Adevărul Harghitei, aprilie-iunie 2007 (Anul 19, nr. 4177-4238)

2007-05-31 / nr. 4217

• Pagina a 2-a • 31 mai 2007 • FOTBAL Sâmbătă, 2 iunie, la Celje, reprezentativa României va susţine primul meci din dubla cu Slovenia, a doua partidă urmând a avea loc miercuri, 6 iunie, la Timişoara, în vederea acestor două partide selecţionerul Victor Piţurcă a stabilit următorul lot de jucători: Portari: Bogdan Lobonţ (Dinamo Bucureşti) şi Mircea Bornescu (foto) (Universitatea Craiova); Fundaşi: Cosmin Contra (Getafe), Valentin Bădoi (Rapid Bucureşti), Gabriel Tamaş (Delta Vigo), Dorin Goian (Steaua Bucureşti), Cristian Chivu (AS Roma), Gabriel Mureşan (Gloria Bistriţa), Radu Ştefan (Dinamo), Răzvan Raţ (Şahtior Doneţk); Mijlocaşi: Paul Codrea (AC Siena), Dorel Stoica (Universitatea), Florentin Petre (ŢSKA Sofia), Adrian Cristea (Dinamo Bucureşti), Laurenţiu Roşu (Recreativo Huelva), Ianis Zicu (Rapid), Bănel Nicoliţă (Steaua); Atacanţi: Adrian Mutu (Fiorentina), Ciprian Marica (Şahtior), Daniel Niculae (Auxerre), Claudiu Niculescu (Dinamo). Lui Răzvan Cociş i s-a reactivat accidentarea şi nu mai face parte din lot, în locul lui fiind chemat Mihăiţă Pleşan. Această convocare are de ce să surprindă: Pleşan nu numai că n-a prea fost titular la Timişoara, dar a jucat mereu modest sau chiar slab. Dar despre felul fantezist în care face Piţurcă convocările este deja inutil să vorbim. Sergiu Radu, care a marcat 14 goluri în Bundesliga - despre care selecţionerul are o părere foarte proastă - a declarat despre neconvocarea lui sau a lui Vlad Munteanu: „Piţurcă are un lot de 25 de jucători pe care îi tot roteşte”. Lotul pentru meciul cu Slovenia CFR Cluj nu se mai opreşte Pierderea locului secund şi, implicit, participarea în Liga Campionilor, a fost un şoc puternic pentru formaţia ceferiştilor clujeni, numai că aceştia au digerat insuccesul cu discreţie, dând chiar impresia că au considerat locul 3 ca unul foarte bun. Că n-a fost aşa o dovedeşte, în primul rând, concedierea rapidă a antrenorului Cristiano Bergodi şi campania masivă de transferări, declanşată încă înaintea disputării ultimei etape. Au semnat pentru CFR portughezul Andre Leao de la Beira Mar, nigerianul Ikezito Bonna de la Hapoel Tel Aviv, Eugen Trică de la ŢSKA Sofia, Gabriel Mureşan de la Gloria Bistriţa, dar clujenii tot nu s-au oprit. Ultimul jucător ajuns la CFR este fundaşul suedez Niklas Sandberg de la AIK Solna. Dar achiziţia cea mai importantă este cea a antrenorului Ioan Andone (foto), care va avea sarcina extrem de dificilă de a asambla o echipă din acest mozaic multinaţional care este CFR Cluj în acest moment. Sperăm, pentru clujeni şi pentru fotbalul românesc, că va reuşi s-o facă.______________________ FORMULA 1 McLaren — anchetată Victoria zdrobitoare a echipei McLaren Mercedes în Marele Premiu al Principatului Monaco nu a fost digerată de toţi cei angajaţi în Formula 1 şi ca atare liderul celor două clasamente se află în acest moment sub o anchetă declanşată de Federaţia internaţională de automobilism sub acuzaţia, sau mai bine zis bănuiala, de „încălcare a codului sportiv”. Mai precis, FIA îi suspectează pe cei de la McLaren că ar fi indicat celor doi piloţi ordinea în cursă, respectiv lui Hamilton să nu-l atace pe Alonso. Acuzaţia e ridicolă întrucât, oricât de talentat ar fi Hamilton, este vorba de un debutant, în timp ce Alonso este campionul mondial incontestabil. Este clar căla mijloc e vorba de interesele echipei Ferrari, nefiind întâia oară când FIA se transformă în apărător pe faţă al intereselor formaţiei italiene. Diego - cel mai bun Brazilianul Diego (foto), de la formaţia Werder Bremen, a fost declarat cel mai bun fotbalist al ediţiei 2006- 2007 a campionatului german. Diego a câştigat peste jumătate din voturile exprimate, chiar dacă formaţia lui a ratat câştigarea campionatului şi a fost eliminată în semifinalele Cupei UEFA. HANDBAL Amariei se antrenează cu naţionala Ja Carmen Amariei (foto), care în ultimii doi ani a fost mereu în scandal cu Gheorghe Tadici, a revenit la naţională. Deşi Carmen, una dintre cele mai bune inter dreapta din lume, dacă nu chiar cea mai bună, componentă a echipei Slagelse, câştigătoare a Ligii Campionilor, se află la Rm. Vâlcea şi se antrenează cu lotul, integrarea ei în echipa naţională nu este sigură, antrenorul refuzând orice declaraţie în legătură cu acest subiect. Să sperăm că Amariei îşi va găsi locul în echipa naţională, pentru că este mare nevoie de ea, dinspre partea adversarelor noastre, formaţia Suediei, venind veşti neliniştitoare, în ultimul meci de pregătire Suedia a învins, chiar la Viena, echipa Austriei cu scorul de 34-20. Reamintim că primul meci pentru barajul de calificare la Campionatul Mondial va avea loc în Suedia, la Ulevala, duminică, 3 iunie, iar returul peste o săptămână la Râmnicu-Vâlcea. bună extremă dreaptă Rulmentul Echipa feminină Rulmentul Braşov a reuşit un transfer de senzaţie: coreeanca Woo Sun Hee (foto), de la fondaţia Sam Chuck City, considerată cea mai bună extremă dreaptă din lume, în 2005, va juca în următoarele două nă a Asiei, sezoane pentru echipa braşoveană. Woo Sun Hee este componentă a echipei naţionale a Coreei de Sud, vicecampioană olimpică la Atena, medaliată cu bronz la Campionatele Mondiale, multiplă campion- TENIS Roland Garros: Hănescu - eliminat Primul tenisman român care a jucat în turul I al Turneului de mare şlem de la Roland Garros a fost Victor Hănescu. E adevărat, el a întâlnit un adversar foarte puternic - argentinianul Guillermo Canas, de două ori învingător în faţa lui Roger Federer în acest an însă aşa cum ne-a obişnuit în ultima vreme, Hănescu a pierdut fără să opună rezistenţă. Marţi, ploile nu au mai perturbat competiţia, aşa că la masculin turul I este aproape încheiat. N-au lipsit surprizele, cea mai, mare fiind eliminarea fostului nr. 1 mondial, Andy Roddick, de către Igor Andreev (foto), a lui Ferrnando Gonzalez de către Radek Stepanek sau al lui Sebastien Grosjean de către Marcos Baghdatis. Nici celălalt american considerat favorit, James Blake, n-a avut o soartă mai bună: a fost învins în 4 seturi de gigantul croat de 2,08 m Ivo Karlovici. La feminin, surprinde eliminarea Nadiei Petrova de către cehoaica Kveta Peschke, dar rusoaica a acuzat dureri la spate. Altă surpriză este victoria Nuriei Llagostera Vives în fața Anei Smashnova. Rezultate din turul I: Masculin: Roger Federer (Elv.) - Michael Russell (SUA) 6-4, 6-2, 6-4; Carlos Berlocq (Arg.) - Julien Benneteau (Fra.) 6-7, 7-5, 6-2, 6-3; Marcos Baghdatis (Cip.) — Sebastien Grosjean (Fra.) 6-3, 6-2, 6-4; Jurgen Melzer (Aut.) - Jose Acasuso (Arg.) 6-4, 7-5, 6-4; Guillermo Canas (Arg.) - Victor Hănescu (Rom.) 6-3, 6-1, 6-4; Ivan Ljubicici (Cro.) - Amaud Clement (Fra.) 6-1, 7-5, 7-5; Radek Stepanek (Ceh.) - Fernando Gonzalez (Chi.) 6-2, 6-2, 6-4; Lleyton Hewitt (Aus.) - Max Mimâi (Blr.) 6-3, 6-1, 6-3; Ivo Karlovici (Cro.) — James Blake (SUA) 4-6, 6-4, 7-5, 7-5; Igor Andreev (Rus.) - Andy Roddick (SUA) 3-6, 6-4, 7-5, 7-5. Feminin: Milagros SequeraTVen.)- Virginie Razzano (Fra.) 5-7, 6-3, 9-7; Marion Bartoli (Fra.) - Aravane Rezai (Fra.) 6-2, 6-4; Mathilde Johansson (Fra.) - Anna Lena Groenefeld (Ger.) 7-5, 6-4; Kveta Peschke (Ceh.) - Nadia Petrova (Rus.) 7-5, 5-7, 6-0; Nuria Llagostera Vives (Spa.) - Anna Smashnova (Isr.) 6-2, 7-5; Maria Kirilenko (Rus.) - Maria Elena Camerin (Ita.) 6-3, 6-0. Raluca Olaru și Edina Galovits nu au disputat încă partidele din turul I. i Kin Bacai Hra TrrEn CICLISM Turul Italiei: Garzelli la a doua victorie Cea de a 16-a etapă a Turului Italiei a început la Agordo, în Munţii Dolomiţi, şi s-a terminat la Lienz, în Austria, după 189 km. Eroul etapei a fost italianul Stefano Garzelli, care la 34 km de Lienz a părăsit de unul singur plutonul mare, a depăşit un grup de 4 evadaţi şi a terminat cu un avans de peste un minut. Este a doua victorie în acest tur a italianului, după ce cu 3 zile înainte câştigase şi etapa a 14-a. Clasamentul etapei a 16-a: 1. Stefano Garzelli (Italia - Acqua e Sapone) 5h 34’ 07”; 2. Laurent Mangel (Franţa-AG2R) la U 01”; 3. Ricardo Serrano Gonzalez (Spania - Tinkoff) la 1’ 01”. în clasamentul general ordinea în fruntea Turului a rămas neschimbată: 1. Danilo Di Luca (Italia - Liquigas) 73h 43’ 12”; 2. Enrico Mazzoleni (Italia - Astana) la 1’ 51”; 3. Andy Schlecht (Luxemburg-Team CSC) la 2’ 56”. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU