Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1982 (Anul 15, nr. 3994-4072)

1982-11-17 / nr. 4034

* Hotărîrea constructorilor odorheieni este de a preda toate apartamentele planificate (Urmare din pag. 1) prelungite de 12 ore, pentru ca la sfirşitii lunii blocul să poată fi terminat ; este însă necesar ca cei de la secţia de prefabricate să expedieze pe şantier numai panouri de calitate, scutindu-i pe colegii lor zidaride executarea remedierilor, de irosirea timpului. Celelalte apartamente se află în blocuri cu structură de beton umplută cu cărămizi sau blocuri B.C.A., aproape 100 apartamente fiind în fază înaintată de lucru, 31 dintre ele, urmînd a fi predate chiar în aceste zile. Un bloc cu 40 apartamente se află la ultimul nivel, la altul cu 20 apartamente tocmai au început lucrările la structura de beton. Se munceşte organizat, buna aprovizionare a locurilor de muncă este evidentă, mai multă atenţie, trebuind însă să se acorde bunei gospodăriri şi depozitări a materialelor de construcţie, mai ales a blocurilor şi fîşiilor de B.C.A. care sunt uşor casante. De asemenea, este necesară respectarea strictă a programului de lucru, utilizarea eficientă a timpului de muncă, numai astfel putîndu-se menține ritmul de lucru, valorifica buna aprovizionare tehnico-materială, pentru ca toate apartamentele să fie predate conform planului și angajamentelor asumate de către constructori. Anul XV., nr. 1034 - pag. a 4-a Ltea munţii (Urmare din pag. 1) Fenomenul de inroşire a cazanului nu se atenuează deloc. Pericolul unei explozii, asociată cu cel al unui incendiu, le accentuează starea de încordare, încleştarea continuă... Pentru orice eventualitate sunt mobilizaţi pompierii voluntari din cadrul întreprinderii şi pompierii militari. îndată, sosesc la faţa locului Demeter Dionisie, directorul întreprinderii, Lukács László, inginerul şef, ing. Simon Tibor, subinginerul Lába Ioan. Se caută cele mai potrivite soluţii pentru prevenirea unei explozii... Ce ar fi însemnat un asemenea deznodămint ? — E o întrebare la care, pe moment, greu i-aş găsi un răspuns, este de părere tovarăşul Simon Tibor, şeful biroului mecanoenergetic. Şi, totuşi, judecind la ... rece ... Dacă cei doi fochişti n-ar fi sesizat la timp defecţiunea ivită, dacă n-ar fi luat măsurile de rigoare la momentul potrivit, expozia cazanului respectiv şi a celorlalte trei ar fi fost iminentă. O investiţie de peste cinci milioane lei, la care, in cazul unei explozii, s-ar fi adăugat stagnarea producţiei atit la întreprinderea noastră, cit şi la altele de pe platforma industrială. Dar, veghea unor oameni mai iniii cei doi fochişti, Bilibák Ignácşi Erőss József, cărora li s-a au alăturat alte forţe, a făcut să fie altfel. După o noapte încleştare, a doua zi totul decurgea normal. Satisfacţia reuşitei le-a umplut inimile de bucurie, întrebaţi: „Ce a însemnat noaptea respectivă pentru dumneavoastră autorii acestui fapt deosebit de muncă ne-au răspuns, firesc : ,,O zi obişnuită de muncă". Ca şi cum nimic nu s-ar fi intimplat... ŞAH Comentînd rezultatele Olimpiadei de şah (campionatul mondial pe echipe) de la Lucerna, corespondenţii agenţiilor internaţionale de presă menţionează succesul selecţionatei feminine a României, care, într-o întrecere deosebit de echilibrată, a reuşit să se claseze pe locul secund şi să revină astfel, după opt ani, în fruntea ierarhiei mondiale a şahului feminin. Agenţiile T.A.S.S., France Presse, Reuter, U.P.I. şi Tanjug subliniază în comentariile lor performanţa şahistelor românce, rezultatele valoroase obţinute de marile maestre Margareta Mureşan, Marina Pogorevici, Elisabeta Polihroniade şi maestra internaţională Dana Nuţu-Terescenco, care au alcătuit o echipă omogenă, prezentă din prima pînă în ultima rundă în disputa pentru medalii. Iată clasamentul final al turneului feminin : 1. U.R.S.S. — 33 puncte ; 2. România — 30 puncte ; 3. Ungaria - 26 puncte ; 4. Polonia — 25,5 puncte ; 5-6. R.P. Chineză, R.F. Germania — 24,5 puncte ; 7. Suedia — 24 puncte ; 8. India - 23,5 puncte ; 9-11. Anglia, Spania, Franța - cu cite 23 puncte ; 12. Iugoslavia - 22,5 puncte (1); 13-14. Brazilia, Bulgaria - cu cite 22,5 puncte. în competiţia masculină, echipa României a reuşit printr-o victorie netă, 3,5—0,5 cu Scoţia în ultima rundă, să urce de pe locul 22 pe locul 10 şi să rămînă în prima grupă valorică. Selecţionata U.R.S.S. a cîştigat detaşat întrecerea, fiind urmată de Cehoslovacia, care realizează o performanţă mai puţin scurrtată, depăşind în clasament formaţii consacrate cum sunt cele ale Ungariei, Iugoslaviei şi S.U.A. Clasament final : 1. U.R.S.S. — 42,5 puncte ; 2. Cehoslovacia — 36 puncte ; 3. S.U.A. — 35,5 puncte ; 4. Iugoslavia — 35 puncte ; 5—6. Ungaria, Bulgaria — cu cite 33,5 puncte ; 7. Polonia — 33 puncte ; 8—9. Cuba, Danemarca - cu cite 32,5 puncte ; 10-14. România, Anglia, Israel, Austria, Argentina - cu cîte 32 puncte. FOTBAL ■ Cupa Intercontinentală la fotbal ediţia 1985 va fi organizată la Monte Carlo, cu această ocazie inaugurîndu-se noul stadion din acest oraş. După cum se ştie, meciul respectiv o pune în fiecare an pe cîştigătoarea „Cupei campionilor europeni" învingătoarei „Copa Libertadores". ■ Au fost stabiliţi arbitri ce vor conduce partidele turului trei al „Cupei U.E.F.A." la fotbal. Meciul tur de la Bordeaux (24 noiembrie) al dublei manşe dintre formaţiile Universitatea Craiova şi Girondins Bordeaux va fi arbitrat de portughezul A. Garrido, iar pentru întâlnirea retur, ce se va disputa la Craiova pe 8 decembrie, a fost delegat olandezul Charles Corver. POPICE în zilele de 27 şi 28 noiembrie, arena „Voinţa“ din Capitală va găzdui cea de-a 16-a ediţie a competiţiei internaţionale de popice „Cupa Carpăţi". La întreceri , se vor disputa competiţii individuale, la feminin şi masculin, precum şi o probă de perechi mixte şi-au anunţat participarea sportivi şi sportive din Austria, R.F. Germania, Iugoslavia, Ungaria, Cehonia şi România. slovacia, Polonia, Bulga- Un sport cu priză la publicul harghitean Colegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor-şef), Ştefan Daniiu, Mihail Filimon, Ştefan Klein, Szilveszter Ladislau, Nicolae Şandru, Teodor Vancu (red-şef adj.) Redacţia şi administraţia : 223 (red. şef adjunct), 13633 (■ nr. 43 Telefon: 11066 Miercurea-Ciuc, str . Noiembrie nr 45 telefoane a ministraţia). Tiparul executat la Tipografia Mie 11861 (red. şef), 11606 Murea-Ciuc, str. 7 Noiembrie în spirit patriotic, de înaltă responsabilitate civică (Urmare din pag. 1) ţăţenilor la acest amplu dialog de lucru, constructiv, numărul celor prezenţi la întîlniri depăşind cifra de 95.500. în cele 495 întîlniri de lucru, ce au cuprins toate cele 1.144 circumscripţii electorale, s-a consemnat manifestarea deosebită a dorinţei oamenilor muncii de toate categoriile de a îmbogăţi cu noi valenţe viaţa materială şi spirituală a localităţilor, cei peste 3.600 de alegători care au luat cuvîntul ridicind aproape 2.500 de probleme. Una dintre principalele caracteristici ale luărilor de cuvînt, o reprezintă înalta grijă şi responsabilitate civică, patriotică, faţă de bunul mers al treburilor, obiectiv vizat de peste 1.550 de propuneri. Aceasta în ce priveşte latura cantitativă, cifrele grăind însă despre o altă latură calitativă, dacă avem în vedere că dintre acestea doar 244 se referă la probleme ce depăşesc competenţa organelor locale, majoritatea fiind necesare şi posibile de rezolvat pe plan local, din resursele materiale ale aşezărilor harghitene şi prin munca devotată a cetăţenilor, pusă în slujba intereselor obştei. Cetăţenii care au participat la întîlniri au ridicat, pe de altă parte, problemele cele mai stringente ale colectivităţilor respective, in strînsă concordanţă cu prevederile planurilor de stat din diferite domenii de activitate, cu cele ale planurilor de dezvoltare economico-socială a localităţilor noastre, peste 120 de propuneri referindu-se la probleme ale producţiei industriale şi agricole, peste 950 la cele ale activităţii edilitar-gospodăreşti, de bună întreţinere şi înfrumuseţare a localităţilor, 376 la activitatea din domeniul deservirii populaţiei, 105 fiind de ordin social — ca să ne referim doar la cele mai importante alegători angajîndu-se ca, prin iniţiativă, prin muncă neobosită, să sprijine activitatea consiliilor populare în perioada noului mandat, înalta conştiinţă cetăţenească îşi găseşte manifestarea, de altfel, şi în faptul că din cei peste 225.000 de alegători înscrişi pe listele electorale peste 210.000 s-au prezentat la locurile de afişare, spre a verifica înscrierea lor în aceste liste, în vederea exercitării, la 21 noiembrie, a dreptului lor constituțional de a alege. La întreprinderea de aţă şi filatură din Odorheiu Secuiesc, graţie hărniciei şi priceperii colectivului de muncă de aici, rezultatele frumoase nu s-au lăsat aşteptate. Aici, prin intermediul tehnologiilor actuale, legendarul fir al Ariadnei s-a metamorfozat in însemnele producţiei moderne. In imaginea alăturată, secvenţă din activitatea ce se desfăşoară la această unitate economică din municipiul de pe Tirnava Mare. Foto : AI. V. SZAKÁCS INFORMAŢIA HARGHITEI TELEviziune Miercuri, 17 noiembrie 16.00 Telex. 16,05 Fotbal : Universitatea Craiova - Dinamo Bucureşti, înregistrare de la Craiova. 17,30 Amfiteatru studenţesc. 18,00 închiderea programului. 20,00 Telejurnal. 20,20 Prin munca noastră clădim viitorul. 20,40 Telecinemateca. „Fidelitate". 22,00 Telejurnal. Joi, 18 noiembrie 11,00 Telek. 11,05 Şcoala contemporană. 11,25 Film serial : „Lumini şi umbre". Episodul 29. 12,15 Paşi de viaţă lungă. 12,50 Imagini din Malayezia. 16,00 Telex. 16,05 Profesiunile cincinalului. 16,30 Studioul tineretului. Conferinţa Naţională a Partidului Comunist Român 16 -18 decembrie 1982. 18,00 închiderea programului. 20,00 Telejurnale 20,20 Prin munca noastră clădim viitorul. 21 noiembrie — Alegerile. Apelul Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. 20,35 A patriei cinstite. 20,45 Actualitatea economică. 20,55 Dans. 21,10 Seral științific. Corpul uman. 21,30 Meridanele cîntecului. 2000 IVeiurra!. RADIO O O TG. MUREŞ Miercuri, 17 noiembrie 18:00 Agendă electorală în ştiri, interviuri şi reportaje ; 18,30 Coordonate economice : muncă, eficienţă, calitate ; Reactivarea unor sonde o importantă resursă energetică — reportaj la întreprinderea de prospecţiuni -gaz metan Mediaş ; Nivelul tehnic şi calitatea produselor o asigură oamenii uzinei - Fabrica de conductori Tg. Mureş ; 18:45 „Iubirea mea, pămîntul românesc" — muzică uşoară; 19:00 Revista radio de cultură şi artă; Cultura de masă, factor important de formare a omului nou - interviu cu Florin Ciotea, vicepreşedintele C.J.C.E.S. Mureş ; Eroi ai luptei pentru unitate naţională în monumente harghitene: statui închinate lui Nicolae Bălcescu şi Petőfi Sándor la Cristuru Secuiesc şi Miercurea-Ciuc ; Pagini comentate de antologie muzicală. \Vremea \ * » » » » » . *. De la Staţia meteorologică din Miercurea-Ciuc, aflăm : Azi dimineaţă la ora 5, temperatura înregistrată în reşedinţa de judeţ a fost plus 1 grad. Timpul probabil pentru următoarele 24 de ore . Vremea va fi în general închisă. Local va ploua. Vîntul va sufla de la slab la moderat din sectorul sud şi sud-vestic. Dimineaţă se va produce ceaţă. Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 1 grad şi plus 3 grade, iar cele maxime între 5 şi 9 grade.