Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2012 (Anul 24, nr. 5502-5552)

2012-10-23 / nr. 5514

ww.informatiahr.go.ro Redacţie: informatiahr@gmail.con Publicitate: infohrpub@gmai.com Anul XXIV. Nr. 5514 MARŢI, 23 OCTOMBRIE 2012 Preţ: 1 leu întâlnirea Cenaclului „Buna Vestire" sau maturizarea mişcării literare din judeţele Harghita şi Covasna - în pagina a 3-a -Peste 3.000 de români au scandat la Bucureşti: „Basarabia e România" - în pagina a 5-a - Câinele moare de drum lung, prostul de grija altora! Mi-a venit în minte acest vechi proverb românesc când văd câtă „grijă” ne poartă unii dintre aliaţii noştri europeni. Se înghesuie parcă, care de care, mai abitir să ne aibă în atenţie: să nu greşim, să nu călcăm strâmb, să ne fie bine, ca unor aliaţi loiali ce suntem. Cuminţi şi ascultători, cum sunt românii din fire, îi ascultăm pe toţi cu supuşenie şi smerenie, ca nişte şcolari veniţi în clasa I. Şi pe Jose Manuel Barroso, şi pe Viviane Reding, şi pe Angela Merkel... îi ascultăm adică pe cei ce au hăţurile cailor nărăvaşi, înhămaţi la acest poştalion prăpădit, ce scârţâie din toate încheieturile, gata, gata să se dezmembreze. El se numeşte Uniunea Europeană. Merge prost această construcţie, fiindcă prost a fost gândită şi asamblată. (Continuare în pag. a 5-a) ILIE ŞANDRU A „In fiecare zi am o părere de rău..." O vorbă, după alta, despre una, despre alta şi-am ajuns să aflu că cineva are, în fiecare zi, o părere de rău. La auzul acestei propoziţii, nu m-am putut abţine să nu „scormonesc” mai adânc şi să aflu de fapt ce o apasă pe interlocutoarea mea, pentru ce are păreri de rău care o „bântuie” în fiecare zi. Şi am aflat: „Am o părere de rău pentru că lumea se debranşează - sunt sigură că aţi înţeles: interlocutoarea mea este directorul executiv al SC GOSCOM SA, d-na Ana Fekete şi care a continuat spunând: am o părere de rău pentru că lumea nu înţelege cât este de bine când cineva se îngrijeşte de încălzirea spaţiului în care locuieşti. Da, pentru că, dacă tu te îngrijeşti singur îţi montezi o centrală termică de apartament, o centrală termică care ajunge undeva la un cost de 8-9 mii lei, bani care: (Continuare în pag. a 5-a) Consemnare de AURELIA ILUT aureliailut@gmail.com Sărmaş Festivalul Toamnei - Ediţia a ll-a M în pagina a 4-a Inspectorul şcolar general: „Dacă am fi avut vreo intenţie de a ascunde o informaţie, nu o /i postam pe site" ■ Nu poate fi vorba despre discriminare, susţine şefa IŞJ Inspectorul şcolar general al judeţului Harghita, Bartolt Hedwig, a declarat că niciodată nu a discriminat pe nimeni, iar afirmaţii de genul „copiii români nu beneficiază de pe urma unor formări profesionale” sunt inexacte, exagerate şi eronate. Replica inspectorului şcolar vine în urma unui articol apărut în ziar în data de 17 octombrie a.c., intitulat: „Băieţii deştepţi" Am găsit soluţia. Elevii maghiari picaţi la limba română sunt îndemnaţi să-şi dea bacalaureatul în Ungaria. în scrisoarea respectivă, un învăţător reclama anumite încălcări ale legii. Mai exact, două informări postate de o instituţie publică - Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Harghita - exclusiv în limba maghiară. (Continuare în pag. a 3-a)