Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-05-15 / nr. 4496

Anul XVII., nr. 4496 - pag. a 4-a Din tarife . Pentru asigurarea bazei energetice necesare dezvoltării în continuare a economiei naţionale, în Uniunea Sovietică se prevede să se aloce în următoarele două decenii, pentru construcţia de obiective electroenergetice, aproximativ 20-22 la sută din totalul fondurilor de investiţii, informează agenţia TA.S.S. Planul prevede ca centralele termoelectrice clasice să se construiască în principal dincolo de munţii Urali, în apropierea centrelor de extracţie a cărbunelui, iar în zona europeană a U.R.S.S., unde combustibilul trebuie adus de la mari distanţe, să se realizeze, în principal, centrale electrice nucleare. In prezent se află în construcţie aproximativ 20 de asemenea centrale. Programul energetic naţional preconizează, de asemenea, adoptarea unor măsuri eficiente în vederea reducerii considerabile a consumului de combustibili socialiste • In apropierea oraşului iugoslav Subotila, din Provincia Autonomă Voivodina, se construieşte o nouă fabrică de îngrăşăminte azotoase pentru agricultură. După cum relevă agenţia Tanjug, această unitate, cea mai mare de acest gen din Iugoslavia, va deveni operativă în anul viitor, urmînd să producă în jur de 500.000 tone îngrăşăminte azotoase pe an. Minerii polonezi au ajuns la exportul a un miliard de tone de cărbune în istoria postbelică a industriei extractive poloneze. In cadrul unei şedinţe comune a reprezentanţilor Ministerului Comerţului Exterior şi ai Ministerului Industriei Miniere s-a subliniat că au fost adoptate măsuri în vederea îndeplinirii integrale a sarcinilor de export pe acest an, relatează agenţia P.A.P. • în R.S. Cehoslovacă se aplică un program de perspectivă de folosire a energiei apelor geotermale în economia naţională. De pe acum, prin folosirea căldurii izvoarelor termale, aflate în principal pe teritoriul Slovaciei, se economisesc anual 53.000 tone combustibil convenţional. Cu ajutorul lor se încălzesc numeroase sere şi salarii, locuinţe şi instituţii medicale. # Recent, a fost încheiată construcţia unei linii de transport al energiei electrice de 500.000 volţi, avind o lungime de03 kilometri, din provincia chineză Shangxi. Construcţia face parte dintr-un proiect mai amplu al unei reţele de înaltă tensiune de 286 kilometri lungime, între minele de cărbuni de la Datong şi Beijing. # La Pernik a fost inaugurată o oţelărie cu cuptoare electrice, în cadrul Combinatului siderurgic „Lenin", In următorii cîţiva ani secţia se va transforma într-unul dintre principalele obiective ale combinatului. Pe lîngă faptul că oţelăria electrică facilitează sporirea considerabilă a producţiei de metal, ea constituie un element calitativ nou în sectorul siderurgic bulgar, permiţind creşterea ponderii producţiei de oţeluri speciale, care urmează să ajungă în viitorii cîţiva ani la 80 la sută din totalul producţiei de oţel. • Prin adoptarea unor măsuri tehnico-organizatorice şi introducerea în practică a unor invenţii şi inovaţii, din anul 1980 pînă în prezent, consumul de energie a scăzut în industria R.P. Ungare cu 6 la sută, iar în agricultură cu 8,4 la sută, relatează agenţia M.T.I. Prin raţionalizarea consumurilor de energie s-a asigurat o economie anuală de combustibil echivalentă cu 267.000 tone ţiţei. Proiectele în curs de realizare vor permite ca, din anul 1985, să se economisească anual o cantitate de energie echivalentă cu 1,2 milioane tone de țifei. 4 JUDO Sîmbătă şi duminică s-au desfăşurat la Alba lulia întrecerile de judo din cadrul fazei zonale a Campionatului naţional individual al seniorilor. Au participat 9 echipe, printre care şi Constructorul Miercurea-Ciuc. în urma întrecerilor s-au calificat pentru turneul final cîte patru sportivi de la fiecare categorie de greutate. Dintre harghiteni au reuşit această performanţă, în ordinea categoriilor, următorii judoka : Nisztor István (locul HI la 63 kilograme), Ferenci Lukács şi Daniel Albert (locurile I şi, respectiv, II la categoria 65 kilograme), Bartha Szilveszter (locul III la 78 kilograme), Fekete Titus (locul III la 86 kilograme), Bilibok Miklós (locul I la categoria+ 95 kilograme), Udvari Béla şi Cornel Pantea (locurile I şi, respectiv, I la categoria +95 kilograme). Alături de aceşti 8 sportivi, mai au dreptul de a participa, datorită rezultatelor bune obţinute în anul trecut. Ónodi Béla, Szantó István şi Udvari Dezső. Deci, Constructorul Miercurea-Ciuc va fi destul de bine reprezentat cu 11 judoka în turneul final. Să sperăm că vor fi obţinute şi rezultate pe măsură. (Forró M.J. CANOTAJ ACADEMIC în ziua a doua a Regatei internaţionale de canotaj academic de la Essen (R.F. Germania), Valeria Răcită (România) a obţinut o nouă victorie în proba de schit simplu, cu timpul de 3'38"56/100, fiind urmată de Lise Justesen (Danemarca) - 3'40" 84/100 si Maria Daniciuk (U.R.S.S.) - 3'43'27/ICR). Sportivele românce au mai terminat învingătoare şi în probele de schif dublu rome, schif 4 plus 1 şi schif dublu cu vîsle. În concursul masculin, echipajul României de schif 4 fără cîrmaci s-a situat pe locul doi, după echipa U.R.S.S. CAIAC-CANOE In cadrul concursului internaţional de caiac-canoe de la Sofia, sportivii români Petru Zgurschi şi Nichita Şergan au cîştigat proba de canoe dublu - 1030 m, cu timpul de 3'45'1/10. Pe locurile următoare s-au clasat echipajele Franţei — 3'47''3/ 10 si Bulgariei - 3'48''2/ 10. HANDBAL Competiţia internaţională masculină de handbal „Cupa Politehnica" s-a încheiat la Timişoara cu succesul selecţionatei României, care a terminat neînvinsă turneul totalizînd 6 puncte. Pe locurile următoare în clasamentul final s-au situat Bulgaria - 4 puncte. Policotop" Topliţa cu scorul de 21-7 (7-4). Cele mai eficace jucătoare de la gazde au fost Székely Eva, care a marcat 8 goluri, şi Tamás Maria, care a înscris 6 goluri. (Adam Zoltán). NATAŢIE In concursul internaţional de notaţie „Trofeul celor şapte coline" de la Roma, înotătoarea româncă Gabriela Baca s-a situat pe locul doi în proba de 209 m mixt, cu timpul de 2'23'04/100, fiind urmată de Manuela Dalia Valle (Italia) 2'23*41/100 și Jolanda de Rover (Olanda) - 2'23“49/100. Victoria a revenit Birgitei Schultz (R.F. Germania) - 2'22"24/ TOO. Reamintim că în pri-rata gimnasta româncă Doina Stăiculescu s-a clasat pe locul 3 în proba de măciuci, cu 19,350 puncte. FOTBAL Campionatul de fotbal al Angliei s-a încheiat cu victoria echipei F.C. Liverpool care cucerește titlul pentru a treia oară consecutiv. Liverpool a totalizat 79 puncte (avînd și un meci restanță) urmată de Mancheser United 74 p., Queens Park Rangers 73 p. În etapa a 42-a Liverpool a făcut meci nul (0-0) în deplasare cu Notts County, în timp ce Queens Park Raners a fost învinsă cu 3-1 Everton, iar Manchester United a terminat nedecis 1-1 cu Tottenham. tehnica Timişoara - 2 puncte şi Grecia - zero puncte. In ultimul meci, reprezentativa României a întrecut cu scorul de 26 -21 (13-9) formaţia Bulgariei, avîndu-l ca principal realizator pe Vasile Stingă, autorul a şase goluri, afin campionatul judeţean de handbal feminin, echia Confecţia din Odoreiu Secuiesc a întecut ps handbalistele de la „Prima zi de întreceri Gabriela Baca a terminat învingătoare in proba de 400 m mixt, cu timpul de 44/' 50/100. GIMNASTICA RITMICA Competiţia internaţională de gimnastică ritmică modernă de la Sofia, la care au participat sportive din 22 de ţări, s-a încheiat cu concursul special pe aparate, în cadrul că LUCRARI GOSPODĂREŞTI LA BAZA SPORTIVA Hocheiul a intrat în vacanţă, sportivii fiind în refacere la Sovata. Fetele de la baschet au plecat ieri la Bucureşti pentru a participa la turneul final, pentru locurile 1-6, a Campionatului diviziei B - tineret şi doar fotbalul ce mai animă peisajul bazei sportive a C.S.M. Viitorul Gheorgheni. Şi totuşi aici activitatea se desfăşoară din plin. Locul sportivilor este însă luat de meşteri. La hotelul „Sport" se face renovare, zugravii dînd faţă proaspătă camerelor. Patinoarul se bucură de lucrările de întreţinere şi punere la punct, iar popicăria, ridicată de acum în roşu, este gata să-şi reprimească constructorii pentru lucrările de finisare. Stadionul este curat, întreţinut şi, am fost asiguraţi, în curind vor fi zugrăvite proaspăt încăperile vestiarului. In plus, se fac deja planuri pentru luna iulie, cînd vor fi atacate lucrările la tribuna a li-a, pentru care fondurile necesare există deja. Acestea sînt, în doar cîteva cuvinte preocupările administraţiei bazei sportive din Gheorgheni, preocupări care denotă mult simţ gospodăresc, şi care ar trebui urmate şi de alţii. (H. Moldovan) Colegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor-şef), Ştefan Danciu, Mihail Filimon, Nicolae Şandru. Szilveszter ladislau, Teodor Vancu (red.-şef adjunct).Redacţia Miercurea-Ciuc, Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefoane : 13019, 11861, 11606/223, după orele 17 - 11600 ''223. Administrația : Str. Petőfi Sándor Nr. 65, camera 84. Tiparul executat la Tipografia Miercurea-Ciuc, Str- 7 Noiembrie Nr. 43, telefon 11066. * Rezultat din campionatul judeţean de fotbal : Mobila Ditrău - Harghita Odorheiu Secuiesc 2-0. (A.Z.). MARŞUL POŞTAŞILOR Mîine, la Miercurea- Ciuc, se dispută faza judeţeană a tradiţionalului marş al poştaşilor. TELEVIZIUNE Marţi, 15 mai 15,00 Telex 15,05 Clubul tineretului 15,20 Viaţa şcolii 15,45 M-am născut în România 16,00 AgrozajPerima pe înţelesul tuturor 16,20 Desene animate 20,00 telejurnal p.c. 20,20 Strălucită sore de pace, prietenie şi colaborare : Vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, în Republica Islamică Pakistan şi în Republica Arabă Siriană. 21,06 înfloreşti pămînt al bucuriei - Cîntece patriotice şi revoluţionare 21,20 Actualitatea în economie 21,35 Teatru Tv. Trenul de noapte, de Cristian Munteanu (c.) 22,15 Telejurnal (p.c.). Miercuri, 16 mai 15,00 Telex 15,05 Consultaţii îr sprijinul învăţămîntului politico-ideologic 15,20 Laureaţi ai Festivalului naţional „Cîntarea României“. Melodii populare 15,30 Emisiune în limba maghiară (p.c.) 20,00 Telejurnal (p.c.) 20.20 Actualitatea în economve 20.35 Rapsodia română (c.) 20,50 Magistrala revoluţiei. Strategia dezvoltării economico-sociale 21,10 Film artistic. Uşa fără lacăt. Premetă pe ţară. Producţie a studiourilor sovietice 22,20 Telejurnal (p.c.). Sport. Joi, 17 mai 15.00 Telex 15,05 Agronomia Tv. 15,20 Imagini din Norvegia 15,35 Studioul tineretului 16,20 Desene animate 20,00 Telejurnal (p.c.) 20,20 Actualitatea în economie 20,35 Laureaţi ai Festivalului naţional „Cîntarea României“. Cîntece şi dansuri populare 20,50 Lumea contemporană şi confruntările de idei 21,10 Patru decenii de cultură socialistă 21,30 Film serial. Zborul vulturului. Coproducţie Suedia R.F.G. (c.1 22,20 Telejurnal (p.c.). CINEMA Marţi, 15 mai Miercurea-Ciuc. Cinematograful „Transilvania": Inghiţitorul de săbii. Odorheiu Secuiesc. Cinematograful .Olimpia") Presimţirea dragostei. Gheorgheni. Cinematograful „Mioriţa“ . Trompetistul. Topliţa. Cinematograful „Căliman" , in faţa uşii închise. Bălan. Cinematograful „Minerul" . Prietenie. Cnuvru Shrnun. Cinematograful „Arta" . Familia trăsnită. Borsec. Cinematograful „Izvorul“ : Valul verde. Băile Tuşnad. Cinematograful „Oltul" : Vreau să ştiu de ce am aripi ? Redacţia nu răspunde de eventualele modificări faţă de programul anunţat de întreprinderea cinematografică judeţeană. INFORMAŢIA HARGHITEI RADIO TG. MUREŞ Marţi, 15 mai 18.00— 20.00 Sarcinile de producţie ale anului 1984 onorate ritmic. Iubirea mea, pămînul românesc - muzică uşoară. Strada, oglinda locatarilor săi - reportaj din Tg. Mureş. Ce se caută şi ce oferă magazinele pentru copi. Miercuri, 16 mai 6.00- 7.00 Radion,în ce matinală , Uilaje de înaltă tehnicitate şi calivale, prin autoutilaje din experienţa întreprinderii „Nicovala“ din Sighişoa- Pentru a vă asigura primirea la timp a @ ijtfogfgMiffta p. ziarului FoT/rMIRCSrO 8 Q H D STI Si nu uitaţi a vă reînnoi abonamentele ! Costul unui abonament pentru o lună este de 13 lei, la care, în caz de servire la domiciliu, se adaugă taxele aferente. Filiala Institutului de Cercetare Ştiinţifică şi Inginerie Tehnologică pentru Industria Electrotehnică—I.C.P.E. Bucureşti , în curs de organizare în judeţul Covasna, cu sediul în Sfîntu Gheorghe ANUNŢA. CONCURS PENTRU OCUPAREA POSTURILOR : ■— inginer chimist — specialitatea chimia silicaţilor — fizician — inginer electrotehnic — traducător tehnic (engleză, germană, rusă). Relaţii suplimentare la Întreprinderea de Izolatori Electrici de Joasă Tensiune Tîrgu Secuiesc, telefon s 923 - 16003 - inginer şef, pregătirea fabricației.