Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 1991 (Anul 3, nr. 327-375)

1991-06-14 / nr. 367

Duminica a lll-a după Rusalii Din Sf. Evanghelie din această duminică aflăm că nimeni nu poate sluji la doi domni, Lui Dumnezeu şi lui mamona, adică lui satana. Cel ce crede în Dumnezeu nu este rob al iubirii, de argint, cel ce este rob al iubirii de arginţi nu mai este prieten al lui Dumnezeu. Apostolul Pavel spune : „Rădăcină tuturor relelor este iubirea de argint pe care unii poftind-o, s-au rătăcit de la credinţă şi s-au străpuns pe ei înşişi cu dureri cumplite“. Deci acest păcat aduce îndepărtarea de Dumnezeu • Credinciosul crede că Dumnezeu e atotputernic • Iubitorul de argint crede că banii sunt atotputernici. Pildă avem pe luda vinzătorul. Păcatul este călcarea legii dragostei lui Dumnezeu şi a oamenilor. In Epistola către Romani (13, 10), Sf. Apostol Pavel ne spune că:„împlinirea legii este dragostea“. Deci îndepărtarea şi pocăinţa este singura nădejde a tuturor păcatelor. Prin pocăinţă desfrînaţii s-au înţelepţit, tiharii s-au izbăzivit, necredincioşii s-au întors la credinţă. O singură pildă avem care ne înfricoşează şi ne deznădăjduieşte. Iuda vinzătorul de argint s a pocăit, a dat înapoi cei treizeci de arginţi strigînd: „Gesit-am vinzi lul singe nevinovat“. Şi ştim că după aceasta s-a spînzurat. lată roada mincinoasei sale pocăinţi. Dumnezeu Tatăl ne spune : ,,Nu vă îngrijiţi pentru viaţa voastră, căutaţi mai intii împărăţia lui Dumnezeu“. lată sfatul cel bun, iată datoria cea bună pentru cîştigarea vieţii veşnice. Preot Victor BUCUR, Făgeţeî .1 Almi III. Nr. 361 „Punctul de tăiere“ - punctul slab al primăriei bilborene?! Crescătorii cue animale din Bilbor fac şi acum ce au făcut ani şi ani dre zile. Muncesc ,îi pot, cîştigă pe măsură şi nu de puţine ori plătesc pentru greşelile lor sau ale altora. Mai recent, printr-o intîmplare nefericită au dat birul cuvenit naturii. O ploaie rece a „prins“ o turmă de oi şi în jur de SC au căzut ca secerate. Aşa a fost să fie ! Cînd a început sezonul de păşunat, o, veste adusă, cine ştie de cine, tocmai de pe Piriul Florilor, le-a tulburat liniştea vreo cîteva zile Ajunseseră aici oierii din Gălăuţaş. După intervenţia primarului intruşii s-au retras, liniştea a fost restabilită şi taberele de vară, pentru vitele şi oile localnicelor, au apucat a se ridica gospodăreşte. Cînd toate au trecut a venit şi vremea socotelilor. Unde dăm laptele, ce facem cu caşul şi cîte şi mai cîte, pînă când, în sfirşit, au reuşit să ia o hotărîre. Unii au optat pentru cisternele din Harghita, alţii le-au ales pe cele din Neamţ pentru că de aici li se promisese, ferm, un preţ mai bun. Şi aşa au căzut în plasă. La avans a mers, la lichidare treaba s-a încurcat şi pe baza încurcăturii a fost luată şi decizia finală : „livrăm totul in judeţ“. Aşa se face că in această perioadă aproape două cisterne cu lapte străbat zilnic drumul într-e Bilbor şi Remetea. Cam la fel sunt făcute calculele şi cînd este vorba de carne. Predau ce predau, mai taie ce pot tăia şi aşteaptă cu răbdare ziua cînd şi aici cineva va lua iniţiativa de a înfiinţa un ...punct de tăiere“. „Nu avem de unde cumpăra un kilogram de carne, ne spunea d-na Elena Pul, agentul agricol din cadrul Primăriei. Azi-mîine toţi vom ajunge vegetarieni“. Mai că nu-ţi vine să crezi ! Un punct de tăiere — dorit atîta — nu poate fi amenajat pentru că n-are cine să o facă. Şi asta în condiţiile in care la bufetul din comună există un spaţiu excedentar şi un congelator nefolosit. Intr-un asemenea ac s-ar rezolva, din cîte neau spus oamenii, nu numai problema aprovizionării parţiale cu canx şi aceea a sacrificărilor impuse de o anume situaţie pentru a cărei soluţionare este necesar, adesea, un drum la abatorul din Topliţa. Punct final la capătul căruia, de cele mai multe ori, omul necăjit de năpasta ce i-a căzut pe cap trebuie să se mulţumească cu o hîrtîe pe care scrie un singur cuvint : „confiscat“. Sâ fie oare „punctul de tăiere“ punctul slab al primăriei bilborene?! ŞtefanaRACHUT ! Cum ne putem face o casă ? Punîndu-ne în ipostaza celui care doreşte să-şi facă o casă sau, fireşte, o altă construcţie, un prim gînd ni s-a îndreptat spre SOMACO S.A., Filiala Miercurea-Ciuc, pentru a ne edifica asupra posibilităţilor de procurare a celor necesare. Astfel, apelăm la amabilitatea domnului BORSÓDY ZOLTÁN, directorul Societăţii : — Mai întîi v-am ruga să enumeraţi principalele produse pe care Ie pot procura cei interesaţi, prin intermediul societăţii pe care o conduceţi. — Vindem nimeni beton, beton proaspăt, oţel beton, carcase din oţel beton, elemente de trotuare, plăci şi stîlpi de gard, semiplanşee şi planşee, blocuri de beton pentru zidărie, ţiglă din beton, elemente ornamentale — diferite modele, plăci de marmură, elemente funerare de marmură, diverse obiecte de marmură — scrumiere, vaze etc., plăci de travertin, iar lista ar putea chiar continua . . . Numai că, ce folos, deoarece sîntem foarte mult afectaţi de volumul redus al activităţii de vinzare, comparativ cu posibilităţile pe care le avem. Continuare in pag. a 2-a Alexandru T.FREA JURNAL INDEPENDENT AL JUDEŢULUI HARGHITA Vineri, 14 iunie 1991 De aproape u an şi ceva se tot strigă, Jos L . „Jos!..“ Despre „Jos poliţia !“ să nu mai vorbim. Dacă nu ne înşeală memoria, ieri s-a împlinit un an de cînd poliţia din Miercurea-Ciuc era în ... focul „desfiinţării“. Dragii noştri ..revoluţionar,“ n-o mai voiau cu nici un chip. Dar, iată că, în cursul zilei de ieri lucrătoarele de la unitatea comercială nr. 59 „Bradul“ din Gheorgheni, printr-o scrisoare adresată redacţiei, aduc cuvinte de recunoştinţă şi mulţumire la adresa poliţiei din  Gheorgheni, pcrsdfWT" poliţişti! sergentului major Radu Ţăran. Ce le-a determinat acest gest ? În noaptea de 8—9 iunie, un răufăcător a dat... lovitura la unitatea „Bradul“ din localitate. Aflat singur, în plină noapte, printre atâtea bunătăţi, hoţul sa „încărcat“ cu tot ceea ce a găsit de trebuinţă. N-a mai apucat să se înfrupte din ,,prada“ furată, fiindcă poliţistul Radu Ţăran, l-a dibuit înainte de a se urca în... primul tren. Aşadar, toate bunurile furate au fost recuperate, iar hoţul îşi va primi„recompensa“ cuvenită. Drept pentru care doamna Ogoriu Florica şi celelalte lucrătoare ale untăţii „Bradul“ aduc cuvinte de mulţumire poiţiei din Gheorghe, personal sergentului rivor Radu Ţăran. Ei, vedeţi că totuşi nevoie de poliţişti ! ! de cînd susţinem această ... năstruşnii idee. Dar cine să dea crezare ? Fiinde dacă bine vă aminti stimaţi cititori, anul trecut „grupuri răzleţe“ . ..revoluţionari“ s-au uipustit asupra sediul poliţiei municipale şi judeţene din Miercure. Ciuc. De ce ? O intribare la care încă se ateaptă răspunsul... • Gheorghe CHIPER - Cuvinte de mulţumire pentru 4 pagini — 2 lei Sunt somne certe că și în municipiul Miercurea-Ciuc vara începe să-și intre in drepturi. Foto : R. NICOLAE Marginalii la Congresul U.D.M.R. în pagina a 3-a Plan da şcolarizare pentru anul de învăţamînt 1991-1992 în pag. a 2-a