Inainte, aprilie 1975 (Anul 32, nr. 9346-9371)

1975-04-01 / nr. 9346

ANUL XXXI NR 9346I MARTI 1 APRILIE 1975 4 PAGINI 30 BANI Planul se 9 angaja iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii iiiiiiiiiii i iii mentele lll!!!!lllll!l!ll!lllllilllll!llllllllllllll!l!llllllllll realizate exemplar 8 zii mați Un avans de 8 zile Colectivul de muncă al întreprinderii de producere a nutrețurilor combinate din Craiova întîmpină ziua de 1 Mai cu succese importante în producție. Pe primul trimestru al anului, aici s-a reușit să se realizeze peste sarcinile de plan 1022 tone nutrețuri combinate. La producția globală depășirea se ridică la peste un milion lei, iar la producția marfă la 1.666 milioane lei. Prin gospodărirea chibzuită a materiei prime s-a reușit reducerea cu 0,5 la sută a cheltuielilor pe mia de lei producție marfă. Muncitorii, inginerii și tehnicienii de la N.C. Craiova au luat astfel un avans de 8 zile față de sarcinile de plan. Printre formațiile fruntașe se află schimbul II condus de tehnicianul Valeriu Popescu. Transformatorul bloc de 400 MV A a fost expediat beneficiarului Duminică la amiază, unul dintre cele mai mari produse realizate pînă în prezent în industria electrotehnică : transformatorul bloc de 400 M.V.A., a fost expediat beneficiarului — termocentrala Rovinari — Rogojelu. Transformatorul a fost conceput de un colectiv de specialiști din cadrul institutului de proiectări și cercetări al Centralei industriale de mașini și aparataje electrice Craiova, coordonat de inginerii Gheorghe Toma, Constantin Treschin și Constantin Gaciu, și realizat în fabrica de profil a întreprinderii „Electroputere" de către colectivele conduse de maistrul Dinu Paul, Erou al muncii socialiste, și Tudor Pădeanu. Colosul, în greutate de 250 tone, lung de 10.250 m și înalt de 4,3 m — dimensiuni de transport —, a fost încărcat pe un vagon special pe 20 de osii, lung de 33 metri, cu ajutorul căruia a fost transportat pe platforma industrială de la Rovinari. M. C. în consiliul intercooperatist Măceșu de Jos Repede, cît mai repede, dar fără rabat la calitate Cine vizitează astăzi unitățile din cadrul consiliului intercooperatist Măceșu de Jos își poate da seama că mecanizatorii, cooperatorii, specialiștii, toate cadrele de conducere depun eforturi susținute, acționează ferm, pentru materializarea indicațiilor ce decurg din cuvîntarea secretarului general al partidului rostită la Consfătuirea activului de partid și de stat din agricultură. Prin îmbunătățirea sensibilă a la organizării muncii nivelul întregului consiliu, al fiecărei unități, secție de mecanizare și formație de lucru s-a reușit ca, cu aproape două săptămâni mai devreme decit anii trecuți, să se încheie însămințările din epoca întîi. In aceste zile, toate forțele sînt mobilizate la pregătirea și însămînțarea florii-soarelui. De altfel, din cele 1000 ha destinate acestei culturi, pe 630 ha este deja asigurat un bun Pat germinativ. „Pentru încadrarea fiecărei lucrări în epoca optimă și respectarea intrutotul a indicilor de calitate — afirma ing. Alexandru președintele Dăbuleanu, Consiliului intercooperatist și directorul S.M.A. Măceșu de Jos — acționăm energic printr-o multitudine de mijloace. Concomitent cu intervențiile operative, cu exercitarea unui control cât mai competent, acordăm o atenție deosebită schimbului de experiență dintre unitățile agricole, întîlnirilor dintre mecanizatorii și cooperatorii care au obținut rezultate diferite în condiții identice. Ne gîndim ca, inspirîndu-ne din experiența altor județe, această metodă s-o revitalizăm A.IRIGIOIU (Continuare în pag. a IlI-a) ^ Se diversifică producția de motoare electrice In anii actualului val, la întreprinderea cinci„Electroputere“ a avut loc o continuă lărgire a gamei sortimentale de mașini și aparate electrice, specialiștii Institutului local de proiectări și cercetări, sprijiniți de inginerii și tehnicienii din secțiile de producție, au acționat, pe baza sarcinilor trasate de Congresele al X- lea și al XI-lea ale partidului, în direcția îmbunătățirii, a ridicării continue a indicilor tehnico-economici și funcționali ai fabricatelor. Pe această bază, s-a reușit ca în 1974 produsele noi, precum și cele modernizate prin reproiectare să reprezinte un procent superior celui prevăzut în planul întreprinderii pentru ultimul an al cincinalului. La înregistrarea acestui important succes, contribuție însemnată au adus-o proiectanții de mașini electrice rotative, despre ale căror realizări am avut o convorbire cu unul dintre semnatarii celor dinții proiecte de motoare electrice fabricate la Craiova — inginerul Neculai Cristea, conducătorul grupei de proiectări mașini sincrone. — Cele mai noi creații ale noastre — ne-a spus interlocutorul — sunt generatorul pentru locomotiva Diesel-electrică de 4 000 cp, mașină complexă care, în aceste zile, a intrat în fabricație, generatorul de 130 kVA destinat echipării navelor construite în indus-Convorbire consemnată de marin coanda (Continuare în pag. a III a) Consfătuire pe tema: Munca politică de masă în sprijinul producției Ieri, la clubul întreprinderii „Electroputere“ din Craiova, s-au desfășurat lucrările consfătuirii „Preocuparea organelor și organizațiilor de partid, sindicale și U.T.C., a comitetelor oamenilor muncii pentru organizarea și desfășurarea muncii politico-educative în sprijinul îmbunătățirii calității produselor, reducerii continue a consumurilor specifice de materii prime și materiale, de energie electrică și combustibil“. Au participat locțiitorii secretarilor comitetelor orășenești de partid, secretari ai unor organizații de partid și U.T.C., președinți (Continuare în pag. a ll-a) i BIBLIOTECA JUDEȚEANĂ DOLJ Deschiderea cenaclului literar „Tudor Arghezi“ Filiala Dolj a Uniunii Ziariștilor din România, în colaborare cu Casa ziariștilor din Craiova, inaugurează, astăzi dupăamiază, Cenaclul literar „Tudor Arghezi“. Ședința de constituire a cenaclului are loc la orele 17, la sediul Casei ziariștilor din Craiova, strada Oltețu nr. 8. Sunt invitați să participe iubitori de literatură din municipiul și județul nostru. Tot cu acest prilej se constituie și Cercul „mici reporteri“ de pe lângă Casa ziariștilor, la care iau parte conducerile revistelor școlare din municipiul Craiova. JURNAL DE CAMPANIE JURNAL DE CAMPANIE Au însămînțat floarea-soarelui In întreprinderile agricole de stat din județul nostru se desfășoară intens lucrările de însămînțare a florii-soarelui. Datorită organizării lucrului în flux, imediat ce se pregătește patul germinativ pe o parcelă se și trece la semănat. Pînă în prezent au fost deja semănate, cu floarea-soarelui, peste 2 800 din cele 3 675 ha planificate. La I.A.S. Băilești, însămînțarea florii-soarelui pe cele 100 ha a luat sfîrșit, iar la I.A.S. Segarcea se însămînțează, zilele acestea, ultimele 200 din cele 700 ha prevăzute în plan. C.A.P. Mischii : se pregătește patul germinativ destinat însămînțărilor din epoca a doua Ritm susținut . La fermele legumicole i nr. 5 și 6 din comuna Urzicuța ale LP.I.L.F. ț Calafat se execută un [ mare și felurit« volum de lucrări. Astfel,s-a efectuat fertilizarea cu îngrățșăminte organice pe 70 ha, s-a grăpat întreaga suprafață de 233 ha și s-au semănat 60 ha cu 1 mazăre și un hectar cu păstîrnac. In prezent s-au trecut la irigarea suprafețelor însămânțate pentru a se acoperi nevoia de apă a plantelor. La executarea lucrărilor amintite s-au remarcat, în mod deosebit, mecanizatorii Ion Sandu, Marin Paca, precum și muncitorii Toncea Camena, Gheorghe Stoian, Dumitru Cherciu și Ion Dobre. i ANDREI PECA, coresp. î Concursuri cultural-artistice Bucurindu-se de o largă audiență și aprecieri pozitive în rîndurile maselor largi de oameni ai muncii, concursul „Cîntec de viață nouă" se apropie de finalul primei etape. El antrenează acum, conform planificării, nivelul caselor de culturară, numeroase și variate forțe artistice amatoare, evidențiind incontestabile I. CIUCHETE (Continuare in pag. a H-a; Formația de dansuri a căminului cultural din comuna Rast în timpul unei repetiții Foto : V. Mihăilescu m\ Vizita unei delegații finlandeze Delegația Școlii de partid „Skola“, a Partidului Comunist din Finlanda, condusă de tovarășul Matti Peltonen, rectorul școlii, care a participat la festivitățile prilejuite de cea de-a XXX-a aniversare a Academiei „Ștefan Gheorghiu“, a făcut ieri o vizită în municipiul Craiova. Oaspeții au vizitat unități social-culturale, cartiere de locuințe și Parcul poporului. In cursul vizitei, oaspeții au fost însoțiți de tovarășul Constantin Fira, șeful secției de propagandă a Comitetului județean Dolj al P.C.R. Vizita unei delegații sovietice O delegație din U.R.S.S. condusă de A. Fedulova, președinta organizației pionierilor „V.I. Lenin“, care face o vizită de schimb de experiență în țara noastră, a fost ieri oaspetele Craiovei. In cursul dimineții, delegația a fost primită de tovarășul Ion Cetățeanu, secretar al Comitetului județean de partid, vicepreședinte al comitetului executiv al Consiliului popular județean. La întîlnire au participat tovarășul Virgil Aradulian, președinte al consiliului Național al Organizației Pionierilor, adjunct al Ministrului Educației și învățământului, reprezentanți ai școlii craiovene. Cu acest prilej, tovarășul Ion Cetățeanu a informat pe oaspeți în legătură cu dezvoltarea și perspectivele județului Dolj. Tot în cursul zilei de ieri, delegația a vizitat liceele „N. Bălcescu“ și „Frații Buzești“, Casa pionierilor, Școala generală nr. 21, întreprinderea de confecții, noi cartiere ale municipiului. C.A.P. Mîrșani la un sfert de veac Duminică, in prezența a mii de locuitori ai comunei precum și ai satelor învecinate, a avut loc festivitatea prilejuită de împlinirea a 25 de ani de la înființarea cooperativei agricole din Mîrșani. La acest memorabil eveniment au luat parte tovarășul Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean Dolj al P.C.R., președintele comitetului executiv al Consiliului popular județean, alți membri ai biroului Comitetului județean de partid și ai comitetului executiv al Consiliului popular județean, cadre cu munci de răspundere de la D. G. A. I. A. A., U.J.C.A.P. etc. In informarea prezentată în cadrul adunării festive, tov. Filip Băcioiu, președintele C.A.P. Mîrșani, a trecut în revistă succesele obținute de unitatea respectivă în sfertul de veac trecut de la înființare. De la 10 atelaje, 202 ha și un fond de bază de 123 416 lei, cit cuprindea cooperativa la 19 martie 1950, cînd a fost înființată, ea a ajuns astăzi la peste 6 000 ha teren agricol, la un fond de dezvoltare de 26 243 0000 lei și la o avere obștească de aproape 31 000 000 lei. Unitatea deține în proprietate obștească 20 autocamioane, 5 tractoare rutiere, 20 agregate de aspersiune, zeci de mii de taurine și păsări ; este deservită de zece cadre cu studii superioare și aproape 20 cadre cu studii medii. Peste 3 000 de hectare din suprafața arabilă se află în incinta sistemului de irigații Sadova — Corabia. In acest an, cooperativa Si-a propus să rea(Continuare în pag. a III-a)