Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2008 (Anul 20, nr. 4369-4429)

2008-02-14 / nr. 4398

www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XX., Nr. 4398 , JOI, 14 FEBRUARIE 2008* 8 PAGINI Prețul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă în Harghita O singură unitate de procesare a cărnii deţine ştampila ovală pentru comerţ intracomunitar - în pagina a 4-a - Monitorizarea şi igienizarea cursurilor de apă din judeţ - în pagina a 3-a - Ne aşteaptă o primăvară (geo)politică fierbinte Preşedintele Rusiei, Vladimir Putin, intenţionează să vină la Bucureşti, pentru a participa la Summit-ul NATO, care se va desfăşura în luna aprilie 2008. Deplasarea lui Putin în capitala României a fost anunţată chiar zilele acestea, la München, de către prim-vicepremierul rus Serghei Ivanov, în cadrul unei conferinţe de presă. Deşi Ivanov a ţinut să calmeze oarecum opinia publică europeană, afirmând că Rusia nu va adopta o atitudine de şantaj în cazul recunoaşterii independenţei Kosovo, declarându-şi, în contrast cu puterile occidentale, sprijinul pentru enclavele separatiste Abhazia sau Transnistria, este clar că administraţia de la Kremlin declanşează un atac la baionetă în bătălia pentru estul Europei. Prin decizia de a participa la Summit-ul NATO de la Bucureşti, Putin şi aghiotanţii săi de la Kremlin demonstrează că sunt vizibil deranjaţi de entima extindere a Alianţei Nord-Atlantice, culierea Ucrainei şi Georgiei. (Continuare în pag. a 3-a) IGOR BURCIU, Flux Din cele 70 de bazine de înot, prevăzute într-un proiect naţional, unul se va r realiza în Miercurea-Ciuc Cei ce ne-au dat această veste, bună de altfel, sunt primarul municipiului reşedinţă de judeţ şi Lukács Vilmos, directorul general al Companiei Naţionale de Investiţii (CNI), într-o conferinţă de presă ce a avut loc la sfârşitul săptămânii trecute. Directorul general al CNI a spus că în ţară se vor construi 70 de bazine de înot, din care 10 de dimensiuni olimpice, 20 de dimensiuni pentru polo pe apă şi 40 cu scop didactic. După consultaţii cu specialişti în materie, s-a ajuns la decizia ca un bazin din cele 70 să se realizeze în Miercurea-Ciuc. Acesta va fi acoperit şi va cuprinde două bazine: pentru polo cu dimensiuni de 33x25 metri şi cu scop didactic cu dimensiuni, de 12,5x25 metri. La elaborarea proiectului - spunea directorul general al CNI se va ţine seama de normele europene, respectiv circulaţia apei în bazin, filtrarea să se facă cu instalaţii de ultimă generaţie. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUŢ Csibi István, reţinut 7ă de procurorii DIICOT El este acuzat de instigare la infracţiuni economico-financiare Avocata afaceristului consideră că reţinerea este nejustificată Controversatul om de afaceri Csibi István a fost reţinut marţi noaptea, pentru 24 de ore, de către procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism (DIICOT), fiind acuzat de săvârşirea mai multor infracţiuni economico-financiare. Marţi după-amiază locuinţa din Miercurea- Ciuc a afaceristului a fost percheziţionată, în baza unei autorizaţii emise de Tribunalul Bucureşti, în zonă au sosit zeci de mascaţi, dar şi reprezentanţi ai Serviciului de Criminalitate Organizată Harghita. Din casa lui Csibi István a fost confiscat un laptop şi mai multe acte. în cursul serii, omul de afaceri a fost dus la sediul DIICOT Bucureşti, unde a fost audiat timp de două ore, după care procurorii au emis o ordonanţă de reţinere. Csibi István a refuzat să dea declaraţii în faţa anchetatorilor şi le-a spus jurnaliştilor că nu ştie pentru ce a fost dus la Bucureşti. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Centrul de îngrijire şi Asistenţă Frumoasa Un loc unde cei suferinzi îşi găsesc alinarea Dopajul - cancerul sportului actual Nu se ştie exact cine a fost primul sportiv dopat, poate nici nu a fost un om, ci un... car! într-adevăr administrarea de substanţe dopante în cursele hipice a premers apariţia „bolii” la oameni. Nici despre primul dopaj nu sunt date certe, dar se ştie cine a fost prima victimă: englezul Tom Simpson. El şi-a pierdut viaţa în cea de a 13-a etapă din Turul Franţei, în data de 13 iulie 1967, pe Muntele Ventoux. Era în grupul de urmărire a unor evadaţi, dar a rămas în urmă şi la un moment dat s-a prăbuşit, însă spectatorii l-au pus din nou în şa, crezând că e doar obosit, a mai rulat 250 m şi s-a prăbuşit din nou. A decedat în elicopterul care-l transporta spre spital. La autopsie s-a descoperit că luase amfetamine, de fapt câteva tuburi erau şi în buzunarul său. în plus, pe traseu, consumase şi coniac din buteliile oferite de spectatori. Cockteilul amfetamine-alcool s-a dovedit fatal în condiţiile unei etape de munte, extrem de grea şi pe o căldură teribilă. (Continuare în pag. a 2-a)