Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2010 (Anul 22, nr. 5027-5092)

2010-07-29 / nr. 5047

• Pagina a 3-a • 29 iulie 2010 • Wm în avanpremieră la: Zilele municipiului Miercurea-Ciuc (4 - 8 august 2010) Interlocutor: Antal Attila, viceprimaru!municipiului  Domnule viceprimar, luna iulie este pe sfârşite şi îmi place să cred că locuitorii municipiului aşteaptă cu nerăbdare începutul lunii august, când municipiul este în sărbătoare, întrebarea este: ce programe oferă locuitorilor Consiliul local şi Primăria municipiului în actualele condiţii de austeriate impuse de criza economico-financiară în care ne aflăm? - în condiţiile în care trebuia să reducem cheltuielile pentru a doua jumătate a anului cu 20 la sută, bineînţeles că au fost afectate şi programele de distracţie şi de cultură. Cu părere de rău, asta este situaţia. Comparativ cu anul trecut am întocmit un program care se axează mai mult pe elemente autohtone şi am renunţat la elementele costisitoare, precum concerte în aer liber cu invitaţi de marcă, jocuri de artificii şi alte asemenea. Pe de altă parte, dacă în anii trecuţi puteam să ne bazăm pe sponsorizări - în mare măsură cam jumătate din buget era obţinut din sponsorizări - şi cum sponsorii de regulă sunt atraşi de invitaţi de renume, iar aceştia lipsesc în acest an, evident, sponsorizările sunt mult mai reduse. Anul acesta, probabil, şi dacă am avea nume de răsunet, sponsorii tot ar fi puţini şi mai... reţinuţi la sume. Sper, totuşi, că mai sunt firme în oraş care să susţină acest program aşteptat cu nerăbdare în fiecare an... Se menţin şi ne mai sprijină sponsorii noştri tradiţionali - HEINEKEN sau BRD, la fel şi o firmă locală - AMIGO INTERCOST - dar restul firmelor, faţă de anul trecut, când au fost mult mai multe, nu au mai răspuns invitaţiei noastre, aşa că o să avem un program mai auster. - Totuşi, ce cuprinde acest program auster? - Am menţinut elementele tradiţionale cum ar fi: maratonul, ziua populară - care este sâmbătă, de obicei cu muzică şi programe populare; târgul meşteşugarilor se regăseşte şi el în program, precum şi festivalul RITM şi PERCUŢIE ajuns la a cincea ediţie. De asemenea, pentru copii programul prevede teatru de păpuşi în aer liber şi, fireşte, nu va lipsi nici programul cultural care va fi susţinut de partenerii noştri locali: Ansamblul Naţional Secuiesc Harghita, Teatrul municipal, Orchestra de Cameră Ciuc. O să avem parteneri din oraşele înfrăţite - Fanfara şi majoretele din Tiszaújváros şi, în rest... - ...să fie timp frumos şi voie bună. în final spuneţi-mi, vă rog, când debutează, cât durează serbările prilejuite de Zilele municipiului şi la cât se ridică costurile? Debutul este miercuri, 4 august, cu un campionat sau, dacă vreţi, un turneu de fotbal între consiliile locale din zonă, care anul trecut a avut succes, echipele sunt alcătuite din consilieri locali şi primari. joi am programat inaugurarea sălii de expoziţii de pe strada Kossuth Lajos, nr. 12, iar vineri şi sâmbătă vor avea loc o multitudine de activităţi în Parcul central şi în curtea Cetăţii Mikó. Cu această ocazie se va închide circulaţia din centrul oraşului până în Piaţa Cetăţii. O informaţie în plus ar fi în legătură cu elementele de joacă pentru copii - jocuri mecanice ş.a. - care vor fi instalate în Piaţa Libertăţii, în locul scenei mari în aer liber, care va lipsi în acest an. - Să nu uităm de costuri? - Pentru anul acesta din bugetul local se alocă 50.000 lei (faţă de 150.000 anul trecut), la care se adaugă 30.000 lei din sponsorizări (faţă de 150.000 lei anul trecut). Aceste sume vor fi propuse spre aprobare Consiliului local în şedinţa ordinară de vineri, 6 august 2010. AURELIA ILUŢ Politicieni locali şi şefi de instituţii, Mi / prezenţi pe reţelele de socializare (Urmare din pag. 1) Senatorul UDMR Gyerkó László are pe Facebook 240 de prieteni, pe hi5 doar 150, în vreme ce pe iwiw numărul acestora se apropie de o mie. El spune că foloseşte aceste site-uri pentru a-şi găsi prietenii sau foştii colegi care sunt plecaţi din Harghita sau chiar din ţară şi pentru a menţine legătura cu ei. „Este o modalitate de a comunica cu prietenii care au plecat din ţară, iar ulterior a început să se dezvolte, în sensul că am început să ne unim într-un grup de prieteni şi cei care ne cunoaştem, chiar dacă nu ne întâlnim des în cursul săptămânii sau în cursul lunii, totuşi să avem o posibilitate de contact”, a declarat senatorul UDMR, care recunoaşte că accesează mai des Facebook-ul decât celelalte reţele sociale. Pe reţelele de socializare mai sunt prezenţi şi deputatul UDMR Korodi Attila, ministrul Culturii, Kelemen Hunor, sau europarlamentarul Sógor Csaba. De asemenea, există şi şefi de instituţii care folosesc Facebook, unii postându-şi fotografii sau comentând diverse subiecte la zi. Şeful Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă Harghita, Tiberiu Pănescu, a intrat doar de câteva zile în comunitatea Facebook şi spune şi a creat un cont doar din curiozitate. „Am intrat doar din curiozitate. Mie îmi sunt suficiente e-mail-trije şi uneori folosesc messenger sau Skype pentru comunicare rapidă. Vreau să văd despre ce e vorba că am citit despre asta, am primit zeci de invitaţii şi am devenit curios”, a spus Tiberiu Pănescu. Facebook este cea mai mai populară reţea socială şi, recent, a depăşit 500 de milioane de utilizatori. Cele mai multe conturi pe Facebook le au americanii, urmați de britanici. Rampă de acces în Palatul Administrativ din Miercurea-Ciuc, pentru persoanele cu handicap (Urmare din pag. 1) El a subliniat că instituţia pe care o conduce colaborează foarte bine cu Asociaţia Handicapaţilor Fizici din Harghita, care derulează un proiect ce vizează sensibilizarea şi convingerea autorităţilor să asigure accesibilizarea clădirilor, a parcărilor sau a transportului în comun. Borboly şi-a exprimat speranţa că, în viitor, nu vor exista construcţii publice în judeţ care să nu aibă asigurat accesul persoanelor cu handicap locomotor. La inaugurare a participat şi vicepreşedintele Asociaţiei Handicapaţilor Fizici din judeţul Harghita, Józsa Csaba, care este imobilizat într-un scaun cu rotile şi care a fost prima persoană ce a folosit rampa de acces. El şi-a exprimat speranţa că şi alte instituţii vor urma exemplul Consiliului Judeţean şi vor asigura accesibilitate celor care au nevoie. Consiliul Judeţean Harghita reprezintă un exemplu pozitiv, în acest sens, în condiţiile în care majoritatea instituţiilor publice din judeţ nu asigură accesibilitate persoanelor cu handicap," iar accestea sunt puse în situaţii stânjenitoare atunci când au de rezolvat diverse probleme. (L.M.) Cinci poliţişti harghiteni, în dispozitivul de ordine publică şi circulaţie de la Hungaroring Cinci poliţişti harghiteni vor face parte, la sfârşitul acestei săptămâni, din dispozitivele de ordine publică şi circulaţie ale Marelui Premiu de Formula 1 de la Budapesta. Adjunctul şefului Inspectoratului de Poliţie Judeţean (IPJ) Harghita, comisarul şef Ştefan Antal, a declarat că deplasarea se face în baza unui protocol de colaborare încheiat în urmă cu mai mulţi ani cu Poliţia judeţului Pesta, din Ungaria. Cei cinci poliţişti, de la serviciile de ordine publică şi circulaţie, se vor afla de azi în dispozitivele de la Hungaroring, alături de colegii lor unguri. Potrivit sursei citate, ei participă la măsurile de menţinere a ordinii publice şi la fluidizarea traficului, dar acordă şi asistenţă şi consiliere turiştilor români veniţi la Hungaroring. în baza protocolului menţionat, cinci poliţişti din Ungaria au făcut parte din dispozitivul de pază şi ordine de la marele pelerinaj de Rusalii, de la Şumuleu-Ciuc, care a avut loc în luna mai. De altfel, colaborarea dintre poliţiştii celor două ţări datează de patru ani. * Marele Premiu de Formula 1 al Ungariei se desfășoară în perioada 30 iulie - 1 august, pe celebrul circuit Hungaroring, situat la 20 de kilometri de Budapesta. LIA MATEI