Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1984 (Anul 17, nr. 4460-4536)

1984-06-09 / nr. 4518

Anul XVII., nr. 4518 - pag. a 4-a FOTBAL ! Mîine, echipelede divizia B joacă partidele etapei a 32-a. Dintre ele selectăm cîteva care prin prisma implicaţiilor în clasamentul celor trei serii, se anunţă interesante. Seria I .• Unirea Slobozia - Dunărea Călăraşi, Delta Tulcea - Unirea-Dinamo Focşani, Olimpia Rîmnicu Sărat - Metalul Piopeni şi C.S.M. Borzeşti - F.C. Constanţa. Seria a ll-a : Unirea Alexandria - Nitramonia Făgăraş, Autobuzul Bucureşti - I.M.A.S.A. Sfîntu Gheorghe, Metalul Bucureşti - Progresul Vulcan Bucureşti, Chimia Turnu Măgurele - Constructorul I.C.I. Craiova şi Rova Roşiori - Carpaţi Mîrşa. Seria a lll-a : Victoria C.F.R. Caransebeş - Politehnica Timişoara, C.S.M. Reşiţa - „U" Cluj-Napoca, Metalurgistul Cugir - U.T. Arad, C.F.R. Timişoara - Aurul Brad şi Minerul Cavnic - Armătura Zalău. In etapa a 28-a, echipele din seria a Xll-a a diviziei C au programate următoarele întîlniri : Electro Sfîntu Gheorghe - Textila Prejmer, Celuloza Zărnești - Minerul Bălan, I.C.I.M. Brașov - Torpedo Zărnești, Unirea Cristuru Secuiesc - Mobila-Măgura Cotdlea, Minerul Baraolt - Tractorul Brașov, C.S.M. Viitorul Gheorgheni - Precizia Săcele, Mureşul Topliţa - Utilajul Făgăraş şi Metrom Braşov - Chimia Oraş Victoria, în campionatul judeţean, mîine, sunt programate jocurile : Tractorul Miercurea-Ciuc - Harghita Miercurea-Ciuc, Complexul Gălăuţaş - Harghita Odorheiu Secuiesc, Rapid Porumbenii Mari - Şoimii Băile Tuşnad, Unirea Hodoşa - Metalul Vlăhiţa, I.T.A. Cîrja Viaţa Nouă Remetea, Mobila Ditrău - Constructorul Miercurea-Ciuc şi Progresul Odorheiu Secuiesc - Flamura Roşie Sînsimion. ORIENTARE SPORTIVĂ Astăzi şi mîine, la Lacu Roşu, are loc concursul de orientare sportivă dotat, cu „Cupa Lacu Roşu", la care participă echipele din judeţele Harghita şi Covasna. Sport telex # In ziua a 3-a a turneului internaţional feminin de volei ce se desfăşoară la Wonsan (R.P.D. Coreeană), echipa României a întrecut cu scorul de 3-1 selecţionata Ungariei. Alte rezultate : R.S.F.S. Rusă; - Polonia 3-2; R.P.D. Coreeană A - R.P.D. Coreeană B 3-0. 9 In turneul internaţional de şah „Memorialul Capabianca“ desfăşurat la Cienfuegos, pe primul loc s-a clasat maestrul cubanez Jesus Nogueira cu 9 puncte din 13 posibile urmat în clasamentul final de Mihai Ghindă (România), Ștefan Tarai (Italia) cîte 7,5 puncte, Palermo (Argentina), Medina (Cehoslovacia) cîte 7 puncte etc. In ultima rundă maestrul român Mihai Ghindă (care cîștigase anterior partida întreruptă cu spaniolul Ochoa) a remizat cu Csom (Ungaria), egalitatea fiind consemnată și în partidele Nogueira - Gufeld și Tatai - Medina. TELEVIZIUNE Sîmbătă, 9 iunie. 13:30 Telex. 13:35 La sfîrşit de săptămînă (p. c.). De drag şi dor - cîntece în interpretarea Stefanie Rareş. Ecranul copiilor. Sunetul, muzicii (III). Desene animate. Surpriza emisiunii : Pantomimă şimuzică. Tainele naturii... Marile momente ale baletului. Magnetoscop muzical : Harry Belafonte. Tot ce are țara mai frumos. Oameni, locuri, fapte în anul 40 al devenirii noastre. Cîntecele patriei. Șah. De la o melodie la alta . .. Telesport. Muppets. 16,30 La datorie. Reportaj. 16,45 Săptămînă politică. 17,00 inchiderea programului. 19,00 Telejurnal (p.c.). ,19,20 Noi şi copiii noştri. Reportaj 19,40 M -am născut pe mîndra glie. Melodii populare. 19,55 Teleenciclopedia. 20,25 Film serial Un august în flăcări. Ultimul episod. 21,00 Cu mască ..., fără mască (c.). 22,00 Telejurnal(p.c.). 22,15 Invitaţii televiziunii (c.). 23,00 închiderea programului. Duminică, 10 iunie 8,30 Tele şcoală. 9,00 Almanahul familiei. 9,30 De strajă patriei. 10,00 Viaţa scitului (p.c.). 11,15 Muzica pentru toţi. 11,45 Lumea copiilor. 12,40 Telefilmoteca de ghiozdan . Pistruiatul (c.). 13:00 Telex. 13:05 Album duminical (p.c.). Din cuprins : Un zîmbet din zîmbetul verii! Muzică și umor. Cascadorii rîsului. Polca veselă. Moment coregrafic. Desene animate. Din albumul celor mai frumoase melodii - cîntece populare, melodii de neuitat, caffe concert. Drumuri printre amintiri. Fotbaliştii de altădată . Titus Ozon îşi aminteşte... reportaj. Vă place opera ? Spectacol cu public. Telesport. Aplauze pentru români. Succese ale muzicii româneşti. Muzica şi dansul pe meridiane. Formaţii artistice în Festivalul Naţional „Cîntarea României". Secvenţa telespectatorului. 18,00 Călătorie prin Portugalia. 18,20 Micul ecran pentru cei mici. Banul muncii. 18,45 1001 de seri. 19,00 Telejurnal (p.c.). 19,20 Cîntarea României - emisiune de cîntece și versuri patriotice. 19,50 Film artistic - Trandafirul galben Premieră Tv. Producţie a Casei de Filme Cinci (c.). 21,30 Caleidoscop muzical (c.). 21,50 Telejurnal (p.c.). Colegiul de redacţie : Ioan Oancea (redactor-şef), Ştefan Vanciu, Mihail Filimon, Nicolae Şandru, Szilveszter Ladislau, Teodor Vancu (red.-şef adjunct). Redacţie : Miercurea-Ciuc. Str. 7 Noiembrie nr. 45, telefoane : 13019. 11861. 11606/223, după orele 17 - 11606/223 Administrație : Str Petőfi Sándor Nr. 65, camera 84. Tiparul executat la Tipografia Miercurea Ciuc Str 7 Noiembrie Nr. 43, telefon 11066. LOTO Numerele extrase la tragerea din 8 iunie 1984 Extragerea l-a : 1, 71, 3, 21, 18, 10, 16, 83, 28 . Extragerea a ll-a : 70, 25, 84, 47. 73, 33, 65, 60, 79. I EURO 84’ Cu Romulus Gabor despre'* Saltul la antipozi!  Stimate Romulus Gabor, din punctul nostru geografic de vedere, Australia, cu Campionatul Mondial de juniori la care aţi debutat în arena internaţională, înseamnă „la antipozi“.. Din punctul dumneavoastră de vedere a însemnat saltul spre culmile performanţei, numele de Gabor fiind mai apoi o prezenţă aproape permanentă în echipa naţională.  Da. Cu suişuri şi coborîşuri însă în funcţie de forma sportivă de moment, de şansă şi de neşansă. Şi, apropo deaceasta, consider că meciul cel mai bun pe care l-am făcut în echipa naţională a fost cel de la Bratislava, în compania Cehoslovaciei. Atunci am jucat îndeosebi pentru echipă. Un joc fără prea mare strălucire, dar foarte util, cum a fost apreciat de toţi cei prezenţi acolo. Numai că s-a încetăţenit, şi e firesc să se întîmple aşa, să se spună că un fotbalist a jucat foarte bine doar atunci cînd finalizează. Poţi fi însă cel mai bun din teren şi dacă nu te numeri printre autorii golurilor. O partidă nu înseamnă numai pasa decisivă sau momentele de sclipire. Ci înseamnă 90 de minute de joc. In care joci mingea, cumulînd toate momentele, cam patru minute ! Insă minutele acelea trebuie să fie de maximă luciditate şi deosebit de eficiente. Un adevărat maestru în acest sens ar fi colegul meu de naţională Ladislau Bălăni. Care este tipul jucătorului complet : inteligent, serios în joc, indiferent de valoarea adversarului întîlnit, dăruindu-se pînă la sacrificiu şi altruist atunci cînd, aflat în atac, zăreşte un coleg de echipă într-o poziţie mai favorabilă finalizării. Tot în cazul său aş aminti şi întuiţia-i proverbială, alimentată însă şi de numeroasele meciuri pe care „le are în picioare". E un înţelept într-ale fotbalului. E adevăratul coleg de echipă. Ce ştie să polarizeze în jurul lui entuziasmul celorlalţi, ba mai mult, prin puterea exemplului personal îi determină pe coechipieri săşi depăşească valoarea individuală de moment. Echipa sa de club, A.S.A. Tîrgu Mureş, este un exemplu în susţinerea acestei idei. înţeleg că Romulus Gabor ar dori să ajungă un al doilea Bölöni. Nicidecum. Romulus Gabor doreşte, şi se străduieşte să fie, un ... Romulus Gabor. Dar care, prin jocul său să amintească tribunelor şi de Bălăni şi de Bălăci şi de Dobrin şi de Cămătaru şi de mai vechile valori ale fotbalului românesc : un Dobay un Petscovschi, un Constantin, un Titus Ozon. Fiindcă fotbalul se învaţă. Şi dacă ai profesori foarte buni, ca Mircea Lucescu spre exemplu nu se poate să nu izbîrndeşti. Cu condiţia să nu te rezumi numai la talentul nativ. Şi-n fotbal talentul trebuie complinit de muncă, de foarte multă muncă. Şi de o viaţă raţională. Am cunoscut mulţi fotbalişti foarte talentaţi care n-au confirmat tocmai pentru că nu i-au construit talentului lor un soclu din mii de ore de muncă la antrenamente. Cum am întîlnit şi fotbalişti care n-au fost atît de dotaţi dar care au muncit fără preget, vinii dintre ei ajungînd chiar culmile performanţei. O asemenea culme se întrezăreşte pentru componenţii echipei naţionale la apropiatul turneu de la Paris. Cu ce gînduri face deplasarea acolo Romulus Gabor ? Cu gîndul practicării unor jocuri bune şi foarte bune, care să aducă echipei noastre rezultate favorabile. Se ştie că va fi foarte greu. Dar noi sintem o echipă fără palmares la ora actuală. Ca atare orice reuşită va fi privită cu simpatie de public. Vrem însă să „ne facem un blazon" cum se spune în lumea fotbalului. - Iar Romulus Gabor ? - Să facă un salt valoric spre culmea performanţei. Şi să se menţină acolo ! - Ceea ce-i dorim din toată inima ! Consemnare de Radu POP VREMEA . Ieri, la Miercurea- I Ciuc, temperatura minimă J a fost de 11 grade, la I primele ore ale dimineţii,’ iar cea maximă a fost J de 16 grade la orele c- J miezii. Azi, vremea va fi ră-I coroasă, cu cerul mai J mult noros. Se vor semnala averse de ploaie în-, I sofite de descărcări e- J lectrice. Pe alocuri preci-Ipitaţiile vor depăşi 20 litri pe metru pătrat. Ia J altitudinea de peste 1800 I m precipitaţiile vor fi sub formă de lapoviţă şi nin- I soare. Vîntul va sufla cu J unele intensificări din I sectorul nord-vestic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 7 şi 11 I grade, iar maximele vor oscila între 15 şi 20 I grade. EXPLICAŢIILE UNUI FENOMEN METEORO- 2 LOGIC Despre cauzele furtunii din seara zilei de 7 spre 1 8 iunie 1984, care s-a a- , bătut şi asupra judeţului I nostru, meteorologul de serviciu Körmös Eugenia de la Stafia meteorologi- | că din Miercurea-Ciuc, J ne-a informat, că aceasta J s-a datorat unei depre- » siuni formate deasupra I Mării Adriatice şi care J apoi s-a răspîndit în di- | recţiile sud-est şi nord-est. Pe teritoriu! judeţului nos- I tru viteza vîntului a fost ! de 40 m/s. O asemenea I vijelie a mai traversat te-ritoriul județului nostru în ziua de 19 iulie 1979. INFORMAŢIA HARGHITEI Trustul-Antrepriza Generală de Construcții* Industriale Timișoara Str. 13 Decembrie nr. 27, telefon 14 750—18 965 încadrează urgent. Muncitori calificați în meseriile : • ZIDARI ; • DULGHERI ; • FIERARI-BETONIȘTI ; • BETONIȘTI • INSTALATORI pentru lucrările: Abator Timişoara, Platforma Chimică Timişoara, Ferma Avicolă Calacea, C.E.T. Arad şi altele. Se asigură preluarea de lucrări în acord global cu posibilităţi de cîştig nelimitate. Cazarea se face la căminele de nefamiliemi, iar masa se asigură contra cost prin cantinele organizate la lucrările respective. Pentru cei care au o vechime în meserie de peste 3 ani şi vîrsta între 23-55 ani se întocmesc, la cerere, dosare cu propunerea de trimitere după 1 an la lucrări în străinătate prin Departamentul pentru construcţii în străinătate, prin ARCOM Bucureşti, în Libia, Irak, Algeria, Egipt, în funcţie de solicitările departamentului, încadrarea se face în baza prevederilor Codului Muncii, Legii nr. 12/1971,iar retribuirea în acord global, conform Decretului nr. 93/1984. Informaţii suplimentare se primesc la compartimentul personal-învățâmînt din trust şi direct la Antreprizele de Construcţii Industriale Timiş şi Arad. In LUNACADOURILOR PENTRU COPII 1-30 IUNIE unităţile de cofetărie şi patiserie din întreaga ţară primesc comenzi pentru acasă : • TORTURI ® PRĂJITURI @ FURSECURI 9 PATEURI 9 STRADELE 9 PLĂCINTE 9 COZONACI © SALEURI IN SORTIMENTE VARIATE, PENTRU TOATE GUSTURILE. Comandaţi din timp produsele preferate!