Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-06 / nr. 4515

Anul XVII Nr. 4515 4 pagini 50 bani Şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, marţi, 5 iunie, a avut loc şedinţa Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R. în cadrul şedinţei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a prezentat o informare în legătură cu vizita de lucru făcută în Uniunea Sovietică în ziua de 4 iunie, la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice şi a Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. In timpul vizitei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului "Comunist Român, preşedintele Republiciiocialiste România, a avut convorbiri cu tovarăşul Konstantin Cernenko, secretar general al Comitetului Central al Partidului Comunist al Uniunii Sovietice, preşedintele Prezidiului Sovietului Suprem al U.R.S.S. La convorbiri au participat membrii delegaţiilor Partidului Comunist Român şi Partidului Comunist al Uniunii Sovietice. Comitetul Politic Executiv a dat o înaltă apreciere activității profund principiale, pătrunse de o înaltă răspundere pentru interesele țării, ale poporului român, ale cauzei socialismului şi păcii, desfăşurate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu în timpul vizitei, poziţiei exprimate în cadrul convorbirilor purtate la Moscova şi a subliniat cu deosebită satisfacţie contribuţia esenţială a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, la reuşita deplină a acestei vizite, la promovarea şi adîncirea tot mai puternică a tradiţionalelor relaţii de prietenie, colaborare şi bună vecinătate româno sovietice. S s-a apreciat că rezultatele vizitei, înţelegerile şi concluziile comune la care cei doi conducători de partid şi de stat au ajuns în cadrul convorbirilor purtate se înscriu ca un moment de o deosebită importanţă în dezvoltarea, pe baze reciproc avantajoase, a colaborării şi conlucrării dintre ţările, partidele şi popoarele noastre, în mod deosebit, Comitetul tie Executiv apreciază întergerile convenite în ce priveşte creşterea substanţială a schimburilor economice şi ridicarea la un nivel şi mai înalt a colaborării şi cooperării economice, pe baza încheierii unor acorduri de lungă durată care să dea perspectivă şi stabilitate acestor raporturi, să asigure punerea tot mai largă în valoare a marilor posibilităţi de care dispun cele două ţări. S-a subliniat că intensificarea colaborării şi conlucrării economice româno-sovietice are, totodată, o deosebită importanţă politică, fiind vorba de relaţii între ţări vecine şi prietene, care conlucrează strîns în edificarea cu succes a noii orînduiri, pentru afirmarea forţei şi prestigiului socialismului în lume. Comitetul Politic Executiv a subliniat cu satisfacţie că, în timpul convorbirilor, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşul Konstantin Cernenko au exprimat hotărîrea comună de a întări şi mai puternic prietenia tradiţională şi colaborarea multilaterală dintre cele două ţări, în toate domeniile de activitate, în spiritul şi pe baza principiilor larg recunoscute de egalitate, respect al independenţei şi suveranităţii naţionale, neamestec în treburile interne, avantaj reciproc şi întrajutorare tovărăşească. Comitetul Politic Executiv a reliefat, în acelaşi timp, importanţa hotărîrii afirmate de tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Konstantin Cernenko de a întări, în continuare, conlucrarea dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist al Uniunii Sovietice, de a extinde contactele şi schimburile de experienţă în probleme de interes comun, considerînd că aceasta are un rol deosebit în dezvoltarea, în general, a relaţiilor româno-sovietice, în aprofundarea prieteniei şi colaborării dintre ţările şi popoarele noastre. În cadrul şedinţei. Comitetul Politic Executiv a felicitat călduros pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretarul general al partidului, preşedintele ţării, cu prilejul înmînârii, la Moscova, a Ordinului „Revoluţia din Octombrie", conferit de Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S. pentru contribuţia adusă la cauza socialismului, (Continuare la pag. a 2-a) Primavara minmium - Discuţie cu tovarăşul‘CORNEL GROSU, directorul Direcţiei Comerciale Judeţene Harghita - - Vă rugăm să ne spuneţi, la ediţia din acest an, cum va fi reprezentat comerţul ? - De astă dată, comerţul va fi reprezentat de întreprinderea Comercială de Stat Alimentară şi Alimentaţie Publică, de întreprinderea Comercială de Stat pentru Produse Industriale, de unităţi ale reţelei Cooperativei de Producţie, Achiziţii şi Desfacere a Măr,furilor, întreprinderea Judeţeană de Legume şi Fructe, de Centrul de Librării şi unităţi ale Cooperativelor Agricole de Producţie. In total, vor fi amenajate 20 de puncte de servire a populaţiei, locuri amplasate în construcţii speciale, pe toată zona de agrement. Programul unităţilor va fi de la ora 10 la 18. Faţă de anii precedenţi, cantităţile de produse sunt mult mai mari, fondul de marfă va permite o desfacere corespunzătoare pentru aproximativ 25- 30.000 de oameni. - Ce anume vom putea găsi la punctele comerciale de desfacere ? - Mici, crenvurşti, ciripţi, colaci secuieşti (kürtöskalács) proaspeţi, apă minerală, băuturi răcoritoare, bere, de asemenea o cantitate însemnată de îngheţată. Unităţile din Praid şi Siculeni ale cooperativelor de producţie, achiziţii şi desfacere a mărfurilor vor asigura cantităţi însemnate de dulciuri - acadele şi turtă dulce unitatea „Hermes" şi librăria vor desface jucării, cărţi, articole pentru turism ; pentru cei mici, I.C.S.I. va asigura un bogat stand de jucării, articole de agrement, sport. întreprinderea Judeţeană de Legume şi Fructe va desface cantităţi însemnate de produse proaspete, încă un amănunt: pentru prima dată vor fi organizate patru puncte de colectare a ambalajelor. Aurelia ILUȚ PROLETAR] DIN TOATE TARILEM UNITI-VA J Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean In pagina a 4-a : Sunt la Fabrica de mobilă din Odorheiu Secuiesc. Nu pentru prima dată, evident. Aşa că, in mare, „spaţiul acesta de împlinire", cum le place să afirme timplarii-stilişti de aici, in bună măsură im, este cunoscut ca, aş putea să afirm că sunt şi în posesia unor date referitoare la istoricul acestei unităţi. Motiv pentru care am vrut să trec ceva mai repede peste acest subiect, atunci cind unul dintre interlocutori s-a oferit să-l abordeze. M-a uimit insă precizia cu care a rostit o dată : 1 decembrie 1949 ! Fapt care m-a făcut să fiu mai atent. Prilej pentru a afla că, atunci, şase meşteri au gindit că unindu-şi forţele pot realiza mai mult decit ajungeau să facă, fiecare, ca mic meseriaş. Cam aşa a început fabricarea garniturilor de mobilă, oferite populaţiei. Pe parcurs, spaţiul restrins i-a obligat să-şi caute alt loc. Si l-au găsit in curtea fabrici de piele. Jos, lucrau timplarii, suis, la etaj, croitorii. Pentru ca din 1960 în întreg imobilul să rămînă numai timplarii. Iar un an mai tirziu unitatea să capete numele de Fabrica de mobilă, pe care și-l păstrează și azi. Au urmat, firesc, dezvoltările. Una in 1969, a doua în 1973. In textura acestui istoric se insinuează elemente pe care le înregistrez incercind să respect înţelegerea de la care a pornit această discuţie. Adică de a reda şi respecta adevărul. Pentru că, mi s-a spus, tot ce s-a făcut aici trebuie luat, păstrind proporţiile desigur, ca reper relevant pentru posibilităţile care au devenit accesibile oricărui colectiv de muncă prin ampla deschidere asigurată de politica de industrializare ce reprezintă una dintre constantele acestor 40 de ani ai libertăţii noastre. Prin acest adevăr gravat adune in conştiinţa oamenilor de aici se explică şi-şi relevă amplitudinea înţelesurilor inchegarea acestui colectiv. Pentru care exercitarea meseriei are atributele unei pasiuni. Muncesc numai din plăcere. (Continuare in pag. a 7-a) I. NETE ftSpaţiul de împlinire“ al tîmplarilor stilist/ 'I *40 ViTJA-lCíít! MIERCURI, 6 iunie 1984 Soarele răsare : 5,32 Soarele apune : 20,56 Zile trecute: 158 Zile râmase : 208 TELEGRAMĂ COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, PREŞEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA MULT IUBITE ŞI STIMATE TOVARĂŞE NICOLAE CEAUŞESCU. Asemenea întregului nostru popor, comuniştii, toţi oamenii muncii români şi maghiari, care trăiesc şi muncesc înfrăţiţi in judeţul Harghita, au urmărit cu viu interes şi profundă mîndrie patriotică vizita de lucru pe care aţi întreprins-o în Uniunea Sovietică, expresie semnificativă a adincirii continue a relaţiilor de prietenie şi colaborare multilaterală, care există între popoarele, partidele şi ţările noastre. Simpatia cu care aţi fost intimpinat pe pămintul sovietic, cuvintele de stimă care v-au fost adresate, precum şi înminarea ordinului „Revoluţia din Octombrie", conferit de Prezidiul Sovietului Suprem al U.R.S.S. un semn derecunoştinţă a meritelor şi contribuţiei Dumneavoastră la dezvoltarea relaţiilor româno-sovietice şi în legătură cu cea de-a 65-a aniversare a zilei de naştere, constituie o dovadă elocventă a prestigiului de care Vă bucuraţi pe plan internaţional, ca promotor al păcii, ca luptător consecvent pe frontul afirmării idealurilor de libertate şi dreptate socială. Suntem convinşi că hotăririle luate in comun vor contribui la adîncirea relaţiilor de colaborare şi cooperare româno-sovietice în toate domeniile de activitate. Conştienţi de faptul că marile realizări obţinute de poporul nostru in anii socialismului, mai cu seamă in ultimii nouăsprezece ani, sunt legate de numele şi activitatea Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe secretar general, permiteţi-ne să ne exprimăm şi de această dată dragostea şi recunoştinţa fierbinte pe care s-o purtăm, precum şi satisfacţia profundă pentru poziţia activă, militantă, consecvent principială cu care participaţi la soluţionarea celor mai complexe probleme care frămintă lumea contemporană, fermitatea cu care acţionaţi pentru întărirea relaţiilor de colaborare cu toate ţările globului, pentru asigurarea unei lumi mai bune şi mai drepte, ferită de pericolul unui pustiitor război nuclear. Ingăduiţi-ne să Vă asigurăm, mult stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de adeziunea noastră deplină la politica înţeleaptă şi clarvăzătoare a partidului, al cărei strălucit strateg sînteţi, de hotărirea noastră fermă de a ne intensifica eforturile pentru intimpinarea celei de-a 40-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă şi a Congresului al Xlll-lea al Partidului Comunist Român cu noi şi importante succese in toate domeniile de activitate, pentru ridicarea pe trepte tot mai înalte de progres şi civilizaţie a scumpei noastre patrii - România Socialistă. COMITETUL JUDEŢEAN HARGHITA AL P.C.R. CONSILIUL POPULAR JUDEŢEAN Producţia fizică realizată ritmic, în condiţii de eficienţă sporită Un loc prioritar în cadrul importantelor obiective ce stau în faţa tuturor colectivelor de oameni ai muncii din industrie în acest al patrulea an al cincinalului trebuie să-l ocupe, aşa cum sublima tovarăşul Nicolae Ceauşescu la recenta Plenară a Consiliului Naţional al Oamenilor Muncii, realizarea ritmică, integrală, a producţiei fizice, în condiţii de sporită eficienţă. Subscriindu-şi preocupările şi, deopotrivă, eforturile realizării acestui deziderat, metalurgiştii de la întreprinderea de Fier Vlăhiţa înregistrează, la acest capitol, lună de lună, realizări remarcabile. Dacă ar fi să apelăm la cifrele din bilanţul de la sfîrşitul celor cinci luni ce au trecut din acest an, situaţia s-ar prezenta astfel : producţia fizică, la principalele sortimente a fost depăşită cu 3,8 la sută la fontă cenuşie, din care la fontă de înaltă puritate cu 22,2 la sută , cu 7,6 (Continuare in pag. o 2-a) C. RAHLIŢCHI