Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2009 (Anul 21, nr. 4620-4710)

2009-01-14 / nr. 4626

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com \nu!\\l.,Nr. 4626» MIERCURI, 14 IANUARIE 2009 • 8 PAGINI Preţul 40 bani prin abonament, 50 bani la vânzare liberă Bălan: consfătuire judeţeană pe tema Proiectele Leonardo da Vinci In sprijinul învăţământului tehnic - în pagina a 6-a -Preşedintele ales Barack Obama şi-a suflecat mânecile - în pagina a 4-a - SCURT PE DOI Acolo unde-i minciună, e şi infamie! de ILIE ŞANDRU Minciuna - „denaturarea intenţionată a adevărului, având de obicei ca scop înşelarea cuiva" Infamia - „ticăloşie, josnicie, mârşăvie" (DEX) Există la Sfântu-Gheorghe, în Covasna, câteva publicaţii de limbă maghiară (Europai Idő, Háromszék, Székely hírmondó), în care şi-au găsit adăpost câţiva „ziarişti" ale căror scriituri nu au nimic de a face cu deontologia gazetărească, lansându-se în afirmaţii calomnioase, răutăcioase şi de-a dreptul mincinoase la adresa ţării în care trăiesc, situându-se în primele rânduri ale iredentismului şi extremismului maghiar din România. Ei formează acolo un adevărat „cuib de viespi", strigând mereu, cam de prea multă vreme, fără ca cineva să se sesizeze: „Nu! Nu! Niciodată! Dreptate !1 Ungariei! Dreptate maghiarilor anexaţi! ! Daţi-ne înapoi munții! Pământul I secuiesc, liber!". - continuare în pag. a 3-a - Datorii substanţiale ale şcolilor la firmele de construcţii Aproximativ 100 de şcoli harghitene au datorii mari către firmele de construcţii care au efectuat, pe parcursul anului trecut, lucrări de investiţii şi cărora nu le-au fost decontate facturile. Şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita, Bondor István, a declarat că este vorba de suma totală de 11,4 milioane lei, care reprezintă valoarea investiţiilor finalizate şi pentru care nu s-au primit încă banii de la Guvern. Cele 100 de şcoli aflate în această situaţie au efectuat lucrări dintre cele mai diverse, de la consolidări şi reabilitări până la reparaţii capitale. Bondor István spune că firmele de construcţii sună zilnic la Inspectoratul Şcolar pentru a se interesa dacă banii au sosit, unele dintre ele fiind în pragul falimentului. (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI Cu banii luaţi, dar fără gaze în sobe La Subcetate 2009- anul lucrărilor în infrastructură. Chiar dacă nu toate satele sunt electrificate... nIn luna ianuarie, achitarea prin poştă a pensiilor se efectuează cu întârziere într-un comunicat al Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurări Sociale se fac următoarele precizări: 1) în luna ianuarie 2009, achitarea prin poştă, la domiciliul beneficiarilor, a pensiilor din sistemul public de pensii şi a celorlalte drepturi plătite prin intermediul caselor teritoriale de pensii se va efectua după următorul grafic: 16-29 ianuarie 2009 - la domiciliul beneficiarilor; până pe data de 30 ianuarie 2009 - la ghişeele subunităţilor poştale, pentru pensionarii avizaţi la domiciliu; 2) perioada de distribuire a taloanelor mov ale beneficiarilor care au optat pentru plata drepturilor prin bancă, în cont curent sau card de cont, va fi următoarea: 16-29 ianuarie 2009 - la domiciliul acestora; 30 ianuarie - 9 februarie 2009 - la ghişeele subunităţilor poştale, pentru pensionarii avizaţi la domiciliu. (Continuare în pag. a 5-a) AURELIA ILUȚ