Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-08-10 / nr. 5473-5474

• Pagina a 2-a • 10/11 august 2012 • Informaţia Wm&wsfeltet Sport extrem în inima Transilvaniei: Dirt On Fire - Miercurea-Ciuc Sumuleum Bum Energy şi Ridemore organizează la Miercurea-Ciuc, pentru al doilea an consecutiv, cea mai importantă competiţie de Dirt Freestyle BMX&MTB din România, pe 10-11 august 2012, la care participă unii dintre cei mai buni sportivi din ţară şi din Europa. Dirtpark-ul din Miercurea-Ciuc, locul unde se va desfăşura competiţiainternaţională de BMX&MTB, este cel mai mare dirtpark din România şi a fost construit în exclusivitate de către comunitatea de BMX&MTB din acest oraş. Prima ediţie a Dirt On Fire a avut loc în anul 2011 şi a atras atenţia şi interesul întregii comunităţi de BMX&MTB din România şi din străinătate. Filmul evenimentului de anul trecut poate fi vizionat pe www. vimeo. com/28511721. în 2012, pe 10 şi 11 august 2012, organizatorii Dirt On Fire promit un spectacol şi mai mare decât cel de la prima ediţie, pe un set şi mai extrem, complet refăcut, cu o linie specială pentru freestyle motocross şi demonstraţii incendiare. Ca o confirmare a valorii internaţionale a evenimentului şi a faptului că această competiţie este aliniată la standardele internaţionale în materie de sport extrem, pe lângă zecile de sportivi români înscrişi în competiţie, vor participa şi sportivi din Ungaria, Polonia, Austria şi Germania. Echipa de sportivi profesionişti Bum va fi şi ea prezentă în competiţie cu cei doi BMX-eri: Demian Barnabas - 23 ani şi Tibi Bajka - 19 ani, care vor etala câteva dintre trickurile lor cele mai bune, învăţate peste sezon în skatepark-urile din ţară, dar mai ales în cantonamentele internaţionale sponsorizate de către Bum. în plus, pentru că başii merg cu sporturile extreme, Gojira o sa facă flip-uri cu beat-urile pe toată durata competiţiei, iar DJ Vadim şi Freestylers (UK) vor aprinde afterpartyurile DOF din cele două zile de festival. Pagina de Facebook a evenimentului: http://www.facebook.eom/events/4 80170505327611/. Turul Ciclist al Harghitei Evenimentul sportiv marcant al anului în judeţ este Turul Ciclist al Harghitei, care va aduna, în acest an, cel mai mare număr de competitori din istoria sa: 25 de echipe din 16 ţări, ceea ce înseamnă prezenţa a aproximativ 150 de sportivi. Turul se va întinde pe durata a 5 etape, totalizând 500 de km în patru zile. Etapa de deschidere, de ieri, a fost una de contratimp pe echipe, competitorii pornind din două în două minute, parcurgând traseul Miercurea- Ciuc - Pasul Ghimeş şi având de cucerit o diferenţă de nivel de 450 de metri. Astăzi, Turul va ajunge până în judeţul Covasna, la Târgu-Secuiesc. La Tuşnad, Sfântu-Gheorghe şi Târgu-Secuiesc se vor desfăşura probe de sprint, iar la Pasul Nyerges, cicliştii vor înfrunta o căţărare de categoria B. Etapa a treia (mâine, 11 august) cuprinde trei căţărări de categoria B (Pasul Tolvajos de două ori şi Pasul Liban), precum şi o căţărare de categoria C, dar tot în cadrul zilei a treia de competiţii, participanţii vor trebui să parcurgă şi trei sprinturi la Vlăhiţa, Gheorgheni şi Miercurea-Ciuc. Duminică, 12 august, în ultima zi a Turului Ciclist al Harghitei, în programul competiţional figurează două semietape. De la ora 10,30, se va da startul pentru proba de contratimp individual, probă desfăşurată la Harghita Băi. După-amiază, de la ora 17,00, cicliştii vor parcurge traseul Miercurea-Ciuc - Racu - Frumoasa - Miercurea-Ciuc, în municipiu urmând să parcurgă 5,5 kilometri, însumând 17 ture de pistă. Premiile acordate în această ediţie se ridică la suma de 15.372 de euro. Premii vor fi acordate pentru primii douăzeci de sportivi din fiecare etapă, iar la final, pentru primii treizeci din clasamentul general. Anul acesta, cicliştii vor beneficia de patru tricouri de competiţie diferite. Liderul clasamentului individual va purta tricoul de culoare albastră, liderul clasamentului pe puncte va purta un tricou roşu-negru, cel mai bun căţărător va avea un tricou galben, iar cel mai bun ciclist sub 23 de ani va beneficia de un tricou verde. Liga I: Programul etapei a 4-a Vineri, 10 august Astra Ploieşti - CS Severin (ora 19,00, Digi Sport 1) CSMS Iaşi - Petrolul Ploieşti (ora 21,30, Digi Sport 1) Duminică, 12 august U Cluj - Viitorul Constanţa (ora 19,00, Digi Sport 1) FC Vaslui - Pandurii Tg. Jiu (ora 19,30, Dolce Sport) Gaz Metan Mediaş - Steaua (ora 21,30, Digi Sport 1) Luni, 13 august Oţelul Galaţi - CFR Cluj (ora 19,00, Dolce Sport) Ceahlăul P. Neamţ-Gloria Bistriţa (ora 19,00, Digi Sport 1) Concordia Chiajna - FC Braşov (ora 21,30, Digi Sport 1) Marţi, 14 august Dinamo Rapid (Digi Sport 1) înscrieri la fotbal pentru copii, grupele 2005 şi 2006 . Managerul echipei de fotbal FC Miercurea-Ciuc, Robert Ilyes, a anunţat că începând cu 1 septembrie au loc înscrieri pentru copiii născuţi în 2005 şi 2006, înscrierile se fac la stadion. Cei interesaţi pot obţine relaţii suplimentare la numerele de telefon 0748/ 115112 (Robert Ilyes) și 0740/896494 (Bajko Barna). JOCURILE OLIMPICE - LONDRA 2012 Handba Astăzi, de la ora 19,00 și de la 21,00, sunt programate semifinalele turneului de handbal masculin. Ungaria, care a trecut de Islanda după ce s-au jucat 4 reprize de prelungiri (scor 34-33), va întâlni în prima semifinală Suedia. Nordicii au ajuns în penultimul act al competiţiei după ce au trecut în sferturi de Danemarca (24-22). A doua semifinală va opune echipele Franţei şi Croaţiei, în sferturi, Franţa a trecut de Spania (23-22), iar Croaţia s-a impus în faţa Tunisiei (25-23). Sâmbătă sunt programate finalele pentru medaliile de aur, argint şi bronz la handbal feminin, acolo unde lupta se dă între Norvegia, Spania, Muntenegru şi Coreea. Finalele la masculin vor avea loc duminică. Fotbal Finala masculină a turneului de fotbal va impune două ţări din America: Brazilia şi Mexic. Brazilienii, cu un lot format în majoritate din jucători care evoluează la echipe de prim-plan din Europa, au trecut în semifinale de Coreea de Sud, scor 3-0. Mexicul s-a impus în penultimul act în fața Japoniei, scor 3-1. Finala este programată pentru ziua de sâmbătă, 11 august, de la ora 17.00. Finala mică, pentru medaliile de bronz, va avea loc astăzi, de la ora 21,45 şi va opune naţionalele Coreei de Sud şi Japoniei. aiac-Canoe Ultima şansă pentru delegaţia României de a mai obţine o medalie la Jocurile Olimpice s-a stins odată cu finalele la caiac 4 şi canoe dublu 1.000 metri. Liviu Dumitrescu şi Victor Mihalachi au pornit de pe culoarul 1 în finala probei de canoe dublu 1.000 metri. Azerii au început cursa în forţă, menţinându-se în fruntea ei mai bine de două treimi. La primul punct intermediar, barca românească se afla abia pe locul 7, pentru ca pe următorii 250 metri să avanseze până pe 5. La ultimul punct intermediar ordinea era: Azerbaidjan, Rusia şi Germania. Finalul cursei (ultimii 250 metri) le-a aparţinut germanilor şi beloruşilor. Dacă beloruşii au reuşit să ajungă de pe locul 4 până pe doi, germanii Peter Kretschmer şi Kurt Kuschela (foto) au obţinut medaliile de aur. Bronzul olimpic le-a revenit ruşilor Korovashkov şi Pervukhin. Din păcate, canoea românească a terminat abia pe locul 7. Nici caiacul de 4 al României nu a avut soartă mai bună, terminând finala de ieri pe ultimul loc. Traian Neagu, Toni Ioneţicu, Ştefan Vasile şi Petruş Gavrilă ne-au dat speranţe doar pentru primii 250 metri din cursă, distanţă la care se aflau pe locul 5. Dar, din acel moment, au început să piardă tot mai mult teren, în final ajungând pe ultimul loc. Australia, cu timpul de 2 minute şi 55,085 secunde a obţinut titlul olimpic. Ambarcaţiunea ungară, cu un timp de 2 minute şi 55,699 secunde, a obţinut medaliile de argint, în timp ce Republica Cehă a intrat în posesia medaliilor de bronz, cu timpul de 2 minute și 55,850 secunde. Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN