Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-09-12 / nr. 5491

Anul XXIV. Nr. 5491 MIERCURI, 12 SEPTEMBRIE 2012 • Preţ: 1 leu Mâine, 13 septembrie „Ziua porţilor deschise" la pompieri - în pagina a 8-a -Cele patru incendii de turbă din judeţ sunt ţinute sub control - în pagina a 8-a - Curtea Constituţională  a decis: Se pot depune cereri de înscriere la pensia de invaliditate în sistemul public de pensii, persoanele care şi-au pierdut total sau cel puţin jumătate din capacitatea de muncă din cauza bolilor obişnuite sau accidentelor care nu au legătură cu munca beneficiază de pensie de invaliditate dacă au realizat stagiul de cotizare necesar în raport cu vârsta, conform tabelului nr. 3 prevăzut de alin. (1) al art. 73 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice. De exemplu, o persoană cu vârsta între 49-53 de ani, pentru a beneficia de pensie de invaliditate, trebuie să facă dovada unui stagiu de cotizare de cel puţin 23 de ani. (Continuare în pag. a 3-a) AURELIA ILUT aureliailut@gmail.com Blejnar, trimis în judecată Procurorii DIICOT l-au trimis în judecată pe fostul şef al ANAF, Sorin Blejnar, acuzat în dosarul „Motorina”, în care fostul şef al Fiscului este acuzat de sprijinire a unui grup infracţional organizat şi complicitate la evaziune fiscală. Primul termen de judecată a fost stabilit pentru 10 octombrie, la Tribunalul Braşov. Membrii grupării sprijinite de Blejnar şi fostul său adjunct Codruţ Marta sunt cercetaţi pentru că ar fi iniţiat un amplu mecanism evazionist pentru a nu plăti accize pentru aproximativ 5.000 de tone de motorină achiziţionate în regim suspensiv şi comercializate pe piaţa internă. In acest mod, bugetul de stat ar (Continuare în pag. a 3-a) 2012, cel mai secetos an din 1946 încoace La un Simpozion despre trecutul, prezentul şi viitorul localităţii Korodi Attila a spus că Bălanul trebuie să-şi regândească statutul de oraş, recomandând transformarea lui în sat ■ Primarul a răspuns că prea mulţi paşi înapoi au fost făcuţi şi nu mai era nevoie de declasificarea statutului în comună ori sat - pagina a 5-a -