Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2009 (Anul 21, nr. 4773-4838)

2009-09-16 / nr. 4828

La Miercurea-Ciuc, 16-21 septembrie 2009 Săptămâna mobilităţii europene - ediţia a V-a - în pagina a 5-a -Astăzi, la Gheorgheni Seminarul „Voluntariatul pentru persoanele vârstnice" - în pagina a 5-a - SCURT PE DOI ~ ire AURELIA HUŢ Guvernul Boc a decis să facă „saltul mortal” După foarte multe declaraţii, promisiuni, vorbe, confruntări şi convulsii, Guvernul României a reuşit să finalizeze trei proiecte de lege. Trei „copii” care s-au născut, ca orice naştere, cu mare durere. Şi tot ca orice naştere, şi aceste legi s-au născut la aproape 9 luni de mandat al Guvernului Boc. Aşa cum la naşterea unui copil părinţii nu au de unde să ştie dacă va fi un copil în totalitate sănătos, aşa nici Guvernul nu va şti dacă cele trei proiecte de legi vor fi viabile. Riscul este mare pentru actualul Guvern, pentru că, în situaţia în care Opoziţia va reuşi să adune semnăturile necesare pentru o moţiune de cenzură şi aceasta va fi votată cu ajutorul unor nemulţumiţi anonimi din coaliţie, Guvernul va fi trimis „acasă”. - continuare în pas. a 5-a - Deficit de manuale în unele şcoli din judeţ Unele şcoli harghitene se confruntă cu un deficit de manuale şcolare din cauza fondurilor mici alocate judeţului pentru achiziţionarea acestora, dar şi pentru că unele dintre edituri nu şi-au onorat, deocamdată, comenzile. Potrivit inspectorului şcolar general adjunct, Elena Mîndru, judeţul Harghita a primit în acest an, pentru manuale, 163.004 lei, sumă care reprezintă doar 24,32 la sută din fondurile alocate anul trecut în acest scop. în aceste condiţii, Inspectoratul Şcolar a hotărât să comande cu prioritate manuale pentru clasa I, manualele disciplinelor la care se susţin teze cu subiect unic, manualele clasei a IX-a şi manualele de română, maghiară şi matematică din clasa a II-a. Comenzile au fost făcute la 14 edituri, iar 12 dintre acestea şi-au onorat integral comenzile, în prima zi de cursuri, de pe băncile elevilor harghiteni din ciclul primar al școlilor cu predare (Continuare în pag. a 5-a) L. MATEI ARJONI JANOS Promisiunile dezvoltatorului imobiliar -frumoase pe hârtie, inexistente în realitate Taraful „Ceatăra" la Miercurea-Ciuc şi Odorhei Taraful „Ceatăra” din Cărei revine în Miercurea-Ciuc şi va susţine, astăzi, la Casa de Cultură a Sindicatelor, de la ora 18:00, un spectacol cu intrarea gratuită, la care sunt aşteptaţi un număr cât mai mare de spectatori. Mâine, 17 septembrie, Taraful „Ceatăra” va susţine un spectacol similar la Casa de Cultură din Odorheiu-Secuiesc, la care intrarea este, de asemenea, gratuită.