Inainte, august 1976 (Anul 33, nr. 9759-9783)

1976-08-01 / nr. 9759

ANUL XXXII NR 9759 DUMINICA 1 AUGUST 197«4 PAGINI 30 BANI Inaugurarea Șantierului național al tineretului „Nedeia—Măceșu“ Ieri, la Nedeia, în cîmpia mănoasă a Doljului, peste 5000 de tineri constructori, țărani cooperatori, alți locuitori din 30 de așezări rurale din sudul județului, studenți și elevi au luat parte la festivitatea prilejuită de inaugurarea Șantierului național al tineretului „Nedeia Măceșu“. La festivitate au participat tovarășii: Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., prim-secretar al Comitetului județean de partid, Ion Traian Ștefănescu, prim-secretar al C.C. a.T.C., ministrul pentru prolemele tineretului, Enache Sîrbu, șeful Departamentului de îmbunătățiri funciare și construcții agricole din cadrul Ministerului Agriculturii și Industriei Alimentare, membri ai biroului Comitetului județean de partid ai biroului C.C. al U.T.C. Ora 12. Cei 1000 de brigadieri, care formează nucleul șantierului amintit, intonează „Tricolorul“ — în timp ce pe catarg este înălțat drapelul patriei. Tovarășa Victoria Bistriceanu, prim-secretar al Comitetului județean al U.T.C., rostește cuvîntul de deschidere, subliniind importanța evenimentului care coincide cu aniversarea a 30 de ani de la înființarea primelor brigăzi de tineret ce au muncit pe șantierele de la Bumbești-Livezeni și Agnita Botorca. Comandanții de brigăzi și detașamente prezintă raportul, după care tovarășul Ion Traian Ștefănescu înmînează comandantului Traian Anghel drapelul șantierului și declară deschisă activitatea acestuia. In cuvinte pline de entuziasm și patos revoluționar, Vasile Diaconescu, comandantul detașamentului nr. 1, Vasile Văduva, brigadier-student, și Nicolae Ionașcu, secretar al comitetului comunal de partid Măceșu de Sus, își exprimă hotărîrea de a munci cu dăruire și abnegație pentru realizarea sistemului de irigații Nedeia- Măceșu, unul din cele mai importante obiective de hidroameliorații din țară, obiectiv prin a cărui realizare suprafața irigată din județul nostru va spori cu 55 620 ha. In continuare a luat cuvîntul tovarășul Ion Traian Ștefănescu, care a subliniat că deschiderea Șantierului național al tineretului „Nedeia Măceșu“ constituie un moment de participare activă a generației tinere la îndeplinirea sarcinilor trasate de Congresul al XI-lea al partidului, a indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu privind preluarea și realizarea în mod direct de către organizațiile U.T.C. a unor obiective de investiții. In cuvîntul său, tovarășul Gheorghe Petrescu a relevat că evenimentul are semnificații deosebite, desfășurîndu-se în condițiiele în care întregul acționează cu hotărîre popor vederea îndeplinirii și dempășirii sarcinlor din primul an al cincinalului 1976-1980. Vorbitorul și-a exprimat convingerea că tinerii brigadieri își vor face un titlu de mîndrie patriotică din munca și rezultatele pe care le vor obține pe acest șantier, obiectiv de importanță deosebită pentru agricultura județului și a țării. In încheiere, într-o atmosferă de puternic entuziasm, purtătorii bluzelor albastre cu ecusonul de brigadier au adresat o telegramă Comitetului Central al P.C.R., tovarășului Nicolae Ceaușescu, prin care se angajează cu fermitate să-și concentreze toată energia, să muncească cu dăruire și spirit revoluționar pentru ca sistemul de irigații Nedeia-Măceșu să fie dat în folosință cu un trimestru mai devreme. (Continuare In pag. a III-a) (Continuare In pag a IV-a) Adunări generale ale oamenilor muncii cu exigență și spirit gospodăresc Pe primul semestru din acest an, colectivele Unității forestiere de exploatare și transport Craiova au obținut o producție marfă suplimentară în valoare de peste patru milioane lei, realizând în avans un volum de masă lemnoasă de 20125 mc, pe seama căruia au realizat sporuri de produse cu valoare economică ridicată. Astfel, la 20 din cele 24 de poziții de plan s-au înregistrat depășiri fizice <i"" valorice, în ciuda faptului că lucrătorii unității au avut de înfruntat o serie de greutăți specifice exploatărilor forestiere de M. OLTEANU VASILE POPA șef birou tehnic la U.F.E.T. Craiova 790 tone de carne peste plan De la începutul anului, întreprinderea de stat pentru creșterea și ingrășarea porcilor din Băilești a obținut rezultate remarcabile. Astfel, efectivul total a fost depășit cu peste 10 000 de capete, iar indicatorul purcei fătați cu peste 20 000. Pînă in prezent, această unitate a livrat peste prevederile planului 790 tone de carne. EMIL CALOTA I \ Biauiicüi juoeteanä j 0 0 L J RĂSPUNDERI CONCRETE, REZULTATE CONCLUDENTE Măsurile stabilite la recenta ședință cu activul de partid din agricultura județului, au făcut obiectul unei aprofundate dezbateri in cadrul biroului comitetului comunal de partid și comandamentului comunal pentru coordonarea lucrărilor agricole din Castranova. Evaluarea critică a activității din actuala campanie a pus în evidență faptul că, printr-o mai bună organizare a muncii, prin întărirea ordinei și disciplinii, prin repartizarea de responsabilități concrete pentru fiecare membru al comandamentului, există posibilitatea să se imprime un ritm mai alert lucrărilor de eliberare a terenului, realizării și depășirii planului de însămînțare a culturilor duble, recoltării și livrării legumelor și tutunului. O primă măsură a constat in organizarea lucrului în schimburi prelungite și în schimburi duble cu toate A. FRIGIOIU (Continuare in paga lila) Vizita tovarășului Nicolae Ceaușescu în județul Iași Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăși Elena Ceaușescu, cu tovarășii Manea Mănescu, Emil Bobu, Gheorghe Oprea, Ștefan Andrei, Teodor Coman, Aurel Duma, a făcut, in cursul zilei de simbătă, o vizită de lucru în județul Iași. Această nouă întîlnire a tovarășului Nicolae Ceaușescu cu oamenii muncii a ilustrat, încă o dată, cu forța celei mai vii realități, unitatea poporului în jurul partidului și secretarului său general, deplina concordanță între năzuințele maselor și politica partidului, legătura indisolubilă între țelurile fundamentale promovate de forța conducătoare a societății noastre și elanul conștient cu care întreaga națiune muncește neabătut pentru a da viață Hotărîrilor Congresului al XI-lea, Programului de edificare a societății socialiste multilateral dezvoltate și înaintarea României spre comunism. ... Este ora 9,50. Avionul prezidențial aterizează pe aeroportul din Iași, unde sînt arborate, în această dimineață, drapele roșii și tricolore. Tovarășul Nicolae Ceaușescu, tovarășa Elena Ceaușescu, ceilalți tovarăși din conducerea partidului și statului sunt salutați cu căldură de tovarășul Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., primsecretar al Comitetului județean Iași al P.C.R., de alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat, ale vieții economice, științifice și culturale ieșene. O gardă alcătuită din ostași, membri ai gărzilor patriotice și ai detașamentelor de pregătire militară a tineretului, prezintă onorul. Tovarășul Nicolae Ceaușescu trece apoi în revistă garda de onoare. Este intonat Imnul de stat al Republicii Socialiste România. In semn de aleasă ospitalitate, un bătrîn muncitor al Nicolinei, împreună cu tinere in pitorești costume naționale, oferă tovarășului Nicolae Ceaușescu, tovarășei Elena Ceaușescu, celorlalți tovarăși din conducerea partidului și statului, pîine și sare, ploști cu vin. într-o ambianță rească, entuziastă, sărbătocoloana oficială de mașini părăsește aeroportul, îndreptîndu-se spre municipiul Iași. Primul obiectiv al vizitei de lucru a secretarului general al partidului în municipiul Iași l-a constituit șantierul Combinatului de utilaje grele. In dialogul de lucru pe care îl poartă aici secretarul general al partidului cu (Continuare in pag a IV-a) Și-au depășit angajamentele anuale Potrivit preliminărilor, printr-o mai bună organizare a activității, colectivele întreprinderii de industrializare a laptelui Dolj încheie primele șapte luni ale acestui an cu sporuri, peste prevederi, de 16,7 milioane lei la producția globală și de 7,770 milioane lei la producția marfă; în acest fel, ele și-au depășit de aproape șase și, respectiv, de două ori, angajamentele anuale la cei doi indicatori. Economisesc materialele de construcții Colectivele de muncă de pe șantierele Trustului de construcții industriale Craiova au economisit, în perioada care a trecut din anul curent, 150 tone de oțelbeton și 400 tone de ciment. Aceste economii au fost obținute prin fasonarea centralizată a oțelului beton, folosirea carcaselor metalice și transportul pneumatic al cimentului. K. CINCA CURIER COTIDIAN ÎNTÎLNIREA VETERANILOR La Casa armatei din Craiova a avut loc prima întîlnire a veteranilor craioveni din cel de-al doilea război mondial. Au fost prezenți 60 de foști luptători antifasciști. Cu acest prilej, colonelul in rezervă Mitică Popescu a evocat momente din lupta pentru eliberarea patriei. (D. Burlacu, coresp.). USCATORII DE TUTUN Au fost atacate, recent, lucrările de construcție a două noi obiective din cadrul întreprinderii de cultura și fermentarea tutunului Craiova. Este vorba de uscătorii de tutun din satul Locusteni, comuna Daneți, și de cea din comuna Poiana Mare. De remarcat că, pînă la sfârșitul actualului cincinal, în Județul nostru vor fi construite 14 uscătorii de tutun. (Ion Jianu, coresp.). O NOUA METODA Pe șantierele nr. 1 Craiovița Nouă și nr. 2 Valea Roșie, aparținînd Trustului de construcții Dolj, se aplică o nouă metodă de perforare a panourilor. Noua tehnologie, care se bazează pe un sistem de freze acționate electric, va contribui la creșterea productivității muncii, pe seama înlocuirii efortului fizic al unui mare număr de muncitori. (C. Romulus). RANDAMENT SPORIT La întreprinderea de confecții Craiova, cusătura în micro-zig-zag se realiza, pînă nu demult, cu o mașină din import care avea un randament scăzut. Specialiștii din unitate au reușit să adapteze o mașină de fabricație românească pentru efectuarea operației amintite, astfel că, în prezent, randamentul este considerabil sporit. CASE CU ETAJ Construcția unei case nu mai constituie o noutate în comuna Cerul Numai în ultimii cinci ani, aici s-au ridicat peste 200 de locuințe. Nou este, însă, faptul că in centrul civic al comunei au început să apară case cu etaj. Numărul acestora a ajuns la 10. Este doar începutul, dar el prefigurează arhitectura de mîine a satului. Omagiu omului de lângă noi Tipărirea ziarului pe care-l cumpărați în fiecare dimineață de la chioșcuri, îi primiți la locul de muncă sau îl găsiți acasă, începe de obicei la un ceas după miezul nopții și se încheie în zorii zilei. Nici acest număr nu face excepție. Ziarul de azi are, însă, pentru noi, redactorii de la „înainte", pentru tipografii care îl realizează și, în mod cu totul deosebit pentru mașinistul Constantin Crăete, o semnificație aparte: e ultimul număr pe care acest tipograf îl tipărește, deoarece, începînd de azi, „nea Aurică“ — așa cum îi spunem noi toți — e pensionar. Omul care s-a despărțit azi-dimineață de colosul de zeci de tone de metal — rotativa la care se tipărește ziarul — a lucrat pe această mașină, fără întrerupere, 27 de ani, adică aproape opt mii de nopți, veghind cu o exemplară conștiinciozitate, împreună cu redactorii de serviciu, prietenii lui cei mai apropiați, pentru ca ziarul să se imprime bine și să ajungă la timp în mina cititorului. C. GHEORGHE (Continuare In pag. a II—a) X