Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2011 (Anul 23, nr. 5149-5197)

2011-01-14 / nr. 5154-5155

• Pagina a 2-a • 14/15 ianuarie 2011 • Informația H@L*nr2tlt€i 400 de cluburi şi-au împărţit câştigurile Cupei Mondiale din 2010 Federaţia Internaţională de Fotbal (FIFA) a anunţat că 400e cluburi din 55 de membrii afiliaţi federaţiei vor beneficia e succesul Cupei Mondiale care a avut loc anul trecut în Africa de Sud. Pe 14 martie 2008, comitetul executiv al FIFA era de acord , se pună deoparte 40 milioane de dolari pentru Cupa Mondială din 2010 şi 70 milioane de dolari pentru ediţia din Brazilia din 2014 pentru a recunoaşte importanţa pe care o au luburile în succesul Cupei Mondiale. Plăţile, pentru ediţia e anul trecut, au fost făcute prin intermediul membrilor sociali către cluburi, pentru 736 de jucători care au articipat la turneul final. „Suntem mulţumiţi că putem împărtăşi succesul care l-a cut Cupa Mondială din 2010 cu cluburile prin împărţirea iştigurilor, în particular pentru a recunoaşte eforturile luburilor în dezvoltarea jucătorilor tineri”, spunea reşedintele FIFA, Joseph Blatter. Partea cluburilor de 40 de milioane de dolari a fost ilculată ţinând cont de numărul de jucători ai unui club care a fost selecţionaţi la loturile naţionale la turneul final dinfrica de Sud şi de numărul de zile petrecute de fiecare scător la Cupa Mondială. Această perioadă a fost calculată scepând cu două săptămâni dinaintea meciului deschidere de la Cupa Mondială şi până a doua după eliminarea echipei naţionale din care jucătorul făcea parte. Mai exact, „totalul per jucător” s-a calculat prin înmulţirea numărului de zile de prezenţă a unui jucător la Cupa Mondială cu 1.600 de dolari. Sumele aferente pentru fiecare jucător au fost acordate cluburilor la care erau legitimaţi aceşti jucători înaintea Cupei Mondiale. Intr-un top 5 al cluburilor care au primit cei mai mulţi bani în urma Cupei Mondiale, pe primul loc se situează Barcelona, cu 866.267 dolari, urmat de Bayern München (778.667 dolari) şi Chelsea Londra (762.667 dolari). în top urmează Liverpool, cu 695.600 dolari şi Real Madrid, cu 678.133 dolari. în plus, şi unele cluburi care nu evoluează în prima ligă naţională vor primi o parte din sumă, dar şi altele afiliate asociaţiei internaţionale şi a căror echipe naţionale nu au participat la turneul final. Federaţia Germană de Fotbal a primit cei mai mulţi bani - 4.740.666 dolari, urmată de cea italiană (3.880.666 dolari) şi spaniolă (3.699.066). Chiar dacă naţionala României a privit Cupa Mondială la televizor, FRF a primit şi ea 190.000 dolari, mai mulţi bani decât unele ţări care au participat la turneul final (Uruguay, Serbia, Coasta de Fildeș sau Camerun). 9 Naţionala de fotbal în spatele Botswanei FIFA a dat publicităţii ultimul clasament al loturilor naţionale, clasament în care naţionala României se află la egalitate cu cea a Hondurasului. Locul 56 pe care îl ocupăm ne clasează în urma unor alte naţionale cu nume „sonore” cum ar fi: Botswana, Guineea, Burkina Faso, Gabon, Bulgaria sau Ungaria. Pe primul loc se situează, în continuare, Spania, urmată de Olanda şi Germania. Adversarele României din preliminariile Campionatului European din 2012 se află pe poziţiile 18 (Franţa), 37 Belarus), 45 (Bosnia-Herţegovina) şi 64 (Albania). Astăzi începe prima mare competiţie a anului în Suedia a debutat ieri prima mare competiţie a anului sportiv 11 - Campionatul Mondial de handbal masculin - cu partida ître Suedia şi Chile, turneu final la care va participa şi naţionala rmâniei. Deşi, poate, mai trăim euforia medaliei de bronz obţinută de prezervativa feminină la Campionatul European, de la turneul al mondial al băieţilor nu trebuie să ne facem mari speranţe. România face parte din Grupa C, alături de Croaţia de campioană mondială), Danemarca (medaliată cu bronz laultima ediţie a Campionatului Mondial), Serbia, Algeria şi Istralia, urmând să dispute primul meci în această seară, de la 19,00. Din grupă se vor califica, în faza următoare, primele 3 echipe. Programul meciurilor echipei României: Vineri, 14 ianuarie: Croaţia - România, ora 19,00. Duminică 16 ianuarie: România- Danemarca, ora 21,15. Luni, 17 ianuarie: România - Algeria, ora 19,00. Miercuri, 19 ianuarie: Australia - România, ora 21,30. Joi, 20 ianuarie: Serbia - România, ora 21,30. Selecţionerul României, Vasile Stângă, a ales pentru Campionatul Mondial următorul lot: portari: Mihai Popescu, Ionuţ Ciobanu, Bogdan Pralea; jucători de câmp: Alexandru Sabou, Gabriel Florea, Alexandru Stamate, Alexandru Simicu, Alexandru Csepreghi, Cristi Fenici, Daniel Mureşan, Rareş Jurcă, Marius Sadoveac, Valentin Ghionea, Laurenţiu Toma, Ionuţ Georgescu, Marius Novanc, Iulian Stamate, Dan Savenco. Singurul jucător din lotul naţionalei care evoluează în străinătate, Rareş Jurcă, spunea înainte de plecarea în Suedia: „Deocamdată ne gândim să ne îndeplinim obiectivul, calificarea din grupă. Va fi greu, avem de înfruntat trei echipe foarte puternice, precum Croaţia, Danemarca şi Serbia, plus că Algeria este o formaţie imprevizibilă şi capabilă de surprize. Dar dacă n-am crede în şansa noastră, n-ar mai avea rost să ne prezentăm la această competiţie. Să dea Dumnezeu să cucerim noi o medalie, că vom vedea apoi cum vom sărbători! Asta e cel mai uşor lucru. Probabil că vom ieşi cu toţii în stradă şi ne vom sărbători singuri, dacă luăm o medalie”. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN A Sport Club, în finala Ligii MOL După ce a trecut în semifinală de Vasas HC, Sport Club Miercurea-Ciuc va întâlni în finala Ligii MOL, care debutează astăzi, o altă formaţie din Ungaria, Dab. Docler. Primele două partide se vor disputa pe patinoarul „Vákár Lajos” din Miercurea-Ciuc, urmând ca apoi ciucanii să se deplaseze in Ungaria. Programul finalei Ligii MOL: vineri, 14 ianuarie: SC Miercurea-Ciuc - Dab. Docler: sâmbătă 15 ianuarie: SC Miercurea-Ciuc - Dab. Docler: marţi, 18 ianuarie: Dab. Docler - SC Miercurea-Ciuc: miercuri, 19 ianuarie: Dab. Docler — SC Miercurea-Ciuc; sâmbătă, 22 ianuarie: SC Miercurea-Ciuc - Dab. Docler (dacă mai este cazul); duminică, 23 ianuarie: SC Miercurea-Ciuc - Dab. Docler (dacă mai este cazul); miercuri, 26 ianuarie: Dab. Docler - SC Miercurea-Ciuc (dacă mai este cazul). Din păcate, eliminaţi încă începe Australian Open Luni va debuta primul turneu de mare şlem al anului, Australian Open. Şi în acest an, România este prezentă la antipozi cu 6 sportivi: Sorana Cîrstea, Alexandra Dulgheru, Edina Gallovits, Simona Halep şi Monica Niculescu (la feminin), respectiv Victor Hănescu, pe tabloul masculin, atât Adrian Ungur, cât și Victor Crivoi au fost din primul tur preliminar. Emanuel Gyenes, pe locul 13 în etapa a 10-a Motociclistul român Emanuel Gyenes a reuşit o performanţă foarte bună în etapa a 10-a a Raliului Dakar, care se desfăşoară pe Continentul Sud-American. Concurând pe un KTM, Gyenes s-a clasat pe locul 14 în etapa dintre Copiapo şi Chilecito, ajungând la 34 minute şi 22 secunde după câştigătorul de etapă, Marc Coma. Celălalt român prezent la Dakar, Marcel Butuza, a ajuns al 73-lea, având o întârziere de peste 3 ore. în clasamentul general, Emanuel Gyenes se află pe locul 19, la aproape 6 ore de liderul Marc Coma. Un salt important l-a realizat Butuza, care, de pe locul 80, a urcat până pe 65 în clasamentul general la clasa moto. La clasa auto, lider în clasamentul general este Al-Attiyah (Qatar), urmat de Sainz (Spania) şi De Villiers (Africa de Sud), toţi pe Volkswagen. Ruşii continuă să domine clasa camioane, Chagin, Kabirov și Nikolaev (pe Kamaz) împărțind podiumul.