Inainte, iunie 1975 (Anul 32, nr. 9397-9421)

1975-06-01 / nr. 9397

ANUL XXXI NR 9397 DUMINICĂ 1 IUNIE 1975 4 PAGINI 30 BANI 3 milioane beneficii peste prevederi In cele cinci luni care au trecut din anul curent, colectivul întreprinderii de reparații auto Craiova și-a înscris în bilanț un spor valoric de 2,3 milioane lei la producția globală industrială și de 2,8 milioane lei la producția marfă, în condițiile creșterii productivității muncii cu 400 lei/lucrător. De asemenea, situația financiară a întreprinderii se menține favorabilă, fapt ilustrat și de volumul de beneficii peste plan de aproape 3 milioane lei. SARCINILE DE PLAN REALIZATE EXEMPLAR! întreprinderea de celule Băilești. Se execută reglarea cărucioarelor în celule. Foto: V. Mihăilescu Succesele silvicultorilor Prin eforturi stăruitoare, colectivele de lucrători de pe raza Inspectoratului silvic Dolj au reușit, în perioada care a trecut de la începutul anului curent, să depășească substanțial sarcinile revenite în primul semestru. Pînă în prezent, la producția unităților silvice s-a înregistrat un spor valoric de 239 000 lei, iar la export au fost livrate, suplimentar, produse în valoare de 168 000 lei valută. Sporuri substanțiale Colectivele de lucrători din cadrul Uniunii județene a cooperativelor meșteșugărești Craiova desfășoară o susținută îndeplinirea activitate pentru și depășirea planului pe acest an. Ca urmare, ele au înregistrat, pînă în prezent, sporuri substanțiale la indicatorii de plan. Numai în primele patru luni, bunăoară, s-a obținut o producție marfă suplimentară în valoare de circa 1,3 milioane lei, iar la livrări de mărfuri către fondul pieții, 11,3 milioane lei. La desfaceri de mărfuri cu amănuntul s-au realizat in plus, față de prevederi, 600 000 lei, dar se estimează că sfîrșitul acestei luni va consemna un spor de aproape 1,5 milioane lei. Rezultatele notabile obținute pînă în prezent constituie materializarea eforturilor de a se asigura aprovizionarea corespunzătoare cu materiale, contractarea fondului de marfă pe piața internă, servirea în condiții optime a populației. JJJ.DNÁL D'E' CAMPANIE Zor la prașila a doua Intre alte prăsitoare, I.A.S. Băilești are cultivată cu porumb suprafața de 2263 ha. Datorită executării din vreme și în condițiile cerute de tehnologii a erbicidării s-a stabilit ca, din cele 2263 ha, numai pe 1800 ha să se execute prașila. Antrenați în întrecerea pentru producții record, mecanizatorii, ceilalți lucrători ai întreprinderii au folosit din plin fiecare oră bună de lucru în cîmp, întreaga capacitate a cultivatoarelor. S-a reușit, astfel, ca în ferestrele dintre ploi să se încheie prașila intîi, atît între rînduri cit și pe rînduri, pe toate cele 1800 ha planificate. De cîteva zile, lucrătorii din cea mai mare parte a fermelor I.A.S. Băilești au trecut la executarea celei de-a doua prașile. „Prin lucrări repetate de întreținere a culturilor — preciza ing. Gheorghe Tudora, directorul I.A.S. Băilești, — sîntem hotărîți să ne redimensionăm angajamentele luate inițial și să obținem, în medie, peste un vagon porumb boabe la ha“. Folosesc judicios timpul bun de lucru întregul colectiv de muncă al I.A.S. Segarcea se află antrenat în întrecerea pentru depășirea angajamentelor asumate în acord global de a obține producții mult mai mari decit cele stabilite inițial. Ca urmare, se folosesc fiecare clipă bună de lucru în cîmp, toate forțele și mijloacele, ferestrele dinîntre ploi, in afară de celelalte lucrări de sezon, la I.A.S. Segarcea s-a executat prima prașilă la porumb pe cele 2486 ha, cu o săptămînă mai devreme decit anul trecut. Pe suprafețele pe care prima Prașilă s-a efectuat la început, s-a trecut de cîteva zile la aplicarea celei de-a doua prașile. Potrivit afirmațiilor ing. Titu Glăvan, directorul IAS Segarcea, în aceste zile se da bătălia pentru a încheia prașila a doua înainte de începerea recoltării orzului. CURIER COTIDIAN O TEHNOLOGIE EFICIENTA în pepiniera silvică Godeni, colectivul de ingineri și cadre tehnice de la Ocolul silvic Amaradia a creat o cultură Printr-o metodă nouă a rășinoaselor. Noua tehnologie permite creșterea substanțială a indicelui de producție în pepinieră, de la 1,5 la 4,5 milioane puieți, creînd perspectiva realizării depășirii planului de îmșipăduriri în zonă cu esențe de valoare economică ridicată. PARC LA POPÎNZALEȘTI în satul din comuna popînzălești, Drăgotești, s-a amenajat un parc ce se întinde pe 3 ha de teren neproductiv. Au fost Plantați 400 de trandafiri, 300 plopi și 400 tei. SĂRBĂTORIRE Ieri, într-un cadru festiv, lucrătorii de la Stațiunea de cercetări agricole Șullnic au sărbătorit ieșirea la pensie a tovarășilor Ion Matei, îngrijitor-mulgător, Savu Păducel, îngrijitor de animale, Alexandru Diaconu, tehnician zootehnist, și Ion Radu, tehnician pepinierist. DISPENSAR MODERN La Valea Stanciului se construiește un dispensar modern, cuplat cu casă de nașteri și staționar. Noul edificiu, prevăzut cu parter și etaj, se află, în momentul de față, cu lucrările la ultimul planșeu. BLIOTECA JUDEȚE DOLJ Ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sîmbătă, 31 mai 1975, a avut loc ședința Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român. în cadrul ședinței, tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, a prezentat o informare cu privire la vizita în țara noastră a delegației de partid și guvernamentale a R.P.D. Coreene, condusă de tovarășul Irim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, președintele Republicii populare Democrate Coreene. De asemenea, tovarășul Nicolae Ceaușescu a prezentat o informare cu privire la vizita în Republica Socialistă România a președintelui Consiliului de Miniștri al Republicii Elene, Constantin Karamanlis. Comitetul Politic Executiv a apreciat convorbirile dintre tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășul Kim Ir Sen, vizita înalților oaspeți coreeni drept o contribuție de mare însemnătate la dezvoltarea relațiilor frățești de prietenie și colaborare dintre partidele, guvernele și popoarele celor două țări, la întărirea unității țărilor socialiste, a mișcării comuniste și muncitorești internaționale. Comitetul Politic Executiv salută cu deosebită satisfacție semnarea Tratatului de prietenie și colaborare dintre Re(Continuare în pag. a IV-a) Învățămîntul politico-ideologic și economic de masă Să asigurăm încheierea în cet mai bune condiții a anului de studiu Convorbire cu tovarășul PATRU POPESCU directorul Cabinetului județean de partid . Așa cum se prevede în măsurile aprobate de Secretariatul C.C. al P.C.R., în cursul lunii iunie urmează să se încheie anul de învățămînt politicoideologic și economic de masă. Ce anume măsuri vor trebui să ia organizațiile de partid pentru a asigura pregătirea încheierii cu rezultate cit mai bune a acestei acțiuni ? — După dezbaterea ultimei teme din programa de studiu, încheierea activității fiecărui curs va fi marcată printr-o convorbire recapitulativă, care trebuie să demonstreze gradul de înțelegere și însușire a documentelor Congresului al XI-lea al partidului, orizontul de cunoștințe politice și ideologice al cursanților. Potrivit experienței anilor precedenți, pentru ca această dezbatere finală să aibă un conținut cât mai bogat, este necesar ca birourile comitetelor de partid și ale organizațiilor de bază să aducă la zi eventualele rămîneri în urmă din unele cursuri, să discute cu propagandiștii tematica indicată pentru Convorbire consemnată de I. VRAJITORU (Continuare în pag a lll-al Concurenții județului nostru Ca și la edițiile anterioare ale prestigiosului concurs, și de data aceasta județul nostru va fi reprezentat de artiști valoroși, cu repertoriu autentic din folclorul oltenesc, care sperăm că vor cuceri unul sau mai multe trofee. Concurenții sunt artiști amatori care s-au remarcat pe numeroase scene ale întrecerilor județene sau republicane, talentați interpreți ai cîntecului popular, Pe care vi-i prezentăm s Maria Răchiteanu-Voicescu. Muncitoare la întreprinderea rețele electrice Craiova, este și o foarte talentată interpretă, culegătoare de folclor și compozitoare. Cântă din copilărie, dar se afirmă în 1973, când cucerește trofeul concursului județean „In ritm cu cincinalul“. Anul 1974 îi aduce cele mai prețioase confirmări artistice : premiul I, titlul de laureată și medalia de aur la concursul artiștilor amatori dedicat celei de-a PUICA MONDOC Foto : I. TESCOVEANU (Continuare în pag. a II-a) Maria Răchiteanu Voicescu Sergiu Tudorică Rodica Popescu Conferința Comisiei județene de Cruce Roșie Ieri a avut loc la Craiova conferința Comisiei județene de Cruce Roșie la care au luat parte delegați ai comisiilor comunale, orășenești și municipale de Cruce Roșie, conducătorii unor întreprinderi și instituții, activiști ai organelor locale de partid și de stat, reprezentanți ai organizațiilor de masă și obștești. Darea de seamă prezentată cu acest Prilej de tovarășul dr. Gheorghe Enache, președintele Comisiei județene de Cruce Roșie, precum și discuțiile purtate cu acest prilej au evidențiat rezultatele bune obținute pe linia acțiunilor de educație sanitară a populației, creșterii numărului donatorilor onorifici de singe și altele. In încheierea lucrărilor conferinței a luat cuvîntul tovarășul Ion Cetațeanu, secretar al Comitetului județean de partid, vicepreșe(Continuare în pag. a IV -a)