Informaţia Harghitei, iulie-septembrie 2012 (Anul 24, nr. 5451-5501)

2012-07-03 / nr. 5451

• Pagina a 2-a • 3 iulie 2012 • Informația Spania - campioană europeană Spania - Italia 4-0 (2-0). Au marcat David Silva 14, Jordi Alba 41, Femando Torres 84, Juan Mata 88. Stadion: NSK Olimpiyskiy Kiev, spectatori: 63.170, arbitru: Pedro Proenca (Portugalia), șuturi spre poartă: 7-6, șuturi la poartă: 5-6, posesia balonului: 52-48. Spania a făcut cel mai bun joc de la actuala ediţie a Campionatului European, închizând „gurile rele” şi amintind de echipa care, în urmă cu 2 ani, cucerea titlul mondial. O bună bucată de timp meciul a semănat ciudat cu cel din semifinala dintre Italia şi Germania, chiar şi cele două goluri marcate în prima repriză venind după faze trase parcă la indigo: pătrundere pe dreapta, până la tuşă, a lui Fabregas, de unde pune mingea pe fruntea lui Silva; pasă excelentă a lui Iniesta şi Alba ajunge singur cu Buffon, la fel ca Balotelli în meciul cu Germania. La fel ca şi nemţii, italienii nu au mai găsit nici o soluţie la 0-2, deşi, până la rămânerea în inferioritate numerică, au avut superioritate în posesia mingii. Firul se rupe în minutul 60, când Thiago Motta, care intrase cu 5 minute înainte, se accidentează şi nu mai poate fi înlocuit. Cesare Prandelli efectuând deja toate cele 3 schimbări. Cu victoria de la Kiev, Spania stabileşte două premiere absolute: este singura echipă europeană care câştigă de 2 ori consecutiv Campionatul European şi prima care cucereşte 3 titluri majore consecutiv - 2 europene şi unul mondial, în plus, egalează Germania la numărul de victorii în Campionatul European 3. Fernando Torres întregeşte colecţia de unicate: este primul jucător care, în acelaşi an, marchează atât în finala Ligii Campionilor, cu Chelsea, cât şi în finala Campionatului European. România - vicecampioană mondială universitară La Blumenau, Brazilia, s-au desfăşurat Campionatele Mondiale universitare de handbal, competiţie la care echipa feminină a României a cucerit medaliile de argint. In finala cu Cehia, româncele au fost surclasate cu scorul de 32-18, cu toate acestea Paula Teodorescu a fost desemnată cea mai bună portăriţă a competiţiei. Antrenorul naţionalei noastre, Ioan Băban, a avut la dispoziţie următorul lot: Portari: Paula Tedorescu, Elena Voicu. Jucătoare de câmp: Andreea Molnar, Ioana Pătuleanu, Raluca Irimia, Daia Leahu, Roxana Niţă, Andreea Dincu, Roxana Joldeş, Nicoleta Eşanu, Oana Cârstea, Nicoleta Tudor. Cehia a câştigat titlul mondial universitar şi la masculin, fiind urmată de Portugalia şi Brazilia. Loredana Dinu pe locul 3 Cea mai modest clasată dintre spadasinele române, Loredana Dinu (foto), a obţinut cea mai bună performanţă în concursul de Cupă Mondială de la Leipzig, clasându-se pe locul 3 în urma victoriilor obţinute la ucraineana Irina Krivitka, sud- coreencele Choi Injeong și Jung Hyojung și la estoniana Erika Kirpu. Ana Maria Brânză a ocupat locul 9, Anca Măroiu - 34, Simona Gherman-35. în clasamentul general al Cupei Mondiale pe primele locuri se află Sun Yujie - 214 pet, Li Na (ambele China) - 164, Anca Măroiu - 157. a Tecău în turul IV la Wimbledon Horia Tecău, împreună cu suedezul Robert Lindstedt, continuă să evolueze cu succes în turneul de mare şlem de la Wimbledon. Cuplul româno-suedez a învins, în turul III, dublul format din fraţii gemeni thailandezi Sonchai şi Sonchai Ratiwatana, scor 6-2, 7-6, 7-6. Ei vor întâlni, în turul IV, perechea belgiană Olivier Rochus - Steve Darcis. După victoria din turul II, în faţa chinezoaicei Na Li, Sorana Cârstea a jucat foarte slab şi a pierdut net în faţa Măriei Kirilenko, 3-6, 1-6. După ce Nadal a pierdut, stupefiant, în faţa cehului Lukas Rosol, Federer a fost la un pas de a părăsi şi el competiţia, fiind condus cu 2-0 de francezul Julien Benneteau. Printre alte surprize ale competiţiei se numără promovarea în turul IV a americanului Brian Baker, venit din calificări. Tot din calificări a ajuns în turul IV şi italiana Camilla Giorgi, prima „victimă” fiind o compatrioată, Flavia Pennetta, dar apoi a eliminat-o și pe rusoaica Nadia Petrova. Laurent Blanc renunţă . Prima victimă, dintre antrenorii care au condus echipele prezente în turneul final al Campionatului European, este francezul Laurent Blanc (foto). Acesta a renunţat să-şi prelungească contractul cu Federaţia Franceză de Fotbal, contract care a expirat în ziua finalei competiţiei continentale. Reamintim că bilanţul „cocoşilor galici” la competiţia continentală n-a fost unul prea încurajator, nici în privinţa rezultatului, nici al jocului: un egal cu Anglia, o victorie cu Ucraina şi două înfrângeri, cu Suedia, în grupă, şi cu Spania în sferturi, în cele 4 meciuri susţinute, francezii au marcat numai 3 goluri. Abandonul lui Blanc este pus, de presa franceză, pe neînţelegerile pe care le are cu preşedintele FFF, Noel Le Graet. Se estimează că locul lui Laurent va fi luat de fostul său coleg de la naţională, Didier Deschamps, actualul antrenor al formației Olimpique Marseille. dpg. Armstrong acuzat de dopaj Un comitet de experţi independenţi a recomandat, în unanimitate, continuarea procedurii deschisă de USADA (Agenţia antidoping a SUA) împotriva lui Lance Armstrong şi a altor 5 colaboratori ai săi, acuzaţi că s-au dopat în perioada 1996-2011. USADA va permite acuzaţilor să-şi exercite dreptul la apărare, în cursul unei audieri în faţa unei comisii independente care va da un verdict, ce poate fi atacat la Tribunalul de arbitraj sportiv de la Lausanne. A început „Turul Franţei” Sâmbătă, 30 iunie, s-a dat startul într-o nouă ediţie a Turului Franţei, cea mai importantă competiţie de ciclism pe şosea, identificată cu un campionat mondial. • în prima zi a Turului a avut loc un prolog, pe distanţa de 6,4 km, în oraşul Liege şi împrejurimi. A câştigat multiplul campion elveţian Fabian Cancellara (RadioShak), cu un avans de 7 secunde faţă de englezul Bradley Wiggins şi francezul Sylvain Chavanel. Etapa I s-a alergat pe traseul Liege - Seraing, 198 km, şi a revenit slovacului Peter Sagan (foto) (Liquigas), sosit în acelaşi timp cu Cancellara şi norvegianul Edvald Boasson Hagen (Sky). Deşi debutant în Tur, Sagan este considerat un ciclist de foarte mare viitor, capabil să câştige Turul chiar şi în acest an. Faptul că l-a depăşit pe Cancellara, chiar cu o fracţiune de secundă, dovedeşte că pronosticurile care se fac în legătură cu slovacul sunt cât se poate de reale. Chiar dacă a pierdut la Seraing, Cancellara are alte motive de satisfacţie, mai ales că în etapa a II-a va îmbrăca, pentru a 23-a oară, tricoul galben de lider al Turului, performanţă cu care puţini ciclişti se pot lăuda, în clasamentul general s-a păstrat configuraţia din prolog, Cancellara având un avans de 7 secunde faţă de Wiggins şi Chavanel. Pagină realizată de ŞTEFAN DANCIU stef_dan21@yahoo.com