Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-10-12 / nr. 5305

Preţ: 1 leu www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5305 , MIERCURI, 12 OCTOMBRIE 2011 Doi condamnaţi pentru Paparazzi şi viaţa w frs I 3 discriminare etnică nu se privată conform noului / /% pot erija în judecători Cod civil / * / - în pagina a 5-a -- în pagina a 5-a - Locuitorii cer luarea unor măsuri urgente Marcaţi de accidentele tragice înregistrate în zonă, la trecerea peste calea ferată, cel mai recent accident fiind acela în care un campion şi-a pierdut viaţa, şi supăraţi că cererile susţinute de peste 200 de semnături înaintate forurilor competente, inclusiv conducerii oraşului, au rămas fără nici un răspuns, nici pozitiv, nici negativ, reprezentanţii locuitorilor din Jigodin au participat la şedinţa Consiliului local municipal Miercurea-Ciuc ce a avut loc în ultima zi a lunii septembrie. Tőke Magdolna (KSEKE), Dánéi Sándor (Nagycsaládosok Egyesülete), Fórod Levente (ZSÖGSZIG) şi Tiboldi Beáta (CsAkEgy) - aceşti reprezentanţi ai organizaţiilor civile din Jigodin - au înaintat o nouă cerere adresată Consiliului local şi conducătorilor oraşului Miercurea-Ciuc prin care solicită rezolvarea cât mai degrabă a situaţiei. „Suntem hotărâţi să continuăm strângerea de semnături, să ne susţinem cererea prin demonstraţii până când se va produce o schimbare. Nu uitaţi nici faptul că urmează iarna şi apoi primăvara, perioade cu condiţii meteo care sunt mai degrabă favorabile producerii accidentelor, vă cerem, prin urmare, să fim şi noi şi dumneavoastră responsabili unii faţă de alţii” - acestea stau scrise în noua cerere adresată edililor oraşului. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUŢ aureliailut@gmail.com Salariul şi datoriile prefectului Harghitei Prefectul judeţului Harghita, Ladányi László Zsolt, se află pe locul 11 al unui clasament privind cei mai bine plătiţi prefecţi din ţară. Iar într-un top al datoriilor contractate de la bănci sau instituţii de creditare de către prefecţii din România, Ladányi László Zsolt se situează pe poziţia a 16-a, din cei 42 de reprezentanţi ai Guvernului în teritoriu (41 de judeţe plus municipiul Bucureşti). Potrivit site-ului ecotext.ro, prefectul Harghitei a încasat în anul 2010, potrivit declaraţiei de avere, un salariu lunar de 6.341 lei. Cu această sumă ocupă locul 11 într-un astfel de top. In ceea ce priveşte datoriile trecute de prefect în declaraţia de avere, conform aceleaşi surse, Ladányi László Zsolt are de înapoiat unei bănci suma de 50 mii euro. (Continuare în pag. a 3-a) Stela Platon: „Noi suntem întrebaţi de cetăţeni ce se întâmplă, iar noi le spunem doar ce citim în presă" - Cum vedeţi noua propunere a PD-L de reorganizare teritorialadministrativă a României pe 12-13 judeţe? - S-au făcut foarte multe valuri în prima parte a anului legat de reorganizarea administrativă a României. S-a ajuns în situaţii de-a dreptul hilare, când vorbeam despre Ţinutul Secuiesc, care era aproape identic cu Regiunea Autonomă Maghiară; se vorbea despre Macroregiunea 5, care era ceva mai mare decât Ardealul preluat prin Dictatul de la Viena. Sigur că atunci istorici, oameni politici din România şi-au dat seama, într-un târziu, în ce situaţie se poate ajunge. Atunci, intr-o delegaţie permanentă a PNL la nivel central, am atras atenţia asupra acestui lucru. Legat de câte judeţe vor fi, personal nici eu nu mai ştiu. Am citit şi eu în presă că vor fi ba 10, ba 12. Am auzit o variantă Harghita - Covasna - Mureş - Alba. Personal, nu cred că aceasta este o variantă viabilă. (Continuare în pag. a 5-a) LIVIU CÂMPEAN ■ De vorbă cu co-preşedintele filialei USL Harghita despre trei subiecte politice: reorganizarea teritorial-administrativă a României; comasarea alegerilor în 2012; apariția pe scena politică a partidului lui Tőkés László Locuinţe acordate medicilor specialişti Au fost predate cheile a patru locuinţe pentru medici tineri care vor lucra la Spitalul Judeţean Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, a înmânat ieri cheile pentru cele 4 apartamente, în sistem penthouse,, construite special pentru medicii tineri. Borboly Csaba spunea cu ocazia înmânării cheilor că trebuie oferit sprijin şi posibilităţi tinerilor medici, pentru ca aceştia să vină să ocupe posturile vacante din judeţ. Iar una din aceste modalităţi este oferirea de locuinţe de serviciu. Preşedintele CJ mai spunea că săptămâna trecută a fost organizată o (Continuare în pag. a 3-a) LIVIUC.