Inainte, noiembrie 1976 (Anul 33, nr. 9837-9861)

1976-11-02 / nr. 9837

ORGAN AL COMITETULUI JUDEȚEAN DOLJ AL P.C.R. $1 AL CONSILIULUI POPULAR JUDEȚEAN ANUL 1xxm NR 9837 MARȚI 2 NOIEMBRIE 1976 4 PAGINI 30 BANI Tovarășul Nicolae Ceaușescu a participat la sărbătorirea „Zilei recoltei" Tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Republicii Socialiste România, participat duminică, 31 octombrie, la sărbătorirea „Zilei recoltei“, împreună cu secretarul general al partidului s-au aflat tovarășii Manea Mănescu, Emil Bobu, Cornel Burtică, Lina Ciobanu, Ion Ioniță, Gheorghe Pană, Ilie Verdeț, Nicolae Giosan, Constantin Dăscălescu, Angelo Miculescu, viceprimministru al guvernului, ministrul agriculturii și Industriei alimentare. Sosirea in județul Olt are loc la Caracal, unde au venit In intîmpinare mii de locuitori. La coborîrea din elicopter, tovarășul Nicolae Ceaușescu este salutat de tovarășul Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului județean Olt al P.C.R., președintele Consiliului popular județean, de alți reprezentanți ai organelor locale de partid și de stat. Este vizitată întreprinderea de stat pentru creșterea și îngrășarea porcilor, unitate modernă, unde sunt în curs de execuție ample lucrări de perfecționare tehnologică. Directorul Întreprinderii înfățișează rezultatele obținute în creșterea producției de carne, preocuparea pentru sporirea productivității muncii, a eficienței economice. Este prezentat, totodată, programul de cooperare între I.S.C.I.P. Caracal și un număr de 21 cooperative agricole din județ pentru a se putea crește 240 000 porci anual Apreciind programul prezentat, tovarășul Nicolae Ceaușescu recomandă să se asigure un grad de mecanizare a fermelor de tip gospodăresc ale cooperativelor agricole asemănător celui de la întreprinderea de stat. Tovarășul Nicolae Ceaușescu insistă asupra necesității de a se reduce consumul specific de furaje pe kilogramul de carne. Se recomandă, între altele, intensificarea studiilor pentru a folosi eficient resursele de furaje existente în țară. In același timp, sunt făcute recomandări cu privire la adoptarea soluțiilor tehnicoconstructive care să permită reducerea investiției specifice, cît și economisirea materialelor de construcții la viitoarele obiective destinate zootehniei. In continuare a fost vizitată cooperativa agricolă de producție Dobrosloveni. Acțiunile întreprinse pînă acum au determinat obținerea, an de an, a unor rezultate superioare în principalele sectoare. Unitatea, care a fost distinsă de două (Continuare in pag. a IV-a) inBuore Com —^ L J j Ședința comună a Comitetului Politic Executiv al CI al P.C.R., a Biroului Permanent al Consiliului Suprem al Dezvoltării Economice și Sociale și a Guvernului Republicii Socialiste România Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc ședința comună a Comitetului Politic Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, a Biroului Permanent Consiliului Suprem al Dezavoltării Economice și Sociale și a Guvernului Republicii Socialiste România, prezidată de tovarășul Nicolae Ceaușescu, secretarul general al partidului. La primul punct al ordinei de zi au fost examinate propunerile privind îmbunătățirea unor prevederi ale planului și bugetului de stat pe anul 1977. Urmărindu-se aplicarea consecventă în viață a orientărilor stabilite de Congresul al XI-lea al partidului, prin prevederile planului și bugetului pe 1977 se are in vedere o mai bună folosire a rezervelor de care dispun industria, agricultura, transporturile, toate ramurile economiei naționale. Proiectul de plan asigură o mai bună gospodărire și o reducere substanțială consumului de materii prinme (metal, ciment, lemn și altele), de energie și combustibili, precum și sporirea în continuare a productivitații muncii, îmbunătățirea generală a eficienței economice. Sunt prevăzute măsuri de raționalizare a investițiilor prin folosirea unor soluții constructive mai eficiente și reducerea supradimensionărilor printr-o utilizare judicioasă a capacităților de producție, a tuturor spațiilor. Totodată, proiectul planului are în vedere raționalizarea și optimizarea traseelor de transport în vederea eliminării transporturilor inutile.Continuare In pag. a V-a) I în județul Dolj „ZIUA RECOLTEI“ sărbătorită prin muncă Tradiționala Zi a recoltei a fost sărbătorită de lucrătorii ogoarelor doljene printr-o vie activitate desfășurată pe câmp la strânsul, transportul și depozitatul roadelor acestui prim an al noului cincinal. ... Abia ieșim din Craiova și, in comuna Podari, facem cunoștință cu primele grupuri de țărani cooperatori și cu mecanizatorii aflați la muncă. In punctul „Ivănoaia“, de pildă, pe o tarla ce măsoară 60 de hectare, se aflau la lucru, încă din primele ore ale dimineții, peste 140 de oameni care recoltau pe întrecute porumbul Erau prezenți, în mijlocul oamenilor, Ion Tudor, I. vrajitoru M. PACURARU (Continuare in pag. a III-a) Ședința Ri > > latinnal al Luni, 1 noiembrie 1976, a avut loc ședința Biroului Executiv al Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste, sub președinția tovarășului Nicolae Ceaușescu, secretarul general al Partidului Comunist Român, președintele Frontului Unității Socialiste. Iar Biroul Executiv a discusarcinile care revin Frontului Unității Socialiste din Programul de măsuri al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. pentru aplicarea hotărîrilor Congresului al XI-lea al partidului și ale Congresului educației politice și al culturii socialiste în domeniul muncii ideologice, politice și cultural-educative. Biroul Executiv a hotărit ca sarcinile Frontului Unității Socialiste în acest domeniu să fie dezbătute intr-o plenară a Consiliului Național în vederea stabilirii măsurilor concrete care trebuie luate de toate organizațiile de masă și obștești, de toți membrii Frontului Unității Socialiste în vederea înfăptuirii în cele mai bune condițiuni a hotărîrilor Congresului al XI-lea al Partidului Comunist Român și ale Congresului educației politice și al culturii socialiste. Biroul Executiv a stabilit să se aducă unele îmbunătățiri activității de control obștesc și să propună Plenarei Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste convocarea la începutul anului viitor a unor consfătuiri județene și pe țară privind controlul obștesc cu scopul de a dezbate aprofundat problemele care se pun in acest domeniu de activitate al Frontului Unității Socialiste. Biroul Executiv a discutat unele probleme organizatorice. De asemenea, Biroul Executiv a convocat Plenara Consiliului Național al Frontului Unității Socialiste pentru ziua de 3 noiembrie 1976. Executiv al Consiliului Frontului Unității Socialiste ■ Pînă aseară, în cooperativele agricole din județul nostru, porumbul a fost recoltat în proporție de 68 la sută. In consiliul intercooperatist Șimnic s-a încheiat recoltatul porumbului. 9 ■ Soia a fost recoltată în proporție de 38 la sută. CU FORȚE SPORITE: SÁ IMPULSIONĂM LUCRĂRILE AGRICOLE DE SEZON! AGRICULTURA | AGRICULTURA | AGRICULTURA Belșugul toamnei „Ziua recoltei“, tradiționala sărbătoare a țărănimii noastre, a întregului popor, s-a desfășurat duminică, în județul Dolj, sub semnul înaltei prețuiri ce o acordă partidul și statul nostru, hărniciei oamenilor muncii de pe ogoare. Piața centrală, celelalte piețe ale municipiului Craiova au cunoscut, duminică, animația specifică zilelor de toamnă, încă de la orele cinci dimineața, au început să fie desfăcute populației însemnate cantități de legume și fructe. Magazinele și punctele de desfacere a produselor agricole, aparținînd I.S.F., I.A.S., spre Almăj, I.A.S. Craiova, Agrocoopului și altor unități, au pus la dispoziția populației aproape 1000 tone legume și fructe de cea mai bună calitate, dintre care: 150 tone cartofi, 70 tone ceapă uscată, 220 tone varză albă, 30 tone varză roșie, 30 tone tomate, 50 tone ardei gros. 120 N. ȚUICU (Continuare In pag. a III-a) a» In Piața centrală din Craiova, la cumpărătorilor dispoziția se află un belșug de produse agroalimentare. Foto: FI. Koșoga ~ Adunări și conferințe pentru dări de seamă în organizațiile sindicale ION zavalianu membru al biroului Comitetului Județean de partid, președinte al Consiliului județean al sindicatelor Pe baza prevederilor statutare, în cursul acestei luni și în decembrie, au loc adunări și conferințe de dări de seamă la nivelul tuturor grupelor, secțiilor și sindicatelor din întreprinderi, instituții, S.M.A., I.A.S. și comune. Acțiune de amploare, cu un pronunțat caracter de masă, expresie a înaltului democratism al orînduirii noastre, adunările și conferințele se desfășoară în spiritul Programului adoptat de cel de-al XIlea Congres al P.C.R. și al magistralelor idei, teze și sarcini desprinse din cuvîntarea rostită de secretarul general al partdului, tovarășul Nicolae Ceaușescu, la Congresul U.G.S.R. Adunările vor acorda, fără îndoială, un loc prioritar găsirii celor mai corespuzătoare soluții in vederea îmbunătățirii stilului și metodelor de muncă, care — așa cum a indicat tovarășul Nicolae Ceaușescu, în cuvintarea rostită U.G.S.R. — să ia Congresul devină o coordonată a activității de conducere. Tocmai de aceea, întregul activ sindical are îndatorirea să sprijine con(Continuare in pag a III-a) r-Trifnriri POVARA UNEI FAPTE Pe o stradă din apropierea Depoului de locomotive staționa o „Volgă“. La volan, proprietarul ei, Petrică Nicolaescu, revizor de locomotive la Depou. Era tare nervos de prelungirea așteptării, întrucît plecase din timpul programului pentru care e plătit: în sfîrșit, fața i se lumină la apariția autodubiței întreprinderii de morărit și panificație, condusă de șoferul Marin Ghețău. O manevră scurtă, și GH. CRISTIAN (Continuare in pag. II) CURIER COTIDIAN 60 de Noi medici seri, la Direcția sanitară a județului Dolj a avut loc repartizarea absolvenților Facultății de medicină de la Craiova, promoția 1976. In aceste zile, se îndreaptă spre locurile de muncă 60 de medici pregătiți în specialitatea medicină generală, prilej de confruntare cu activitatea practică și, totodată, de transpunere în viață cunoștințelor acumulate în anii de studiu. COMITETE DE PĂRINȚI In unitățile școlare din județul nostru se află în curs de desfășurare acțiunea de alegere a noilor comitete de părinți, ajutoare de preț în munca instructiv-educativă a școlii. Asemenea colective de lucru au fost constituite, în ultimele zile, la Liceul real-umanist „Nicolae Titulescu", la Liceul industrial nr. 2, precum și la Liceul industrial nr. 7 din Craiova.