Informaţia Harghitei, ianuarie-martie 2012 (Anul 24, nr. 5351-5402)

2012-02-21 / nr. 5379

www.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.com Publicitate: infohrpub@gmail.com Anul XXIV., Nr. 5379 Adevărata problemă e că proiectele importante nu sunt duse până la capăt - în pagina a 5-a - Mircea Duşa spune că UDMR încearcă să şteargă orice urmă că mai există români în Harghita şi Covasna □ Parlamentarul harghitean a reacţionat la afirmaţiile primarului din Sf. Gheorghe, Antal Árpád Liderul deputaţilor social-democraţi, Mircea Duşa, susţine că afirmaţiile primarului din Sfântu-Gheorghe, Antal Árpád, potrivit căruia USL, spre deosebire de PD-L, nu are negociatori care cunosc psihologia maghiarilor, sunt lipsite de fundament şi este de părere că reprezentanţii USL nu sunt pe placul UDMR întrucât prezintă public problemele românilor din Harghita şi Covasna. „Din fericire numai USL are reprezentanţi locali care cunosc bine problemele din cele două judeţe şi este normal ca domnul Antal să spună că reprezentanţii USL nu sunt buni negociatori,pentru că aceştia prezintă, de fiecare, dată, neajunsurile din aceste judeţe şi ceea ce face UDMR pentru a şterge orice urmă că mai există români în Harghita şi Covasna”, a declarat Mircea Duşa. El a ţinut să precizeze că, în Harghita şi Covasna, directorii şcolilor maghiare le pun tot felul de piedici profesorilor care predau limba română, pentru ca aceştia să nu-şi poată desfăşura în bune condiţii orele. (continuare în pag. a 3-a) L. MATEI Carantină în comuna Zetea, în urma unei suspiciuni de rabie la o vacă Specialiştii veterinari din Harghita au instituit, timp de o lună, stare de carantină în comuna Zetea întrucât există suspiciunea că o vacă din localitate s-a îmbolnăvit de rabie. Directorul adjunct al Direcţiei Sanitar-Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, dr. Pusök László, a declarat că un gospodar din comuna Zetea a anunţat medicul veterinar din sat că una dintre vacile sale are un comportament neobişnuit. Animalul dădea semne de nervozitate şi ulterior a devenit agresiv, motiv pentru care a fost izolat şi, ulterior, a fost împuşcat, întrucât exista suspiciunea că era turbat. Ulterior, toate animalele din gospodărie au fost vaccinate şi s-a făcut dezinfecţia specifică în astfel de cazuri, iar toate persoanele care au intrat în contact cu bovina au fost trimise la Centrul Antirabic pentru imunizare antirabică. Totodată, au mai fost vaccinate și cele 60 de vaci aflate în cireada alături de care a păscut animalul bolnav. (Continuare în pag. a 3-a) MARȚI, 21 FEBRUARIE 2012 . Olc. Se fac analize ale apei minerale de la Şumuleu . De câteva zile, prin municipiul Miercurea-Ciuc oamenii vorbesc despre o posibilă infecţie cu bacteria e.coli a izvorului de apă minerală de la Şumuleu, după ce a apărut un interviu într-un ziar de limba maghiară. Pentru a afla dacă zvonul este adevărat sau nu, ne-am interesat atât la Direcţia Judeţeană a Autorităţii Apelor Române (DJAAR), cât şi la Comisariatul Judeţean al Gărzii de Mediu (CJGM). Directorul coordonator al DJAAR, Miklós Géza, ne-a spus că nu ştie despre o infectare a izvorului respectiv. Comisarul şef al CJGM, Grigore Sabău, spunea că nu se ştie nimic concret despre o asemenea infectare. Se ştie de un interviu apărut într-o publicaţie, dar nu sunt date concrete. Dar că s-au sesizat municipalitatea, Direcţia, de Sănătate Publică şi HARVIZ-ul, urmând să se facă analize ale apei. Grigore Sabău a mai adăugat că instituţia pe care o conduce monitorizează acest aspect. Şefa Direcţiei de Sănătate Publică Harghita, dr. Tar Gyöngyi, a spus că sunt două izvoare de apă cu probleme în vecinătatea municipiului. Un izvor este situat pe o proprietate privată, într-o curbă, pe drumul care duce spre Odorheiu-Secuiesc. Acolo, spunea Tar Gyöngyi, a fost montat şi un indicator care avertiza populaţia că apa nu este potabilă, dar care a fost înlăturat de anumite persoane. (Continuare în pag. a 3-a) Preţ: 1 leu Consiliul Judeţean Harghita a acordat judeţului Vrancea un ajutor de urgenţă de 100.000 lei