Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 1984 (Anul 17, nr. 4614-4693)

1984-11-24 / nr. 4662

Anul XVII Nr. 4602 4 pagini 50 bani BIBLIOTECA JUDETEANAI PROLETARI DIN TOATE TARILE UNITI VAI Certitudine pentru mersul nostru înainte, pentru împlinirea măreţei opere de edificare socialistă şi comunistă Marele forum al comuniştilor români — care a dat cea mai elocventă expresie unităţii indestructibile a întregului popor in jurul partidului şi al secretarului său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi-a încheiat lucrările, în cadrul cărora a dezbătut probleme de însemnătate fundamentală pentru mersul înainte al societăţii noastre, pentru viitorul României socialiste. Documentele adoptate, hotaririle luate impun conştiinţei noastre Congresul al XIII- lea drept unul dintre evenimentele de o deosebită însemnătate, în viaţa partidului, a întregii ţări. Semnificaţiile sale pot fi descifrate din ampla şi luminoasa perspectivă pe care o deschide procesului de dezvoltare economico-socială şi mai ales prin certitudinea pe care o dă înfăptuirii acestei perspective ce mijloceşte parcurgerea de către ţara noastră a uneia dintre etapele hotărîtoare întru devenirea sa şi împlinirea năzuinţelor spre care aspirăm. Importanţa excepţională a acestui mare forum e dimensionată de magistralul Raport prezentat de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care, împreună cu celelalte documente, şi în mod deosebit cu Directivele Congresului al Xlll-lea se constituie într-un amplu şi însufleţitor program de muncă, întrun îndreptar călăuzitor al întregii noastre activităţi viitoare. Trebuie remarcat, de asemenea că un plus în forţa de mobilizare pe care o exercită în rindul comuniştilor, al tuturor oamenilor muncii i-a fost asigurat de faptul că, desfăşurîndu-şi lucrările în anul memorial al celei de-a 40-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială si naţională, antifascistă şi antiimperialistă din 1944, Congresul al Xlll-lea al partidului a marcat parcurgerea unei perioade de adinei prefaceri revoluţionare în economia şi structura socială a ţării, în gîndirea şi modul de existenţă ale oamenilor, consemnînd înscrierea în istoria glorioasă a poporului nostru a unor realizări epocale, pentru care nu există termen de comparaţie, atributul „fără precedent" fiind singura modalitate de a le prezenta. Constituindu-se intr-o tribună de exprimare a celor mai cutezătoare idealuri de care suntem animaţi, îndeplinindu-şi înalta răspundere de a direcţiona activitatea menită să asigure înfăptuirea neabătută, pe o treaptă calitativ superioară, a Programului partidului. Forumul comuniştilor a reliefat puternica bază pe care neam făurit-o şi pe care ne întemeiem ascensiunile viitoare. Astfel a fost pusă în evidenţă realitatea care demonstrează că în anii construcţiei socialiste a fost creată in România o puternică bază tehnico-materială, cuprinzînd o industrie modernă şi complexă, o agricultură ferm angajată pe calea dezvoltării intensive, un înalt potenţial tehnico-ştiinţific. In paralel cu dezvoltarea impetuoasă a forţelor de producţie a avut loc un vast proces de perfecţionare a relaţiilor socialiste de producţie, de adîncire a democraţiei muncitoreşti-revoluţionare, s-a creat un larg cadru organizatoric care asigură participarea nemijlocită a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate, la edificarea noii orinduiri, s-a ridicat continuu nivelul de trai, material şi spiritual al întregului popor. In anii dezvoltării noastre libere, şi îndeosebi în perioada care a urmat celui de-al IX-lea Congres al partidului, nota definitorie a politicii interne şi internaţionale — care a inspirat aceste profunde transformări şi rezultate istorice — a fost imprimată de călăuzirea sa constantă după concepţia cea mai înaintată despre lume şi viaţă a materialismului dialectic şi istoric, fiind astfel un consens, la modul cel mai fidel, cu aspiraţiile vitale ale clasei muncitoare, ale întregului nostru popor, orientînd şi cimentînd unitatea de nezdruncinat a maselor largi de oameni ai muncii care şi-au asumat răspunderea de a-şi făuri, în deplină libertate, propriul destin. în acest spirit, Congresul al Xlll-lea ne-a dat o certitudine mersului nostru victorios înainte, reinvestirea tovarăşului Nicolae Ceauşescu — care de două decenii contribuie în mod hotărîtor la elaborarea şi înfăptuirea politicii ce ne asigură demnitate între naţiunile lumii — în suprema funcţie de secretar general al partidului reprezentînd cea mai sigură garanţie că istoricele hotărîri vor fi exemplar înfăptuite, întregul popor acţionînd strîns unit în jurul partidului pentru a ridica patria noastră pe noi trepte de progres şi civilizaţie. Aceste documente, care au primit girul competenţei la cel mai înalt nivel, ne dau certitudinea că în cincinalul viitor, prin munca eroică a poporului nostru, sub conducerea partidului, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, patria noastră îşi va continua mersul ferm înainte, va păşi într-o etapă superioară a dezvoltării sale socialiste, în care se va asigura progresul susţinut al economiei, ştiinţei şi culturii, creşterea nivelului general de viaţă şi civilizaţie al întregii naţiuni, întărirea prestigiului său internaţional. In acest sens şi in spiritul obiectivului fundamental al acestui cincinal, eforturile întregului popor vor fi îndreptate în direcţiile care asigură dezvoltarea intensivă şi în ritm susţinut a producţiei materiale, baza progresului multilateral al României. Se are in vedere, în industrie, dezvoltarea prioritară a ramurilor şi subramurilor de înaltă tehnicitate, acordîndu-se atenţia cuvenită pentru realizarea unei agriculturi de mare eficienţă, promovarea progresului tehnico-ştiinţific urmînd să devină o componentă fundamentală a activităţii din toate domeniile. Iată de ce suntem siguri că memoria timpului va eterniza pentru generaţiile viitoare măreţia acestui eveniment, de înaltă vibraţie patriotică, în mod legitim legat de numele tovarăşului Nicolae Ceauşescu, eminent comunist şi patriot înflăcărat care, prin activitatea revoluţionară pe care o desfăşoară în fruntea partidului şi statului nostru a intrat ca o figură legendară, eroică, în conştiinţa întregului popor. Putem spune aşadar că acum, avînd definite clar direcţiile de acţiune şi obiectivele de înfăptuit, nu ne rămîne decit să trecem la acţiune, să dăm expresie faptică îndemnurilor ce ne-au fost adresate, să facem tot ceea ce ne stă în putere ca, sub conducerea organelor şi organizaţiilor de partid, exercitată la un nivel calitativ superior, oamenii muncii români şi maghiari de pe meleagurile harghitene, să fie părtaşi, cu o contribuţie tot mai mare la împlinirea măreţei opere de edificare socialistă şi comunistă a patriei noas- SÎMBĂTĂ, 24 noiembrie 1984 Soarele răsare : 7,23 Soarele apune : 16,41 Zile trecute : 329 Zile rămase : 37 Sub conducerea partidului, avîndu-1 în frunte pe cel mai iubit fiu al poporului nostru, jóváírásul Nicolae Ceausescu, _______,_______________________________" vom realiza neabătut hotaririle Congresului al Xlil-lea al partidului Printr-o activitate susţinută — importaste cantităţi de minereu peste prevederi Puternic animat de lucrările Congresului al Xlll-lea al partidului, harnicul colectiv de mineri de la întreprinderea Minieră Harghita a realizat în zilele desfăşurării marelui forum al comuniştilor români însemnate depăşiri ale sarcinilor fizice de plan la minereu extras şi preparat, la lucrările de investiţii, îmbunătăţirea calităţii caolinului, creşterea productivităţii muncii. Aşa s-a ajuns ca la producţia marfă prevederile de plan aferente acestei perioade să fie depăşite cu 125,5 mii lei ; la caolin producţia a fost depăşită cu 44 de tone, iar la lucrările de înaintare în galerii s-au înregistrat suplimentar opt metri liniari. Dintre cei care au contribuit in mod deosebit la depăşirea planului, amintim formaţiile de lucru conduse de Szabó Augustin şi schimbul condus de Hajdú Mihály şi Páll Dezső, de la instalaţia de preparare, echipele de mineri conduse de Mihály Zsigmond şi Páll Árpád de la Secţia minieră de producţie Harghita-Băi, de György Lajos la lucrări geologice. In vederea sporirii productivităţii muncii, în aceste zile s-au făcut modificări la uscatorul etajat cu talere, iar pentru îmbunătăţirea gradului de alb al caolinului s-au luat o serie de măsuri a căror materializare a condus la depăşirea procentului stabilit cu 2,7 la sută. „Aceste fapte de muncă — ne spunea Simion Bucur, operator-preparator — sunt omagiul nostru, al întregului colectiv de muncitori, ingineri şi tehnicieni din întreprinderea noastră, adus marelui eveniment istoric din viaţa partidului, a comuniştilor români. aţContinuara in pag. a 3-a) C. RAHLITCHIJ I Faptele noastre de muncă — răspuns ferm chemărilor Economii î de energie I şi combustibili J Puternic însufleţiţi de I istoricele documente a*doptate de către Congre- I sul al Xlll-lea al partidului, de chemările adre-I sate de secretarul general al patridului, tovară-( * lui Nicolae Ceauşescu, oamenii muncii de la Fabrica de Prefabricate din Beton din Miercurea-Ciuc , depun strădanii sporite pentru realizarea în cele mai bune condiţii a planului de producţie, pentru depăşirea acestuia, executînd produse mult solicitate, de calitate superioară. Demn de menţionat este faptul că îndeplinirea şi depăşirea planului pe perioada scursă de la începutul anului şi pînă acum, s-a făcut cu cheltuieli materiale mult diminuate ,datorită reducerii consumului de energie electrică şi termică, prin organizarea judicioasă a procesului de producţie. Astfel, numai în luna trecută, s-au economisit 21 MWh şi 148 tone abur. Producţie fizică peste plan Colectivul de oameni ai muncii din cadrul Întreprinderii Avicole de Stat Cristuru Secuiesc, mobilizîndu-şi exemplar energiile, pentru a cinsti cu memorabile fapte de muncă marele forum al comuniştilor a realizat şi depăşit planul livrărilor de carne de pasăre atît pentru consum intern cit şi la export. Muncitorii de aici s-au angajat, răspunzînd astfel îndemnurilor şi indicaţiilor secretarului general al partidului, ca pînă la sfîrşitul acestui an să livreze suplimentar aproape 400 tone de carne. Printre cei care au contribuit în mod substanţial la obţinerea acestor succese — prin hărnicie şi responsabilitate, prin exemplul personal — se numără Andrási Alexandru, Péter Éva, Csiki Zoltán, Belle Margareta, Peter Edit şi mulţi alţii. Premieră tehnologică La Filatura de In şi Cînepă din Gheorgheni, ieri, a fost pusă în funcţiune o nouă maşină de bobinat fire groase. Prin aceasta productivitatea muncii în secţia de bobinat a întreprinderii creşte substanţial, diversificînduse totodată produsele ori elaborarea unui nou sortiment de fire, de o calitate nouă, superioară. a partidului ! Asimilarea unui nou produs La întreprinderea Meca- j nică din Gheorgheni, s a asimilat producerea ci- I lindrilor hidraulici pentru J tractorul „SC$50". Pri- J mul lot de 25 de cilindri hidraulici a fost livrat în acele zile întreprinderii de Tractoare din Mereu- Ilea-Ciuc, urmînd ca Pană , la sfîrşitul acestei luni , colectivul de muncă de la I.M. din Gheorgheni să livreze peste 200 de leu , câţi cilindri hidraulici.