Inainte, iulie 1975 (Anul 32, nr. 9422-9448)

1975-07-01 / nr. 9422

ANUL XXXI NR 9422 MARȚI 1 IULIE 1975 4 PAGINI 30 BANI Vizita în țara noastră a căpitanilor regenți ai Republicii San Marino Sosirea în Capitală a înalților oaspeți La invitația președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și a tovarășei Elena Ceaușescu, luni dupaamiază au sosit în Capitală, într-o vizită oficială în țara noastră, Excelențele lor Alberto Cecchetti și Michele Rigioi, căpitani regenți ai Republicii San Marino, împreună cu soțiile. Această nouă întîlnire la înalt nivel româno-sanmarinez constituie un prilej de reafirmare a raporturilor de prietenie, colaborare și stimă reciprocă. La aeroportul Otopeni, unde a avut loc ceremonia sosirii, domnea atmosfera sărbătorească tradițională cu care poporul român îi primește pe solii popoarelor prietene. In întîmpinarea căpitanilor regenți ai Republicii San Marino au venit tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu. Se aflau de față tovarășii i Manea Mănescu, Emil Bobu, Gheorghe Cioară, Paul Niculescu, Gheorghe Oprea, Gheorghe Rădulescu, Nicolae Giosan, Vasile Patilineț, Ioan Ursu, împreună cu soțiile, George Macovescu, ministrul afacerilor externe, și alți membri ai guvernului, conducători de instituții centrale, generali. La ora 15,25, aeronava cu care au călătorit căpitanii regenți ai Republicii San Marino a aterizat. (Continuare în pag. a IV-a) Vizită protocolară Căpitanii regenți ai Republicii Sanberto Cecchetti Marino. Alși Michele Righi, împreună cu doamnele Maria Domenica Cecchetti și Ernesta Righi, au făcut în cursul serii de luni o vizită protocolară președintelui Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășei Elena Ceaușescu. Președintele Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu s-au întreținut cu distinșii oaspeți într-o atmosferă cordială, de caldă prietenie. Sărbătorirea Zilei învățătorului Ieri dimineață, in sala Teatrului Național din Craiova, a avut loc festivitatea consacrată sărbătoririi Zilei învățătorului. Festivitatea a fost trsasă de prof. Tache Turneanu, inspector Tfeneral al Inspectoratului școlar județean. Cu acest prilej, a vorbit tovarășul Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid După ce a evocat sentimentele de prețuire pe care oamenii muncii din patria noastră le nutresc față de slujitorii școlii, vorbitorul a subliniat răspunderile sporite ce revin învățămîntului doljean pentru înfăptuirea mărețelor obiective stabilite de Congresul al XI-lea al partidului. Ca semn de dragoste și recunoștință pentru partidul nostru, care le-a asigurat minunate condiții de învățătură, pionierii au oferit frumoase buchete de flori tovarășului Gheorghe Petrescu, celorlalți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat aflați In prezidiu. Au luat apoi cuvîntul, exprimînd sentimente de stimă și prețuire față de educatorii tinerei generații i Pútra Cornelia, absolventă Liceului pedagogic din Craiova, și Dăian Maria, absolventă a Facultății de filolo X. C. (Continuare în pag. a II-a) Au realizat planul cincinal la producția globală Colectivul Exploatării de transport Craiova a raportat, ieri, îndeplinirea sarcinilor de plan din actualul cincinal la indicatorul producție globală. Lucrătorii unității amintite au obținut acest succes de Prestigiu ca urmare a eforturilor pentru satisfacerea în condiții optime a necesităților de transport de călători și de mărfuri, printr-o serie de acțiuni menite să asigure creșterea gradului de utilizare a parcului auto, respectarea graficelor de circulație, extinderea rețelei de transport. smimsm de GABRIEL BRATU — Parcă era și un bazin pe-aici? CURIER COTIDIAN „MARȘUL VICTORIEI" Timp de trei zile, în județul nostru s-a desfășurat „Marșul Victoriei", amplă manifestare patriotică, la care au participat toți pionierii. In cadrul acestei acțiuni au avut loc marșuri pe numeroase trasee, ceremonialuri pionierești, evocări istorice, întîlniri cu activiști de partid și de stat. DEBUT EDITORIAL La sediul Bibliotecii județene a avut loc — în colaborare cu Editura „Scrisul românesc" — lansarea cârtii de debut „Clopotul viselor“ — povestiri, a tînărului Prozator oltean Jean Băileșteanu. La manifestare, care s-a bucurat de interesul unui public numeros, și-a dat concursul naistul Petre Barbu. UN NOU CĂMIN CULTURAL Intr-un cadru pitoresc, între satele Ghizdăvești și Soreni (comuna Celaru), se înaltă clădirea cu o arhitectură inspirată a unui nou cămin cultural. In momentul de față, construcția propriu-zisă este terminată, iar brigada locală de meseriași lucrează la tencuieli și finisaje interioare. 1 Primirea de către tovarășul Nicolae Ceaușescu a delegaților comitetelor județene de partid Suceava și Covasna cu prilejul realizării înainte de termen a sarcinilor actualului cincinal In ziua de 30 iunie, comitetele județene de partid Suceava și Covasna au raportat conducerii partidului, tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, realizarea prevederilor planului cincinal in patru ani și jumătate. In cadrul unei solemnități, care a avut loc la sediul C.C. al P.C.R., primul secretar al Comitetului județean Suceava al P.C.R., Miu Dobrescu, și primul secretar al Comitetului județean Covasna al P.C.R., Ferdinand Nagy, au prezentat secretarului general al partidului mesajele trimise cu acest prilej de oamenii muncii din aceste județe, in care, cu satisfacția datoriei împlinite, de a fi onorat prin fapte angajamentul asumat de a îndeplini cincinalul cu șase luni mai devreme, își exprimă hotârîrea de a-și aduce pe mai departe contribuția lor, alături de întregul nostru popor, la înfăptuirea hotărîrilor Congresului al XI- lea al P.C.R., a Programului de edificare a societății socialiste multilateral voitate și de înaintare deza României spre comunism. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, a transmis cele mai calde felicitări tuturor oamenilor muncii din cele două județe — Suceava și Covasna —, organizațiilor de partid, comuniștilor comitetelor județene de partid, pentru succesele realizate în înfăptuirea înainte de termen, ln patru ani și jumătate, a sarcinilor actualului cincinal și le-a urat succese tot mai mari în viitor, multă fericire și sănătate. Tovarășul Nicolae Ceaușescu și tovarășa Elena Ceaușescu au primit un grup de elevi și studenți americani Președintele Republicii Socialiste România, tovarășul Nicolae Ceaușescu, și tovarășa Elena Ceaușescu au primit, luni la amiază, la Palatul Republicii, un grup de studenți și elevi americani care ne vizitează țara în cadrul programului „Ambasadorii prieteniei“. Au luat parte tovarășii Manea Mănescu, Ștefan Voitec, Emil Bobu, Cornel Burtică, Gheorghe Cioară, Paul Niculescu, Dumitru Popescu, Ion Traian Ștefănescu, prim-secretar al C.G. al U.T.C., ministrul pentru problemele tineretului, Vasile Nicolcioiu, Cristina Luca și Enache Radu, secretari ai C.C. al U.T.C., Nicu Ceaușescu, vicepreședinte al Uniunii Asociațiilor Studen(Continuare In pag. a IV-a) Din zori și pînă în noapte, cu toate forțele la strîngerea recoltei! • O săptămînă hotărîtoare pentru succesul campaniei agricole de vară • Duminică s-a recoltat cu 1000 ha mai mult decit în ziua precedentă Duminică, la Mîrșani, Dăbuleni și Călărași, La Giubega, Băilești și Afumați, la Cetate și Plenița, pe valea Jiului și lunca Dunării, mii de mecanizatori și țărani cooperatori au lucrat din plin la recoltatul păioaselor, eliberarea terenului, la arături și insâmînțarea culturilor duble. Din datele centralizate la Direcția generală agricolă județeană, rezultă că, pînă în seara zilei de 29 iunie, recolta de orz, grîu și alte culturi de vară a fost strînsă de pe 44 441 ha. Ieri s-a terminat recoltatul întregii suprafețe cu orz și acum toate forțele sînt îndreptate spre lanurile de grîu. Numai în cursul zilei de duminică s-au recoltat cu aproape 1000 ha mai mult decit în ziua precedentă. Duminică a început recoltatul griului și in unitățile agricole ce aparțin consiliilor intercooperatiste Calopăr și Seaești. ” In sprijinul unităților agricole din județul nostru au mai sosit, și lucrează din Plin, 90 de combine „Gloria“ și 90 de prese de balotat din județele Sibiu, Alba și Hunedoara. Cu toate că în ultimele zile ritmul la recoltat a crescut, el este încă nemulțumitor, deoarece nu s-a ajuns la viteza de lucru planificată. Este necesar să se ia măsuri corespunzătoa(Continuare In pag. a tii-a) 4700 kg grîu la hectar Duminică dimineața Pe tarlaua cu grîu de la punctul „Dispensarul veterinar“, a cooperativei „30 Decembrie“ din Afumați, au fost grupate toate cele 9 combine „Gloria". Ca urmare a unei bune organizări a muncii, asigurării mijloacelor de transport, funcționării ireproșabile a combinelor. In mai puțin de patru ore de la începerea lucrului a și fost recoltat griul de pe 40 ha. Munca s-a desfășurat sub directa supraveghere a președintelui cooperativei, ing. Iulian Stancu, care a ținut să evidențieze pe combinerii: Vasile Badea, Toma Iliescu, Ion Ciungrau, Radu David ș.a. Ca urmare a respectării regulilor agrotehnice la însămînțat și recoltării în timpul optim și fără pierderi, țăranii cooperatori din Afumați au realizat, pînă în prezent, de pe cele 150 ha recoltate, o producție medie de 4700 kg grîu la ha. Se recoltează grîul de pe tarlalele C.A.P. Castranova BIBLIOTECA JUDEJEMA _______00ty 5500 tone furaje Asigurarea unei bogate baze furajere pentru animale constituie o preocupare constantă a cooperatorilor din Poiana Mare. Cu sprijinul mecanizatorilor, cele patru cooperative agricole au recoltat și însilozat aproape 5500 tone de lucernă și alte furaje, ceea ce înseamnă peste 50 la suta din necesarul planific pe acest an. — 1 Reportaj la Valea Stanciului ...Am poposit adesea în vatra asta cu 11000 de suflete și mai adesea am străbătut-o pornit cu treburi prin vecinătăți, în așezările pitorești înșirate ca o salbă strălucitoare de-a lungul Jiului, pînă jos la Dunăre. Și niciodată n-am aflat comuna în amorțeală, indiferent de anotimp, șantierele gospodărești la Valea Stanciului adaugă cu fiecare zi cite ceva la zestrea obștei. Numai așa s-a putut schimba înfățișarea satelor de la un hotar la altul, comuna menținându-se constant în prima linie a fruntașilor Doljului, după ce la una din recentele ediții ale întrecerii patriotice cucerise chiar locul I pe județ. Prima impresie pe care ți-o impune Anotimp febric șocant în aceste zile Valea Stanciului este aceea a decorului floral — unul dintre cele mai diverse și de calitate din cîte au putut etala gospodarii județului în actualul sezon. La Bîrza, Valea Stanciului, Horezu Poienari, Grecești, de o parte și de alta a șoselei, în peluze ample, mărginite de borduri și garduri vii, au fost scoase, alături de trandafiri multicolori și parfumați, zeci de mii de flori perene care rid scăldate în explozia solară a zilelor de Cireșar „Ne-am propus să plantăm anul acesta 10 milioane fire flori și am plantat ADRIAN FULGA (Continuare Inpag. a | _____________________________________