Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-29 / nr. 4535

Anul XVII Nr. 4535 4 pagini 50 bani PROLETARI DIN TOATE TARILE. INITI VA I Organ al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R. şi al Consiliului popular judeţean Plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste Sub preşedinţia tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, joi, după-amiază, a avut loc plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Pe ordinea de zi au fost înscrise următoarele probleme : 1. Activitatea consiliilor Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste şi a organizaţiilor componente pentru mobilizarea oamenilor muncii la îndeplinirirea prevederilor planului naţional unic de dezvoltare economico-socială pe anul 1984 şi pe întregul cincinal şi întîmpinarea celei de-a 40-a aniversări a victoriei revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascista şi antiimperialista cu rezultate deosebite în toate sectoarele de activitate; 2. Participarea Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste la înfăptuirea politicii consecvente promovate de Partidul Comunist Român şi statul nostru dedicate consolidării păcii, realizării colaborării între toate popoarele lumii; 3. Raport cu privire la proiectul planului naţional unic de dezvoltare economica și socială a României pe anul 1986 ; 4. Raport cu privire la schiţa preliminară de dezvoltare economico-sociala a României în perioada 1986-1990 ; 5. Propuneri cu privire la convocarea Congresului al lll-lea al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste ; 6. Dezbaterea proiectului Programului de alimentaţie ştiinţifică a populaţiei. La dezbaterea proble(Continuare in pag. a 2-a) Vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Complexul expoziţional din Piaţa Scînteii Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, s-a întîlnit, joi dimineaţă, în incinta Complexului expoziţional din Piaţa Scînteii, cu cadre de conducere şi specialişti din importante ramuri ale economiei naţionale. Secretarul general al partidului a fost însoţit de tovarăşa Elena Ceauşescu, de tovarăşii Constantin Dăscălescu, Ştefan Bîrlea, Marin Enache, Ion Ursu, Richard Winter, Silviu Curticeanu, Ioan Avram, viceprimministru al guvernului. In acest cadru, au continuat analizele concrete, aprofundate, într-un spirit de înaltă exigenţă, a modului în care se îndeplinesc prevederile de plan şi programele speciale privind reducerea consumurilor specifice, a costurilor de producţie, creşterea calităţii şi productivităţii muncii, introducerea şi asimilarea tehnologiilor şi produselor noi în diferite ramuri industriale. In sectorul rezervat industriei metalurgice, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost informaţi pe larg de modul în care se acţionează pentru realizarea programelor prioritare stabilite. Au fost prezentate o serie de tehnologii care se folosesc sau urmează să fie introduse în producţie. Secretarul general al partidului a apreciat ca nesatisfăcătoare rezultatele obţinute pînă acum. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a cerut să se întocmească în cel mai scurt timp programe de măsuri pe fiecare combinat şi unitate productivă. (Continuare în pag. a 2*a) t "■ VINERI, 29 iunie 1984 Soarele răsare : 5,33 Soarele apune : 21,04 Zile trecute : 181 Zile rămase : 185 .________________________________| Susţinem din toată inima hotărîrea Plenarei C.C. al P.C.R. privind realegerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu în funcţia 9 99 supremă de secretar general a! partidului COMITETULUI CENTRAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU, SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, PREŞEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA MULT IUBITE ŞI STIMATE TOVARĂŞE NICOLAE CEAUŞESCU. Comuniştii, toţi oamenii muncii române şi maghiari din judeţul Harghita au primit cu nemărginită bucurie şi deosebită satisfacţie hotărirea Plenarei Comitetului Central al partidului din 27 iunie anul curent privind propunerea realegerii Dumneavoastră de către Congresul al Xlll-lea al partidului in suprema funcţie de secretar general a! Partidului Comunist Român. Suntem pe deplin conştienţi că aceasta hotărire exprimă voinţa unanimă a întregului nostru popor, de a avea, în continuare, in fruntea partidului şi statului nostru pe Dumneavoastră, conducătorul încercat al naţiunii noastre socialiste, ctitorul României de azi, care întruchipaţi in modul cel mai strălucit năzuinţele de veacuri ale poporului român, de libertate şi independenţă naţională, idealurile nobile ale socialismului şi comunismului pe pămintul patriei noastre dragi. Dind glas sentimentelor de aleasă preţuire şi de inalta consideraţie ce le nutrim faţă de Dumneavoastră, mult iubite şi stimate tovarăşe Nicolae Ceauşescu, în numele comuniştilor, al tuturor locuitorilor meleagurilor hargheltene ne exprimăm, laolaltă cu ţara, întreaga noastră adeziune la hotărîrea recentei Plenare, văzind in aceasta garanţia sigură a înlănţuirii neabătute a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a României spre comunism. Suntem mindri că tot ceea ce avem astăzi mai de preţ - industria modernă, agricultura în plin progres, viaţa culturală efervescentă, nivelul de trai tot mai prosper — ilustrează cu puterea faptelor că in centrul întregii activităţi desfăşurate de Dumneavoastră in cei aproape 20 de ani, de cind vă aliaţi in fruntea partidului şi statului nostru, a stat şi se situează şi in prezent, asigurarea tuturor condiţiilor pentru realizarea unei inalte civilizaţii materiale şi spirituale in ţara noastră, pentru afirmarea plenară a personalităţii umane. Toate aceste cuceriri ale „epocii Ceauşescu" se regăsesc şi în judeţul Harghita, dovadă elocventă a grijii permanente pe care o manifestaţi faţă de dezvoltarea armonioasă a tuturor zonelor ţării, pentru crearea condiţiilor celor mai optime realizării in fapt a adevăratei egalităţi in drepturi pentru toţi fiii patriei, fără deosebire de naţionalitate. Realegerea Dumneavoastră, in inalta funcţie de secretar general al Partidului Comunist Român, asigură, totodată, promovarea în continuare a politicii dinamice de pace şi colaborare a partidului şi statului nostru pe arena internaţională, cunoscut fiind rolul decisiv pe care-l aveţi in elaborarea si infăptuirea politicii externa a României soccliste în soluţionarea marilor şi complexelor probleme ale lumii contemporane, in eliminarea pericolului unui război nimicitor pe planeta noastră. Nutrind cele mai adinei sentimente de stimă şi preţuire faţă de Dumneavoastră, mult iubite tovarăşe secretar general, vă asigurăm că organizaţia judeţeană de partid va face totul pentru mobilizarea plenară a tuturor forţelor umane şi a resurselor materiale din judeţ pentru Îndeplinirea integrală a planului in profil teritorial şi a angajamentelor asumate in întrecerea socialistă pe anul în curs, intimpinind cea de-a 40-a aniversare a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistâ din August 1944 şi Congresul al Xlll-lea al Partidului Comunist Român cu rezultate remarcabile in toate domeniile de activitate. Aşa cum aţi indicat în cuvinterea rostită la încheierea lucrărilor Plenarei Comitetului Central al partidului, vom desfăşura o intensă muncă organizatorică şi politico-educativă pentru ridicarea la cote calitativ-superioare a întregii activităţi din industrie, agricultură, din toate celelalte domenii de activitate, sporind astfel contribuţia judeţului la înfiorirea scumpei noastre patrii — Republica Socialistă România. COMITETUL JUDEŢEAN HARGHITA AL P.C.R. ŞI CONSILIUL POPULAR JUDEŢEAN Sesiunea Consilului Popular Judeţean Ieri, 28 iunie 1984, la Miercurea-Ciuc, s-au desfăşurat lucrările celei de-a XV-a sesiuni ordinare a Consiliului Popular Judeţean. Sesiunea a dezbătut şi adoptat următoarea ordine de zi : - Raport cu privire la activitatea desfăşurată de comitetele şi birourile executive ale consiliilor populare pentru buna gospodărire, întreţinere şi curăţenie a localităţilor urbane şi rurale, păstrarea ordinii şi disciplinei publice. Coraportul Comisiei permanente pentru investiţii, construcţii, sistematizare, gospodărie comunală şi drumuri. - Raport privind soluţionarea cererilor, reclamaţiilor şi propunerilor oamenilor muncii pe semestrul I 1984. - Raport privind activitatea desfăşurată de Comisia permanentă de industrie, comerţ, aprovizionare şi prestări servicii pe anii 1983 şi 1984, valorificarea studiilor şi controalelor efectuate. - Ratificarea unor decizii adoptate de Comitetul Executiv al Consiliului Popular Judeţean de la ultima sesiune. La lucrările sesiunii, desfăşurate în comisii permanente, au luat cuvîntul 32 de deputaţi şi invitaţi, iar în plen au vorbit tovarăşii Farkas Ludovic, Joader Bendr’ş, Gheorghe Gombra, György Emeric, Bicsak Károly, Răducan Began, Fábián Andrei, Kecseti Rozália, Márai Adalbert, Jakab Dezideriu, Osztrovszki Mihai, László Pál, Tulit Zoltán, Ajtony László. Atît în documentele adoptate de sesiune, ct şi în luările de cuvînt, s-a dat o bună apreciere activităţii desfăşurate de consiliile populare în direcţia bunei gospodăriri, întreţinerii şi curăţeniei localităţilor urbane şi rurale, subliniindu-se responsabilitatea cu care a acţionat fiecare organ local al puterii de stat pentru a răspunde chemărilor la întrecere adresate de Consiliul Popular Municipal Miercurea-Ciuc şi Consiliul Popular Comunal Cîrţa. Totodată, în spiritul unei înalte exigenţe analitice, cu responsabilitate comunistă, s-au scos în evidenţă şi lipsurile, neajunsurile care mai persistă în activitatea de gospodărire generală a localităţilor, în păstrarea ordinii şi disciplinei publice. (Continuare în pag. a 2-a)