Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-07 / nr. 4516

Anul XVII Nr. 4516 4 pagini 50 bani Vizita oficială de prietenie a tovarăşului Nicolae Ceauşescu in Republica Populară Polonă Miercuri dimineaţa, o delegaţie de partid şi de stat, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a plecat într-o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Polonă la invitaţia tovarăşului Wojciech Jaruzelski, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, preşedintele Consiliului de Miniştri, şi a conducerii superioarede stat a Republicii Populare Polone. Din delegaţie fac parte tovarăşa Elena Ceauţescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprim-ministru al guvernului ,precum şi tovarăşii Constantin Dascălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al guvernului, Ion Stoian, membru supleant al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., Ștefan Andrei, membru supleant al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., ministrul afacerilor externe, Gheorghe Petrescu, membru al C.C. al P.C.R., viceprimministru al guvernului, Constantin Mitea, membru al C.C. al P.C.R., consilier al secretarului general al partidului şi preşedintelui Republicii, Ion Cosma, membru al C.C. al P.C.R., ambasadorul României la Varşovia. La plecare, pe aeroportul Otopeni, tovarăşul Nicolae Ceauţescu şi tovarăşa Elena Ceauţescu au fost salutaţi de tovarăşi din conducerea de partid şi de stat. Erau prezenţi Jeremi Ciulinski, însărcinatul cu afaceri ad-interim al R.P. Polone în ţara noastră, şi membri ai ambasadei. Numeroşi bucureşteni aflaţi la aeroport au făcut tovarăşului Nicolae Ceauţescu şi tovarăşei Elena Ceauţescu o caldă manifestare de dragoste şi preţuire. Miercuri, a sosit la Varşovia tovarăşul Nicolae Ceauţescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, care, în fruntea delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România, face o vizită oficială de prietenie în Republica Populară Polonă, la invitaţia tovarăşului Wojciech Jaruzelski, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, preşedintele Consiliului de Miniştri, şi a conducerii superioare de stat a Republicii Populare Polone. Ceremonia sosirii înalţilor soli ai poporului român a avut loc pe aeroportul Okecie, din Varşovia, unde au fost arborate drapelele de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Polone. La ora 11,00 ora locală aeronava prezidenţială românească a aterizat. La coborîrea din avion, tovarăşul Nicolae Ceauţescu, tovarăşa Elena Ceauţescu, ceilalţi membri ai delegaţiei de partid şi de stat a Republicii Socialiste România sînt salutaţi cu deosebită căldură de tovarăşul Wojciech Jaruzelski. Este prezent, de asemenea, la scara avionului, pentru a-i saluta pe tovarăşul Nicolae Ceauţescu şi pe tovarăşa Elena Ceauţescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Populare Polone, tovarăşul Henryk Jablonski. O companie, formată din ostaşi ai unităţilor terestre, ale aviaţiei şi marinei militare, a prezentat onorul. Au fost intonate imnurile de stat ale României şi Poloniei. După trecerea în revistă a gărzii de onoare, distinşilor oaspeţi le-au fost prezentate persoanele oficiale poloneze venite în întîmpinare. Erau de faţă Ion Cosma, ambasadorul ţârii noastre la Varşovia, şi Bohuslaw Stahura, ambasadorul Poloniei la Bucureşti, precum şi şefii misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala Poloniei. D După primirea defilării gărzii de onoare, tovarăşul Nicolae Ceauţescu şi tovarăşa Elena Ceauţescu s-au îndreptat, împreună cu tovarăşii Wojciech Jaruzelski şi Henryk Jablonski, spre reşedinţa Parkowa, ce le-a fost rezervată pe timpul şederii în capitala Poloniei. Tovarăşul Nicolae Ceauţescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a depus, miercuri dupâ-amiază, o coroană de flori la Monumentul soldatului necunoscut din capitala Poloniei. La ceremonie au participat tovarăşa Elena Ceauţescu, tovarăşii Constantin Dăsălescu, Ion Stoian, Ştefan Andrei, Gheorghe Petrescu, Constantin Mitea, precum şi Ion Cosma, ambasadorul României la Varşovia. O companie militară, aliniată în faţa monumentului, a prezentat onorul. Tovarăşul Nicolae Ceauţescu a depus o coroană de flori pe a cărei panglică era înscris: „Din partea secretarului general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România". S-a păstrat un moment de reculegere. Au fost intonate imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Polone. In încheierea solemnităţii, tovarăşul Nicolae Ceauţescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a semnat în Cartea de onoare. Miercuri după-amiază tovarăşul Nicolae Ceauţescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a avut o întîlnire cu tovarăşul Wojciech Jaruzelski, prim-secretar al Comitetului Central al Partidului Muncitoresc Unit Polonez, preşedintele Consiliului de Miniştri al Republicii Populare Polone. A participat tovarăşa Elena Ceaușescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim viceprimministru al guvernului. (Continuare in pag. a 2-a) i fîtunen locuri lapte La fruntaşii comerţului din Gheorgheni S-au schimbat in bine cumpărătorilor. In acest multe lucruri ii in co- sens, pentru stimularea merţul din Gheorgheni. lucrătorilor din reţeaua Atit in ceea ce priveşte comercială, in practicaaprovizionarea unităţilor rea unui comerţ modern, comerciale cit şi in servirea civilizat, conducerea Întreprinderii Comerciale de Stat Mixte Gheorgheni a luat iniţiativa organizării unei întreceri. Iniţiativă care se desfăşoară intre unităţile din localitate, intre lucrători şi care, după cum o dovedesc rezultatele de pină acum, a prins foarte bine. De departe conform punctajului acumulat, lună de lună pe cea dintii treaptă a întrecerii se situează colectivul de muncă de la unitatea alimentară cu autoservire nr. 6 din cartierul „Florilor", care are la... timonă pe Madarász Paula şi Zarug Marta, două lucrătoare, care îşi desfăşoară activitatea in comerţ de aproape 30 de ani. — Din cei 30 de ani, de cind lucrez in comerţ, ne spunea tovarăşa Madaras Paula, de 26 de ani sint responsabilă de unitate. Dar nu vechimea in activitatea comercială ar fi (Continuare in pag. a 3-a) Gheorghe CHIPER PROLETARI DIN TOATE TARILE, UNITIVA! Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Coggejului popular judeţean JOI, 7 iunie 1984 Soarele răsare : 5,32 Soarele apune : 20,57 Zile trecute : 159 Zile rămase : 207 IN LUMINA INDICAŢIILOR ŞI ORIENTĂRILOR DATE ______DE TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU La întreprinderea Minieră Bălan . Se acţionează consecvent pentru creşterea productivităţii muncii Atît pentru acest an cît şi pentru perspectiva următorilor, un accent deosebit se pune pe creşterea mai accentuată a productivităţii muncii în toate sectoarele de activitate. De altfel, în acest sens au fost adoptate, în fiecare întreprindere, programe speciale de măsuri pentru realizarea acestui deziderat major. Din cîte ne relata directorul întreprinderii Miniere Bălan, tovarăşul Răcz Attila, în conformitate cu măsurile adoptate în adunarea generală a oamenilor muncii, programul privind sporirea productivităţii muncii vizează trei direcţii principale de acţiune, şi anume: în primul mod este vorba de îmbunătăţirea tehnologiilor de exploatare în subteran, unde s-a stabilit ca la metoda de exploatare cu subetaje să crească înălţimea acestora. Pe această temă a fost organizat şi un schimb de experienţă la Deva, unde a participat o brigadă complexă de lăcătuşi şi mineri. Pe baza experienţei cîştigate urmează să ne organizăm activitatea astfel încît să putem aplica și la întreprinderea noastră această tehnologie de exploatare. Experimental, încercăm să aplicăm și alte metode de exploatare, cum ar fi înmagazinarea temporară a minereului în abataje. Această metodologie se află în curs de proiectare, urmînd ca începînd cu tri(Continuare in pag. a 7-a) C. RAHLITCHI Acţiuni multiple pe toate fronturile recoltei La COOPERATIVA AGRICOLA DE PRODUCŢIE DIN TOPLIŢA-CIUC, principalele lucrări de erbicidare s-au încheiat ori sunt pe punctul de a se încheia. A fost, astfel, terminată erbicidarea griului, se află în stadiu final cea a orzoaicei de Concomitent cu alte lucrări la C.A.P. Tușnad se execută erbicidarea culturilor. (foto: SZAKÁCS AL.) primăvară, iar în cursul zilei de ieri au fost efectuate tratamentele necesare pe ultimele 5 ha cultivate cu cartofi de toamnă. Această lucrare a fost efectuată de mecanizatorul Kristó Alexandru, apa necesară fiind transportată, cu tractorul și cisterna cooperativei, de către Péter Iosif. Praștia întîi la cartofi, lucrare de asemenea terminată (întrucît aceasta trebuie să preceadă respectiva lucrare) a fost efectuată doar de doi mecanizatori, respectiv Gergely Ioan şi Daru Ladislau, cei care au efectuat de fapt şi plantatul şi vor executa în continuare toate lucrările. Dar despre acest cuplu de mecanizatori a ţinut să ne vorbească preşedintele cooperativei, tovarăşul Gagyi Ştefan . Gergely este cel mai bun mecanizator pe care îl avem, are o vechime de 24 de ani pe tractor. Pentru dînsul nu există maşină care să nu meargă aşa cum trebuie, în primul rînd pentru că depistează foarte repede orice defecţiune, apoi, prin felul cum îşi îngrijeşte şi întreţine tractorul şi maşina cu care lucrează, reuşeşte să le menţină tot timpul în perfectă stare de funcţionare. Nu face parte dintre cei ce trebuie împinşi de la spate pentru a ieşi la lucru, după cum atunci cînd experienţa luî îndelungată îi spune că nu se poate lucra în condiţii bune, nu intră pentru nimic în lume pe tarla. Despre Dară se poate spune că este un adevărat învăţăcel al lui Gergely. Are doar 23 de ani, dar face deja parte din categoria mecanizatorilor buni, străduindu-se să deprindă, de la „mentorul" său, toate secretele meseriei. Suntem convinşi că nu va trece prea multă vreme şi va fi la fel de bun ca şi Gergely. Paralel cu lucrările de întreţinere se fac intense pregătiri pentru recoltarea furajelor. Au fost re% (Continuare in pag. a 2-a) Ştefan DANCIU