatorii, în frunte cu comuniștii, și-au intensificat eforturile, au folosit mai bine tractoarele și timpul și au reușit să termine arăturile de vară I. VRA IITORUI (Continuare In pag. a II-a) La I.A.S. Robănești S-au executat arăturile de vară Lucrătorii din ferma nr. 14, aparținînd I.A.S. Robănești, au terminat arăturile de vară pe toate cele 347 ha planificate. Suprafața amintită a fost fertilizată cu superfosfat — 300 kg la ha. Totodată, circa 250 ha, care urmează a fi însămînțate cu grîu de toamnă, vor fi pregătite în următoarele zile prin discuiri repetate. Dintre mecanizatorii fruntași amintim pe Gheorghe Răducanu, Gheorghe Morăreț, Dumitru Lupu, I. DIACONU1 coresp.