Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2010 (Anul 22, nr. 4902-4963)

2010-03-26 / nr. 4960-4961

Informaţia®* www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXII., Nr. 4960/4961 • VINERI/SAMBATA, 26/27 MARTIE 2010 • 8 PAGINI Preţul: 70 huni prin abonament, 80 huni la vânzare liberă i Campania I „Marea , Debarasare inspectorii sanitar-veterinari vor controla pieţele agroalimentare şi unităţile de desfacere cu amănuntul ===== UDMR vrea ca prevederile legii administraţiei referitoare la minorităţi să se aplice localităţilor unde trăiesc cel puţin 15 la sută minoritari Mircea Duşa a propus ca pragul sa crească la 30%, iar Comisia de administraţie a Camerei Deputaţilor a propus respingerea iniţiativei UDMR a depus la Camera Deputaţilor o iniţiativă legislativă, care a fost dezbătută deja în Comisia de administraţie publică, ce vizează modificarea Legii 215, a administraţiei publice locale. Potrivit deputatului Mircea Duş£, membru în Comisia de administraţie, modificările vizează articolele ce se referă la minorităţi, respectiv aplicarea prevederilor legate de folosirea limbii materne în administraţie în localităţile unde trăiesc cel puţin 15 la sută minoritari şi nu 20 la sută, aşa cum este prevăzut în prezent. Cu alte cuvinte, să existe plăcuţe bilingve şi la intrarea în localităţile în care trăiesc 15 la sută minoritari, şedinţele de consiliu local să se poată ţine şi în limba maternă sau corespondenţa între primării sau între instituţii publice să se facă şi în limba minorităţii etnice care trăieşte în localitatea respectivă. Mircea Duşa a declarat că, profitând de depunerea acestei iniţiative, a propus ca pragul să (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Sâmbătă noaptea trecem la ora de vară în noaptea de sâmbătă spre duminică (27/28 martie) se va trece la ora oficială de vară, ora 3,00 devenind ora 4,00. 86 de trenuri aflate în circulaţie duminică vor fi afectate de trecerea la ora oficială de vară. „Trenurile de călători aflate în circulaţie între orele 3,01 şi 4,00 (ora de iarnă) vor circula cu întârziere de circa o oră. Pentru aceste trenuri se vor stabili măsuri suplimentare pentru reducerea în parcurs a acestor întârzieri’, a anunţat CFR Călători. De asemenea, între staţiile de frontieră cu Republica Moldova, Ungaria, Serbia, Ucraina, Bulgaria, trenurile vor circula după orarul din mersul de tren în vigoare. „Suntem în perioadă de criză şi această perioadă necesită anumite măsuri care nu ne par normale, dar la un moment dat sunt necesare. Despre sistemul pe baza costului standard per elev sau „finanţarea per capita” ______________ _______________ Unele primării din judeţ nu au înţeles, afirmă inspectorul şcolar general, că finanţarea per capita se referă doar la cheltuielile salariate în anul 2010, tot ce nu include finanţarea per capita: personalul care deserveşte cantinele şi internatele, liceele vocaţionale, antrenori de sport, minorităţi în cadrul minorităţilor, psihopedagogi etc. - vor fi finanţate suplimentar prin Hotărâri de Guvern Mâine seară, 27 de localităţi din România, printre care şi Miercurea-Ciuc, vor sărbători Ora Pământului (Earth Hour), care este cea mai mare manifestare de mediu din toate timpurile. La iniţiativa Word Wide Fund for Nature (WWF), cele 27 de localităţi, care provin din toate regiunile ţării, s-au înscris pe lista oraşelor oficiale Earth Hour din întreaga lume şi se pregătesc pentru seara de 27 martie: clădiri cufundate în întuneric, spectacole la lumina lumânării, observaţii de corpuri cereşti sau concerte unplugged. Viceprimarul Antal Attila a precizat că în municipiul Miercurea-Ciuc iluminatul stradal va fi stins începând cu ora 20:30, urmând ca becurile să se reaprindă o oră mai târziu. Cele 27 de localităţi din România care au confirmat participarea la Earth Hour 2010 sunt: Aiud, Alba Iulia, Alexandria, Bacău, Baia Mare, Bistriţa, Botoşani, Brăila, Buftea, Constanţa, Craiova, Deva, Focşani, Giurgiu, Horezu, Iaşi, Miercurea-Ciuc, Mizil, Piatra-Neamţ, Ploieşti, Râmnicu-Vâlcea, Satu-Mare, Timişoara, Tulcea, Vatra Dornei, Vaslui şi Bucureşti. LIVIU CÂMPEAN Ora Pământului Sâmbătă seara, lumina va f stinsă în Miercurea-Ciuc pentru o oră