Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-09-11 / nr. 4544

E toamna în care cu adevărat se vor număra „bobocii" încerc să-mi închipui emoţiile prin care trec potenţialii parlamentari. Aceia care vor pune la bătaie toate economiile pe care le-au acumulat, cu gândul că odată trecut hopul alegerilor parlamentare uninominale, tot ce-au cheltuit nu numai că se va recupera, ci se va reîntoarce îndoit, dacă nu întreit, în următorii patru ani de mandat. Deja au început „pomenile” sau mai bine zis „învăluirile” electoratului: cu sărmăluţe, cu şepcuţe, cu tricouri, cu vorbe meşteşugite că vor face, că vor drege, că mai ştiu eu ce, îmi place să cred că electoratul nu se va lăsa păcălit şi nu le fac nici o vină acelora care se dedau la sărmăluţe şi la mititei, cu condiţia ca după ce s-au înfruptat din aceste bucate, gratuite, să judece la rece dacă cei sau cei ce fac pe mărinimoşii înainte de alegeri le vor reprezenta cu adevărat interesele odată ajunși în forul legislativ. * (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUȚ Locuitorii din Ciucul de Jos, nemulţumiţi că rromii fac ravagii în culturile agricole Locuitorii mai multor sate din zona Ciucului de Jos sunt nemulţumiţi că rromii fac ravagii în culturile agricole şi fură mare parte din recolta de pe câmp. Primarii din localităţile Plăieşii de Jos, Sânmartin şi Cozmeni au trimis sesizări la Prefectura Harghita, prin care solicită ajutor pentru ca fenomenul să fie stopat. Primarul comunei Plăieşii de Jos, András Zoltán, spune că problema persistă de ani de zile şi oamenii din sat au ajuns la capătul răbdării. Edilul a declarat că în ultima perioadă rromii au furat vaca unui sătean, pe care au tăiat-o şi au mâncat-o, dar a fost înregistrată şi o tentativă de viol, pusă tot pe seama unui cetăţean de etnie rromă. în plus, în fiecare toamnă aceştia fură din recolta sătenilor, fie că este vorba de cartofi sau porumb. András Zoltán crede că problema ar putea fi rezolvată dacă jandarmii ar patrula permanent în zonă, pentru a descuraja faptele antisociale ale rromilor. (Continuare în pag. a 4-a) LIA MATEI SONY! mobfi www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XX., Nr. 4544 • JOI, 11 SEPTEMBRIE 2008 • 8 PAGINI Prețul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă CzWv^vmv-" Severitate crescută în preluarea și plata lucrărilor la drumurile județene - în pagina a 4-a - - Programe TV - 12-18 septembrie 2008 - paginile 5-6 - Mănăstirea Doamnei din Topliţa-Moglăneşti Sub semnul aniversării a 350 de ani de la întemeiere Accize mai mici pentru ţuică şi palincă □ Asta vor produ cătorii, asta vor şi guvernanţii! - în pagina a 4-a - Proteste-surpriza în prima zi de şcoală » Federaţia Educaţiei Naţionale i-a cerut preşedintelui Camerei Deputaţilor, Bogdan Olteanu, să introducă, în regim de urgenţă, pe ordinea de zi proiectul de lege care prevede majorarea cu circa 50% a salariilor personalului din învăţământ. Hotărârea a fost luată în urma Consiliului Naţional Extraordinar, care a avut loc la Galaţi, în perioada 5-6 septembrie a.c. în condiţiile în care conducerea Camerei Deputaţilor nu se va conforma solicitării FEN, membrii de sindicat sunt pregătiţi să înceapă protestele încă din prima zi a noului an şcolar. „Această majorare este foarte importantă pentru învăţământ. Suntem siguri că dacă va ajunge pe ordinea de zi va fi aprobată. (Continuare în pag. a 4-a)