Informaţia Harghitei, aprilie-iunie 1985 (Anul 18, nr. 4769-4845)

1985-04-15 / nr. 4781

Anul XVIII., nr. 4781 - pag. a 2-a SPORT Sub egida marii competiţii sportive naţionale — DACIADA ŞAH Vineri, în noua sală de şah a Casei de cultură a sindicatelor din Miercurea-Ciuc a început campionatul judeţean individual de şah pentru seniori şi senioare. După 3 runde, în prima grupă valorică (14 participanţi) conduce Mircea Antóniade (I.P.L. Miercurea-Ciuc) cu 3 puncte, urmat de Vajda Albert (Matriţa Odorheiu Secuiesc) şi Cornel Corceriu (Voinţa Odorheiu Secuiesc) cu cite 2 puncte, Iată rezultatele de pînă acum : RUNDA I : Szebeni — Balázs D., Arsene — Pop, Balázs I. — Nagy Z., Rokaly ■*■ Vajda: remize, Szakáts — Antóniádé : 0—1, Torjai — Kocsis: 1—0, Colceriu - Kacsó : 1-0. RUNDA a ll-a : Vajda - Colceriu : 1-0, Nagy — Rokaly : 1-0, Kocsis — Balázs I : 1-0, Antóniádé — Torjai : 1—0, Balázs D. — Kacsó, Szebeni — Arsene : remiză, Pop — Szakáts : întrerupt. RUNda a lll-a : Balázs I. — Antóniádé : 0—1, Kokaly — Kocsis : 1-0, Corceriu — Nagy Z. : 1—0, Arsene — Balázs D., Szakáts — Szebeni, Torjai — Pop, Kacsó — Vajda : remiză. La grupa a 2-a valorică cei 48 de participanţi joacă în sistem elveţian, 11 runde. După disputarea a 3 runde conduc János Imre (Minerul Bălan) şi Ioan Gudin (Mureşul Topliţa), cu câte 3 puncte, 3-8. Kiss Sándor (Voinţa Cristuru Secuiesc), Kovács Kálmán II. (Voinţa Odorheiu Secuiesc), Király Ferenc (Délhegyi Ciumani), Tófalvi Sándor (Matriţa Odorheiu Secuiesc), Dombi Levente (Tricotajul Miercurea-Ciuc) şi Brettschneider István (Mureşul Topliţa cu cite 2,5 puncte). La feminin (14 participante) după 3 runde conduc Gombra Stela Maria şi Csedő Klára (ambele de la Tricotajul Miercurea-Cuc) cu cite 3 puncte. Următoarele 3 runde se vor disputa între 3-5 mai a.c. la Miercurea- Guc. (B.S.) JUDO — „Cupa Harghitai“ Timp de două zile, sala de sport a Liceului industrial nr. 3 din Miercurea-Ciuc a fost gazda unui veritabil festival al micilor concurenţi în fermonouri, în organizarea C.J.E.F.S. Harghita în colaborare cu C.S.S. Miercurea-Ciuc şi IA.S. Constructorul Miercurea-Ciuc, în zilele de 13— 14 aprilie a avut loc cea de-a V-a ediţie a competiţiei internaţionale de judo dotată cu „Cupa Harghita"" pentru categoria de copii I. La această competiţie au fost prezenţi in rindurile echipelor participante peste 60 de tineri judokn, care peste două săptămini se vor confrunta şi în cadrul finalelor campionatului republican de judo pentru copii. Şi putem spune că acest concurs s-a ridicat la nivelul unei asemenea competiţii, avind un nivel tehnic foarte ridicat. Înainte de a vă prezenta echipele participante trebuie să menţionez că la reuşita deplină a competiţiei şi-a adus din plin contribuţia : brigada de arbitri delegată la această competiţie j'-unri arbitri spantoli — patru din Capitală şi unul din Miercurea-Ciuci, sportivii şi organizatorii. Acest turneu s-a desfăşurat în sistem individual, iar la încheierea lui, prin adiţionarea punctelor obri-"fs" la rrttortfo ea'eaOrfi, s-a alcătuit si un clasament pe echipe. Fchmeri parffaîaante : V. F 7. Korice fR 5 Cehoslovacă!: F.O.l.AK. F eaed (R. P. Urmară' * Pionierul Bacău! ; Viitorul Bistrita ; C.S.S. Deva ; C.S .F. Olti,arabe Gheamhiu-Dej , Unirea Iaşi ;• Voinţa Tirgu Mureş ; Metalul Vlăhiţa ; A.S. Constructorul Miercurea-Ciuc - secţia Tuşnad Băi şi C.S.Ş. Miercurea-Ciuc. Cîştigătorii competiţiei : 30 kg I. Cremene Constantin (Bacău) ; II. Judeli Cristian (Bacău) ; III. Pop Radu (Bistriţa) şi Gherhes Petre (Bistriţa). 33 kg I. Savu Niculae (Bistriţa); II. Gherman Mircea (Bistriţa) ; III. Pădure Cornel (Bistriţa) şi Belecz István (EOLAK). 36 kg. I. Rusu Mihnea (Bacău); II. Adorján Zsolt (Miercurea-Ciuc); III. Grozav Gabriel (Deva) şi Farkas Attila (EOLAK). 40 kg I. Márton Lóránt (Miercurea-Ciuc) ; II. Incze Lehel (Miercurea- Ciuc) ; 111. Grosu Florin (Iaşi) şi Petrovics Milán (EOLAK). 45 kg I. Boaca Lucian (Gheorghe Gheorghiu-Dej) ; II. Fit Robert (Deva) ; III. Mosuţiu Radu (Deva) şi Przibiszlawszky Oszkár (Miercurea-Ciuc). 52 kg. Pîrjol Mihai (Deva) ; II. Radu Adrian (Deva) ; III. Tanea Cristian (Bistriţa) şi Popovici Mihai (Iaşi); 52 kg. I. HC J Armaa Cririm (Deva) ; Ii. Nistor Viorel (Iaşi) ; III. Ichim Mihai (Bacău) şi Avădanei Mihai IGheorghe Gheorghiu- Deal. Clasamentul pe echipe: I. C.F.S. Deva ; II. Viitorul Bistrița ; III. C.S.S. Mîercurea-Ciuc si Pionierul Ra-X»l ; V C.F O rth»_orahe Oheorahtu-Der : VI. FOI A K. Szeged. Câștigătorilor li s-au oferit diofopotrupe atît la cateparide de orentate cît si eoHteptar din partea nro«» forrrKJtÎEH V C.7 efinfoma st O»"« Frjpr piTM nen^rtj spertivstate. (Forró Miklós). Baschet" divizia ,,B-tineret" (1) Ieri, în cadrul campionatului diviziei „B-tineret", feminin, echipa C.S.M. „Viitorul" Gheorgheni a învins pe Voința Sfîntu Gheorghe cu scorul de 68-00 (35-26). Pentru echipa harghiteană au marcat Madarasi Judit (lad. Ancea Precip (15), Rúzsa Etta (13), Fülöp Katalin (10), Kádár Kotai (9) și Vírth Mária (2). Sala „Dacia” din Baia Mare a găzduit, ieri, în prezenţa a peste 3.000 de spectatori, prima manşă a finalei actualei ediţii a Cupei Federaţiei internaţionale de handbal. Echi- ■ pa Minaur Baia Mare are ca adversară la acest rever puternica echipă sovietică Z.I.l. Zaporoje. Partida s-a disputat sub semnul echilibrului, pînă în minutul 53 cinci, la scorul de 17-16 pentru Minaur, handbaliștii sovietici ratează o aruncare de la 7 metri. La repunerea mingii în joc, Măricel Voinea înscrie şi băimărenii accelerează şi încep să se detaşeze în cîştigători, cu scorul de 22-17 (10-7). Într-o partidă în care s-a jucat un handbal de înaltă clasă internaţională, cei mai buni din teren au fost Markel Voinea, autor a 13 goluri (el a înscris în competiţiile internaţionale de club 91 de goluri) şi portarul sovietic Şipenko. PALMARES Din 1978 cind a debutat in competiţiile internaţionale rezervate echipelor de club, formaţia Minaur Baia Mare a susţinut 27 de întîlniri. Iată palmaresul formaţiei băimărene : Cupa cupelor: 1978. Turul I : 35-16 şi 22-11 cu Maccabi Hărăzim (Israel); turul II : 31- 19 şi 24-21 cu Aalborg (Danemarca) ; turul III : 24-19 şi 23-22 cu T.S.V Hoemberg (R.F.G.); semifinală : 19-27 şi 26-22 cu S C. Mogdebura. lp-0 : Turul I ; 27-15 şi 27-19 cu Hapoel Rehovo( Ilsrad) ; turul I : 20-12 şi 17-23 cu T.S.K.A. Sofia ; semifinală : 16-23 şi 24- 23 cu T.U.S. Netelstedt (R.F.G.). Cupa Federaţiei internaţionale de handbal : 1982 : Turul I : 52-12 şi 51-15 cu Filipos Vera (Grecia); turul II : 18-25 şi 23-24 cu Empor Rostok (R.D.G.). 1984: Turul I : 45-17 şi 41-32 cu I.T.U. Istambul; turul II : 32-25 şi 26-19 cu I.F. Helsinger (Danemarca); turul III : 37-22 şi 31-29 cu Lokomotiva Trnava ; semifinală : 37- 19 și 28-25 cu Watt Margarethen Viena ; finala • 22-17 și ? cu Z.l.l. Zaporoje. P. CIPRIAN —lo-1T ■» » ‹‹° ® ‹» o HANDBAL Minaur Baia Mare — Z.l.l. Zaporoje 22-17 (10-7) VOINŢA ODORHEIU SECUIESC - TRICOTEXTII SIGHETUL MARMAŢIEI 25-20 (14-9) Evoluţie bună, mai ales în prima repriză a handbalistelor de la Odorheiu Secuiesc, ele conduced la un moment dat cu 6 goluri diferenţă. Foarte bine au jucat Sipos, care a înscris de ni fel 9 goluri, Kajmar Etelka (cu 6 goluri marcate), Boier Magdolna (cu 5 goluri marcate) și Kovács Etelka (cu 4 goluri marcate). (Ádám Zoltán). Obiective ale sportului harghitean : VOLEI Ramură de sport care nu face parte dintre cele prioritare în judeţ, are în Harghita vechi şi frumoase tradiţii, în special la Topliţa şi Miercurea- Ciuc. Şi în acest an, băieţii din Topliţa s-au calificat pentru turneul final al campionatului naţional al juniorilor şi şcolarilor. Este un lucru frumos, demult nemaiîntîmplat (ultima oară prezente în această fază a competiţiei au fost fetele de la Miercurea-Ciuc). Dar nu putem să nu regretăm că nu mai avem în judeţ nici o echipă de seniori angrenată în vreo competiţie. Nu avem nici măcar un campionat judeţean! Singurele echipe cuprinse în competiţii oficiale sunt cele ale cluburilor sportive şcolare. Conferinţa Judeţeană a mişcării sportive a stabilit pentru cele trei echipe următoarele obiective pentru sezonul viitor : C.S.Ş. Topliţana Topliţa, echipa masculină antrenată de Mugurel Rugină, actuala echipă de juniori, are ca obiectiv major, şi de ce să nu o spunem, greu de realizat, dar nu imposibil, promovarea în divizia B-tineret. Formaţia de juniori care va activa în sezonul viitor în competiţia deschisă a certei vîrste, antrenori Mugurel Rugină şi Anton Chita, are în obiectiv ocuparea locului II sau III în campionatul de juniori şi şcolari şi promovarea unui jucător în lotul naţional de juniori. Echipa feminină a C.S.Ş. Topliţa, antrenor Mészáros Alexandru, are fixat obiectivul de a ocupa locul II în serie, în campionatul naţional de junioare. In fine, echipa de fete de la C.S.S. Miercurea-Ciuc, cîndva fruntaşă în campionatul naţional de juniori şi şcolari, are ca obiectiv revenirea în această competiţie din care a retroarndat. Antrenorul acestei formaţii, încă foarte tinere, este Pogonyi Gheorghe. M. TIBERIU INFORMAŢIA HARGHITEI VSPORT La închiderea sezonului competiţional de schi Sezonul de schi 1984-85 s-a încheiat. De la bun început putem afirma că in acest sezon C.S.Ş. Gheorgheni şi-a îndeplinit şi chiar depăşit obiectivele pe care şi le-a fixat pentru sportivii de performanţă, din acest punct de vedere profesorii Gyulai Béla, Jánosi Béla şi Hambrik Zoltán şi elevii lor meritînd toate felicitările. Cît despre realizări, detaliem în cele ce urmează. SCHI FOND In baza principalelor date fixate în planul de măsuri şi dezvoltare a sporturilor de iarnă, elaborat de club la 28 noiembrie 1984, activitatea în secţia de schi fond a început în timpul optim, pregătirea sezonului făcânduse în mod gradat şi judicios. Astfel, sportivii au atins forma de vîrf în sezonul competiţional şi au reuşit să se impună într-o serie de competiţii majore. In cea mai importantă dintre ele, campionaţii naţional şi în competiţie cu caracter republican, fondiştii de la C.S.Ş. Gheorgheni au obţinut 11 medalii, dintre care 6 de aur, 4 de argint şi una de bronz, precum şi 7 clasări punctate pentru locurile 4—6. In afara concursurilor oficiale de anvergură deosebită, sportivii din Gheorgheni au mai participat şi la o serie de concursuri ample, dotate cu diferite cupe, concursuri în care s-au infrantat cu sportivii cei mai valoroşi din ţară şi au obţinut de 4 ori locul 1, de 5 ori locul 2 şi de 7 ori locul 3. Datorită valorii lor şi comportării constant bune, trei sportivi - Tankó Elemér, Miklós István şi Kereső Endre — însoţiţi de profesorul Gyulai Béla au avut cinstea de a reprezenta culorile ţării în concursul „Prietenia", erfitia 1985, care s-a desfăşurat la Harghita-Băi. Dar la bunele rezultate de ansamblu şi-au adus o contribuţie majoră şi Antal Béla (campion republican la copii), Bajkó Magdolna (cîştigătoarea concursului republican 0l cluburilor sportive şcolare), Antal Dezső, László Alfred, Bögözi Gyöngyvér, Nagy László şi Köllő Robert. SCHI ALPIN Şi secţia de schi alpin şi-a depăşit obiectivele planificate, obţinînd un loc întîi la concursul republican al cluburilor sportive şcolare şi, în aceeaşi competiţie, un loc 2 şi unul 3, precum şi două locuri 4 la finalele campionatului republican de copii. Schiorii alpini au mai fost prezenţi şi la o serie de competiţii dotate cu cupe cu caracter republican, cucerind trei locuri I, un loc secund şi clisindu-se odată pe locul 5. Dintre copii, Basilides Gyöngyvér a participat reprezentînd culorile ţării, la Concursul internaţional de copii, desfăşurat la Poiana Braşov, clo sinduse o dată pe locul 7 şi odată pe locul 8 (în cele două probe de concurs). S-au remarcat din cadrul secţiei Basilides Gyöngyvér (cîştîgătoare a concursului republican al cluburilor sportive şcolare), Barkó Éva şi Romfer Zsolt. Privind planurile de viitor, care sunt ambiţioase, schiorii de la C.S.S. Gheorgheni n-au Intrat în vacantă odată cu încheierea sezonului cî $i-au începtrt nn^oo-i-i'e nertru sezonul Oa mr-ț i~.Oportantă sarcină a secţiei de schi alpin este acum aceea de a forma si lansa o nouă generaţie de mici concurenţi, care sâ asigure continuitatea şi împlinirea realizărilor de pînă acum. BAVLIDFF I.M, director al C.S.Ş. Gheorgheni Clubul sportiv şcolar Gheorgheni