Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2011 (Anul 23, nr. 5298-5350)

2011-10-18 / nr. 5308

www.informatiahr.go.ro Redacție: informatiahr@gmail.com Publicitate. infohrpub@gmail.com Anul XXIII., Nr. 5308 • MARȚI, 18 OCTOMBRIE 2011 • Miercurea-Ciuc Somaţii pentru neplata apei reci - în pagina a 3-a -SCRIMĂ: România - din nou campioană mondială - în pagina a 2-a - Firma Hargita Gaz îl acuză pe deputatul Mircea Duşa că furnizează informaţii eronate Reprezentanţii firmei de distribuţie a gazului Hargita Gaz îl acuză pe deputatul PSD, Mircea Duşa, că în mai multe declaraţii făcute recent a furnizat informaţii eronate şi a adus prejudicii de imagine funiei. Managerul de comunicare al Hargita Gaz, Bálint Kinga, a afirmat că într-o declaraţie făcută recent, Mircea Duşa ar fi spus că firma respectivă a concesionat în urmă cu doi ani serviciul de distribuire a gazului, lucru care nu este adevărat. Bálint Kinga a explicat că firma Hargita Gaz are din 2003 contract cu Ministerul Economiei pentru concesionarea serviciului de distribuire a gazelor naturale în Harghita, contract care în 2011 a mai fost prelungit cu încă cinci ani. Bálint Kinga a respins şi acuzaţiile referitoare la faptul că Hargita Gaz nu are capacitatea de a realiza distribuţia şi branşarea consumatorilor la Topliţa şi a amintit că firma pe care o reprezintă a investit deja 800 mii lei pentru înfiinţarea serviciului de distribuire a gazelor naturale în acest municipiu. „Conducerea municipiului Topliţa ne-a dat de înţeles că nu dispune de suma respectivă, pentru partea lor de investiţie şi, pe acest considerent şi pentru a le oferi un ajutor, am întocmit un proiect de atragere de fonduri, la care se aşteaptă decizia finală”, a spus Bálint Kinga. Managerul de comunicare al Hargita Gaz susţine că afirmaţiile lui Mircea Duşa conţin „foarte multe neadevăruri”, motiv pentru care firma îşi rezervă dreptul de a-l acţiona în instanţă pe parlamentar „pentru că aduce prejudicii de imagine şi defăimează”. (Continuare în pag. a 3-a) LIA MATEI Preşedintele ANOFM, a demis din funcţie şi a a arestat pentru 29 de zile Silviu Bian a fost demis, duminică seara, de premierul Emil Boc din funcţia de preşedinte al Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţei de Muncă, cu rang de secretar de stat. Tribunalul Bucureşti a decis, tot duminică seara, să admită propunerea procurorilor anticorupţie de arestare preventivă pentru 29 de zile a lui Silviu Bian. Bian este acuzat de luare de mită în formă continuată de la subalterni ai săi pe care ar fi urmat să îi menţină în funcţii în schimbul banilor primiţi. El a fost prins în flagrant delict sâmbătă, fiind reţinut de procurorii DNA. Preţ: 1 leu Borboly Csaba consideră că romii din Harghita trebuie să se declare maghiari la recensământ ■ Liderul UDMR spune că în Harghita sunt puţini romi, iar ei trăiesc în limba şi cultura maghiară Preşedintele Organizaţiei Teritoriale UDMR Ciuc, Borboly Csaba, consideră că romii din Harghita ar trebui să se declare maghiari la recensământul populaţiei, deoarece în judeţ nu există o cultură semnificativă romă, iar viaţa acestor oameni se desfăşoară în cultura şi limba maghiară. Borboly Csaba, care este şi preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, a declarat că nu ar fi bine ca, în mod artificial, mulţi oameni să se declare romi. „Eu cred că romi în Harghita sunt foarte puţini. Acţiunea acelor oameni care acum, cu forţa, de la Bucureşti sau (Continuare în pag. a 3-a) LIAM. Se va reduce birocraţia în accesarea ■ fondurilor europene Pe domnul dr. ing. Ioan Hîrb, director-adjunct al Oficiului Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Harghita, l-am întâlnit şi în acest an, recent, la două manifestări importante pentru locuitorii satelor din judeţul nostru, respectiv la „Festivalul oierilor”, ediţia a IlI-a de la Tulgheş şi la prima ediţie a „Festivalului Toamnei” de la Sărmaş, unde s-au întâlnit crescători de animale şi agricultori din nordul judeţului Harghita şi unde şi-au prezentat în cadrul expoziţiilor-concurs cele mai frumoase animale din gospodăriile lor. în acest cadru, domnul Ioan Hîrb i-a informat pe toţi participanţii cu ultimele noutăţi pentru accesarea fondurilor europene prin proiecte, oferindu-le şi documentaţie de specialitate. Cu amabilitatea-i cunoscută a făcut câteva precizări importante şi pentru ziarul nostru. „Oficiul Judeţean de Plăţi pentru Dezvoltare Rurală şi Pescuit Harghita funcţionează de 5 ani şi preia toate proiectele pe fondul european de dezvoltare rurală de la locuitorii judeţului Harghita. în această perioadă au fost preluate un număr de 1.872 de proiecte, în valoare de 326.514.442 de euro. Din acestea 1.608 proiecte au fost selectate, iar 48 au fost finanțate. Cu aceste cifre pot să vă spun că județul Harghita se află pe (Continuare în pag. a 5-a) Consemnare de VASILE GOTEA