Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-20 / nr. 4527

Anul XVII Nr. 4527 4 pagini 50 bani PROLETAR) DIN TOATE TARILE, UNITI VA! Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Vizita oficială de prietenie in ţara noastră a tovarăşului Kim Ir Sen La Palatul Consiliului de Stat au continuat, marţi, 19 iunie, convorbirile oficiale între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene, în timpul convorbirilor a fost exprimată îngrijorarea faţă de încordarea gravă la care s-a ajuns în viaţa internaţională, datorită politicii imperialiste de forţă şi dictat, de amestec în treburile interne ale altor state, de consolidare şi reîmpărţire a zonelor de influenţă, menţinerii vechilor focare de conflict şi apariţiei altora noi, intensificării fără precedent a cursei înarmărilor, accentuării crizei economice mondiale. S-a subliniat că, în aceste împrejurări, este imperios necesar să se acţioneze ferm pentru reducerea tensiunii din viaţa internaţională, pentru reluarea şi continuarea politicii de destindere, colaborare şi respect al independenţei naţionale. A fost analizată îndeaproape evoluţia situaţiei în zonele geografice în care sunt situate România şi R.P.D. Coreeană. De asemenea, au fost abordate alte aspecte majore ale vieţii internaţionale. S a apreciat totodată, că rezolvarea problemelor complexe ce confruntă omenirea reclamă participarea activă a tuturor statelor, fără deosebire de mărime sau orînduire socială, la viaţa internaţională, un rol tot mai important revenind ţărilor mici şi mijlocii, ţărilor în curs de dezvoltare şi nealiniate, care constituie marea majoritate a statelor lumii şi sunt nemijlocit interesate într o politică de egalitate, de independenţă, colaborare şi pace. Convorbirile sa desfăşoară într-o atmosferă de caldă prietenie, de înţelegere şi stimă reciprocă. Tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene, a depus, marţi dimineaţa, o coroană de flori la Monumentul eroilor luptei pentru libertatea poporului şi a patriei, pentru socialism. Secretarul general al C. C. al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene a adus un pios omagiu celor ce au luptat pentru împlinirea nobilelor idealuri ale poporului nostru. Pe eşarfa coroanei erau înscrise cuvintele : „Din partea tovarăşului Kim Ir Sen. Aduc omagiul eroilor căzuţi în lupta pentru libertatea patriei şi poporului român, pentru socialism". Marţi dimineaţa, la Palatul din Piaţa Victoriei din Capitală au avut loc convorbiri între tovarăşul Constantin Dascălescu, membru al Comitetului Politic Executiv al C.C. al P.C.R., prim-ministru al Guvernului Republicii ■ Socialiste România, şi tovarăşul Kang Sang San, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, premierul Consiliului Administrativ al R.P.D. Coreene. In spiritul înţelegerilor convenite între tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşul Kim Ir Sen, secretar general al Comitetului Central al Partidului Muncii din Coreea, preşedintele Republicii Populare Democrate Coreene, în cadrul convorbirilor a fost examinat modul în care se transpun în practică hotărîrile adoptate cu prilejul dialogului la nivel înalt, precum şi perspectivele dezvoltării raporturilor româno-coreene în sectoare de mare importanţă pentru economiile celor două ţări. Tovarăşul Kang Sang Sah, membru al Biroului Politic al C.C. al Partidului Muncii din Coreea, premierul Consiliului Administrativ al R.P.D. Coreene, împreună cu alte persoane oficiale coreene care îl însoțesc pe secretarul general al Comitetului Centre al Partidului Muncii din Coreea, președintele Republicii Populare Democrate Coreane, tovarăşul Kim Ir Sen, în vizita oficială de prietenie în ţara noastră, au vizitat, marţi după-amiază, Muzeul de Istorie al Republicii Socialiste România. In aceeaşi zi, tovarăşul Kang Sang San, însoţit de tovarăşul Constantin Dăscălescu, a vizitat întreprinderea de cinescoape din Capitală. Premierul coreean a dat o înaltă apreciere nivelului tehnic şi calitativ al produselor şi a urat colectivului de oameni ai muncii de aici noi şi noi succese. însemne handite ale muncii, unităţii şi frăţiei, în peisajul împlinirilor socialiste Aici totul converge de minune spre ilustrarea unei idei. Şi anume aceea privind obţinerea marii performanţe. Care a fost la indemnia acestui colectiv. Şi realizată. De către şi prin oamenii sculăriei. Evident, pentru o mai dreaptă apreciere, trebuie luat în seamă şi coeficientul de siguranţă asigurat de auspiciile acestui timp creator pe care il trăim. Coeficient de siguranţă şi de reuşită. Pentru că, in alte condiţii, nici nu se putea închipui ca însăşi această întreprinderea de tractoare - gigant, să apară tocmai la Miercurea-Ciuc. Şi, bineînţeles, nici sculăria. Care, in raport cu gradul de modernitate, cu mărimea şi producţia, nu are termen cu care să fie pusă in comparaţie, in judeţ, dar aproape că nu e din ţară. Acest nerv vital, a cărui deplină funcţionare se răsfringe benefic asupra întregului proces de producţie al întreprinderii şi al multora din ţară, pe care le deserveşte, întreţine o atmosferă de permanentă efervescenţă. Pentru că şi o eventuală atrofiere a sa ar fi resimţită, la proporţii uşor de bănuit, de fluxul productiv. Motiv pentru care colectivul se află într-o permanentă stare de gindire. A gindi fiind aici sinonim cu însăşi raţiunea de a exista. Gindire ce se fundamentează pe o aprofundată cunoaştere a posibilităţilor de care sint capabile utilajele. In felul acesta putîndu-se anticipa ce se poate înfăptui cu ele. Aici, mi s-a spus, oamenii beneficiază ele unul dintre atuurile decisive, anume că nu sunt pindiţi de riscul plafonării. Fiind mereu „asaltaţi" de nou. Lucrînd, aproape zilnic, un specific de unicat! Tocmai de aceea este nevoie de acea temeinică cunoaştere a posibilităţilor de care sint in stare utilajele. Pentru a şti pînă unde te poţi baza pe ele. In acest drum emulativ spre marea performanţă. Utilajele fiind dintre cele mai complexe. De la maşini de rectificat roţi dinţate, la cele de ascuţit freze melc sau cele cu comandă numerică. Pentru care atributul „mnuit grad de modernitate" nu poate fi considerat in nici un caz drept o formulă de complezenţă. Şi, avind o astfel de bază, este evident că tentaţia fructificării ei nu mai poate să cunoască limita. Iar de aici pină la marea performanță distanța se contractă ca intr-o poveste. (Continuare In pag. a 2-a) I. NETE Ilustrare marii performanțe :TEANA MIERCURI 20 iunie 1984 Soarele răsare : 5,31 Soarele apune : 21,03 Zile trecute : 172 Zile rămase : 194 SUB SEMNUL ANULUI JUBILIARPreocupări continue, eficiente, pentru creşterea calităţii produselor Oamenii muncii din diferitele ateliere din cadru!FABRICII DE PRELUCRARE A LEMNULUI DIN SÎNCRAIENI acordă permanent întreaga atenţie cuvenită calităţii produselor, mai ales că o cantitate importantă din acestea sunt destinate exportului pe piaţa externă. „Am înţeles importanţa deosebită a problemei calităţii produselor pe care le executăm şi în acest sens acţionăm continuu, cu deplină responsabilitate, muncitorii şi tehnicienii făcînd tot ceea ce este posibil pentru realizarea unor produse de calitate superioară, apreciate de partenerii externi, în acest fel putînd să ne menţinem competitivi pe piaţa mondială şi să cîştigăm noi pieţe de desfacere", aprecia ing. Szabó Géza, directorul fabricii. Intr-adevăr, produsele executate aici - suporţi plianţi şi demontabili, lăzi, butoaie, parchet - întrunesc aprecierile unanime ale beneficiarilor din ţară şi de peste hotare. Cu toate că utilajele din dotarea diferitelor ateliere nu sînt noi, mecanicii au grijă ca acestea să funcţioneze ca şi cum ar fi noi, pentru a executa operaţiile de prelucrare la parametrii calitativi , stabiliţi, cu productivitate ridicată şi fără a deteriora materialul lemnos. Frezorul Kocsis Andrei, strungarul András Emeric, mecanicul Barthis Dionisie sunt doar cîţiva dintre cei care veghează permanent asupra stării tehnice a utilajelor, recondiţionînd sau confecţionînd operativ piesele şi subansamblele necesare, pentru ca maşinile să funcţioneze în toate schimburile, pentru ca planul de producţie să fie realizat la nivelurile cantitative şi calitative stabilite. Majoritatea muncitorilor sunt calificaţi şi policalificaţi - ultimul curs de calificare, pentru 60 muncitori, încheindu-se spre sfîrşitul anului trecut, în acest an fiind prevăzute noi cursuri în vederea ridicării calificării personalului muncitor. Acest factor are o influenţă deosebită asupra calităţii produselor, fiecare muncitor cunoscînd îndeaproape tehno(Continuare in pag. a 2-a) Radu VECSLER REPUBLICA SOCIALISTĂ ROMÂNIA CONSILIUL POPULAR AL JUDEȚULUI HARGHITA COMITETUL EXECUTIV DECIZIA NR. 244/1984 privind convocarea Consiliului popular al județului Harghita Comitetul executiv al Consiliului popular al județului Harghita, In temeiul dispoziţiunilor art. 46, 48 şi 60 din Legea nr. 57/1968 de organizare şi funcţionare a consiliilor populare, DECIDE: ART. UNIC. Se convoacă Consiliul popular al judeţului Harghita în cea de a XV-a sesiune ordinară, pentru ziua de 28 iunie 1984, ora 9, în sala de şedinţe a Consiliului popular judeţean. Miercurea-Ciuc, 18 iunie 1984, PREȘEDINTE, SZÁSZ IOSIF SECRETAR VARRÓ DOMINIC In paging a 4-a : SPORT Adunare Jubiliara organizată cu prilejul celei de-a 35-a aniversări a Organizaţiei Pionierilor Ieri, la Casa de Cultură din Miercurea-Ciuc, a avut loc adunarea jubiliară organizată cu prilejul celei de a 35-a aniversări a Organizaţiei Pionierilor din România. La adunare au participat preşedinţii consiliilor comunale, orăşeneşti şi municipale ale Organizaţiei Pionierilor şi Şoimilor Patriei, comandanţi-instructori de unitate, vechi şi actuali activişti ai organizaţiei, reprezentanţi ai organizaţiilor de masă şi obşteşti judeţene şi ale municipiului Miercurea-Ciuc, pionieri fruntaşi. În cadrul adunării a fost prezentat Raportul cu privire la principalele preocupări şi rezultate obţinute de organizaţia judeţeană a pionierilor în activitatea de educare comunistă, revoluţionară a copiilor. Atît raportul, cît şi luările de cuvînt au reliefat însemnătatea celor trei (Continuare in pag. a 2-a) MAGROZA