Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-30 / nr. 4513

• Pagina a 2-a • 30 iulie 2008 • Ancuţa Bobocel - locul secund la Londra Atleta româncă Ancuţa Bobocel (foto) a avut o comportare remarcabilă la Super Grand Prix-ul de la Londra. Fiind cea mai tânără concurentă a probei de 3.000 metri obstacole, craioveanca s-a instalat în fruntea plutonului şi a condus cursa 2.850 de metri, abia în final fiind depășită de irlandeza Roisin McGettingan. Dincolo de rezultat, a surprins plăcut atitudinea de adevărată campioană a tinerei noastre alergătoare, 20 de ani, care are în palmares mai multe titluri mondiale de juniori. Podiumul cursei: 1. Roisin McGettingan (Irlanda) 9’ 33” 76; 2. Ancuţa Bobocel 9’ 37” 45; 3. Korine Hinds (Jamaica) 9’ 40” 02. Unul din performerii competiţiei de la Londra a fost rusul Andrei Slinov, care, cu 2,38 m, a stabilit cea mai bună performanţă mondială a anului la săritura în înălţime. Paradoxal, dar Slinov nu a fost reţinut în lotul Rusiei pentru Jocurile Olimpice, deci nu va fi prezent la Beijing. Multipla recordmană mondială, rusoaica Elena Isinbaieva, a câştigat săritura cu prăjina cu 4,93. Isinbaieva a ratat de foarte puţin un nou record mondial la înălţimea de 2,04 m. TENIS Tecău învingător Cuplul româno-elveţian Horea Tecău (foto) - Yves Allegro a câştigat turneul challenger de 85.000 de euro de la San Marino. în finală, Tecău şi Allegro au învins perechea Fabio Santangelo (Italia) — Philipp Marx (Germania) cu scorul de 7-5, 7-5. Monica Niculescu în turul II Tenismana Monica Niculescu a debutat cu o victorie în turul I al puternicului turneu WTA de la Montreal. Ea a învins-o clar, scor 6-1, 6-2, pe americanca de origine rusă Varvara Lepchenko. Monica va juca în turul secund cu elveţianca Patty Schnyder, care s-a calificat în turul secund după 7-6, 3-2, abandon, în faţa chinezoaicei Meng Yuan. Alte rezultate din turul I al turneului de la , Montreal: Daniela Cibulkova (Slovacia) - Elena Vesnina (Rusia) 6-1,6-1, Marion Bartoli (Franţa) - Melanie South (Marea Britanie) 6-3, 6-7, 6-0, Virginie Razzano - Aravane Rezai (ambele Franța) 6-1, 6-2. Nadal la un... turneu de fotoliul de lider Spaniolul Rafael Nadal a câștigat al 5-lea turneu consecutiv la care a participat în acest sezon, în finala de la Montreal (Canada), Nadal l-a învins cu 6-3, 6-2 pe germanul Nicolas Kiefer. Spaniolul s-a apropiat la doar 300 de puncte de Federer, ceea ce înseamnă că o singură victorie într-un turneu ATP de categoria I i-ar fi suficientă pentru a-l detrona pe Federer de pe locul de lider mondial, în care s-a instalat în urmă cu patru ani. ŞAH „Cupa Municipiului Miercurea-Ciuc” La sala de şah de la Direcţia judeţeană pentru sport Harghita a avut loc „Cupa Municipiului Miercurea-Ciuc’ la şah, la care au luat parte 40 de şahişti din Miercurea-Ciuc, Comăneşti, Sovata, Gheorgheni, Bălan, Lăzarea, Tomeşti, Lupeni-Harghita. La seniori s-a jucat în sistem elveţian, pe distanţa a 7 runde, primii clasaţi fiind: 1. Tamás Szilárd (Tomeşti) 6 p.; 2. Piroska Alexandru (Sovata) 5,5; 3. Szakats Ştefan (M. Ciuc) 5. La categoria copii, pe primele locuri au fost: 1. Jakob Nándor (Lupeni) 5 p. (din 5 posibile!); 2. Alexandru Chirilă; 3. Cătălin Voșloban (ambii M. Ciuc) 3,5 p. SĂRITURI DE LA TRAMBULINĂ Austria învingătoare Icarii moderni au început din nou să zboare, de data aceasta în decorul verde al peisajului estival, aterizând pe covoare de plastic, tot verzi, de pe care trec uneori pe iarbă. Prima etapă a Marelui Premiu de vară a coincis cu prima etapă a Turneului celor 4 naţiuni, care s-a desfăşurat la Hinterzarten, în Germania, undeva aproape de izvoarele Dunării. A câştigat, conform aşteptărilor, dar nu fără emoţii, Austria, întrucât înaintea ultimei serii de sărituri conducea, surprinzător, Germania. Austria, cu o echipă formată exclusiv din „lupii tineri” afumaţi în ultimii ani - Andy Kofler, Mahuel Feltner, Gregor Schliren zauer şi Thomas Morgenstern - a acumulat 1.028 de puncte, iar Germania - în formula Michael Uhrmann, Martin Schmitt, Georg Spath şi Michael Mellmayer — a realizat 1.023,5 puncte. O surpriză a fost şi clasarea pe treapta a treia a podiumului a echipei Cehiei, care a depăşit puternicele formaţii ale Norvegiei şi Finlandei, e adevărat, fără cei mai buni săritori. Următoarea etapă a Turneului celor 4 naţiuni va avea loc la Einsiedeln, în Elveţia. RUGBY Tri Nations: Moare o legendă? Două contraperformanţe pun sub semnul întrebării statutul de „Brazilie a rugby-ului”,a atribuit echipei naţionale de rugby a Noii Zeelande, în urmă cu două săptămâni, în cadrul noii ediţii a „Tri Nations”, puternica competiţie a naţionalelor de la antipozi, AN Black pierdeau, scor 28-30, în faţa Australiei, pentru ca sâmbătă să fie învinşi la scor, 19-34, de către Australia, la Sydney. Din 1999, Noua Zeelandă n-a pierdut la o asemenea diferenţă în faţa Australiei, iar două eşecuri consecutive ale neo-zeelandezilor nu se ştie de când nu s-au mai întâmplat. Daniel Santamans a decedat Fostul selecţioner al naţionalei de rugby a României, francezul Daniel Santamans (foto), a încetat din viaţă, la vârsta de 49 de ani, în urma unui atac cardiovascular. Santamans a decedat pe drum, când se întorcea de la înmormântarea mamei sale. HANDBAL Fetele învinse în primul meci din Grupa principală 1, din cadrul Campionatului Mondial de tineret găzduit de Macedonia, formaţia noastră a întâlnit puternica echipă a Danemarcei, campioană mondială, în faţa căreia a pierdut cu scorul de 24-30 (11-14). Exceptând primele minute, jucătoarele noastre au fost conduse pe toată durata partidei, pierzând fără drept de apel. Cele mai multe goluri pentru formaţia noastră au fost marcate, ca şi în celelalte partide, de către Luciana Marin şi Adriana Ţăcălie. FOTBAL CE de juniori: Germania campioană Echipa de juniori a Germaniei U-19 a defilat la turneul final al Campionatului European rezervat juniorilor din această categorie de vârstă. Nemţii au câştigat toate partidele disputate, în finală învingând Italia cu scorul de 3-1. în semifinale, Germania a întrecut Cehia cu 2-1, după prelungiri, iar Italia a învins, greu, Ungaria, surpriza competiției, cu 1-0. Bruckner va antrena Austria Veste deloc bună pentru echipa noastră naţională în perspectiva preliminariilor CM 2010: noul antrenor al echipei Austriei, aflată în aceeaşi grupă de calificare cu România, este reputatul Cărei Bruckner (foto), fostul antrenor al naţionalei Cehiei. Bruckner îl înlocuiește la cârma reprezentativei Austriei, care n-a jucat rău la recentul turneu final al CE, unde a fost una din gazde, pe Josef Hickersberger. FOTBAL PE PLAJĂ Brazilia - campioană mondială Portul francez Marsilia a găzduit turneul final al Campionatului Mondial de fotbal pe plajă, competiţie câştigată pentru a 12-a oară, a 3-a oară consecutiv, de formaţia Braziliei. In finală, brazilienii au dispus cu 5-3 de Italia, după ce cu câteva minute înainte de final conduceau cu 5-0, în semifinale, Brazilia a învins cu 5-4 Portugalia, în timp ce italienii au surclasat, scor 6-2, echipa Franței, fostă campioană mondială. CICLISM Carlos Sastre - învingător la Paris Spaniolul Carlos Sastre (foto) a terminat învingător în cea de a 95-a ediţie a Turului Franţei, ceea ce era cert încă de sâmbătă, după etapa contracronometru, când australianul Cadel Evans, considerat net favorit la contratimp, n-a reuşit să-i ia lui Sastre decât 29 de secunde, în timp ce avansul spaniolului era de U 34”. După această etapă, Evans a declarat: „Eu am mers bine, dar alţii au mers incredibil”. Evident, o aluzie la o posibilă dopare a spaniolului, ceea ce n-ar fi o surpriză chiar atât de mare, având în vedere felul fantastic în care a pedalat Sastre la sosirea pe muntele Alpe d’Huez, ca şi în etapa contracronometru de sâmbătă. Nu trebuie uitat că directorul sportiv al formaţiei lui Sastre, CSC Team, este Bijarne Rijs, cel care a fost deposedat de titlul de câştigător al Turului după ce a recunoscut că s-a dopat. Ca și anul trecut, Cadel Evans a venit pe locul secund, pe trei fiind, mare surpriză, austriacul Bernard Kohl. Pagină realizată de ȘTEFAN DANCIU