Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2007 (Anul 19, nr. 4304-4368)

2007-10-23 / nr. 4319

www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XIX., Nr. 4319 MARȚI, 23 OCTOMBRIE 2007 • 8 PAGINI Prețul 40 bani (4000 Iei) prin abonament, 50 bani (5000 lei) la vânzare liberă Atenţionare meteorologică pentru 19 prefecturi Ministerul Internelor şi Reformei Administrative a transmis o nouă avertizare celor 19 prefecturi pentru care există atenţionare meteorologică începând de astăzi, ora 12:00 (Argeş, Bacău, Braşov, Buzău, Caraş-Severin, Covasna, Dâmboviţa, Gorj, Harghita, Hunedoara, Mehedinţi, Neamţ, Olt, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiş, Vâlcea şi Vrancea). Conform avertizării transmise, prefecţii, în calitate de preşedinţi ai comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţă, vor dispune ca la nivelul comitetelor locale să fie monitorizată cu atenţie evoluţia fenomenelor hidro-meteorologice, pentru a putea interveni, în timp util, în caz de apariţie a unor situaţii de urgenţă. Conducerea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative a cerut încă de ieri prefecturilor aflate sub atenţionarea meteorologică de COD GALBEN să convoace comitetele judeţene pentru situaţii de urgenţă pentru a stabili măsurile necesare a fi aplicate. Totodată, s-a cerut instituirea serviciului de permanenţă la toate primăriile din zonele de risc în caz de iminenţă a producerii lior situaţii de urgenţă. Conform raportărilor primite ieri dimineaţă de la Instituţiile Prefectului, ca urmare a fenomenelor meteorologice produse, 33 de localităţi din 9 judeţe ale ţării au fost afectate din punct de vedere al alimentării cu energie electrică. Ministrul Cristian David a cerut poliţiei rutiere să fie prezentă în special pe drumurile unde se circulă greu din cauza precipitaţiilor căzute sub formă de lapoviţă şi ninsoare, pentru a asigura un trafic normal, în condiţii de siguranţă.Amănunte privind starea drumurilor şi alimentarea cu energie în județul Harghita - în pag. a 3-a) Sloganul UDMR pentru europene: „Noua descălecare"! Vineri seara a avut loclansarea candidaţilor UDMR în judeţul Harghita, la care au participat 20 din cele 45 de persoane propuse de Uniune pentru Parlamentul European, delegaţia fiind condusă de preşedintele Markó Béla. Printre cei prezenţi la eveniment s-au numărat ministrul Mediului, Korodi Attila, şi ministrul Lucrărilor Publice, Borbély László, secretarii de stat Tánczos Barna şi Horváth Anna, consilierii de stat Szász Attila şi Csutak István, parlamentari din Covasna, Harghita şi Mureş, precum şi preşedinţii executivi ai organizaţiilor teritoriale ale UDMR din cele trei judeţe. (Continuare în pag. a 5-a) -VlIHOaVH- suB0|spnf eo9tO|Qjg cam mondial - în pagina a 2-a Aleea către spațiile verzi a fost jalonată - în pagina a 5-a - .^59. i.00 ■ în apropiere de Miercurea-Ciuc Grav accident de circulaţie soldat cu cinci morţi - în pagina a 3-a - /In preajma Zilei Armatei în săptămâna 15-19.10.2007, în Miercurea-Ciuc au avut loc o serie de concursuri sportive dedicate Zilei Armatei României, grupate generic sub titulatura „ Cupa 25 octombrie 2007”, în cadrul căreia s-au întrecut toate instituţiile publice din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională din localitate. Vineri, în prezenţa comandantului garnizoanei, general Vasile Bârea, a avut loc festivitatea de premiere a învingătorilor în probele de fotbal, tenis de masă, tenis de câmp şi volei. (Continuare în pag. a 3-a ) PNL a anunţat că Guvernul îşi va asuma răspunderea pentru Legea votului uninominal, iar preşedintele Băsescu a afirmat că „în mod sigur va avea loc un referendum” PNL a anunţat, ieri, că Guvernul îşi va asuma răspunderea pentru votul uninominal, decizie care este posibil să fie luată la proxima şedinţă a Executivului. Ieri dimineaţă, Biroul Politic Permanent al PNL a decis ca Executivul să-şi asume proiectul votului uninominal, în favoarea acestei decizii înregistrându-se 16 voturi „pentru” şi 4 „împotrivă”. Aflat la lansarea candidaţilor PD pentru europarlamentare - şi foarte probabil că în legătură cu declaraţia liberalilor - preşedintele Băsescu a afirmat în cadrul discursului său că „în mod sigur va avea loc un referendum”, întrucât „pe mine nu mă poate păcăli nimeni şi nici pe poporul român”.