Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2008 (Anul 20, nr. 4492-4557)

2008-07-08 / nr. 4497

• Pagina a 2-a • 8 iulie 2008 • CICLISM Cea de a 5 ediţie a Turului Franţei, care va număra în acest an 21 de etape şi peste 3.500 km, a început în Bretania, la Brest. Spre deosebire de alte ediţii, anul acesta nu s-a mai disputat un prolog al Turului, ci o etapă plină, măsurând aproape 200 km între Brest şi Plumelec. După puţini kilometri, se produce deja o evadare, în care intră 8 rutieri, care vor avea la un moment dat peste 8 minute avans, dar vor fi prinşi la doar câţiva kilometri de sosire, iar sprintul final a fost câştigat de unul din favoriţii la victoria finală, spaniolul Alejandro Valverde (foto), de la formaţia Caisse d’Epargne, care a fost cronometrat în 4h 37’ 07”. Cum e şi firesc, Valverde a îmbrăcat primul tricou galben de lider al Turului, dar avansul lui faţă de Philippe Gilbert era de numai o secundă, datorită unei măsuri ciudate de a nu acorda în această ediţie nici un fel de bonificaţii. Etapa a 2-a, alergată între Auray şi Saint Brieuc, 164,5 km, a avut de asemenea o evadare lungă a patru francezi, protagonişti fiind Sylvain Chavanel şi Thomas Voeckler, dar, ca şi în etapa precedentă, fugarii sunt prinşi foarte aproape de sosire, iar etapa e câştigată de sprinterul norvegian Thor Hushovd în 3h 45’ 13”, alţi 13 alergători sosind în acelaşi timp, printre care şi Alejandro Valverde, care îşi păstrează tricoul roz. Turul Franţei ! TENIS Nadal triumfă la Wimbledon Spaniolul Rafael Nadal (foto) a întrerupt şirul de victorii - cinci! - ale lui Roger Federer la cel mai mare turneu de mare șlem pe iarbă - Wimbledon - învingându-1 în 5 seturi, 6-4, 6-4, 6-7, 6-7, 8-6, pe nr. 1 mondial. A fost un meci sub semnul încrâncenării şi a jocului formidabil al lui Nadal şi al unei surprinzătoare labilităţi psihice a lui Federer, care a greşit mai multe mingi simple decât în trei turnee întregi. Un exemplu: în setul doi, la 4-1 şi serviciul, Federer a jucat superficial ghemul 6, l-a pierdut şi în continuare Nadal şi-a adjudecat 4 ghemuri consecutive. Nadal a avut un singur moment de ezitare, în setul 4, când la 5-2 pentru el, şi serviciul, a pierdut 3 mingi consecutive şi până la urmă şi setul. Subliniind că Nadal a demonstrat că poate fi şi pe iarbă, probabil şi pe alte suprafeţe, ceea ce este pe zgură, este foarte clar că Roger Federer nu mai este jucătorul cu nervi de oţel de altă dată. Şi probabil nici nu va mai fi! De altfel, scorul general între Nadal şi Federer a devenit acum 12-6 pentru spaniol! La feminin, o dispută în familie a surorilor Williams, care au profitat din plin de eliminarea surprinzătoare a primelor 5 favorite. A câştigat, oarecum previzibil, Venus, care a egalatcoincidenţă? - scorul în finalele de mare şlem, 3-3. în timp ce Venus a jucat foarte relaxată, Serena a fost mai tot timpul crispată. De ce oare? HANDBAL Misiune grea pentru echipele feminine La Viena a avut loc tragerea la sorţi a grupelor preliminare ale Ligii Campionilor la handbal feminin şi masculin. Campioana ţării, Oltchim Rm. Vâlcea, va juca direct în turul III preliminar, Grupa C, alături de formaţiile Lada Togliatti (Rusia), Larvik (Norvegia) şi o echipă calificată ,din turul II preliminar, probabil Podravka Koprivnica. Rulmentul Braşov va juca în grupa preliminară C din turul II de calificare, din care mai fac parte formaţiile Ikast Bording (Danemarca), SPR Safo Lublin (Polonia) şi echipa clasată pe locul doi în Grupa A preliminară din turul I. Campiona ţării la masculin, Steaua Bucureşti, va disputa un meci preliminar de baraj cu formaţia belgiană Sasia HC. Mariana Târcă - demisă Finanţatorul formaţiei feminine Rulmentul Braşov, Theodor Florescu, a hotărât să renunţe la antrenoarea Mariana Târcă, cea care în cei patru ani cât a fost la Rulmentul a câştigat un titlu naţional, o cupă a României, Cupa Challenge şi a fost, în ultimul sezon, finalistă a Cupei Cupelor, în care a pierdut după două înfrângeri în faţa formaţiei norvegiene Larvik. De fapt, acesta a fost motivul principal care i se reproşează Marianei Târcă, precum şi unele neînţelegeri cu jucătoarele. Se dă ca sigură preluarea Rulmentului de către timişoreanul Herbert Müller, care trăieşte de mulţi ani în Germania şi care a reuşit rezultate foarte bune cu HC Nürnberg. Curios e faptul că Müller a refuzat Oltchim Rm. Vâlcea doar cu câteva zile în urmă, pe motive familiale. Să fi dispărut aceste motive în câteva zile? V SCRIMĂ Ana Maria Brânză - vicecampioana europeana Spadasina româncă Ana Maria Brânză (foto) a reușit să cucerească medalia de argint în cadrul Campionatelor Europene de scrimă,găzduite de capitala Ucrainei, Kiev. în finală, Ana Maria a fost învinsă cu scorul de 11-5 de către maghiara Adrien Homay. Campionul olimpic Mihai Covaliu a câștigat medalia de bronz la aceeași armă, spada. iij.| POLO PE APĂ Egal cu Serbia După două înfrângeri, din care una complet neaşteptată - 6-10 cu Macedonia şi 7-12 cu Italia-poloiştii români, prezenţi la Campionatele Europene de la Malaga, Spania, au obţinut un rezultat foarte bun, terminând la egalitate, scor 6-6, cu echipa Serbiei, campioana europeană „en titre”. România mai are de jucat cu Germania şi Rusia şi în ipoteza obţinerii victoriei, lucru posibil, deşi va fi foarte greu, se poate califica în faza următoare a competiţiei de pe locul 3 - sau poate chiar 2 - din grupă. FOTBAL Schimb Mardare - Burdujan Dorinţa giuleştenilor de a-l avea în formaţie pe fundaşul naţionalei de tineret de la FC Vaslui, Ştefan Mardare, s-a realizat în sfârşit. FC Vaslui şi Rapid Bucureşti au procedat la un schimb: Mardare contra Lucian Burdujan, plus 500.000 euro. Iniţial, Burdujan a refuzat să plece la Vaslui, dar în cele din urmă a fost convins de antrenorul Viorel Hizo, care l-a mai antrenat pe Burdujan. Meciuri amicale: Poli Timişoara - Metalurg Zaporoje 1-2 (în Austria), FC Nantes -Dinamo Bucureşti 1-2, Kecskemet (Ungaria) - Poli Iaşi 5-2. Combaterea violenţei în sport La Prefectura judeţului Harghita a avut loc şedinţa ordinară a Comisiei judeţene pentru combaterea violenţei în sport. Au participat membrii comisiei, adică reprezentanţi ai Prefecturii, Inspectoratului de Jandarmi, Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, ai Direcţiei pentru Sport Harghita, responsabilii pe linie de sport ai unor instituţii din judeţ, administratorii bazelor sportive. Au fost discutate aspecte ale prevederilor Legii 4/2008 cu privire la combaterea violenţei la manifestările sportive. Colonelul Mircea Olaru, şeful Inspectoratului de Jandarmi Harghita, a subliniat câteva aspecte esenţiale pentru ca bazele sportive să primească autorizaţia de găzduire a unor competiţii: sectorizarea tribunelor, numerotarea locurilor şi eliberarea tichetelor de intrare numai cu locuri, supravegherea video a tribunelor, cu amenajarea unui centru de control video, amenajarea de locuri pentru fumat în afara sălii, montarea turnichetelor (acele dispozitive rotative care nu permit decât intrarea unei singure persoane la un moment dat). Fiecare bază sportivă trebuie să aibă desemnată o persoană care răspunde de menţinerea ordinei. Au fost stabilite termene precise, între 1 şi 10 septembrie, pentru verificarea fiecărei baze sportive din judeţ în vederea eliberării autorizaţiei care permite desfăşurarea unei activităţi sportive. Teren artificial de fotbal la Miercurea-Ciuc în sfârşit, o mică bucurie şi pentru iubitorii de fotbal din Miercurea-Ciuc. Duminică, în apropierea noii săli de sport din municipiu, a fost dat în folosinţă un teren de fotbal care, în loc de gazon, are un covor din plastic, printre „firele” de iarbă artificială aflându-se granule de cauciuc care atunci când plouă împiedică alunecarea. Cu această ocazie, la Miercurea-Ciuc a fost prezentă, graţie desigur lui Robert Ilyes, cel mai bun fotbalist dat vreodată de Miercurea-Ciuc, formaţia FC Braşov, acolo unde joacă şi Robi. Panglica inaugurală a fost tăiată de antrenorul Braşovului, Răzvan Lucescu, împreună cu primarul municipiului Miercurea-Ciuc, Ráduly Róbert (foto). A urmat o partidă agreabilă între Clubul Sportiv Şcolar Start 2000 Miercurea-Ciuc şi FC Braşov. Oaspeţii au câştigat cu 6-0(3-0). Cei prezenţi au putut vedea, „pe viu”, jucători care nu demult au jucat în Liga Campionilor ori în alte cupe europene: Cătălin Munteanu, Dorel Zaharia, Marius Măldărăşanu, Alex Bălţoi, Eugen Nae. Accidentat la o gleznă, Ilyes n-a putut, din păcate, evolua nici un minut, în jurul noului teren, care nu are încă tribune, au fost prezenţi o mulţime de amatori ai acestui sport, care continuă să spere că vor avea parte măcar de o formaţie de Liga a IlI-a. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCILI