Informaţia Harghitei, octombrie-decembrie 2012 (Anul 24, nr. 5502-5552)

2012-11-13 / nr. 5526

• Pagina a 2-a • 13 noiembrie 2012 • Informația LigaJSU Campionilor ■ Oltchim - la a 5-a victorie Campioana ţării, Oltchim Rm. Vâlcea, a obţinut cea de-a 5-a victorie, din tot atâtea meciuri jucate în cadrul Grupei A a Ligii Campionilor. Adversara vâlcencelor a fost formaţia Hypo NO Viena, întărită, faţă de sezonul trecut, cu câteva jucătoare braziliene. Oltchim a început bine partida, conducând cu 2-3 goluri diferenţă, dar apoi a survenit un blocaj asemănător celui din meciul de la Vâlcea cu danezele de la Randers Hk şi s-a ajuns la 8-4 pentru gazde. Româncele au revenit şi, graţie eficacităţii deosebite a Katarinei Bulatovic, care a marcat, în total, 10 goluri şi intervenţiilor extraordinare ale portăriţelor Navrio şi Ungureanu - aceasta a apărat 3 lovituri de la 7 m consecutiv! - Oltchim a reuşit să câştige la limită. Hypo NÖ Viena - Oltchim Rm. Vâlcea 24-25 (12-14). Mihaela Senocico a marcat 5 goluri, în celălalt meci al Grupei A: Buxtehunder SV-Randers 27-33. Clasament: 1. Oltchim 10 puncte; 2. Hypo NO 6 p.; 3. Randers 4 p.; 4. Buxtehunder 0 p. ■ U Jolidon a pierdut din nou Vicecampioana naţională, U Jolidon Cluj- Napoca, a ratat ultima ocazie de a se califica măcar în Cupa EHF, întrucât în Liga Campionilor nu mai avea nici o şansă. Deşi în meciul tur de la Ljubljana, clujencele pierduseră la limită, 27-28, pe teren propriu au fost învinse la scor, astfel că nu mai au nici o șansă de calificare. U Jolidon Cluj-Napoca - Krim Ljubljana 23-31 (12-15), în celălalt meci din Grupa B: Podravka Koprivnica - ETO Győr 22-29. Clasament: 1. ETO Győr 10; 2. Podravka 6; 3. Krim HK 4; 4. U Jolidon 0. în Cupa EHF, HC Zalău s-a calificat, după o dublă manşă jucată în deplasare, împotriva echipei Valur Reykjavik. în primul meci, zălăvancele au pierdut cu 23-24, dar l-au câştigat pe al doilea, cu 22-21. Cealaltă echipă românească, prezentă în turul III al Cupei EHF, Dunărea Brăila, a susţinut primul meci în deplasare cu formaţia rusă Kuban Krasnodar, de care a fost învinsă cu scorul de 28-22 (14-12). Returul va avea loc în 17 noiembrie, la Brăila, în Cupa Cupelor. Danubius Galaţi a pierdut ambele meciuri, ambele jucate în Spania, disputate, în cadrul turului III, cu echipa spaniolă Balonmano Bera Bera (23-26 și 19-22). i Liga I Etapa cu numărul 15 din Liga I nu a adus nimic special de notat. Poate doar victoria severinenilor, care, cu un 1-0 împotriva Gloriei Bistriţa, au bifat primul succes din Liga I. Dar această victorie nu i-a săltat de pe ultimul loc, aflaţi la două puncte în spatele bistriţenilor şi la 8 puncte de locul 14, ultimul neretrogradabil, în schimb, victoria Vasluiului la Dinamo n-ar trebui să mai mire pe nimeni, câinii având unul din cele mai nereuşite campionate din ultimii ani. Egalul de la Giurgiu a arătat că pe teren s-au întâlnit două echipe de valori apropiate care ar putea, în următorii ani, să se lupte şi pentru titlu. O foarte mică surpriză s-a înregistrat la Chiajna, acolo unde s-a impus CFR Cluj. A fost o mică surpriză dacă ţinem cont de rezultatele echipei lui Ilie Stan: eliminarea Stelei din Cupa României, iar în campionat a scos un egal la Ploieşti, egal acasă cu Rapid şi Oţelul. Nici victoria Stelei nu spune nimic. Chiar dacă Steaua pare să bată tot ce apucă, conducerea echipei trebuie să aibă grijă să nu se frigă, în primul rând în Europa, acolo unde, chiar dacă conduce grupa detaşat, cu 10 puncte, încă mai poate rata calificarea și teoretic și practic. ■ Rezultatele etapei a 15-a CS Severin - Gloria Bistriţa 1-0 (0-0). Gol Neacşa, în minutul 83. Gaz Metan Mediaş - CSMS Iaşi 0-1 (0-0). Gol Pătulea, în prelungirile meciului. Ceahlăul Piatra Neamţ - Oţelul Galaţi 4-1 (1-0). Pentru gazde au marcat Bădescu 18, Mohamed 48, Stana 79 şi 87, iar pentru gălăţeni a înscris Giurgiu 73. Astra Giurgiu-Petrolul Ploieşti 1-1 (0-0). Pentru Astra a marcat Takayuki 61, rezultatul final fiind stabilit de Grozav 83. Dinamo - FC Vaslui 0-1 (0-1). Singurul gol al partidei a fost reuşit de Sînmărtean, în minutul 37. Concordia Chiajna - CFR Cluj 1-2 (0-1). Scorul a fost deschis de clujeni, în minutul 33, prin Rui Pedro; gazdele au egalat în minutul 56 prin Pană, dar după numai un minut Sougou a stabilit scorul final. FC Brașov-Pandurii Tg. Jiu 0-1 (0-0). Lemnaru, în minutul 87, a marcat singurul gol al întâlnirii. Viitorul Constanţa - Steaua 0-4 (0-3), Goluri Chipciu 2, Rusescu 5 şi 68, Gardoş 27. Partida U Cluj - Rapid s-a disputat aseară, după închiderea ediţiei ziarului nostru. Lotul României pentru amicalul cu Belgia Miercuri (transmis de Antena 1, de la ora 21.00), selecţionata de fotbal a României va întâlni, într-un meci de pregătire, selecţionata Belgiei. Pentru această partidă, Victor Piţurcă a convocat următorul lot: Portari: Tătăruşanu (Steaua), Silviu Lung Jr. (Astra); Fundaşi: Ştefan Radu (Lazio), Dorin Goian (Spezia), Luchin (Dinamo), Dragoş Grigore (Dinamo), Chiricheş (Steaua), Gardoş (Steaua), Latovlevici (Steaua), Găman (Astra); Mijlocaşi: Costin Lazăr (PAOK Salonic), Torje (Granada), Chipciu (Steaua), Bourceanu (Steaua), Pintilii (Steaua), Cristian Tănase (Steaua), Nistor (Pandurii Tg. Jiu), Alexandru Maxim (Pandurii Tg. Jiu), I. Neagu (Oţelul Galaţi). Atacanţi: Bogdan Stancu (Orduspor), Marica (Schalke), Marius Alexe (Dinamo), Grozav (Petrolul). înfrângere şi la Sibiu BC PHM. Ciuc rămâne cu o singură victorie în Liga Naţională de baschet, după 8 etape, în ultimul meci disputat, ciucanii au pierdut, în deplasare, în faţa echipei CSU Atlassib Sibiu, scor 77-68 pentru gazde. Meciul de la Sibiu a fost unul echilibrat, primele trei sferturi gazdele câştigându-le la diferenţe de 2-4 puncte - 19-15, 17-15, 18-15 - iar ultimul s-a încheiat la egalitate -23-23. De la ciucani s-a remarcat Bubalo, care a reuşit 17 puncte şi 6 asisturi, iar în faza ofensivă Henifin a reuşit 7 recuperări, în clasament, BC PH M. Ciuc ocupă locul 14, din 16 echipe, având 9 puncte (în baschet se acordă 1 punct pentru înfrângere). în următoarea etapă, ciucanii se vor deplasa la Craiova, unde vor juca cu SCM Universitatea. ŞTIRI PE SCURT Rugbiştii români n-au reuşit să treacă de Japonia nici pe teren propriu, echipa noastră fiind învinsă, pe Stadionul Arcul de Triumf, cu scorul de 34-23 (17-9). Ultima întâlnire dintre cele două reprezentative a avut loc la Tokyo, în 2005, şi s-a soldat cu victoria niponilor, 23-26. RUGBY După 7 ani, echipa de rugby a Franţei a reuşit să se impună într-un meci contra Australiei. Victoria francezilor s-a înregistrat sâmbătă seara, într-un meci test pe care cocoşii galici l-au disputat pe Stade de France şi pe care l-au câştigat cu 33-6 (16-6). Derbiul Lazio Roma - AS Roma, jucat duminică seara, a fost întrerupt 5 minute din cauza unei pene de curent, moment în care fanii i-au cântat preşedintelui lazial: „Lotito (Claudio), plăteşte lumina!”. TLETISM Aproximativ 100 de francezi, frustraţi de anularea maratonului de la New York, din cauza urmărilor uraganului Sandy, intenţionează să ceară daune, în faţa justiţiei americane, de la primarul metropolei, Michael Bloomberg, şi de la organizatorul cursei. Perechea româno-germană Florin Mergea/Philip Marx a pierdut finala turneului challenger de la Bratislava, scor 7-6 (5), 2-6, 8-10, în faţa favoriţilor nr. 3, Lukas Dlouhny/Mihail Elgin (Republica Cehă/ Rusia). Pagină realizată de LIVIU CÂMPEAN şi ŞTEFAN DANCIU