Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-01-14 / nr. 4909

ww.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul nr. 4909 * JOI, 14 IANUARIE 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 bani prin abonament. 80 bani la vânzare liberă Ministerul Agriculturii caută noi forme de 11 1 *** ■sprijin pentru fermieri în pagina a 3-a - -----5T---% m PE DO de MIHAIL GROZA Este veşnică ! Uniunea Europeană? Trei mari minuni politice s-au întâmplat, după opinia mea, în ultimul sfert de secol: căderea comunismului, convergenţa sistemelor în China şi unirea Europei. Este întâiaşi dată când un sistem social cu pretenţii mondialiste se prăbuşeşte şi revine la structura anterioară; tot pentru prima oară, într-o ţară cât un continent, două sisteme sociale antagonice converg şi determină o dezvoltare fără precedent şi tot pentru prima dată în istorie 27 de state acceptă severe ajustări ale suveranităţii şi se supun legiferării unui organism suprastatal. Dacă românul ştie că, la nivel personal, orice minune ţine trei zile, cât ţin oare minunile la nivel macro, la nivelul istoriei comunităţilor mari? 30 de ani, 100 de ani, 300 de ani? Este interesant că absolut toţii oficialii din ţările membre vorbesc despre Uniunea Europeană ca despre ceva veşnic (aşa se vorbea şi despre comunism). Dar ce caracteristici trebuie să aibă un sistem uman pentru a fi continuare în pagina a 3-a - Zăpadă consistentă în zona Lacul Sfânta Ana Zona turistică Lacul Sfânta Ana a fost acoperită, marţi, de un strat consistent de zăpadă, în urma ninsorilor abundente care au căzut în cursul dimineţii. Custodele Rezervaţiei Tinovul Mohoş-Lacul Sfânta Ana, Kerezsi László, a spus că a fost o furtună puternică de zăpadă şi a nins abundent. Drumul de acces către zona turistică a fost blocat de 17 arbori care au fost doborâţi de vânt, pe carosabil. De asemenea, conexiunile telefonice au fost tăiate, tot din cauza copacilor care au căzut peste firele de telefon. Lucrătorii de la drumuri şi angajaţii Rezervaţiei au reuşit să înlăture copacii de pe carosabil, drumul fiind acum accesibil. Stratul de zăpadă este de 40 de centimetri, iar acolo unde a fost viscol ajunge şi la un metru. Kerezsi,László spune că, în urma ninsorilor, a devenit practicabilă pârtia de săniuş şi i-a invitat pe turişti să viziteze zona, în Harghita, în zonele joase, zăpada este aproape inexistentă, dar este prezentă, totuşi, pe drumurile care traversează trecătorile montane, unde a nins uşor. Potrivit şefului Secţiei de Drumuri Naţionale Harghita, Cătălin Romanescu, se circulă în condiţii de iarnă doar pe DN 12C, în zona Lacu Roşu, pe DN 13B, în pasul Bucin şi pe DN 15, în zona Lacu Roşu. (L.M.) „Promovarea valorilor şi tradiţiilor ca produs turistic” Nu se poate merge din poartă în poartă pentru a convinge proprietarii să nu-şi distrugă pădurile Se ştie bine că fără asigurarea administrării sau cel puţin a serviciilor de pază a tuturor pădurilor, nu se va putea reduce volumul tăierilor ilegale, nu se va reuşi impunerea respectării regimului silvic în România. Deşi proprietarii de păduri sunt obligaţi la asigurarea cel puţin a pazei pădurilor, aceştia, datorită lipsei banilor şi a altor probleme financiare şi greutăţi materiale, motivând permanent cu sărăcia şi cu faptul că veniturile din pădure sunt minime ori chiar inexistente, se află în imposibilitatea realizării acestei obligaţii. Mai ales că la toate acestea trebuie adăugate şi restricţiile la tăierile de masă lemnoasă care se fac, după cum bine este legiferat şi se ştie, numai prin amenajamente silvice. (Continuare în pag. a 4-a) ANTON BORȘ