Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-09-16 / nr. 5290-5291

Anul XXIII., Nr. 5290/5291 • _________________________________VINERI/SÂMBĂTĂ, 16/17 SEPTEMBRIE 2011 •____________________________ Preţ: 1 leu Impactul enorm al exporturilor de masă lemnoasă asupra micilor prelucrători de lemn în pagina a 5-a -Sesizarea privind presupusele fapte de corupţie ale preşedintelui CJ Harghita a fost soluţionată şi dosarul clasat în pagina a 4-a - Concluzii triste: „Salarii mici, nivel scăzut de trai, economie slab dezvoltată, puţine companii care investesc", plus cele mai mari preţuri din ţară - caracterizarea judeţului Harghita Harghita este caracterizat ca fiind cel mai scump judeţ din ţară în privinţa preţurilor practicate în pieţe, în condiţiile în care salariaţii din judeţ au cele mai mici salarii medii nete din ţară. Potrivit unei analize efectuate de site-ului econtext.ro, pe baza datelor furnizate de Direcţia Judeţeană de Statistică Harghita pe luna iunie, pieţele din municipiul Miercurea-Ciuc sunt cele mai scumpe din România. Preţurile din municipiul reşedinţă de judeţ sunt duble faţă de cele din Craiova, capitala judeţului Dolj, de exemplu. „Pe scurt, judeţul Harghita poate fi caracterizat prin următoarea sintagmă: salarii mici, dar preţuri mari. Concluzie: nivel de trai la limită!”, arată sursa citată. Concluzia autorilor studiului a reieşit după ce au fost adunate preţurile unui număr de cinci legume de la toate pieţele din România, mai exact de la pieţele din oraşele (Continuare în pag. a 3-a) Borsec e cel mai puternic brand din România pentru al doilea an consecutiv Potrivit Topului 50 al celor mai puternice branduri româneşti, lansat joia trecută de revista Biz împreună cu Unlock Market Research, pe locul al doilea după Borsec s-a situat Poiana, brand urmat, în ordine, de Kandia, Gerovital, Doina, BCR, La Doina, Dacia, Plafar (nou intrat în top) şi Timişoreană, în clasamentul general, care a cuprins cele mai puternice 50 de branduri autohtone, au mai figurat mărci precum Rom (locul 25), Covalact (locul 32), Biborţeni (locul 34), CEC (locul 36), Doina (locul 37), Arctic (locul 40) și Domo (locul 47). Aparatură modernă de aproape jumătate de milion de euro la Spitalul Judeţean Din raportul de activitate al DGFP Harghita Economia judeţului este încă criză afectată de Potrivit directorului executiv al Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Harghita, Kedves Emeric, în judeţul Harghita, din cauza crizei economice, a scăzut procentul de declarare şi încasare voluntară a impozitelor şi taxelor, după primele 7 luni ale anului acesta situându-se la 75%. Tot ca urmare a crizei, şi în judeţul nostru se observă o reticenţă pentru investiţii. Kedves Emeric spunea că acest lucru se poate observa din faptul că în 2011 au fost peste 80 de sechestre, iar din 17 licitaţii, numai 7 s-au finalizat cu vânzare. Iar faptul că economia judeţului nu este prea strălucită, stau dovadă cele 178 de firme care au intrat în faliment şi cele 63 care au solicitat insolvenţa, în prezent existând alte câteva sute de dosare de faliment pe rol, în schimb, angajaţii DGFP Harghita îşi fac treaba, dacă ţinem cont de faptul că s-a realizat sarcina stabilită de ANAF pe primele 8 luni şi chiar a fost depăşită. Mai exact, dacă la începutul anului s-a stabilit ca în primele 7 luni, la nivelul DGFP Harghita să se încaseze venituri nete de 465.090.000 lei, valoarea la 1 august a fost de 484.848.138 lei. Potrivit bilanţului întocmit de Direcţie pe primele 7 luni ale anului, ponderea încasărilor din aplicarea măsurilor de executare silită au fost de 13,66%. (Continuare în pag. a 3-a) LIVIU CÂMPEAN