Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-08-02 / nr. 5266

Anul XXIII., Nr. 5266 • MARŢI, 2 AUGUST 2011 • Studenţi de la facultăţi de artă din Iran, Taiwan şi Coreea de Sud, la Tabăra de creaţie Lăzarea - în pagina a 4-a - De ieri Secţiile copii, documentare şi artă-istorie ale Bibliotecii judeţene şi-au redeschis porţile într-o locaţie nouă - în pagina a 4-a - »kJ«» i KOEIVfál Municipiul Gheorgheni a fost avertizat că va fi exclus din proiectul de gestionare regională a deşeurilor Primarul Mezei János spune că este vorba de o neînţelegere Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, l-a avertizat pe primarul din Gheorgheni că acest oraş ar putea fi exclus din proiectul privind gestionarea regională a deşeurilor, finanţat din fonduri europene, şi ar putea pierde fonduri substanţiale. Nemulţumirea lui Borboly Csaba a pornit de la mai multe informaţii apărute în presa locală, potrivit cărora Consiliul local al municipiului Gheorgheni ar dori să înfiinţeze un operator separat de gestionare a deşeurilor. Din acest motiv, preşedintele Consiliului Judeţean i-a trimis o scrisoare primarului din Gheorgheni, Mezei János, în care îl avertizează că, dacă va semna un contract cu o firmă de gestionare a deşeurilor după ce sistemul regional va începe să funcţioneze, atunci oraşul nu va putea fi parte în proiectul european şi nu va putea transporta deşeurile în viitorul depozit regional de la Remetea. (Continuare în pag. a 5-a) LIA MATEI Guvernul va aloca suma de 3,3 milioane lei pentru lucrări de reabilitare a sistemului centralizat de termoficare din municipiile Miercurea-Ciuc şi Odorheiu-Secuiesc în cadrul Programului „Termoficare 2006-2015 căldură şi confort”, judeţului îi va fi alocată suma de 3,3 milioane Iei pentru lucrări de investiţii" în vederea reabilitării sistemelor centralizate de alimentare cu energie termică, a anunţat ieri, în cadrul unei conferinţe de presă, prefectul Harghitei, Ladányi László Zsolt. Din această sumă, municipiul Miercurea-Ciuc va primi suma de 2 milioane lei pentru proiectul „Reabilitarea întregului sistem de alimentare cu energie termică în municipiul (Continuare în pag. a 5-a) ȘTEFAN PĂTRÎNTAŞ c www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Preţ: 1 leu Comuna Mihăileni, grav afectată de inundaţii ■ Case inundate, culturi agricole distruse, drumuri avariate în urma unei ruperi de nori Borsec Au demarat lucrările la noua bază de tratament Cu două săptămâni în urmă au demarat lucrările de construcţie a noii baze de tratament balneo-climatologic din Borsec. Lucrările de construcţie au fost vizitate la finele săptămânii trecute de către preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, alături de primarul din Borsec, Mik József, şi membrii Consiliului local, respectiv reprezentanţii firmei executante. „în ultimii ani, Primăria Borsec a iniţiat numeroase proiecte şi investiţii cu contribuţia Consiliului Judeţean şi a Guvernului. A fost construită o pistă de schi, au fost renovate izvoare de apă minerală, proiectul Drumul apelor minerale se află în stadiu final, iar Consiliul local încearcă treptat și renovarea vilelor (Continuare în pag. a 5-a)