Inainte, martie 1979 (Anul 36, nr. 10558-10584)

1979-03-01 / nr. 10558

ANUL XXXV NR 10 558 JOI 1 MARTIE 1979 4 PAGINI 30 BANI în spiritul Plenarei C.C. al P.C.R. in 1 februarie a.c., al indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu Organizarea sectoarelor unice de mecanizare In ansamblul măsurilor de perfecționare a conducerii și planificării agriculturii adoptate de recenta Plenară a C.C. al P.C.R., a indicațiilor date de tovarășul Nicolae Ceaușescu, organizarea sectoarelor unice de mecanizare reprezintă acțiunea care reclamă o operativitate deosebită. Cu atît mai mult cu cit apropierea campaniei de primăvară — cînd avem de executat un mare și felurit volum de lucrări — implică asigurarea bunei funcționări a tuturor utilajelor, un salt calitativ în organizarea producției și a muncii, responsabilitate, ordine și disciplină în fiecare unitate și formație de lucru. Ca sector unic de mecanizare pentru toate activitățile de producție din unitățile agricole de pe raza consiliului unic agroindustrial de stat și cooperatist, S.M.A. va purta întreaga răspundere pentru executarea la timp și de bună calitate a fiecărei lucrări. După cum se prevede în Hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. din februarie a.c., în structura sectorului unic de mecanizare intră actualele secții de mecanizare ale S.M.A. și sectoarele mecanice ale unităților agricole de stat. in cadrul S.M.A. se vor organiza centre unice de chimizare, sectoare de reparații, precum și formații pentru transport. Sectorul mecanic din I.A.S. se subordonează S.M.A. pe raza căruia se află în prezent; el răspunde față de S.M.A. și de conducerea I.A.S. de executarea lucrărilor, întreținerea utilajelor pe întreaga rază a întreprinderii, chiar dacă unele ferme fac parte din alte consilii agroindustriale. Cu utilajele respective se execută în mod prioritar lucrările la I.A.S., iar , u terminarea acestora se continuă activitatea în celelalte unități din cadrul consiliului, așa cum de altfel se pot petrece lucrurile și invers, adică utilajele secțiilor de mecanizare din C.A.P. să vină în sprijinul I.A.S. pentru încheierea lucrărilor în perioada optimă. In consens cu indicațiile date la recenta ședință de lucru cu cadrele de conducere ale consiliilor unice agroindustriale din Județul nostru, să vedem în ce stadiu ne aflăm cu organizarea sectoarelor unice de mecanizare. Potrivit afirmațiilor tovarășului Adrian Stoican, directorul Trustului S.M.A. Dolj, s-a finalizat acțiunea de cunoaștere a tuturor utilajelor mecanice din dotarea unităților agricole de stat, în vederea trecerii lor în gestiunea S.M.A. In prima etapă, întregul inventar mecanic și personalul aferent din unitățile agricole de stat rămîn în totalitate în cadrul acestora. Trec din gestiunea fermelor in sarcina șefului sectorului mecanic din I.A.S., ca gestionar al fondurilor fixe destinate activității de mecanizare a agriculturii, utilajele în stare de funcționare — noi sau recepționate după reparații — care participă în campania de primăvară. Pînă la jumătatea lunii martie, se va prelua, pe bază de inventar faptic, și restul utilajelor din ferme și sectoare mecanice, odată cu consemnarea stării tehnice și a integrității fiecărui utilaj. Excepție fac utilajele și instalațiile din complexele și fermele zootehnice, din complexele de sere, din combinatele și stațiile de vinificare, depozitele și uscătoriile de fructe, fabricile de nutrețuri combinate, stațiile de deshidratat, cele de granulat furaje verzi, fabricile de gheață, atelierele de prepa(Continuare in pag. a II-a) ------------ MOMENT ETIC —-----VIRTUTEA TOT VIRTUTE RAMINE Există meserii si există misiuni ce o zidesc pe om, prin forța împrejurărilor, intr-o singurătate ( din care acesta poate reveni intre oameni întregi sau știrbit. Și a greși cu intenție, cind ai rămas , numai cu tine însuți, inseamnă a reveni între 1 ^ oameni știrbit. Dar, iată, sunt nenumărați oamenii care se reîntorc din sint jurătate întregi. La Băilești, din incinta stației , meteorologice, în lungile sale nopți de veghe, cel 1 simplu ar fi pentru tehnicianul Victor Fira și 1 transmită din oră în oră ța citeva date aproximative, născocite — doar nu-l su- ipraveghează nimeni! —, • fără a se mai osteni să le citească indicațiile aparatelor troienite sau învelite in chiciură. Și, totuși, n-o face. De asemenea, ce simplu ar fi pentru paznicul de vînătoare Uie Popescu din Sîrsca, sub poala pădurii, unde nu-l Mihai PELIN (Continuare in pag. a IV-a) \ Sarcinile I economico ^liiiiiiiiíiiiiiinnnimiiiniiiiiiiiiíiiiiüiüiiuüiiiiüüunuiuiiS SMíUMP S3 In pag. a lll-a sociale I în centrul I propagandei § de pariid Gala de statt în campania agricolă Noua formă de organizare a agriculturii noastre socialiste a determinat sporirea responsabilității tuturor lucrătorilor care se ocupă de asigurarea bunei funcționări a utilajului agricol. La ora de față, 66 de tractoare, 22 semănători, 40 grupe cu disc, 21 mașini de împrăștiat îngrășăminte chimice, 30 de remorci, deservite de mecanizatorii din consiliile unice agroindustriale Băilești și Boureni care lucrează în fermele I.A.S. Băilești, sunt gata de start. Și inventarul de mașini, tractoare și utilaje ce deservesc fermele I.A.S. Breasla din cadrul Consiliului unic agroindustrial Predești se află în același stadiu. Fiind din timpreparate de harnicii mecanizatori, tractoarele, semănătorile, grapele cu discuri, mașinile de împrăștiat Îngrășăminte chimice și mașinile de stropit au fost deja scoase pe poziție pentru a începe în curînd lucrul pe tarlalele fermelor I.A.S. Brabova din cadrul Consiliului unic agroindustrial Seaca de Pădure. C. DASCALU, coresp. Comunista Dicu Stefania, țesătoare fruntașă la întreprinderea de textile „Independența“ Craiova mS3 Pa șanierele de locuințe din muncipiul nostru Ritmul de lucru poate fi serios amplificat Colectivului Trustului județean de construcții îi revin, și în acest al patrulea an al cincinalului actual, an hotărîtor pentru materializarea mărețelor obiective stabilite de Congresul al XI-lea și Conferința Națională ale partidului, sarcini deosebit de mobilizatoare, între acestea inscriindu-se ca prioritară finalizarea lucrărilor la peste 7 000 de apartamente. Datoare cu citeva mii de apartamente restante din perioadele anterioare, această puternică întreprindere de construcții trebuie, prin organizațiile de partid și consiliul de conducere, să procedeze la mobilizarea exemplară a tuturor lucrătorilor, la aplicarea celor mai adecvate măsuri tehnico-organizatorice pentru soluționarea problemei nr. 1. REALIZAREA INTEGRALA A PLANULUI DE APARTAMENTE. Pentru a ne da seama de modul în care constructorii amintitei unități înțeleg să se achite de sarcini, recent am întreprins o investigație pe citeva din principalele șantiere ale municipiului nostru. Craiovița Nouă. Deși timpul, în cele două luni expirate din acest an, nu a fost întotdeauna prielnic desfășurării unei activități susținute, putem spune că în acest modern cartier au fost puse la dispoziția locatarilor noi apartamente. Lucrătorii șantierului nr. 1, prin mai buna organizare a locului de muncă, prin aprovizionarea ritmică cu materialele necesare, folosirea la capacitate a forței de muncă și utilajelor din dotare, au reușit să finalizeze lucrările la 200 apartamente. Merită a fi evidențiat aportul deosebit al lucrătorilor din formațiile conduse de Georgică Dinale și Ion Cobîrjală (zidari), Marin Zuică și Gavrilă Mandoc (zugravi) care, pe lingă faptul că au devansat o serie de lucrări, au asigurat și o bună calitate finisajelor. In investigația noastră pe șantier am remarcat ritmul alert în care se muncește acum, datorită și timpului mai bun, care permite amplificarea eforturilor. Maiștrii Adam Badea și Aurel Bălăci, care execută fundațiile la blocurile nr. 172 E, 173 B, 173 E etc., ne-au spus că sunt hotărîți să facă totul pentru finalizarea respectivelor fundații pe parcursul acestei săptămîni, pentru a le preda în vederea montajului prefabricatelor. Nicolae PETOLESCU (Continuare in pag. a II-a) Imagine din cartierul Craiovița Nouă înainte de termen Față de prevederile planului fizic revenit pe primele două luni din cel de-al patrulea an al cincinalului actual, colectivele sectoarelor conduse de ing. Alexandru Cîrstea și maistrul Dumitru Gelu, de la întreprinderea chimică Craiova, au realizat suplimentar, la sortimentele mase plastice și articole tehnice din cauciuc, o producție de 200 000 lei și, respectiv, 600 000 lei, precum și 300 000 lei la bioxid de carbon alimentar și industrial. Dobîndite prin creșterea productivității cu 1800 lei pe un lucrător la nivelul întregii activități a întreprinderii, sporurile au permis îndeplinirea sarcinilor pe perioada de referință cu cinci zile înainte de termen atît la producția marfă cit și la producția globală industrială. Plenara Comitetului județean al femeilor S-au desfășurat ieri, la Craiova, lucrările plenarei Comitetului județean al femeilor. Suportul dezbaterilor l-a constituit raportul susținut de tovarășă Cristina Popescu, președinta Comitetului județean al femeilor, privind preocuparea comitetelor și comisiilor de femei pentru mobilizarea lucrătoarelor din industrie și agricultură la realizarea sarcinilor de plan pe anul 1978. In cadrul primului punct a fost expus și proiectul de plan referitor la acțiunile ce vor fi întreprinse în lumina Hotărîrii Plenarei C.C. al P.C.R. din 1 februarie a.c., precum și la îndeplinirea planului in profil teritorial pe anul 1979. A fost prezentat, de asemenea, răspunsul la chemarea la întrecere adresată de organizația municipală a femeilor din București către toate comitetele și comisiile de femei din țară pentru îndeplinirea criteriului „Cea mai frumoasă și mai bine gospodărită unitate de copii: creșă, leagăn, casă de copii, grădiniță“. Pe marginea materialelor prezentate au luat cuvîntul tovarășele: Dumitra Antonie, Iustina Pîrvuică, Aurica Ceapchi, Florica Bumbu, Maria-Jana Trușcă, Zoe Dobrescu, Georgeta Cîrjoi, Leana Marin, Elena Enea, Victoria Cucu. In esență, vorbitoarele au evidențiat succesele obținute, au criticat unele neajunsuri și au făcut o serie de propuneri. Prezentă la plenară, tovarășa Cornelia Filipaș, secretar al Consiliului Central (Continuare In pag. a IV-a) CURIER COTIDIAN TURNEU PESTE HOTARE Un grup de instrumentiști și coriști de la Filarmonica „Oltenia“, precum și corpul de balet al Operetei au plecat, prin Agenția română de impresariat artistic, intr-un lung turneu în R.F. Germania. Timp de două luni, artiștii craioveni vor prezenta numeroase spectacole cu opereta „Contesa Maritza“ de Kalman. UN NOU PRODUS Preocupat să lărgească gama sortimentală de produse, personalul muncitor al întreprinderii mecanice Băilești a lansat în producția de serie echipamentul de tăiat căpițe, sectoarelor destinat dotării zootehnice. La realizarea utilajului respectiv și-au duat concursul îndeosebi specialiștii Aurelian Preoteșoiu și Gheorghe Bonciu și muncitorii Aurel Brăgaru, Eftică Bărăscu și Marian Staicu. CURSURI DE CALIFICARE La întreprinderea „Electroputere“ din Craiova s-au încheiat trei noi cursuri de calificare pentru meseriile de strungari, lăcătuși construcții metalice și sudori. Numărul cursanților a fost de 74. In continuare au început alte șase cursuri de calificare la locul de muncă, frecventate de 150 de tineri. (Costică Pădureanu, coresp.).