Inainte, februarie 1975 (Anul 32, nr. 9296-9319)

1975-02-01 / nr. 9296

ANUL XXXI NR 9296 SÎMBATA 1 FEBRUARIE 1975 4 PAGINI 30 BANI m 9 MARTIE mami Obiectivul central al întrecerii: Cincinalul înainte de termen I Depoul c.F.I. Craiova. Se verifică instalația electrică la sistemul trifazic al locomotivelor electrice. Foto : FI. Roșoga Resursele energetice ci mai eficient gospodărite! In vederea aplicării în practică a sarcinilor rezultate din hotărîrile de partid și de stat, precum și din Scrisoarea Secretariatului C.C. al P.C.R., Comitetul județean de partid a întreprins o serie de măsuri privind raționalizarea consumului de combustibili și energie la toate întreprinderile din județ, iar la sorumulat inițiativa oamenilor muncii în vederea găsirii de soluții tehnice care să asigure reducerea consumului de energie electrică și combustibil, înfăptuirea obiectivelor propuse a făcut, deci, necesară nu numai aplicarea unor măsuri tehnico-organizatorice, ci și adoptarea unei atitudini intransigente față de orice manifestare de risipă. Au fost luate măsuri cu caracter general, precum și măsuri adecvate specificului de fabricație al unităților economice din județ. In vederea înfăptuirii în bune condițiuni și la termen a bilanțurilor energetice la toate unitățile din teritoriu, Consiliul județean de con- MARIN ROMAN economist (Continuare In pag. a llla) Stop risipei, care lideră inițiativelor gospodărești s ționarea problemelor ce s-au ivit în teren au fost antrenate colective largi de oameni ai muncii. Cu ocazia controalelor și analizelor efectuate a rezultat că la majoritatea întreprinderilor industriale din județ consumurile specifice de energie electrică și combustibili se situează sub valoarea normelor de consum stabilite în urma măsurilor și acțiunilor întreprinse pe linia mai bunei gospodăriri energetice. In județul Dolj, în anul 1974, numai în sectorul industrial s-a realizat o economie, față de planurile de repartiție, de aproximativ 25 milioane kWh, precum aproape 63 000 tone combustitibil convențional. Ce reprezintă aceste economii ? Practic, este vorba de o cantitate egală cu cea necesară pentru producerea a circa 270 000 tone îngrășăminte azotoase și furnizarea de căldură și energie pe o durată de 4 luni de zile pentru consumul casnic și edilitar al orașului Craiova. Acest bilanț este rodul unor acțiuni complexe, la baza cărora a stat programul de măsuri adoptat de Comitetul județean de partid, program ce a ști Produse petroliere suplimentare Colectivele de muncă din cadrul Schelei de extracție Craiova finalizează activitatea din prima lună a acestui an cu succese remarcabile în producție. Muncitorii, inginerii și tehnicienii de aici au livrat suplimentar 250 tone țiței, 23 718 mc gaze de sondă și 53 tone gazolină. Peste sarcinile planului pe luna ianuarie s-a realizat, la producția globală industrială, un plus de peste 1,5 milioane lei. Formațiile de lucru din cadrul acestei unități sunt hotărite să sporească avansul de peste 3 luni pe care l-au luat în realizarea sarcinilor de plan din actualul cincinal și să întîmpine alegerile de la 9 martie cu noi și importante succese în muncă. Succese de prestigiu Chemarea la întrecere lansată de colectivul întreprinderii de rețele electrice Pitești către toate unitățile similare din țară a găsit un larg ecou și în rîndul muncitorilor, inginerilor și tehnicienilor din cadrul Întreprinderii de rețele electrice Craiova. Antrenat în marea întrecere, colectivul acestei întreprinderi a satisfăcut toate solicitările beneficiarilor, livrând în plus, față de perioada corespunzătoare a anului trecut, peste 36 000 MWh. In acest interval de timp, ca urmare a măsurilor tehnice de optimizare a funcționării instalațiilor, au scăzut întreruperile și staționările cu 40 la sută. Demn de reținut este și faptul că sporul de energie livrat se înregistrează, îndeosebi, pe seama consumului de producție, ca urmare a intrării în funcțiune de noi capacități industriale. Peste prevederi Colectivul atelierului de tuburi canalizate, din cadrul întreprinderii de prefabricate din beton Craiova, condus de comunistul Gheorghe Bogheanu, și-a îndeplinit sarcinile de plan pe luna ianuarie a.c. în proporție de 110 la sută. Astfel, au fost realizate peste plan 3 000 de tuburi de 200 mm. (R.CINCA, coresp.). De azi, intră în vigoare LEGEA RETRIBUIRII DUPA CANTITATEA SI CALITATEA MUNCII Incepînd de azi, intră în vigoare Legea retribuirii după cantitatea și calitatea muncii, document de mare însemnătate adoptat de Marea Adunare Națională în luna octombrie 1974, care reglementează pentru prima dată, în mod unitar, sistemul de retribuire a tuturor oamenilor muncii din țara noastră. In întregul ei, legea exprimă consecvența cu care partidul nostru aplică politica generală de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate, al cărei țel suprem este ridicarea continuă a bunăstării materiale și spirituale a întregului nostru popor, sporirea gradului de civilizație pentru toți cei ce muncesc din patria noastră. La baza elaborării acestei legi au stat prețioasele indicații date de secretarul general al partidului, președintele Republicii, tovarășul Nicolae Ceaușescu. Cu spiritul de inițiativă, conștiința imensei răspunderi, perseverența și minuțiozitatea ce-l caracterizează, tovarășul Nicolae Ceaușescu a îndrumat în toate fazele, cîțiva ani de-a rîndul, elaborarea acestui document. Din lege se desprind cu claritate principii deosebit de importante și clar exprimate, cum sunt: nimeni nu poate fi retribuit fără o muncă socialmente utilă; nimeni (Continuare în pag. a III-a) CU DRAGOSTE, VOTĂM! un strai de sărbătoare e îmbrăcată țara Cu fruntea sus în razele de soare La porți de inimi cînd bate primăvara Pe brațe o purtăm spre glorii viitoare. Floare de dor, de doină, cum alta nu-i pe lume Noi o purtăm în inimi, cîntăm cu ea, visăm Și-n prag de primăvară drept binecuvîntare in zborul către soare, cu ea o să votăm. Nimic nu-i sfînt pe lume ca dragostea de țară Ca munca prefăcută în pîinea fericirii Ca brațele întinse mereu spre primăvară Ca raza din Luceafăr și cîntecul Unirii. Uniți prin toate acestea, sub flamurile roșii îngenunchem în glie și fruntea ne-o-nclinăm . Și-n ceasurile sfinte cînd ne vorbesc strămoșii Partidului și țării noi votu-i închinăm. CLAUDIU MOLDOVAN jj iii Hiiiiiiiiiiii M In anii construcției socialiste Inscripție la o prezumtivă monografie La început n-am știut. Abia mai tîrziu m-am dumerit de ce se bucurase primarul comunei Coțofenii din Dos, tovarășul Gheorghe Roșu, cînd am intrat în biroul său. — Vedeți, vin de la o întilnire pe care am avut-o cu tinerii din satul Potmelțu. Mi-am dat seama că mulți dintre ei nu cunosc saltul spectaculos pe care l-a făcut comuna, o dată cu întreaga țară, în anii regimului nostru. Chiar și cei mai vârstnici, care pot face o comparație între viața de ieri și cea de azi, trec uneori cu vederea realizările obținute, considerîndu-se ca pe ceva firesc. Tocmai de aceea, popularizarea acestor succese se impune și mai mult. Vrem să scoatem o ediție specială a gazetei de perete. Sugestiile dv. ne-ar fi de folos. — Depinde de realizările pe care doriți Să le scoateți în evidență. — Noul îl putem găsi la tot pasul. Satul de odinioară, cu case pitice, pline de praf, a dispărut aproape cu desăvîrșire. Șoseaua asfaltată ce străbate localitatea este străjuită astăzi de case arătoase, luminate de becuri electrice. In anul de curînd încheiat, 38 de cetățeni și-au construit case noi. Și, ca să dau doar cîteva exemple, amintesc de Dumitru Petrică, Constantin Cîmpeanu, Ilie Vintilă, Constantin Preduș, Gh. Morugă. Chiar în primele zile ale noului an, 15 consăteni și-au cumpărat televizoare. In prezent, numărul lor se ridică 395, iar al aparatelor de laradio la 393. Deci, satul s-a schimbat complet. Politica partidului a lăsat urme adînci și în satul nostru. M. PACURARU (Continuare în pag. a III-a) Vor să se situeze în frunte De la un an la altul, cooperatorii din Mîrșani obțin rezultate din ce în ce mai bune in producție, dovedind prin dîrzenie și perseverență că și terenurile nisipoase, dacă sînt bine muncite, satisfac cerințele omului. Este știut că întreg teritoriul agricol al comunei este situat în zona nisipoasă. în fiecare an, în adunările generale, oamenii au găsit noi soluții de a ridica cooperativa, în ceea ce privesc producțiile agricole, pe trepte din ce in ce mai înalte, pe data aceasta, pretențiile cooperatorilor din Mîrșani au crescut. Sistemul de irigații, mecanizarea complexă și îngrășămintele chimice dau posibil Adunări generale în C.A.P. luatea ca această unitate să obțină producții la nivelul unităților fruntașe din județ. Cooperativa are în proprietate obștească 5700 ha, din care 5300 ha teren arabil. Diferența este reprezentată de vii pe roci, pășuni naturale și loturi personale. Despre producțiile obținute in anul 1974 nici darea de seamă, nici participanții la discuții nu au vorbit prea mult. Se știe că grindina și furtunile de nisip au distrus recolta de pe 2000 ha. Pagubele ar fi fost foarte mari, dacă membrii cooperatori n-ar fi știut să diminueze, prin eforturi susținute o bună parte din pierderi. De pe terenuri pe care culturile fuseseră practic compromise, cooperatori ca Gheorghe Luca, Emil Popescu, Floricel Vasile, Paulina Bogdan, Nicolae Fintînă și alții, au obținut producții de peste 5000 kg porumb la ha. Repetăm, prin muncă, prin eforturi perseverente, îndîrjite. R. POPESCU (Continuare in pag. a lll-a) fii curiei cotidian ității din București, vorbit despre „Eminescu, a poet național și universal". A urmat recitalul literar-muzical „Luceafărul“. CODIFICAREA TRIMITERILOR POȘTALE. De astăzi, intră în funcțiune, pentru prima dată în țara noastră, un sistem modern, mecanizat, de prelucrare a trimiterilor poștale pe bază de cod format din patru cifre, atribuit fiecărei localități. UN LOCAL NOU. La parterul blocului F-1 din Calea București, lingă clubul „Electroputere“, a fost mutată librăria nr. 4. In cadrul acestei librării, au fost organizate raioane pentru vînzarea de cursuri universitare cărți de specialitate penitru studenți. (ION TUDOR, coresp.). UNDE SE AFLA ROVINELE? Ieri, la Muzeul Olteniei din Craiova, a avut loc o seară de poezie patriotică închinată lui Mircea cel Bătrîn, susținută de elevii Școlii generale nr. 30. Cu acest prilej, prof. Zaharia Gurău, muzeograf, a prezentat comunicarea „Semnificația istorică a lui Mircea cel Bătrîn. Au fost Rovinele la Craiova?" OMAGIU LUI EMINESCU. Ieri după-amiază, în sala Operetei din Craiova, a avut loc o manifestare omagială prilejuită de aniversarea a 125 de ani de la nașterea lui Eminescu. In prezența unui numeros public, prof. univ. dr. doc. Alexandru Piru, prorector al Univer- Craiova. Blocuri moderne în Craiovița Nouă. Foto : I. Vărgatu