Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2011 (Anul 23, nr. 5248-5297)

2011-09-21 / nr. 5293

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5293 • MIERCURI, 21 SEPTEMBRIE 2011 %§odb Noul Cod civil și contractele de credit din România - în pagina a 4-a -Baschet: Cupa României: BC „Perla Harghitei" - învingătoare - în pagina a 2-a - Câteva detalii semnificative Despre un om ajuns la vârsta de 40 de ani se poate spune că este în floarea vârstei. Nu acelaşi lucru se poate spune despre o clădire care a împlinit aceeaşi vârstă, nu-i aşa? Ei bine, pentru cine nu ştie, Spitalul Judeţean de Urgenţă din Miercurea-Ciuc a fost construit în 1971, ceea ce înseamnă că are vârsta de 40 de ani. Din 1971, aşadar, şi până în 2010 în secţiile spitaliceşti nu s-au realizat lucrări de reparaţii capitale, decât reparaţii curente, în 2010 însă au fost demarate, în etape, lucrări de reabilitare. Etapa I s-a restrâns la proiectarea şi executarea lucrărilor la secţiile de cea mai mare urgenţă şi conform cu posibilităţile de finanţare ale Ministerului Sănătăţii Publice. Acuma urmează etapa a II-a în completarea primei etape, fără a perturba lucrările executate deja. Este vorba de astă dată despre proiectul: „Extinderea unităţii de primire urgenţe, parter plus etaj, Extindere neonatologie, reparaţii capitale la secţia UPU, obstetrică-ginecologie, neonatologie, gastroenterologie şi urologie”, în aşa fel încât aceste lucrări să asigure categorizarea spitalului, din punct de vedere tehnic, în gradul III la clasificarea spitalelor de urgenţă. După cum rezultă dintr-un raport al Direcţiei de investiţii din cadrul Consiliului Judeţean Harghita şi lucm ştiut, Spitalul Judeţean de Urgenţă Miercurea-Ciuc este subordonat Consiliului Judeţean în urma executării lucrărilor etapei a II-a detaliile care vor asigura categorizarea spitalului în gradul III la clasificarea spitalelor de urgenţă constau în: 1) extinderea părţii de „urgenţe” cuprinzând parter plus etaj, (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUŢ aureliailut@gmail.com Sfântu-Gheorghe Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice M „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie - Cultură - Civilizaţie", ediţia a XVII-a în perioada 23-24 septembrie 2011, în municipiul Sfântu-Gheorghe va avea loc Sesiunea Naţională de Comunicări Ştiinţifice „Românii din sud-estul Transilvaniei. Istorie - Cultură - Civilizaţie”, ediţia a XVII-a, manifestare dedicată împlinirii a 150 de ani de la înfiinţarea Asociaţiunii Transilvane pentru Cultura şi Literatura Poporului Român. Organizatorii ediţiei din acest an sunt: Muzeul Naţional al Carpaţilor Răsăriteni, (Continuare în pag. a 3-a) Preţ: 1 leu In 15 ani, numărul de turişti sosiţi şi în Harghita s-a redus la jumătate ■ S-au mai redus: numărul de înnoptări, capacitatea de cazare şi gradul de ocupare ■ Nici măcar turismul de iarnă, care ar trebui să fie atuul judeţului, nu atrage mulţi amatori Festivalul de film documentar film.dok A şaptea ediţie a Festivalului de film documentar film.dok a început luni, la Miercurea-Ciuc, cu proiecţia Satele din Firtoş -Atyha, în regia lui Rácz Géza şi Lipcsei Attila. Potrivit site-ului port.ro, organizatorii festivalului din Miercurea-Ciuc doresc ca film.doki să devină un fel de punct de tranzit a filmelor din Est, o punte spre Europa de Vest, a şaptea ediţie desfăşurându-se sub semnul diversităţii. Din cele peste 70 de filme care vor intra în concurs sau care vor fi proiectate în secţiunea informativă, vă recomandăm 5 producţii. Astăzi, de la ora 21,00, Fratelui meu din exil (52 minute), în regia Anei Boariu. Joi, de la 17,00, Adela & Agnetha (30 minute), în regia lui Geo Scripcariu. Tot joi, de la ora 21,20, producţia Capitalism - reţeta noastră secretă (90 minute), regizor Alexandru Solomon. Vineri, în cadrul programului informativ, de la ora 21,00, producţia lui George Dorobanţu, Bucharestless (93 minute). Iar sâmbătă, de la ora 15,00, vă invităm la Autobiografia lui Nicolae Ceauşescu (180 minute), în regia lui Andrei Ujică. Din păcate, din lipsă de informaţii, nu vă putem spune cu exactitate locul unde se pot viziona filmele, pe pagina de Internet a festivalului fiind specificate 3 locaţii: Casa de Cultură a Sindicatelor, Teatrul Municipal şi strada Petöfi. Dar, conform afişului, acestea vor avea loc la Casa de Cultură a Sindicatelor, LIVIUC.